40 سالگی، نقطه عطف ارزیابی سلامت بدن ! - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

40 سالگی، نقطه عطف ارزیابی سلامت بدن !
زمان کنونی: 17-09-1395،05:58 ب.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Friga
آخرین ارسال: Friga
پاسخ: 1
بازدید: 140

 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: 40 سالگی، نقطه عطف ارزیابی سلامت بدن !
ارسال: #1
40 سالگی، نقطه عطف ارزیابی سلامت بدن !
پست‌ها: 11,943
تاریخ عضویت: 20 اردیبهشت 1390
اعتبار: 288
حالت من: Shad
به اعتقاد پزشکان، 40 سالگی مرحله مهمی در زندگی انسان محسوب می شود و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات سلامتی با
ورود به این سن افزایش می یابد. مردم به واسطه عوامل مختلف از رسیدگی به وضعیت سلامت خود غافل می شوند، اما 40 سالگی زمانی است که باید ارزیابی دقیقی از شرایط جسمانی و میزان سلامت بدن انجام شده و برای بلند مدت برنامه ریزی کرد.

البته این گونه نیست که ما یک روز صبح از خواب بیدار شده و بگوییم الان 40 ساله هستم و باید هر آنچه را که تاکنون انجام می داده‌ام برای ارتقا شرایط سلامت خود تغییر دهم. بر همین اساس، هرچه زودتر این روند را آغاز کنید به نتایج بهتری نیز دست می یابید.

توجه به مشکلات بینایی!

قدرت دید انسان از 40 سالگی شروع به کاهش می کند و از این رو، مراجعه منظم به چشم پزشک الزامی است. اگر عینک مطالعه نداشته و یا نمی توانید نوشته‌ها را به خوبی مطالعه کنید، ممکن است اطلاعات مهمی را درباره داروهای مصرفی خود یا موارد دیگر نادیده بگیرید.

استفاده از عینک آفتابی می تواند از آسیب دیدن هرچه بیشتر چشم‌ها جلوگیری کند. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، احتمال ابتلا به آب مروارید را افزایش دهد و از این رو، استفاده از عینک آفتابی گزینه مناسبی محسوب می شود. عینک آفتابی باید دارای استانداردهای محافظت UV-A و UV-B باشد.

همچنین، با رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات که غنی از آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است می توان آهنگ کاهش قدرت دید را کند کرد. بیماری شناخته شده‌ای به نام "دژنراسیون ماکولا" یکی از دلایل کوری در افراد مسن است. این بیماری ریشه ژنتیکی دارد، اما با استفاده از مواد مغذی، رژیم غذایی سرشار از لیکوپن (در میوه‌ها و سبزیجات قرمز رنگ یافت می شود) و آنتی اکسیدان‌ها می توان روند کاهش دید را کند کرد.

دانستن ارقام کلیدی!

سن 40 سالگی زمان خوبی برای توجه هرچه بیشتر به ارقام مختلف مانند میزان فشار خون، سطح کلسترول، قند خون و وزن بدن است. آگاهی از این ارقام برای حفظ سلامت بدن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. این ارقام به شما و دکتر معالجتان کمک می کند تا عوامل بالقوه بیماری‌زا را شناسایی کنید. به عنوان مثال، افراد مبتلا به فشار خون بالا در خطر بروز بیماری‌های قلبی، سکته و مشکلات کلیه قرار دارند.

کاوش در سابقه بیماری خانوادگی!

طی پنجمین دهه زندگی، باید سابقه خانوادگی خود را به دقت مورد بررسی قرار داده تا از شرایط ژنتیکی و خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان و بیماری‌های قلبی آگاه شوید. به عنوان مثال، افرادی که سابقه سرطان روده را در تاریخچه خانواده خود دارند می توانند به جای آنکه در 50 سالگی کولونوسکوپی انجام دهند، این کار را در 40 سالگی انجام دهند. همچنین، در مورد بیماری‌های قلبی، آزمایش کلسیم می تواند به تعیین میزان سخت شدن دیواره شریان‌ها و نیاز به تغییر شیوه زندگی و یا داروهای مصرفی کمک کند.

ورزش کردن !

با آغاز 40 سالگی، انسان سالانه حدود یک درصد از حجم عضلات خود را از دست می دهد. از این رو، می توان ترکیبی از ورزش‌های تناسب وزن با ورزش‌های قلبی عروقی را در برنامه فعالیت‌های فیزیکی هفتگی قرار داد. با افزایش سن، انعطاف پذیری بدن انسان نیز کاهش می یابد و انجام یوگا و پیلاتس می تواند به بهبود این شرایط کمک کنند. اگر بتوانیم حجم عضلات و نیروی بدنی خود را حفظ کنیم، به رغم افزایش سن همچنان می توانیم فعالیت‌های مورد علاقه خود را ادامه دهیم.

دوستانی به نام فیبر !

دیگر زمان پر خوری بدون افزایش وزن به سر رسیده است. با کند شدن آهنگ سوخت و ساز بدن در محدوده سنی 40 سال، مصرف کالری کمتر می تواند به بهبود سلامت کمک کند. اما باید نسبت به دریافت میزان کافی از فیبر و مایعات اطمینان حاصل کنید. در حقیقت، کالری دریافتی از موادی مانند شیرینی‌ها باید کاهش یابد و مواد غذایی سرشار از فیبر و نوشیدن مایعات همچنان در رژیم غذایی باقی بمانند.

آنچه که روزانه مصرف می کنیم باید سرشار از مواد مغذی مانند پروتئین‌های بدون چربی، میوه و سبزیجات، لبنیات کم چرب و غلات باشد. مصرف این مواد غذایی در تمامی سنین مهم بوده، اما با افزایش سن سطح مصرف آنها به رغم کاهش کالری مورد نیاز بدن باید حفظ شود.

ترسیم تصویری بزرگ از سبک زندگی!

خطر بروز بیماری‌های قلبی عروقی با افزایش سن افزایش می یابد و هیچ درمانی نیز برای جوانتر ماندن و جلوگیری از پیری وجود ندارد. اما کاهش چربی‌های شکمی و دور شکم نه تنها ظاهر زیباتری را برای شما رقم می زند بلکه خطر بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت را نیز کاهش می دهد.

انجام فعالیت‌های بدنی منظم، کاهش استرس، حفظ وزن ایده آل و رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات و چربی‌های غیر اشباع به حفظ سلامت رگ‌های خونی کمک می کنند. عواملی که سلامت قلب را تضمین می کنند، سلامت مغز را نیز تضمین کرده و با سرمایه گذاری در سبک زندگی سالم برای چندین دهه از نتایج آن بهره‌مند خواهید شد.

ترک سیگار !

سن 40 سالگی دوران حساسی برای سیگاری‌ها و بررسی سلامت جسمانی آنها محسوب می شود. اگر سیگار می کشید باید به هر طریق ممکن آن را ترک کنید. ترک سیگار آسان نیست، اما تاثیری حیاتی در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف مانند سکته، مشکلات کلیه، بیماری‌های ریوی و سرطان ریه دارد.


آزمایش تیروئید !

افرادی که احساس خستگی مفرط کرده، وزن اضافه می کنند و پوست و موی آنها درخشش خود را از دست داده باید آزمایش تیروئید انجام دهند. این غده گردنی به کنترل سطح انرژی و تنظیم هورمون‌ها کمک می کند و 40 سالگی زمانی است که می تواند با بروز نشانه‌های بیماری تیروئید همراه باشد. کم کاری تیروئید در درجه نخست ریشه ژنتیکی داشته، اما از طریق مصرف دارو می توان با عوارض آن مقابله کرد.
















دورمچم به جای ساعت یکنوار مشکی بستم
تا همه بفهمن من از همه هر چه زمانو متعلق به زمان است بیزارم
من هم روزی قلبی داشتم
که توسط مردمانی ازمیان شما شکست و شکست تا سنگی شد
واکنون روزگاریست که شیطان فریاد میزند..
انسان پیدا کنید سجده خواهم کرد...


=====ஜ۩۞۩ஜ=====

27-10-1391 09:48 ب.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  خواص ادویه كاری و نقش آن در سلامت انسان Friga 0 101 26-06-1393 03:55 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  لاغری كلید اصلی سلامت و بهترین چاره برای رهایی از اضافه وزن Friga 0 61 20-06-1393 06:19 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  خواص هندوانه در سلامت قلب و عروق Friga 0 95 13-02-1393 04:39 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  نامگذاری هفته‌ای برای سلامت مردان Friga 0 84 01-12-1392 11:52 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  سرمایی بودن بیش از حد سلامت بدن را به خطر میندازد Friga 0 76 20-11-1392 03:01 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان