چطور برای رشد عضله باید تمرین کرد؟ - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

چطور برای رشد عضله باید تمرین کرد؟
زمان کنونی: 15-09-1395،08:14 ب.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Friga
آخرین ارسال: Friga
پاسخ: 1
بازدید: 151

 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: چطور برای رشد عضله باید تمرین کرد؟
ارسال: #1
چطور برای رشد عضله باید تمرین کرد؟
پست‌ها: 11,943
تاریخ عضویت: 20 اردیبهشت 1390
اعتبار: 288
حالت من: Shad
همیشه برای رشد عضله باید اینگونه تمرین کرد .

متاسفانه اکثر ورزشکارای ما تا کمی فشار به عضله شون میاد , انگار میترسن از اون لحظه پاشون رو فراتر بذارن و سریع وزنه رو میذارن پایین .

دوستان باید توجه داشته باشند که تمرین برای رشد عضله با تمرین برای دم آوردنه عضله , زمین تا آسمون فرق میکنه . شما با چند ست به صورت "نسبتا" سنگین تمرین کردن رو عضلتون , میتونین اون عضله رو دم (پمپ شدن خون در داخل عضله) بیارین ولی برای رشد باید جون کند واقعا .

باید همیشه تصور کنید یه اسلحه کنار شقیقتون نگه داشته شده و تا آخرین خون باید جنگید البته اینم باید گفت که باید به عضلتون فشار بیارین و نه به مفاصلتون . سعی کنید اگه در برنامتون نوشته شده 10 تکرار , این بدین معنیست که از تکرار 7 به بعد , اون عضلتون کاملا باید زور بزنه برای جاجایی وزنه و گرنه رشد نمیکنین به هیچ وجه و به قول خودم : فقط میاین باشگاه که خاک دمبل رو بگیرین .

برای رشد باید یه رژیم غذاییِ مناسب بدن و فعالیتتون داشته باشید که این خودش فوق العاده مهم و تاثیرگذاره تو فرمول رشدتون .

این مثلث متساوی الاضلاع رو باید همیشه مد نظر داشته باشید : "تمرین درست , تغذیه کامل , استراحت کافی" .

خیلی ها فکر میکنند که استروئید باعث رشد بدن و عضله میشه : البته این تفکر تا حدودی درسته ولی قبل از اینکه شروع به مصرف استروئید کنید اول باید چند علم دیگر رو فرا بگیرید : علم آناتومی حرکات , علم آناتومی عضلات , علم تغذیه و علم جامع در مورد این ورزش .
این خیلی زشته که دور بازوی آدم 45 باشه ولی وقتی کسی چیزی ازت سوال میکنه مثل خر بره تو گل آدم , البته هیچکسی علامه دهر نیست ولی میشه آدم بااطلاعاتی بود .

شما اگه نشونه گیری (علمهایی که نام بردم) رو بلد نباشید , حتی اگه تانک (استروئیدهای فوق العاده قوی) هم داشته باشید , هیچوقت نمیتونید به هدف بزنید پس اول سعی کنید هدفگیری رو یاد بگیرید اونوقت با تفنگ بادی هم میشه رفت شکار (اونم شکار خرس , میشه زد تو چشمش Dsmile . همیشه یادتون باشه که این پروتئینه که عضله رو میسازه , استروئید فقط برای روغن کاری چرخ دنده های کارخونه بدنتونه و نه بیشتر .

برای تیپ های بدنی اکتومرف (لاغرها) و مخصوصا بانوان لاغر اندام : هفته ای 3/4 روز تمرین عالی و کفایت میکنه . بیشتر از اون از ریکاوری عضلاتتون جا میمونید و دیرتر رشد میکنید .

میتونین در هفته به صورت یک روز در میون تمرین کنید مثلا : سینه , سرشونه و پشت بازوتون رو در یک روز . زیربغل و جلوبازوتون و شکم رو هم در یک روز دیگه و جلوی پا و پشت پا و ساقها رو هم در یک روز دیگه تمرین بدید که این خودش مستلزم داشتن یه برنامه تمرینی هوشمندانست .

البته این مثالی از یه برنامه تمرینی بود . میشه 10ها جور برنامه تمرینی تنظیم کرد برای روزهای هفته تون .

هر سوالی تو هر ضمینه ای هم داشتین و برنامه تمرینی و غذائی هم خواستین , در خدمتم . تو این عرصه به هیچ کسی اعتماد نکنید حتی به من . همیشه سعی کنید شنیده ها و خوانده هاتون رو با علم مطابقت بدین . کتابهای زیادی هم چاپ شده خوشبختانه در این عرصه که هر کی خواست بگه که معرفی کنم بهش .

چند تا کتاب بسیار جالب و پرکاربرد برای بانوان هم چاپ شده که توصیه میکنم از بانوان محترم , حتما بخونن , قیمتی نداره این کتابها , جامع ترینش نهایت 6/7 تومنه قیمتش . البته گرونتر هم داریم ولی در همین حد , کارتون رو خیلی جلو میندازه .

متاسفانه متاسفانه متاسفانه , تو این ورزش همه برای خودشون صاحب نظرن و کلا ما ایرانی ها عادت داریم , هممون دکتریم و مهندس ماشالله , حالا چه اطلاعات داشته باشیم یا نداشته باشیم باید نظرمون رو بدیم حتما ...

به قول مطهری که میگه : هر آدمی اگه روزی 10 مین مطالعه کنه در مورد یک چیزی , بعد از یکسال تازه صاحب نظر میشه در اون ضمینه . (تازه حالا معلوم هم نیست نظر طرف درست باشه یا نه ؟!!!)

(یعنی 3560 دقیقه مطالعه در سال . دانشجوهاش درطول 4/5 سال تحصیل انقدر درس نمیخونن .

علوم تربیت بدنی از علوم پزشکی هم فراتره و مستلزم سالها یادگیری و مطالعه است و به روز بودن .

یه جمله دارم که میگه D: : تجربه ای که اطلاعات پشتش نباشه , اثبات شده نیست و اطلاعاتی که تجربه پشتش نباشه , درک شده نیست . این دو تکمیل کننده همدیگه اند .

ممنون که حوصله کردین و خوندین . امیدوارم حرفام و کلا پیچی که دارم براتون کاربرد داشته باشه .
















دورمچم به جای ساعت یکنوار مشکی بستم
تا همه بفهمن من از همه هر چه زمانو متعلق به زمان است بیزارم
من هم روزی قلبی داشتم
که توسط مردمانی ازمیان شما شکست و شکست تا سنگی شد
واکنون روزگاریست که شیطان فریاد میزند..
انسان پیدا کنید سجده خواهم کرد...


=====ஜ۩۞۩ஜ=====

26-01-1392 06:00 ب.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  آیا تمرین اسکات باسن شما را بزرگتر می‌کند؟ Friga 0 304 28-06-1393 02:11 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  تزریق هورمون رشد (سوما) برای افزایش قد بعد از سن رشد Friga 0 122 24-06-1393 11:38 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  عضله سازی با شیر و سویا برای ورزشکاران Friga 0 160 21-06-1393 03:02 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  برنامه تمرینی برای داشتن شانه هایی عـضلانی و خوش ترکیب Friga 0 151 17-01-1393 05:49 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  نکاتی برای رسیدن به شکمی صاف و تکه تکه Friga 0 145 20-12-1392 10:48 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان