چرا به اهدافتان نمی رسید - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

چرا به اهدافتان نمی رسید
زمان کنونی: 20-09-1395،02:48 ق.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Emziper
آخرین ارسال: Emziper
پاسخ: 1
بازدید: 113

 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: چرا به اهدافتان نمی رسید
ارسال: #1
چرا به اهدافتان نمی رسید
پست‌ها: 2,111
تاریخ عضویت: 15 مرداد 1392
اعتبار: 83
حالت من: Vaaaaay
آیا اهدافتان مانع شما هستند؟!

 نوشته :  Hilton Johnson



همۀ آن چیزهایی كه دربارۀ هدفگذاری گفته می شود آنطورها هم كه می گویند، حقیقت ندارد. در واقع، من معتقدم كه ایدۀ تصمیم گیری بر اساس یك هدف بزرگ بلند مدت می تواند برای موفقیت، زیانبار باشد.

بگذارید بیشتر توضیح دهم.

در اوایل دهۀ 1970، به من یاد دادند كه برای اینكه موفق شوم باید یك هدف بزرگ داشته باشم.... سپس آن را به صورت سالانه تبدیل كنم....

ماهانه....

هفتگی و اهداف روزانه....

و برای به اجرا درآمدنش باید نوشته شده و دارای محدودۀ زمانی باشد....

و سپس آن هدف را همراه داشته باشم تا بتوانم اغلب اوقات آن را ببینم

و به این طریق آن را به حافظۀ نیمه هشیارم بسپارم.

آشنا بنظر می آید، نه ؟

اما، افراد بسیار زیادی (مثل من) معمولاً در استفاده از این سیستم هدفگذاری خشك و انعطاف ناپذیر به مسائلی برمی خورند از جمله اینكه:



1- هدف مورد نظر خیلی بزرگ است، ما را از پا در می آورد و هیچ كاری انجام نمی شود.

2- اتفاقات بسیار زیادی از زمان حال تا زمان هدف مطلوب می تواند رخ دهد كه باعث منحرف شدن و دلسرد شدن ما می شود.

3- ما نمی دانیم چگونه شروع كنیم و در نتیجه شروع نمی كنیم.

4- حمایت لازم را نداریم و در نتیجه نمی دانیم كه چه كار انجام دهیم.

5- هدفی كه برای خود در نظر گرفته ایم ما را به مسیرهایی می كشاند كه برایشان برنامه ای نداشته ایم ... و در نتیجه سردرگم می شویم.



همۀ اینها در نهایت به بی تحركی و مسامحه می انجامد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید كه قبل از اینكه دربارۀ هدفگذاری چیزی بیاموزم، بدون داشتن هیچ سیستم هدفگذاری در بیزینسم به موفقیت رسیده بودم. فقط هر روز بهترین كاری را كه می توانستم انجام می دادم و موفقیت بطور خودكار نصیبم می شد.

حاضرم شرط ببندم كه در طول تاریخ، صاحبان بیزینس و راهبران بزرگ بسیار زیادی بوده اند كه بدون داشتن تصمیمی برای یك هدف بزرگ به موفقیتهای چشمگیری رسیده اند. آنها صرفاً شروع به كار كرده و همانطور كه به كار ادامه می دادند فرصتها بطور خودكار خودشان را نشان می دادند.

Pierre Omidyer، بنیانگذار eBay، می گوید كه شركتش بطور تصادفی ایجاد شده است. او فقط می خواست یك داروساز Pez برای دوست دخترش بیابد و سپس كارها یكی پس از دیگری پیش آمد. حالا، eBay یك شركت سه میلیارد دلاری است. این برای هدفگذاری، خیلی بزرگ است!

البته اشتباه برداشت نكنید، برای بعضی از افراد، تعیین اهداف بزرگ و پیگیری یك سیستم هدفگذاری انعطاف ناپذیر، ایدۀ بسیار خوبی است. اما برای اكثر افراد (مثل من) فقط تفكر دربارۀ آینده و برداشتن گامهای عملی ساده و فوری می تواند كاملاً مناسب باشد.

آنچه كه من (و سایر افراد اهل كسب و كار) دریافته ایم كه خوب جواب می دهد این است :

كه رؤیاپردازی كرده و در ذهنتان برای آینده برنامه ریزی كنید اما ... روی هفتۀ بعد تمركز كنید.

همۀ توجهتان بر این باشد كه فوراً كاری انجام دهید.

در نتورك ماركتینگ، این كار مثلاً می تواند فقط دو یا سه جلسۀ معرفی در یك هفته باشد. این كار را برای چند هفته انجام دهید و مسیر موفقیت خودش را برایتان آشكار خواهد كرد.

ممكن است كه نتیجۀ نهایی شما شبیه آنچه كه برنامه ریزی كرده بودید نباشد، اما نتایج، مناسب شما بوده و كاملاً حقیقی اند. آنها می توانند بسیار بزرگتر از هر هدفی بشوند كه تا بحال رؤیایش را داشته و تصمیم بر تعقیبش داشته اید.

برای موفقیت در نتورك ماركتینگ به یك سیستم انعطاف ناپذیر نیازی ندارید. فقط نیاز دارید كه بر كار هفتۀ بعد تمركز كنید.

خوب، حالا قصد دارید برای هفتۀ بعد چه كار كنید؟
















[عکس: 95456232072032872674.jpg]


سخت است! اتفآقے رآ انتظآر بڪشے که خودت هم بدآنے... در رآه نیست..  [عکس: sad_red.png]
31-06-1392 08:36 ق.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان