چطور قلبي سالم داشته باشيم ؟ - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

چطور قلبي سالم داشته باشيم ؟
زمان کنونی: 17-09-1395،11:47 ب.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Friga
آخرین ارسال: Friga
پاسخ: 1
بازدید: 230

 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: چطور قلبي سالم داشته باشيم ؟
ارسال: #1
چطور قلبي سالم داشته باشيم ؟
پست‌ها: 11,943
تاریخ عضویت: 20 اردیبهشت 1390
اعتبار: 288
حالت من: Shad
چطور قلبي سالم داشته باشيم ؟
بیماری های قلبی تا به حال تلفات بیشتری نسبت به سایر بیماری ها داشته است. بر طبق نظریات انجمن قلب آمریکا، تقریباً 33 میلیون فرد در آمریکا دچار بیماری های قلبی هستند و بیش از 430000 نفر هر ساله از این بیماری ها جان خود را از دست می دهند. متاسفانه باید بگوییم که بسیاری از این مرگ ها قابل جلوگیری بوده است.

پس از همین حالا دست به کار شوید. نگذارید که اولین سکته قلبی در شما بروز کند. شروع به ورزش کنید و برنامه غذایی سالم تری انتخاب كنيد.

یادتان باشد که شما فقط یک قلب دارید، پس مراقبش باشید. در اینجا به نکاتی برای سالم نگاه داشتن قلبتان اشاره می کنیم.


سیگار کشیدن علاوه بر مبتلا کردن شما به نفخ و سرطان ريه یکی از مهم ترین عوامل بیماری های قلبی به شمار می رود. این به این دلیل است که بیشتر مواد شیمیایی موجود در دخانیات می توانند باعث صدمه زدن به قلب، تصلب شریان ها و باریک کردن رگهاي خوني شوند.

علاوه بر این نیکوتین موجود در سیگار باعث انقباض رگ های خونی می شود، به همین دلیل فشار خون را بالا برده و قلب را به کار بیشتر وا می دارد. سیگار همچنین دارای مونوكسيد كربن است که جای اکسیژن را در خون می گیرد. اگر اکسیژن خون کم باشد، قلب مجبور به کار بیشتر است.

اگر اهل سیگار و دخانیات نیستید، این خیلی برایتان خوب است اما به یاد داشته باشید که نباید زیاد در معرض دود سیگار هم قرار گیرید، هر چند که خودتان نکشید. اگر سیگار می کشید، به یاد داشته باشید که ترک آن به طور غیر منتظره ای خطر ابتلا به بیماری های قلبی را در شما پایین می آورد. در آخر اگر معتقدید که دخانیات بی دود اشکالی ندارد، باز هم در مورد آن فکر کنید. جویدن تنباکو و سیگار های کم نیکوتین هم، همچنان نیکوتین به بدنتان می رساند و برای قلبتان بد است.


خیلی خوب است اگر برنامه منظمی برای ورزش داشته باشید. در واقع، ساکن و غیر فعال بودن یکی از مهم ترین دلایل ابتلا به بیماری های قلبی به شمار می رود. همچنین مثل کشیدن سیگار کلسترول و فشار خونتان را بالا می برد. افرادی که زندگی فعالی دارند 45 درصد کمتر از افراد دیگر به بیماری های قلبی مبتلا می شوند.

رمز این مسئله این است که بیشتر ورزش کنید--حداقل 30 تا 60 دقیقه به طور متوسط در روز یاحداقل اکثر روزهای هفته ورزش کنید--لازم نیست که حتماً به باشگاه های ورزشی بروید، پیاده روی، پله نوردی یا حتی رقصیدن هم می تواند به شما در این زمینه کمک کند.

راه خوبی برای اینکه بفهمید آیا به اندازه کافی ورزش می کنید این است که ضربان قلبتان را بگیرید. باید بالاترین ضربان قلبتان را در دقیقه در حین ورزش بدانید. برای گرفتن بالاترین ضربان قلبتان سنتان را از 220 کم کنید؛ مثلاً اگر 30 سالتان است، بالاترین ضربان قلبتان هنگام ورزش باید به 190 برسد.

راه دیگری برای اندازه گیری شدت فعالیت، ''آزمایش صحبت کردن'' نامیده می شود. آزمایش بسیار ساده ای است: هنگام ورزش سعی کنید که صحبت کنید. اگر توانستید جمله ای کامل را بیان کنید یا به گفتگو همچنان ادامه دهید، پس شدت ورزشتان سبک است. اگر هنگام صحبت کردن به نفس نفس افتادید، شدت ورزشتان متوسط است. و اگر برای صحبت کردن اصلاً نفس نداشتید، پس خیلی شدید ورزش می کنید.

البته اصلاً لازم نیست که حتماً ورزشتان شدید باشد تا سالم بمانید. ورزش سبکی که طول مدت زیادی داشته باشد مثل پیاده روی هم می تواند به شما کمک کند.

رژیم غذایی سالمی داشته باشید...

- رژیم غذایی سالمی داشته باشید:
همه ما می دانیم که خوردن غذاهای پر چرب با کلسترول بالا برای قلب بسیار ضرر داردو خوردن سبزیجات و میوه جات تازه برای سلامتی بسیار مفید است. اما در اینجا راه های بهتری برای برنامه غذاییتان پیشنهاد می کنید.

به طور مثال:

استـفاده از غذاهای کم چربـی هـنـگـام شـام از بـالا رفتـن کلستـرول و تریگیلیسیرید شما جلوگیری می کند. مثلاً شب ها از گوشت قرمـز، تخم مرغ، کره، خامه، پنیر و دسرهای شکردار کمتر استفاده کنید.
غذای خود را به قسمت های مختلف تقسیم کرده و به جای سه مرتبه در روز، آن را در دفعات مختلفی میل کنید. این حتی باعث کاهش وزنتان هم می شود.
همه پروتئین ها مثل هم نیستند. سعی کنید از پروتئین در مـاهـی، سویا و مرغ به جای گوشت قرمز استفاده کنید.
به یاد داشته باشید که ممکن است بعد از تغییر برنامه غذاییتان، 3 تا 6 ماه طول بکشد تا بتوانید کاهش کلسترولتان را مشاهده کنید.

درست غذا خوردن می تواند به حفظ وزن مناسب هم کمک کند. اضافه وزن یکی از عوامل مهم در بروز بیماری های قلبی است. به این دلیل است که اضافه وزن فشار خون و کلسترول شما را بالا می برد که حتی می تواند باعث دیابت هم شود.


با مراجعه منظم به پزشک می توانید مطمئن شوید که مشکلات سلامتی و قلبی شما خیلی زود تشخیص داده خواهند شد و می توانید تحت مراقبت و درمان قرار گیرید.

باید به طور منظم حداقل دو بار در سال فشار خونتان را اندازه گیری کنید و کلسترولتان را هم حداقل هر پنج سال یکبار اندازه گیری کنید و البته، اگر در معرض ابتلا به بیماریهای قلبی هستید، حال به هر دلیلی، باید به اندازه نیاز به پزشک مراجعه کنید.


هر چند که این نمی تواند جایگزینی برای ورزش و برنامه مناسب غذایی باشد، اما استفاده از مکمل های غذایی به سالم نگاه داشتن قلبتان کمک خواهد کرد. این مکمل های غذایی می تواند از بالا رفتن کلسترول و فشار خون در شما جلوگیری کند و به همین طریق قلبتان هم وضعیت سالمی خواهد داشت.

قلبی سالم داشته باشید
ـ
سعی کنید برنامه غذاییتان را دوباره باز بینی کنید و عادت های بد غذایی را از خود دور کنید. ورزش کنید. می توانید کم کم شروع کنید، اما از همین امروز کارتان را شروع کنید. حتی ورزش سبک هم می تواند خطر بیماری های قلبی را در شما کاهش دهد.

به یاد داشته باشید که سالم ماندن قلبتان فقط به خود شما بستگی دارد. شما باید غذا خوردنتان را کنترل کنید نه هیچ کس دیگری. به طور منظم به پزشکتان مراجعه کنیدو از دستورات او پیروی کنید. مطمئن باشید که او بد شما را نمی خواهد. با به کار گرفتن این 5 نکته که اشاره کردیم، مطمئناً قلبی سالم تر خواهید داشت. 1- از دخانیات بپرهیزید: 2- ورزش کنید: 4- بطور مرتب برای معاینات پزشکی مراجعه کنید: 5- به اندازه کافی ویتامین و مکمل های غذایی به بدنتان برسانید
















دورمچم به جای ساعت یکنوار مشکی بستم
تا همه بفهمن من از همه هر چه زمانو متعلق به زمان است بیزارم
من هم روزی قلبی داشتم
که توسط مردمانی ازمیان شما شکست و شکست تا سنگی شد
واکنون روزگاریست که شیطان فریاد میزند..
انسان پیدا کنید سجده خواهم کرد...


=====ஜ۩۞۩ஜ=====

11-11-1390 10:20 ب.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  ارتباط بين چاقي و بيماري قلبي عروقي Friga 0 246 11-11-1390 11:02 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  افراد مبتلا به ناراحتي قلبي، برف پارو نكنند! Friga 0 215 11-11-1390 11:01 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  ويتامين «ب» در کاهش خطر سکته قلبي Friga 0 243 11-11-1390 10:55 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  تشخيص بيماري قلبي با بررسي ناخن پا Friga 0 272 11-11-1390 10:51 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  افزايش خطر بيماري قلبي با دوركمربيش از نود! Friga 0 234 11-11-1390 10:26 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان