چربی سوزی برای بدنسازان (مبتدی) - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

چربی سوزی برای بدنسازان (مبتدی)
زمان کنونی: 20-09-1395،02:43 ق.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Friga
آخرین ارسال: Friga
پاسخ: 2
بازدید: 185

 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: چربی سوزی برای بدنسازان (مبتدی)
ارسال: #1
چربی سوزی برای بدنسازان (مبتدی)
پست‌ها: 11,943
تاریخ عضویت: 20 اردیبهشت 1390
اعتبار: 288
حالت من: Shad
آخرین ویرایش در 26-01-1392 03:26 ب.ظ توسط Friga
اشتباهاتی که اکثرافراد با آن مواجه هستند چربی سوزی را فقط در نخوردن غذا می دانند.اما سخت در اشتباه هستند کاهش غذا یا حذف وعده های غذایی نه تنها کمکی به آنها نمی کند بلکه باعث آسیب های جبران ناپذذیری میشود.چربی سوزی یعنی کاهش چربیهای بدن از طریق فهالیتهای ورزشی این فعالیتها به دو نوع تقسیم میشوند که در قسمت بعدی به مشروح آن می پردازیم.

یکی از عاملی که باعث می شود افراد چاق(اندوموروف) به رشته بدنسازی روی بیاورندبرای بدست آوردن اندامی مناسب است چون داشتن شکمی بزرگ بسیار زشت و خطر حملات قلبی را افزایش میشود.

اما برای بدست آوردن فیزیک مناسب راه حل چیست...

1-داشتن صبر

از بین بردن چربی ها در بدن زمان می برد .اگرسعی کنید در زمان کوتاه مقدار زیادی کالری از دست دهید و چربی بسوزانید قطعا" شکست خواهید خورد و رژیم وتمرینات خود راقطع میکنید ازبین بردن چربی ها و داشتن بدنی مناسب نیاز به یک برنامه ریزی حداقل 6 ماهه دارید البته بستگی ساختار فیزیکی فرد هم دارد پس خود را آماده جنگ با چربی ها کنید.

2- تمرینات را منظم انجام دهید

تمرینات با وزنه و هوازی را بصورت منظم انجام دهید چون در اثر فعالیت های بدنی بدن مقدار زیادی کالری می سوزاند و باعث کاهش چربی در بدن میشود در هفته سه روز وزنه بزنید و سه روز به تمرین هوازی بپردازید .تمرینات با وزنه جدا از این که باعث زیبایی اندام میشود درصد سوخت و ساز را افزایش میدهد.

3- در پایان روز کربوهیدرات مصرف نکنید

مصرف کربو هیدرات(ماکارونی,برنج,سیب زمینی و... )در ساعات پایانی روز به علت کاهش فعالیت بدنی باعث چاقی می شود بعد از ساعت 7شب مصرف کربوهیدرات قطع شود و در روز هم به مقدار نیاز مصرف شود.

4- حذف چربی و شیرینی

مصرف چربی و شیرینی را قطع کنیدخوردن چربیهای اشباح شده و شیرینی تمام تلاش هایتان را از بین می برد برای رفع نیاز بدن از روغن زیتون ومغزها استفاده کنید وخرما و عسل هم به جای شیرینیهای مصنوعی. البته به مقدار کم.

5-مکمل های چربی سوزی

مکمل های چربی سوزی فرشته ی نجات شما نیستند بلکه کمی به سرعت چربی سوزی کمک می کنند پس فقط به چربی سوزها اتکا نکنید می توانید در کنار روند چربی سوزی از آنها کمک بگیرید اماشایان ذکر است که چربی سوزها دارای عوارض جانبی هستند وهرچه قوی تر باشند عوارض بیشتری به دنبال خواهنند داشت.

6-پروتئین مصرف کنید

چون در این وضعیت (چربی سوزی) کالری زیادی می سوزانید و همزمان تمرین با وزنه انجام می دهید بدن ممکن در وضعیت کاتابولیک(عضله سوزی) قرار گیرد در این زمان شما با مصرف پروتئین منظم می توانید از این صدمات جلو گیری کنید.

7- تسلیم نشوید

در هر کاری هستید تسلیم نشوید چون بلا فاصله بعد از آن پشیمان می شوید که چرا پایپند به تصمیم خود نبودید پس اگر نتیجه ن گرفتید راه های دیگر را امتحان کنید چون برای هر مشکلی راه حلی است.

تمرین هوازی

تمرین هوازی بخش فوق‌العاده مهمی از هر برنامه چربی‌سوزی به حساب می‌آید. در این برنامه ما فقط3جلسه تمرین 30 دقیقه‌ای هوازی برای هر هفته در نظر گرفته‌ایم. با همین 3 جلسه می‌توانید چربی‌سوزی خوبی را تجربه کنید و سرعت سوخت و ساز بدن را نیز بالا نگهدارید. چنانچه در پیشرفت خود در چربی‌سوزی با مشکلی مواجه شدید می‌توانید جلسات تمرین در هفته خود را به 4 الی 5 جلسه برسانید. اما به شکلی دقیق عملکرد خود را در تمرینات با وزنه هم تحت نظر داشته باشید و البته مراقب نشانه‌های تمرین‌زدگی هم باشید

تمرین با وزنه

خیلی‌ها وقتی برای چربی‌سوزی در تلاش هستند تمرینات با وزنه را از برنامه کاری خود حذف می‌کنند. این یک اشتباه بزرگ است چرا که تمرین با وزنه باعث می‌شود عضلات روی فرم باقی بمانند. چنانچه حین رژیم تمرین با وزنه انجام ندهید در نهایت مقادیر زیادی از عضلات خود را از دست خواهید داد. بزرگترین دشمن افرادی که رژیم می‌گیرند عضله‌سوزی است. عضلات برای حفظ خود نیاز به مقادیر زیادی کالری دارند. موضوع خیلی ساده است، هر چه عضله بیشتری داشته باشید چربی بیشتری هم خواهید سوزاند. اگر با وزنه تمرین نکنید باید با عضلات خود خداحافظی کنید و هم‌چنین سوخت و ساز بدن‌تان هم کاهش می‌یابد.

جالب است بدانید کالری‌سوزی ناشی از تمرین با وزنه صرفاً به مدتی که در باشگاه هستید محدود نمی‌شود. تمرین با وزنه باعث افزایش قابل توجه متابولیسم بدن برای مدت چند ساعت بعد از تمرین می‌شود. بنابراین در واقع حتی وقتی باشگاه را ترک می‌کنیم باز هم در بدن کالری می‌سوزد.

* با نظر به آنچه اشاره شد تمرین با وزنه بخش بسیار مهمی از برنامه چربی‌سوزی است.
















دورمچم به جای ساعت یکنوار مشکی بستم
تا همه بفهمن من از همه هر چه زمانو متعلق به زمان است بیزارم
من هم روزی قلبی داشتم
که توسط مردمانی ازمیان شما شکست و شکست تا سنگی شد
واکنون روزگاریست که شیطان فریاد میزند..
انسان پیدا کنید سجده خواهم کرد...


=====ஜ۩۞۩ஜ=====

26-01-1392 03:24 ب.ظ
 
ارسال: #2
RE: چربی سوزی برای بدنسازان (مبتدی)
پست‌ها: 11,943
تاریخ عضویت: 20 اردیبهشت 1390
اعتبار: 288
حالت من: Shad
کسانی که میخوان چربیهای یک جای بدن حالا شکم باسن یا هر جای رو بسوزونن و فکر میکنن اگر شکم کار کنن چربیهای شکم از بین میره یا اگر بدون پاها لاغر میشه خدمت این دوستان عرض کنم که شما هیچوقت نمیتونین تصمیم بگیرین چربیهای کجا رو بسوزونین بلکه این بدن هستش که تصمیم میگیره اول از کجا چربی بسوزونه و معمولآ اخرین چربیهای که سوخته میشه مال شکم هستش و اولین جای هم که چربی میگیره شکم هستش و کلآ تنها راه چربی سوزی سوزوندن کالری بیشتر از کالری که میخوریم هستش و باز هم میگم هستن کسانی که میخوان چربی شکم یا باسن رو اب کنن ولی هیچ تغییری توی سینشون یا دستشون ایجاد نشه ولی تنها راه این عمل جراحی هستش
حالا اینم بگم بهترین زمان چربی سوزی بعد از خواب بیدار شدن هستش که اول یک مقدار مکملbcaa بردارین و ۲۰ تا۳۰ دقیقه هوازی حالا دو یا دوچرخه یا پله یا طناب علت اینکه میگم مکمل bcaa چون اگر با شکم خالی تمرین کنین بدن شروع به سوختن ماهیچه میکنه حالا اگر اون هم نبود یک لیوان شیر بدون چرب ابکی بخوریم و یک زمام دیگه هم بعد از تمرینات وزنه هستش که همون مثل صبح یک ممقدارbcaa بردارین بعدش هوازی
به هر حال بازم یاد اور میشم شما وقتی چربی میزونید بلاخره به نتیجه دلخواه میرسین فقط سعی نکنید بیشتر از یک کیلو در هفته وزن کم کنید که بدن مجبور نشه ماهیچه بسوزونه
قدر عضلات رو بدونید
















دورمچم به جای ساعت یکنوار مشکی بستم
تا همه بفهمن من از همه هر چه زمانو متعلق به زمان است بیزارم
من هم روزی قلبی داشتم
که توسط مردمانی ازمیان شما شکست و شکست تا سنگی شد
واکنون روزگاریست که شیطان فریاد میزند..
انسان پیدا کنید سجده خواهم کرد...


=====ஜ۩۞۩ஜ=====

26-01-1392 03:26 ب.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  چربی سوزی و لایه های بدن Friga 0 154 24-06-1393 11:42 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  تزریق هورمون رشد (سوما) برای افزایش قد بعد از سن رشد Friga 0 124 24-06-1393 11:38 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  عضله سازی با شیر و سویا برای ورزشکاران Friga 0 161 21-06-1393 03:02 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  برنامه تمرینی برای داشتن شانه هایی عـضلانی و خوش ترکیب Friga 0 158 17-01-1393 05:49 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  نکاتی برای رسیدن به شکمی صاف و تکه تکه Friga 0 148 20-12-1392 10:48 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان