پیش‌نمایش Mass Effect 3 - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

پیش‌نمایش Mass Effect 3
زمان کنونی: 17-09-1395،11:50 ب.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Unknown
آخرین ارسال: Unknown
پاسخ: 1
بازدید: 291

 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: پیش‌نمایش Mass Effect 3
ارسال: #1
پیش‌نمایش Mass Effect 3



 
حالت من: انتخاب نشده
انگار همین دیروز بود که با فرمانده شپرد آشنا شدیم و با او به ایدن پرایم سفر کردیم. شپرد با گث ها جنگید و آنها را از کلونی متحدان بیرون راند و قبل از اینکه به خود بجنبد، تبدیل به اولین انسانی شد که لباس مامورین مخصوص شورا را بر تن می‌کند و وظیفه یافت تا سرن، مامور مخصوص یاغی را به چنگال قانون بسپارد. اما چیزی بزرگتر از دستگیری یک مامور یاغی، یا حتی هجوم گث ها در انتظار کهکشان بود. شپرد درگیر نبردی هزاران ساله میان موجودات زنده ساکن کهکشان با ریپرها شده بود. موجوداتی نیمه ارگانیک، نیمه مکانیک که هر چند هزار سال یکبار دست به پاکسازی تمام موجودات زنده از صفحه هستی می‌زنند. شپرد در این نبرد تنها نبود، او زبده‌ترین تیم کهکشان را کنار خود جمع کرد و موفق شد جلوی حمله گث را بگیرد. اما مثل همه داستانهای قهرمانی تاریخ، سیاستمداران قهرمان را نادیده گرفتند و چشم بر روی وجود ریپرها بستند.

شپرد چندسال بعد دوباره بازگشت. این‌بار در اولین قدم با مرگ جنگید و پس از کشته شدن توسط کالکتورها، نژادی قدرتمند و مخوف که اسیر ریپرها شده بودند اینبار با کمک سربروس، شرکت نه چندان خوش‌نام انسان ها و ظاهرا تنها گروهی که به تهدید ریپرها باور دارد، به زندگی بازگشت. کالکتورها انسانها را از کلونی های دور و نزدیک می‌رباییدند و این وظیفه شپرد بود تا به دستور Illusive Man، مرد مرموز سربروس جلوی آنها را بگیرد. شپرد اینبار هم دوستان قدیمی و جدید بسیاری را دور خود جمع کرد و بهترین نوع دفاع، حمله را برگزید. از طریق درگاه اُمگا 4 راهی خانه کالکتورها شد تا نه فقط دوستان خود، بلکه همه انسان‌ها را دوباره از خطر ریپرها نجات دهد. شپرد دریافت که کالکتورها مشغول ساختن ریپری با ظاهر انسانی هستند. انتخاب سخت شپرد اینجا بود، تحویل دادن این نابودگر عظیم به ایلوسیو من شیفته قدرت، یا نابود کردن آن و از دست دادن سلاحی قدرتمند برای مقابله با ریپرها. شپرد اما در نهایت، غیرممکن را ممکن کرد و از ماموریتی که همه آن را خودکشی می‌دانستند زنده بازگشت.

در پایان داستان اما، شپرد مجبور شد دست به انتخاب غیرممکن بزند. او مجبور شد میلیون‌ها نفر را قربانی کند تا جلوی حمله ریپرها را بگیرد. شپرد مجبور بود برای نجات میلیاردها، میلیون را قربانی کند، اما این چیزی نبود که هیچ سیاستمداری بتواند قبول کند. شپرد برای پاسخگویی به جنایاتش به زمین فراخوانده می‌شود. جایی که اجتناب ناپذیر حادث می شود و ریپرها تهاجمشان به زمین را آغاز می‌کنند. اینبار شپرد باید داستان خود را تمام کند، یا قهرمانانه کهکشان را نجات دهد، یا دیگر هیچ تاریخی باقی نخواهد ماند تا شکست او را به یاد بیاورد.

اگر به اندازه کافی بار دراماتیک این پیش نمایش بالا رفته است، پس بهتر است برای هجوم آدرنالین آماده باشید. مس افکت، دنیایی متفاوت و نو بود. وقتی در صنعت گیم سالی دوازده بار یک نفر سعی می کند آمریکا و روسیه را به جان هم بیاندازد، هجده بار زامبی ها حمله می کنند و دختر دبیرستانی‌های ژاپنی همچنان مشغول یکه تازی هستند، مس افکت اول بود که داستانی جذاب، گیرا و از همه مهمتر غیرخطی و بزرگ را به گیمرها ارائه می داد. بزرگترین موفقیت مس افکت اول این بود که با تکیه بر زمینه نوی خود توانست خود را از فضای علمی تخیلی که اسیر جنگ ستارگان شده بود نجات دهد و جای پایش را به عنوان یک سری بازی محکم کند. گیم‌پلی بازی با اینکه جذاب بود، اما سردرگم طراحی شده بود. سیستم مبارزه بازی آنقدر قوی نبود که آن را به یک شاهکار سوم شخص تبدیل کند و سیستم نقش آفرینی آن برای تبدیل شدن به یک شاهکار RPG نقص‌های زیادی داشت.
[عکس: files_previews__me1%5Bw500h281mresizeByMaxSize%5D.jpg]


مس افکت دو، یک بازی تمام عیار بود. بازی بیشتر به سمت یک اکشن سوم‌شخص متمایل شده بود و از یک سیستم خیلی ساده و سنتی RPG استفاده می کرد که هرچند خیلی شیک و با دقت طراحی شده بود، اما به هیچ وجه انتظارات یک گیمر از یک بازی نقش آفرینی را برآورده نمی‌کرد. دنیای بازی بزرگتر شده بود و روابط اجتماعی شپرد پیچیده‌تر. با اعمال شدن همه تصمیمات بازیکن در مس افکت در نسخه دوم، این سری بازی تبدیل به یکی از جدی ترین سری بازی های این نسل شد. گیمرها شروع به دوباره بازی کردن مس افکت کردند و اینبار با جدیت تصمیم‌گیری‌های بازی را دنبال میکردند. مس افکت 2، موفقیت این سری را تضمین کرد.

در مورد آدرنالین صحبت کردیم. خبر هیجان انگیز ما این است که اگر فکر می‌کردید در نسخه دوم با یک شاهکار طرف هستید، باید برای نسخه سوم تعریف جدیدی از بازی خوب پیدا کنیم. ظاهرا همه چیز در مس افکت 3 بهتر شده‌ است. سیستم مبارزه بازی بیشتر به بازیهای سوم شخصی مثل Uncharted و Gears of War شبیه شده است و Bioware جریان مبارزه مس افکت 3 را از خشکی دو نسخه قبل درآورده است. انیمیشن‌های نرم شپرد در نسخه سوم و امکانات بهینه شده سیستم پناه گرفتن بازی باعث شده است تا سکته‌ای که در جریان اکشن نسخه‌های قبلی بود در مس افکت 3 احساس نشود.

در یکی از دموهای بازی، شاید تنها دموی بازی، چون تقریبا در تمام نمایشگاه‌ها همین دمو برای بازی عرضه شده بود، شپرد و دوستانش برای آزاد کردن یک Krogan مونث به سیاره سالارین‌ها آمده‌اند. خبر بد برای شپرد این است که به دلایل نامشخصی افراد سربروس اشتیاق عجیبی به کشتن شپرد نشان می‌دهند. شپرد برای این ماموریت با لیارا و گَروس همراه شده است و بزودی سر و کله موردین هم پیدا می شود که البته در جنگیدن به شپرد کمکی نمی‌کند. همانطور که گفته شد اولین تغییر عمده‌ای که توجه گیمرها را جلب خواهد کرد سیستم بهینه شده مبارزه بازی است. جریان حرکات سریعتر شده است و شپرد و یارانش به نرمی از گوشه میدان نبرد به گوشه ای دیگر حرکت می‌کنند، هدف می‌گیرند و شلیک می‌کنند. شپرد اینبار کمتر ابرقهرمان داستان است، هرچند دواندن او درست وسط دشمنان و استفاده از سیستم جدید Melee بازی، که مثلا برای کلاس سرباز Omni Tool را تبدیل به یک خنجر می‌کند فوق‌العاده جذاب به نظر می‌رسد، اما مکانیزم گیم‌پلی بازی بلافاصله شما را متوجه می کند که بدون کمک هم تیمی‌هایتان نمی توانید چندان در بازی پیشرفتی داشته باشید. سیستم Melee برخلاف تصور فقط برای جذابتر شدن جلوه‌های بصری بازی و اضافه کردن اکشن به بازی اضافه نشده است. احتمالا همه به یاد دارند در مراحلی که گیمر باید از نزدیک با دشمنانی مثل هاسک‌ها روبرو می‌شد چقدر سیستم Melee دو نسخه قبلی ناقص و ناکارآمد بود، اما این سیستم جدید به شپرد این امکان را می‌دهد تا سریع از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر حرکت کند و دشمنان را از سر راه بردارد. هرچند، شلوغی و بزرگ شدن حجم مبارزه در این نسخه باعث می‌شود تا تعادل این ابزار جدید حفظ شود؛ پس باید در استفاده از آن دقت کرد. همانطور که سازنده‌های بازی قول داده بودند، گیم پلی بازی سخت‌تر و چالش برانگیزتر شده است. با سریعتر شدن سیستم مبارزه و امکانات جدید شپرد مثل شیرجه زدن، سریعتر عوض کردن پناه و سریعتر بالا رفتن از اجسام مختلف، دشمنان هم سریعتر و باهوش‌تر شده‌اند. گروه‌های دشمن که به شپرد حمله می‌کنند هرکدام توانایی خاصی دارند و نسبت به این توانایی تقسیم می‌شوند، موقعیت سنجی می‌کنند و سعی می‌کنند به موقع و از جهات مختلف حمله کنند. ماموریت، محافظت از موردین و کروگان مونث است و افراد سربروس ظاهرا اصلا سر سازش با شپرد ندارند. بعد از مبارزه با دشمنان معمولی، سر و کله آنهایی که سپر دارند پیدا می‌شود و قبل از اینکه گیمر نفس راحتی بکشد نوبت به یک روبات غول‌پیکر می‌رسد. سختی بازی اما، شیرین است و Bioware به خوبی تعادل را در گیم پلی بازی رعایت کرده‌ است.

کلاس‌های ارائه شده در این دمو Soldier ،Adept و Sentinel بودند. سازندگان بازی برای هر کلاس سیستم Melee متفاوتی در نظر گرفته‌اند و سعی کرده‌اند تا قدرتهای منحصر به‌ فرد هر کلاس را دقیقتر، کارآمدتر و متمایزتر از نسخه‌های قبلی طراحی کنند تا به گفته خودشان گیمرها بخواهند بازی را با کلاس‌های مختلف تجربه کنند.
[عکس: files_previews__me4%5Bw500h281mresizeByMaxSize%5D.jpg]


یکی از مهمترین تغییر سیستم گیم پلی مس افکت نسبت به نسخه‌های قبلی، سیستم نقش‌آفرینی آن است. در نسخه‌های گذشته با وجود گستردگی امکانات کلاس‌های مختلف و سیستم ارتقاء آنها، در نهایت هم سیستم نقش‌آفرینی بازی اقیانوسی بود به عمق پنج متر و بدون هیچ چالشی، خطی و مستقیم ادامه پیدا می‌کرد و در نقطه‌ای به اوج خود می رسید. تنها چالش انتخاب قدرت مورد نظر و ارتقاء آن بود. اما درخت نقش‌آفرینی مس افکت 3 به سیاق بازی‌های نقش‌آفرینی کلاسیک، شاخه‌ای طراحی شده است. در این نوع از سیستم نقش‌آفرینی، با هربار قوی‌تر شدن یک قدرت یا ویژگی، امکانی به گیمر داده می‌شود تا انتخاب کند که چه ویژگی خاصی به آن قدرت یا ویژگی باید داده شود. مثلا برای کلاس سرباز، مهمات آتش‌زا را می‌توان در جهات مختلفی ارتقاء داد، یکی باعث افزایش قدرت آن می‌شود، یکی باعث می‌شود دشمنان پس از تیر خوردن بترسند و کنترل خودشان را از دست بدهند، یکی باعث می شود بقیه اعضای تیم هم از این ویژگی استفاده کنند و دیگری باعث افزایش ظرفیت مهمات اسلحه می شود. نکته مثبت این سیستم، عمق بخشیدن به سیستم نقش‌آفرینی بازی است. گیمر باید دقیقا انتخاب کند که قرار است فرمانده شپرد او تبدیل به چه نوعی از یک کلاس مختلف شود. تصمیمات اشتباه در این نوع نقش آفرینی دست آخر برای گیمر شخصیتی باقی می‌گذارند که نصفه و نیمه از همه قدرتها برخوردار است و در نهایت هم نمی تواند هیچ استفاده‌ای از آنها بکند. در مورد نکته منفی این سیستم جدید، هنوز چیزی به ذهنمان نرسیده است!

از انتقادات مطرح سری مس افکت، اسلحه خانه شپرد بوده است. به عنوان قهرمان بشریت و کسی که مقدر است تا کهکشان را نجات دهد، شپرد همیشه یک قدم با جنگیدن با لوازم آشپزخانه فاصله داشته است و آن یک قدم هم توانایی شلیک در اسلحه های شپرد است که در وسائل آشپزخانه موجود نیست. اسلحه‌های سری مس افکت (به جز برخی سلاح‌های قابل دانلود یا ویژه پیش خرید) طراحی بدی داشته‌اند، بدون تنوع بوده‌اند و تقریبا همه یک کار را می‌کردند؛ تیر می‌زدند اما بعضی‌ها زورشان بیشتر بود. اما در مس افکت 3، سیستم جدید Weapon Customization به گیمر اجازه می‌دهد اسلحه‌اش را آن‌طور که می‌خواهد ارتقا دهد و مطابق سلیقه و نحوه بازی‌اش اسلحه‌اش را انتخاب کند. کار با این سیستم خیلی ساده است، باید یک میز کار پیدا کنید و دکمه مورد نظر را فشار دهید. یک صفحه خیلی ساده باز می شود که امکانات اسلحه تان را به شما نشان می‌دهد. شما می‌توانید امکاناتی مثل افزایش بُرد یا قدرت اسلحه به آن اضافه کنید، یا از لوازم جانبی مثل دوربین و لیزر استفاده کنید.

از نظر بصری، مس افکت 3 در واقع نسخه بهینه شده مس افکت 2 است و تغییر محسوسی در آن احساس نمی‌شود. گرافیک بازی «حیرت انگیز» نیست، اما طراحی هنری بازی چرا. مهمترین پیشرفت بصری مس افکت نسبت به نسخه قبلی خود در طراحی محیطها و زمینه بصری بازی است. محیط بازی بزرگتر شده است و اتفاقات خیلی زیادی هستند که خارج از محیط و در دور دست می‌افتند که نسبت به طراحی‌های بسته و ناقص محیط خارجی در نسخه‌های قبلی پیشرفت قابل توجهی است. در طراحی بصری مس افکت 3 به تنوع توجه زیادی شده است. Bioware با انتخاب دنیاهای متفاوت برای این نسخه بازی، این امکان را به تیم خود داده است تا در رنگ‌بندی‌ها و طراحی‌های محیطی مختلفی کار طراحی مرحله را به چالش بکشند و ظاهرا تیم سازنده بازی به خوبی از عهده این امر برآمده است.
[عکس: files_previews__me2%5Bw500h281mresizeByMaxSize%5D.jpg]


اما در بین این همه تغییر مثبت خبری بود که به ذائقه خیلی از طرفداران بازی نساخت و آن امکان بازی چند نفره بود که برای اولین بار به این سری اضافه شده است. به حالت Galaxy at War مس افکت 3 که امکان بازی Co-Op بصورت آنلاین به بازیکن می‌دهد همچنان چه از طرف منتقدین چه از طرف گیمرها با دیده تردید نگاه می‌شود. مس افکت گلکسی چیز جدیدی در زمینه بازی آنلاین به مخاطب ارائه نمی‌دهد. اکثر مُدهای بازی تکراری هستند و Bioware تصمیم گرفته‌ است از همان فرمول موفق بازی های سوم‌شخص دیگر برای مس افکت نیز استفاده کند. شاید بتوان تنها نکته جدید این حالت Co-Op را امکان بازی کردن با سایر نژادهای سری بازیهای مس افکت دانست.

در حالت Galaxy at War شما باید از میان نژادهای مختلفی شخصیت خود را انتخاب و طراحی کنید، گیم‌پلی نمایش داده شده حالتی شبیه حالت Horde بازی Gears of War است. دشمنان در گروه های مختلف به سمت شما می آیند و شما باید ضمن انجام یکسری ماموریت ها سعی کنید زنده بمانید. گیم پلی بازی تغییری نسبت به حالت تک‌نفره آن نکرده است، هرچند هر نژاد یک‌سری قدرت‌های خاص دارد. در جریان حالت کوآپ، شخصیت‌ها به تدریج ارتقا میابند و به تجهیزات جدیدی دسترسی پیدا می‌کنند. برای اینکه حالت Survival از خشکی همیشگی دربیاید Bioware ماموریتهای مختلفی مثل حفظ یک منطقه خاص از نقشه، هک کردن کامپیوترها و یا جمع‌آوری آیتم‌های مختلف از گوشه و کنار محیط برای گیمرها در نظر گرفته است. تاکید حالت کوآپ، دقیقا روی کوآپ بودن آن است. افراد یک تیم باید با یک‌دیگر کار کنند تا بتوانند پیشروی کنند. اگر یکی از اعضای تیم بیش از حد آسیب ببیند روی زمین می‌افتد و دیگر اعضا باید او را به بازی برگردانند، هرچند این حالت Revive مدت زمان محدودی دارد. البته اگر بقیه اعضای تیم زنده بمانند در شروع دور بعد، بازیکنی که مُرده باشد به بازی بازخواهد گشت. دشمنان به تدریج سخت‌تر می‌شوند، بطور مثال بعضی از کماندوهای سربروس به قدری در قالب دفاعی و زره ظاهر می‌شوند که بخشی از تیم باید آن‌ها را به سمت خود بکشد تا گروه دیگر از پشت به آن ها حمله کنند. در طول بازی بازیکن پول و XP به دست می‌آورد که برای خرید تجهیزات و افزایش Level استفاده می‌شوند. اما چیزی که باعث نگرانی می‌شود این است که بعد از مدتی، شما این امکان را دارید که شخصیت مالتی پلیر خود را به حالت تک‌نفره بازی انتقال دهید و از آن استفاده کنید. اینکه چه استفاده‌ای از این شخصیت می‌توان کرد، هنوز مشخص نیست اما ظاهرا می‌توان از XP یا پول به‌دست‌آمده در حالت تک‌نفره نیز استفاده کرد. این یعنی دقیقا خلاف روالی که بازی برای به چالش کشیدن بازیکن در سیستم نقش‌آفرینی استفاده کرده بود. اما نهایتا، Bioware فرمول یک تجربه عالی آنلاین را به خوبی به دست آورده‌ است، هرچند هیچکس نیازی به Galaxy at War احساس نکرده بود و نبودش در بازی احساس نمی‌شد، اما ظاهرا یک تجربه اعتیادآور آنلاین نیز به بسته مس افکت اضافه شده است. سوال فقط اینجاست که تعاملات این بخش با حالت تک‌نفره بازی چه تاثیری در جریان بازی خواهد گذاشت.
[عکس: files_previews__me3%5Bw500h281mresizeByMaxSize%5D.jpg]


ظاهرا آخرین نسخه سه‌گانه مس افکت سعی کرده‌است به کمال برسد. تیم سازنده می گوید تمام تلاشش را کرده‌است تا بازی را برای همه تبدیل به تجربه‌ای دلپذیر کند، و شکی نیست که در نسخه قبلی به خوبی این کار را انجام داده‌است. اما همه چیز ممکن است. تغییر همیشه خوب نیست، Dragon Age II هنوز از خاطر خیلی از طرفدارانش پاک نشده است. باید صبر کرد و دید Mass Effect 3 می‌تواند مانند نسخه قبلی خود پیشرفت عظیمی نسبت به قبل داشته باشد، یا لااقل می‌تواند موفقیت بی‌نظیر آن را تکرار کند یا خیر. خوشبختانه برای فهمیدن جواب این سوال‌ها نباید زیاد صبر کنیم، مس افکت 3، ششم ماه مارس برای PC ،Xbox360 و PS3 منتشر خواهد شد.



12-11-1390 11:41 ق.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان