چگونه یک برنامه تردمیل اصولی را اجرا کنیم؟ - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

چگونه یک برنامه تردمیل اصولی را اجرا کنیم؟
زمان کنونی: 13-09-1395،12:23 ب.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: PERSONABLE
آخرین ارسال: PERSONABLE
پاسخ: 1
بازدید: 111

 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: چگونه یک برنامه تردمیل اصولی را اجرا کنیم؟
ارسال: #1
چگونه یک برنامه تردمیل اصولی را اجرا کنیم؟
پست‌ها: 857
تاریخ عضویت: 30 دى 1392
اعتبار: 55
حالت من: انتخاب نشده
[عکس: treadmill-fitness-program-18533206.jpg]


ابزار های تمرینی همچون تردمیل این روزها در اغلب شهرهای بزرگ و کوچک به فروش میرسند. هر چند این وسایل برای بهبود سطح فعالیت بدنی و نیز بهبود وضعیت فیزیکی بدن وارد جامعه شدند ولی نگرانی عمده ما این است که اغلب افراد از این وسیله بدون برنامه استفاده میکنند. باید بدانید تمرین نکردن بهتر از تمرینی اشتباه است. برای استفاده از تردمیل حتما از کارشناسان تربیت بدنی و علوم ورزشی مشورت بگیرید. در این جا قصد آن داریم تا یک برنامه مناسب برای تردمیل و تمرین با آن در منزل یا باشگاه را برایتان قرار دهیم. لطفا این برنامه را با دقت مطالعه فرمائید و در صورت داشتن هر گونه سوالی در همین بخش مطرح فرمائید تا بدان پاسخ داده شود.


باید بدانید برای تردمیل برنامه های متنوعی وجود دارد که به تدریج در سایت قرار خواهیم داد. ولی امروز قصد داریم تا در مورد برنامه اینتروال برای تردمیل را معرفی کنیم.
مرحله اول:
یک کفش مناسب با ضخامت کف مناسب و نیز تا حد امکان سبک و نرم انتخاب نمائید.  دمای هوای محل تمرین زیاد گرم یا زیاد سرد نباشد.
بین سه تا پنج دقیقه تردمیل را در سرعت 2.8 الی 4 مایل در ساعت قرار دهید و شروع نمائید به قدم زدن یا قدم زدن سریع. باید که در این وضعیت تردمیل بدون زاویه باشد
 
مرحله دوم:
سرعت را بین 5 الی 6 مایل در هر ساعت تنظیم نمائید و اگر شما علاقمند به فشار بالاتر میباشید و یا کوهنوردی نیز در برنامه شما میباشد شیب تردمیل را به سه یا چهار افزایش دهید. تمرین را برای یک دقیقه ادامه دهید.
 
مرحله سوم:
به وضعیت سرعت بین 4 تا 5 برگردید و به مدت دو دقیقه با شدت پایین تر تمرین خود را اجرا نمائید.
 
[عکس: 670px-Do-Treadmill-Routines-Step-8.jpg]
 
مرحله چهارم:
به صورت متناوب یک دقیقه تمرین با سرعت 5 تا 6 و شیب 3 انجام دهید و سپس دو دقیقه با سرعت 4 و شیب 1 تمرین نمائید.
این تمرین را به تدریج افزایش دهید. شاید جلسه اول تنها یک دور قادر به اجرای این تمرین باشید ولی به تدریج قادر خواهید بود تا دورهای تمرینی بیشتری را اجرا نمائید.
در صورتی که قادر به اجرای راحت این برنامه در حداقل 4 دور شدید میتوانیم شدت برنامه تمرینی شما را افزایش دهیم.
 
مرحله پنجم:
بین چهار الی پنج دقیقه تمرین سرد کردن را با سرعت 2.8 اجرا نمائید. تمرین سرد کردن را حتما در دستور کار خود قرار دهید.
باید بدانید هیچ گاه در یک برنامه تمرینی نباید در وضعیت ناراحت کننده قرار بگیرید. این ذهنیت را از خود دور کنید که تمرین های شدید تنها باعث بهبود میشوند. مهمترین نقش در بهبود وضعیت بدنی شما تداوم یک برنامه علمی است.
به زودی برنامه های تمرینی با شدت بالاتر با تردمیل در سایت قرار داده خواهد شد.
امید است این مطلب برای شما مفید بوده باشد
شاد باشید



16-11-1392 07:15 ب.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
2 چگونه در هوای آلوده ورزش کنیم؟ PERSONABLE 0 55 07-11-1392 12:07 ق.ظ
آخرین ارسال: PERSONABLE
  چه ورزشی را در چه سنی شروع کنیم؟ PERSONABLE 0 61 06-11-1392 11:52 ب.ظ
آخرین ارسال: PERSONABLE
  چگونه مغز را ورزش دهیم؟ PERSONABLE 0 50 06-11-1392 10:18 ب.ظ
آخرین ارسال: PERSONABLE

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان