11 راه برای زندگی پر از نشاط، انرژی و شور و شوق - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

11 راه برای زندگی پر از نشاط، انرژی و شور و شوق
زمان کنونی: 13-09-1395،01:16 ق.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Friga
آخرین ارسال: Friga
پاسخ: 1
بازدید: 174

 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: 11 راه برای زندگی پر از نشاط، انرژی و شور و شوق
ارسال: #1
11 راه برای زندگی پر از نشاط، انرژی و شور و شوق
پست‌ها: 11,943
تاریخ عضویت: 20 اردیبهشت 1390
اعتبار: 288
حالت من: Shad
آخرین ویرایش در 03-11-1391 06:50 ب.ظ توسط Friga
[عکس: 153512.jpg]


در تمام طول روز نشستن در محل کار باعث خستگی می شود، بهتر است چند دقیقه ای را به بیرون از محل کارتان نگاه کنید.

خندیدن باعث ارتقای روحیه و کاهش تنش می شود، سرعت گردش خون را بالا می برد، گرفتگی عضلات را از بین می برد، راحت تر نفس می کشید، اکسیژن زیادی به مغز می رساند و شادابی را به ارمغان می آورد.

اگر شما زندگی پرمشغله ای دارید، با این 11 راه می توانید زندگی پر از نشاط، انرژی و شور و شوق داشته باشید.

1- تنفس عمیق داشته باشید
اگر احساس تنبلی و کسالت می کنید، از کار خود دست بکشید و یک نفس عمیق بکشید.
چشمان خود را ببندید و به آرامی هوا را از طریق بینی داخل بدن و از راه دهان از بدن خارج کنید.
با تنفس عمیق، میزان اکسیژن خون زیاد می شود، فشار خون و تپش قلب کم می گردد، عضلات آرام می شوند و گرفتگی های عضلانی از بین می روند.
با هر تنفس، شما اکسیژن و انرژی به سلول های بدن خود می دهید.

2- حرکت کنید
برای بهتر کار کردن به جای نوشیدن چای و یا قهوه، 60 تا 90 ثانیه به خودتان استراحت دهید.
بایستید و دستان خود را بالای سرتان بکشید، تنفس عمیق انجام دهید، دستان خود را در بالای سرتان به راست و چپ ببرید و یا راه بروید و یا از پله بالا و پایین بروید.
3- میان وعده پرانرژی مصرف کنید.
اگر در اواسط روز و یا عصر احساس می کنید که انرژی شما تخلیه شده است، به علت کاهش میزان قند خون می باشد. میان وعده در این رابطه کمک کننده می باشد.
انرژی بخش ترین میان وعده عبارت است از: مخلوط کربوهیدرات ها و پروتئین که سوخت و ساز بدنتان را فعال می کند.
100 تا 200 کالری در میان وعده خوب است، به طور مثال یک عدد میوه به همراه یک مشت آجیل.


4- آب بنوشید
آیا می دانید نوشیدن آب یکی از آسان ترین و ارزان ترین روش ها برای مقابله با خستگی می باشد؟
اگر دچار کمبود آب به صورت خفیف شدید، رساندن اکسیژن به اندام ها آرام تر صورت می گیرد و باعث از بین رفتن انرژی می گردد.
بسیاری از مردم از بی مزه بودن آب خوششان نمی آید، پس آب نمی نوشند. شما می توانید مقدار کمی آبمیوه یا کمی آب لیمو ترش به آب خود اضافه کنید تا راحت تر بنوشید.

5 - به بیرون نگاه کنید
استرس و خلق و خو و محیط زندگی اثر بزرگی بر میزان انرژی شما دارند.
در تمام طول روز نشستن در محل کار باعث خستگی می شود، بهتر است چند دقیقه ای را به بیرون از محل کارتان نگاه کنید.
تماشای مردم، پرندگان، درختان، آسمان، ابرها و غیره باعث می شود مغز ماده شیمیایی را آزاد کند که آن ماده که باعث بهبود خلق و خو و تقویت سیستم ایمنی می گردد و احساس خوبی به شما دست می دهد.
پس 5 دقیقه به بیرون نگاه کنید و اثر آن را در کار خود ببینید.

6- راه بروید
پیاده روی باعث کاهش گرفتگی ها و استرس ها و آرام کردن اعصاب می شود.
قبل از خوردن صبحانه و یا در ساعت ناهار، کمی پیاده روی کنید.
به پارک نزدیک محل تان و یا منطقه آرامی بروید و به آرامی پیاده روی کنید.
با پیاده وری، شادابی و آرامش و طراوت را به خود هدیه می دهید.

7- به موهایتان برس بزنید
برس زدن به موها باعث تسکین گرفتگی ها می شود و آرامش اعصاب را بوجود می آورد.
برس زدن موها باعث تحریک پوست سر شده و کمک به هوشیاری کرده و انرژی بخش می باشد.

8- کربوهیدرات مصرف کنید
کربوهیدارت یکی از مهم ترین منابع سوخت بدن می باشد.
کربوهیدارت های پیچیده مانند نان های سبوس‌دار، برنج قهوه ای، غلات فیبردار، لوبیا، میوه و سبزیجات، مواد مغذی بدن را تامین می کنند، انرژی را فراهم می کنند و کمک به ثبات میزان قند خون می کنند.


9- بخندید.
خندیدن باعث ارتقای روحیه و کاهش تنش می شود، سرعت گردش خون را بالا می برد، گرفتگی عضلات را از بین می برد، راحت تر نفس می کشید، اکسیژن زیادی به مغز می رساند و شادابی را به ارمغان می آورد.
پس یک فیلم طنز تماشا کنید، وقایع خنده دار (بدون مسخره کردن دیگران) را تعریف کنید و بخندید.

10- خوب بخوابید.
اگر با تمام این کارها، میزان انرژی شما هنوز کم است، کیفیت خواب خود را بررسی کنید.
تشکی که برآمده و یا فرورفته است و یا بالشی که ناراحت‌کننده است، کیفیت خواب را پایین می آورند و در روز بعد خسته هستید.

11- درست بنشینید.
اگر برای مدت طولانی نشسته اید، شکمتان را تو دهید. این کار باعث می شود درست بنشینید و عضلات شکمتان نیز کار می کند.
صاف و درست نشستن باعث باز شدن قفسه سینه می گردد و جریان اکسیژن به عضلات و مغز را افزایش می دهد و انرژی را به بدن می رساند.
تحقیقات نشان داده که نشستن صحیح می تواند اعتماد به نفس را نیز بالا ببرد.
















دورمچم به جای ساعت یکنوار مشکی بستم
تا همه بفهمن من از همه هر چه زمانو متعلق به زمان است بیزارم
من هم روزی قلبی داشتم
که توسط مردمانی ازمیان شما شکست و شکست تا سنگی شد
واکنون روزگاریست که شیطان فریاد میزند..
انسان پیدا کنید سجده خواهم کرد...


=====ஜ۩۞۩ஜ=====

03-11-1391 06:43 ب.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  توصیه هایی برای داشتن احساس خوشبختی در زندگی asal 0 76 13-01-1393 05:40 ب.ظ
آخرین ارسال: asal
  روش هایی برای رفع نارضایتی از زندگی Friga 0 99 04-01-1393 11:34 ق.ظ
آخرین ارسال: Friga
  نوروز، یعنی تابش آفتابی تازه در زندگی Friga 0 121 16-12-1392 10:28 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  زندگی‌تان لذت‌بخش است یا ناامیدکننده؟ Emziper 0 94 23-11-1392 10:16 ب.ظ
آخرین ارسال: Emziper
  زندگی از یک نوع دلپذیر! Emziper 0 90 23-11-1392 10:14 ب.ظ
آخرین ارسال: Emziper

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان