چه حرکاتی برای گرم کردن بدن مناسب‌ترند؟ - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

چه حرکاتی برای گرم کردن بدن مناسب‌ترند؟
زمان کنونی: 17-09-1395،07:51 ب.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Friga
آخرین ارسال: Friga
پاسخ: 1
بازدید: 67

 
 
رتبه موضوع:
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: چه حرکاتی برای گرم کردن بدن مناسب‌ترند؟
ارسال: #1
چه حرکاتی برای گرم کردن بدن مناسب‌ترند؟
پست‌ها: 11,943
تاریخ عضویت: 20 اردیبهشت 1390
اعتبار: 288
حالت من: Shad
ورزشکاران از حرکات مختلفی برای گرم کردن بدن استفاده می‌کنند. محققان قصد دارند بفهمند که چه حرکاتی برای گرم کردن بدن مناسب‌ترند.
آیا تفاوت بین حرکات کششی ایستا و گرم کردن بدن پویا را می‌دانید؟ آیا می‌دانید که انجام نادرست یکی از این روش‌ها می‌تواند کارآیی را پایین بیاورد؟
جیمز زویس از دانشکده علم ورزش دانشگاه ویکتوریا استرالیا در مورد روش درست گرم کردن بدن قبل از ورزش تحقیقاتی انجام داده است. این تحقیقات بر روی تاثیر حرکات کششی ایستا و گرم کردن پویا برکارآیی پرشی ورزشکاران انجام شده است.
او به این نتیجه رسیده که حرکات کششی ایستا تا 8% کارآیی پرشی را کاهش می‌دهد. در حالی که گرم کردن بدن به شیوه‌ی پویا تا 3% کارآیی پرش عمودی را افزایش می‌دهد. حرکات کششی ایستا شامل کشیدن ساق پا، عضلات چهار سر و عضلات لگن است. گرم کردن به شیوه‌ی پویا شامل حرکاتی مانند بالا بردن زانو، چرخاندن پا، دویدن و حرکات فیزیکی است که در آنها تغییر جهت حرکت وجود دارد.
زویس می‌گوید: «بیشتر ورزشکاران از حرکات کششی ایستا بیش از حد قبل از ورزش استفاده می‌کنند. استفاده بیش از حد از این حرکات کارآیی و قدرت ورزشکاران را کم می‌کند. این کار در بین ورزشکاران بسیار شیوع پیدا کرده است. در بازی‌های تنس و فوتبال دیده می‌شود که ورزشکاران در کنار زمین خود را به شیوه کششی ایستا گرم می‌کنند.»
در حقیقت زویس عقیده دارد که انجام حرکات کششی ایستا قبل از مسابقه بدتر از گرم نکردن بدن است. معنی گرم کردن بدن، بالا بردن سرعت پورسه‌های متابولیک مانند ضربان قلب، دمای بدن، رساندن اکسیژن به عضلات و غیره است. زویس بیان کرده است که تحقیقات نشان داده است 11% اختلاف کارآیی بین انجام حرکات کششی ایستا و گرم کردن به شیوه‌ی پویا وجود دارد.
این نتایج بدین معنا نیست که حرکات کششی ایستا بی‌فایده هستند بلکه باید بدانیم چه وقت بهترین زمان برای استفاده از آنهاست. این حرکات برای پایان بازی و هنگامی که می‌خواهید بدن را آرام کنید مناسب است.

در زمانی کمتر از یک ساعت مانده به مسابقه نباید حرکات کششی ایستا انجام داد. با این وجود این حرکات برای افرادی که دچار مصدومیت مزمن و سفتی عضلات هستند مناسب است.
در حال حاضر زویس تکنیک‌های درست گرم کردن بدن را به فوتبالیست‌ها تیم کولینگوود استرالیا یاد می‌دهد. وی هم‌چنین مدیر «کارایی قدرتی و شایسته‌سازی» در تنیس ویکتوریا است.
منبع:isna.ir
















دورمچم به جای ساعت یکنوار مشکی بستم
تا همه بفهمن من از همه هر چه زمانو متعلق به زمان است بیزارم
من هم روزی قلبی داشتم
که توسط مردمانی ازمیان شما شکست و شکست تا سنگی شد
واکنون روزگاریست که شیطان فریاد میزند..
انسان پیدا کنید سجده خواهم کرد...


=====ஜ۩۞۩ஜ=====

16-09-1392 10:04 ق.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  شنا کردن بیشتر چربی می سوزاند یا دویدن؟ Friga 1 126 06-09-1395 06:54 ب.ظ
آخرین ارسال: novinmarketing
  نسخه ورزشی برای کاهش چربی Friga 0 119 09-02-1393 05:30 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  برنامه ریزی برای پیاده‌روی را چگونه شروع کنیم؟ Friga 0 94 12-01-1393 01:36 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  برای فعالیت های جسمی‌ در دوران تعطیلات چه نکاتی را باید رعایت کرد؟ Friga 0 69 29-12-1392 12:34 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  با ۶ اشتباه رایج برای لاغری بیشتر آشنا شوید Friga 0 97 12-12-1392 11:29 ق.ظ
آخرین ارسال: Friga

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان