10 توصیه برای هضم بهتر غذا - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

10 توصیه برای هضم بهتر غذا
زمان کنونی: 15-09-1395،09:57 ق.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Emziper
آخرین ارسال: Emziper
پاسخ: 1
بازدید: 87

 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: 10 توصیه برای هضم بهتر غذا
ارسال: #1
10 توصیه برای هضم بهتر غذا
پست‌ها: 2,111
تاریخ عضویت: 15 مرداد 1392
اعتبار: 83
حالت من: Vaaaaay
[عکس: fd61fed66a01.jpg]




همه ما در طول زندگی با مشکلات گوارشی مواجه می شویم. مشکلاتی از قبیل یبوست، سوءهاضمه و سوزش معده. در این مواقع دنبال راه حل هایی می گردیم تا این مشکلات ناخوشایند را رفع کنیم. در این مطلب کوتاه چند توصیه برای مقابله با مشکلات گوارشی و هضم بهتر غذا برایتان داریم.کاهش مصرف لاکتوزاحتمال دارد مشکلات گوارشی شما به مشکلی به نام عدم تحمل لاکتوز مربوط باشد. یعنی اینکه با خوردن مواد غذایی حاوی لاکتوز مانند شیر دچار مشکل شوید. برای همین توصیه می کنیم به جای شیر گاو از شیرهای گیاهی مانند شیربرنج یا شیرسویا که سرشار از کلسیم هستند استفاده کنید.پودر نارون قرمزبرخی از دارو ها مانند آنتی هیستامین ها و داروهای ضدافسردگی با معده سر سازگاری ندارند. برای تسکین ترش کردگی معده و هضم راحت تر غذا یک تا دو قاشق چایخوری پودر نارون قرمز را در یک لیوان آب داغ ریخته و میل کنید.محصولات پروبیوتیکآنتی بیوتیک ها میکروب ها را از بین می برند و در این میان به باکتری های مفید و بی ضرر نیز رحم نمی کنند. این باکتری های مفید یا پروبیوتیک ها به روده ها کمک می کنند تا مواد غذایی، بهتر جذب شود. برای همین لازم است که به فکر احیای این پروبیوتیک ها باشید. برای این کار می توانید از محصولات لبنی مانند ماست پروبیوتیک استفاده کنید و یا اینکه مکمل مصرف کنید.آب بنوشیدبدانید و آگاه باشید که نوشیدن آب کافی یعنی یک تا دو لیتر آب در روز برای یک فرد بزرگسال لازم است تا بتوانند مواد غذایی را بهتر هضم و دفع کنند.فیبر ها را دریابیدبرای رفع مشکلات گوارشی فیبر بیشتری مصرف کنید. برای این کار هم میوه های تازه یا خشک، سبزیجات، آجیل ها، حبوبات و غلات کامل میل کنید.کمی ورزش کنیدعدم تحرک می تواند باعث کند شدن روند هضم غذا شود. اما ورزش منظم به عملکرد روده ها و دفع غذا سرعت بیشتری می دهد.خودتان را نگه نداریدبه محض اینکه نیاز به دستشویی داشتید خودتان را نگه ندارید. چون این کار به مرور باعث بروز مشکلات گوارشی خواهد شد.بخندیدعمل خندیدن روده ها را «مشت و مال» می دهد و با استرس مقابله می کند. استرس زیاد باعث تنبل شدن روده ها می شود.مواد غذایی هضم کنندهبعد از هر وعده غذایی یک عدد کیوی یا آناناس میل کنید. این میوه ها حاوی آنزیم هایی هستند که به هضم غذا کمک می کنند. همچنین بهتر است چند دانه زیره یا هل بجوید. به غذا هایتان رزماری و نعنا اضافه کنید. از مصرف شاهی و آرتیشو غافل نشوید. همه این خوراکی ها به هضم بهتر غذا کمک می کنند.از این ها بپرهیزیداز مصرف کافئین (موجود در قهوه و شکلات)، نوشیدنی های گازدار و غذاهای چرب بپرهیزید. 





 
















[عکس: 95456232072032872674.jpg]


سخت است! اتفآقے رآ انتظآر بڪشے که خودت هم بدآنے... در رآه نیست..  [عکس: sad_red.png]
02-10-1392 10:22 ب.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  10 مواد غذایی مفید و مقوی برای ورزشکاران حرفه ای Friga 0 74 12-07-1393 06:16 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  نشانه‌هایی برای تشخیص اینکه آیا واقعا گرسنه هستید یا هوس غذا کرده اید؟ Friga 0 86 24-06-1393 05:25 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  معرفی برخی از مواد غذایی مفید برای افراد افسرده Friga 0 104 23-06-1393 06:44 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  داشتن یک الگوی غذایی صحیح برای سلامت فرزندان Friga 0 99 23-03-1393 10:59 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  غذاهای طبیعی برای تقویت کوتاه مدت فعالیت‌های ذهنی Friga 0 75 21-02-1393 10:56 ق.ظ
آخرین ارسال: Friga

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان