4*4های نیمه وقت وتمام وقت - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

4*4های نیمه وقت وتمام وقت
زمان کنونی: 16-09-1395،02:14 ق.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: pajhan
آخرین ارسال: pajhan
پاسخ: 3
بازدید: 235

 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: 4*4های نیمه وقت وتمام وقت
ارسال: #1
4*4های نیمه وقت وتمام وقت
پست‌ها: 479
تاریخ عضویت: 20 آبان 1390
اعتبار: 60
حالت من: انتخاب نشده
درماشینهای4*4نیمه وقت شما یک دیفرانسیل جلو ویک دیفرانسیل عقب داریدو ارتباط دیفرانسیلهای جلو وعقب به طورپیوسته است یعنی سرعت گاردان جلو وعقب یکی بوده و اگرچه دیفرانسیل جلودوچرخ جلو را درموقع دور زدن تنظیم میکند که یکی بیشتر بچرخد و دیگری کمتر ودیفرانسیل چرخ عقب نیز به همین ترتیب ولی مکانیزمی برای تنظیم سرعت گاردان جلو وعقب نیست وهنگام درگیری 4*4تاوقتی مستقیم میروید مشکلی نیست,تا در خاک هستید مشکلی نیست ودر برف وباران هم مشکلی نیست.ولی هنگامی که میخواهید در آسفالت یک دور تند بزنید گاردان جلو وعقب نمیتوانند با یک سرعت بچرخند واین باعث پرش یکی از چرخها برای جبران فشار وارده میشود پس یک ماشین4*4نیمه وقت را فقط باید در زمین مرطوب وبرفی و خاکی استفاده کنید.
درصورت نیاز به قفل دیفرانسیل ,این ماشین میتواند دوقفل دیفرانسیل داشته باشد.
















دوستان قبل از خارج شدن از صفحه لطفا تشکر کنید تا کاربران برای بیشتر کردن مطالب دل گرم شن 


در دنيا هيچ بن بستي نيست. يا راهي‌ خواهيم يافت و يا راهي‌ خواهيم ساخت....
18-04-1391 01:10 ق.ظ
 
ارسال: #2
RE: 4*4های نیمه وقت وتمام وقت
پست‌ها: 479
تاریخ عضویت: 20 آبان 1390
اعتبار: 60
حالت من: انتخاب نشده
4*4تمام وقت:
ماشینهایی هستند که دارای سه دیفرانسیل هستند که سومی بین دو گاردان جلو وعقب عمل میکند و دیگر مساله پرش چرخ جلو وجود ندارد.
ماشینهای 4*4تمام وقت برای ایده ال بودن نیاز به سه قفل دیفرانسیل دارند تا در سرعت هر چهار چرخ ماشین یکسان بشود وبتوانند ماشین را از هرنوع مخمصه ای نجات دهند.
















دوستان قبل از خارج شدن از صفحه لطفا تشکر کنید تا کاربران برای بیشتر کردن مطالب دل گرم شن 


در دنيا هيچ بن بستي نيست. يا راهي‌ خواهيم يافت و يا راهي‌ خواهيم ساخت....
18-04-1391 01:11 ق.ظ
 
ارسال: #3
RE: 4*4های نیمه وقت وتمام وقت
پست‌ها: 479
تاریخ عضویت: 20 آبان 1390
اعتبار: 60
حالت من: انتخاب نشده
اگر فقط یک قفل دیفرانسیل برای جلو و یکی برای عقب ,دوچرخ جلو باهم ودو چرخ عقب باهم ولی چرخهای جلو وعقب میتوانند سرعت متفاوتی داشته باشند وعقب یا جلو هرز بگردند.اخیرا در ماشینهای 4*4هیبریدی یک دیفرانسیل ماشین با موتور سوختی حرکت کرده وبرای دو چرخ دیگر ازدو موتور الکتریکی استفاده میشود ودر واقع میتوان گفت که اینها 4*4های یک دیفرانسیل هستند.
کارخانه کامیون سازی رنو تراکس در نمایشگاه کامیون هانوفر2011,اتومبیل ویژه ای را ارائه کرد که چرخ عقب با همان روشهای عادی حرکت میکند ولی چرخهای جلو با دو پمپ هیدرولیکی حرکت میکنند.
درواقع این میشود که یک ماشین 4*4نیمه وقت که از سرعت 30کیلومتر به بالا پمپهای هیدرولیک از کار افتاده وماشین به صورت2*4به حرکت ادامه میدهد و دلیل ارائه شده نیز این است که 4*4در جاهایی استفاده میشود که سرعت بسیار کم است و پمپ هیدرولیک به خوبی جواب میدهد.
با تشکر از بازدیدکنندگان عزیز.
















دوستان قبل از خارج شدن از صفحه لطفا تشکر کنید تا کاربران برای بیشتر کردن مطالب دل گرم شن 


در دنيا هيچ بن بستي نيست. يا راهي‌ خواهيم يافت و يا راهي‌ خواهيم ساخت....
18-04-1391 01:14 ق.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان