چند ایده برای افزایش کالری وعده‌های اصلی و میان‌وعده‌های کودکان - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

چند ایده برای افزایش کالری وعده‌های اصلی و میان‌وعده‌های کودکان
زمان کنونی: 19-09-1395،11:14 ق.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Friga
آخرین ارسال: Friga
پاسخ: 1
بازدید: 58

 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: چند ایده برای افزایش کالری وعده‌های اصلی و میان‌وعده‌های کودکان
ارسال: #1
چند ایده برای افزایش کالری وعده‌های اصلی و میان‌وعده‌های کودکان
پست‌ها: 11,943
تاریخ عضویت: 20 اردیبهشت 1390
اعتبار: 288
حالت من: Shad
بهتر است بدانید مجبور کردن کودک به مصرف مقداری از غذا بیشتر از آن میزانی که خود کودک تمایل دارد مصرف کند، در اکثر موارد با شکست مواجه می‌شود.



پس بهتر است در گام اول اصراری به افزایش مقدار و حجم غذا نداشته باشید. در این مرحله سعی کنید کالری غذاهای مصرفی کودک خود را افزایش دهید. در حقیقت شما در این مرحله سعی می‌کنید به صورت نامحسوسی کالری بیشتری به بدن کودکتان برسانید و سپس در مراحل بعدی آرام‌آرام حجم غذای مصرفی وی را نیز افزایش می‌دهید. به این صورت که هر هفته یک قاشق مرباخوری به مقدار غذای مصرفی کودکتان می‌افزایید. همچنین بهتر است علاوه بر سه وعده اصلی دو میان‌وعده و یک وعده پیش از خواب نیز برای کودک در نظر بگیرید. در زیر چند ایده برای افزایش کالری وعده‌های اصلی و میان‌وعده‌ها توصیه می‌شود:


پیشنهاد یک صبحانه متفاوت
ایجاد تنوع در رژیم غذایی یکی از عواملی است که کودک را به سمت غذا خوردن متمایل می‌کند. پن‌کیک ( طرز تهیه پن‌کیک برای یک نفر: مایع پن‌کیک از مخلوط کردن 1 عدد تخم‌مرغ، 2 قاشق غذاخوری پر آرد و 2 قاشق غذاخوری شیر به دست می‌آید و سپس آن را در یک ماهیتابه کوچک چرب شده پهن می‌کنید و به صورت خاگینه تهیه می‌نمایید. به منظور افزایش محتوای پروتئینی آن می‌توانید به آن شیر خشک بیفزایید.) یک صبحانه پرطرفدار در تمام دنیاست و علاوه بر اینکه بسیار سریع حاضر می‌شود، بسیار مقوی و مغذی نیز می‌باشد. در لابه‌لای پن‌کیک می‌توانید از کره پسته، کره بادام‌زمینی، کرم کاکائو، کره و مربا، خامه و عسل، پنیر خامه‌ای و گردو، پنیر پیتزا و ... استفاده نمایید.


میان‌وعده‌های پرکالری
1 - توپک‌های خرمایی تهیه‌شده از ترکیب خرمای پوست‌کنده، چهار مغز آسیاب شده همراه خامه و پودر نارگیل

2 - دسر میوه متشکل از میوه‌های خردشده، بیسکویت، دسر آماده، شیر خشک

3 - معجون بستی تهیه‌ شده از بستنی، موز، خرما، خامه، چهار مغز، کرم کاکائو

4 - شیرموز تهیه‌ شده از شیر، موز، عسل و شیرخشک

5 - شیر پسته آماده‌ شده از شیر، پسته آسیاب شده، شکر و شیر خشک

6 - ژله میوه‌ای تهیه‌شده از ژله، شکر و مخلوط میوه‌ها

7 - فرنی پرکالری تهیه‌شده از آرد یا نشاسته، شکر یا نبات یا عسل، شیر خشک، شیر، خامه یا کره و یک قاشق پودر نارگیل  

8 -
پوره سیب‌زمینی متشکل از سیب‌زمینی، شیر، خامه، شیرخشک

9 - آب‌میوه طبیعی به همراه 1 قاشق شکر

10- سیب‌زمینی سرخ‌کرده به همراه پنیر پیتزا

11 - برنج سرخ‌شده، گندم و شاهدانه، مخلوط آجیل و خشکبار و...


کالری غذاها را افزایش دهیم؟
1 - اضافه کردن یک قاشق مرباخوری کره یا یکی از انواع روغن‌های گیاهی مانند روغن کانولا یا کلزا، روغن زیتون، روغن کنجد، روغن ذرت، روغن هسته انگور یا روغن سویا و... به پلوهای تهیه‌شده در وعده‌های اصلی

2 - استفاده از تخم‌مرغ پخته رنده شده در سالاد سبزیجات به منظور افزایش محتوای پروتئینی سالادها.بهتر است در گام اول اصراری به افزایش مقدار و حجم غذا نداشته باشید. در این مرحله سعی کنید کالری غذاهای مصرفی کودک خود را افزایش دهید.

3 - افزودن شیرخشک به شیر، شیرموز، شیرپسته، پن‌کیک، فرنی، دسرها، سوپ‌های سفید، سس سفید، سس مایونز، پودینگ، پوره سیب‌زمینی و...

4 - استفاده از سس سفید (طرز تهیه سس سفید: 50 گرم کره + 2 قاشق غذاخوری آرد + 1 لیوان شیر روی حرارت به هم بزنید تا به غلظت مورد نظر برسد؛ به منظور افزایش محتوای کالری آن می‌توانید خامه و شیر خشک به آن بیفزایید) در سوپ‌ها و در کنار کتکت، همبرگر، سیب‌زمینی سرخ‌کرده و سایر غذاها.

5 - استفاده از پنیر پیتزا در غذاهای مختلف مانند لازانیا، ماکارونی‌ها، همبرگر، کتکت، ناگت، فلافل و ...

6 - اضافه کردن آب گوشت به خورشت‌ها، سوپ‌ها و آش‌ها

7 - پختن سبزیجات به همراه کره

8 - مصرف ماست پرچرب همراه با غذا، یا اضافه کردن خامه به ماست برای افزایش کالری آن.

9 - مصرف یک عدد شیرینی، کیک، بیسکویت یا 2 قاشق ژله بعد از غذا.



منبع : روزنامه آرمان
















دورمچم به جای ساعت یکنوار مشکی بستم
تا همه بفهمن من از همه هر چه زمانو متعلق به زمان است بیزارم
من هم روزی قلبی داشتم
که توسط مردمانی ازمیان شما شکست و شکست تا سنگی شد
واکنون روزگاریست که شیطان فریاد میزند..
انسان پیدا کنید سجده خواهم کرد...


=====ஜ۩۞۩ஜ=====

21-12-1392 05:21 ب.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  10 مواد غذایی مفید و مقوی برای ورزشکاران حرفه ای Friga 0 74 12-07-1393 06:16 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  نشانه‌هایی برای تشخیص اینکه آیا واقعا گرسنه هستید یا هوس غذا کرده اید؟ Friga 0 87 24-06-1393 05:25 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  معرفی برخی از مواد غذایی مفید برای افراد افسرده Friga 0 105 23-06-1393 06:44 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  زیاده‌روی در مصرف قند و شکر باعث افزایش چاقی می شود Friga 0 103 23-03-1393 11:16 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  داشتن یک الگوی غذایی صحیح برای سلامت فرزندان Friga 0 101 23-03-1393 10:59 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان