ورزش منظم و مداوم، با افزایش طول عمر،در افراد دارای اضافه وزن همراه است - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

ورزش منظم و مداوم، با افزایش طول عمر،در افراد دارای اضافه وزن همراه است
زمان کنونی: 13-09-1395،05:06 ب.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Friga
آخرین ارسال: Friga
پاسخ: 1
بازدید: 112

 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: ورزش منظم و مداوم، با افزایش طول عمر،در افراد دارای اضافه وزن همراه است
ارسال: #1
ورزش منظم و مداوم، با افزایش طول عمر،در افراد دارای اضافه وزن همراه است
پست‌ها: 11,943
تاریخ عضویت: 20 اردیبهشت 1390
اعتبار: 288
حالت من: Shad
[عکس: 153810.jpg]
 در افرادی که به ورزش منظم و مداوم مانند پیاده روی تند می پردازند، طول عمر حتی با وجود اضافه وزن بیشتر از افرادیست که فعالیت فیزیکی ندارند.
این مطالعه توسط انستیتو ملی سرطان امریکا انجام شد و با تحقیقات پیشین مبنی بر این که فعالیت فیزیکی امید به زندگی را افزایش داده و به طول عمر افراد سیگاری 3.7 سال می افزاید، مطابقت دارد.
نتایج مطالعه اخیر از این نظر حایز اهمیت است که افراد غیر فعال را متقاعد می نماید که فعالیت فیزیکی متوسط اثرات سودمند بسیاری به همراه دارد، حتی اگر با کاهش و کنترل وزن همراه نباشد.
برای انجام این مطالعه بیش از 650000 فرد 40 ساله و بالاتر انتخاب شدند. زمان و شدت فعالیت فیزیکی و شاخص توده بدن (BMI) آنها مورد بررسی قرار گرفت.
نتایج حاکی از این بود که ورزش در اوقات فراغت مانند پیاده روی تند به مدت 75 دقیقه در هفته، امید به زندگی را 1.8 سال افزایش می دهد. توصیه سازمان بهداشت جهانی (WHO) در مورد ورزش و فعالیت بدنی، حداقل 150 دقیقه پیاده روی تند در هفته است. در گروهی از افراد شرکت کننده در مطالعه اخیر که به توصیه WHO عمل کردند، امید به زندگی 3.4 تا 4.5 سال افزایش یافت.
محققان اظهار داشتند که عدم تحرک بدنی، صرف نظر از شاخص توده بدن، طول عمر را کاهش می دهد. در فردی که فعالیت فیزیکی کافی دارد و از وزن طبیعی (شاخص توده بدن 18.5 تا 24.9) برخوردار است، نسبت به کسی که غیر فعال بوده و چاقی درجه دو (شاخص توده بدن 35 یا بالاتر) دارد، طول عمر 7.2 سال بیشتر است.
نتایج همچنین نشان داد که در افراد با وزن طبعی که ورزش نمی کنند در مقایسه با افراد فعال و مبتلا به چاقی درجه یک (شاخص توده بدن 30 تا 34.9)، طول عمر 3.1 سال کمتر است. بدین معنی که ورزش قادر است اثرات چاقی را تا حد زیادی جبران نماید.
متخصصان توصیه می کنند که از هر فرصتی هر چند کوتاه برای فعالیت فیزیکی استفاده کنید، زیرا تنها با 75 دقیقه پیاده روی در هفته می توانید طولانی تر زندگی کنید.
عدم تحرک بدنی به ویژه اگر با چاقی همراه باشد، به میزان قابل ملاحظه ای طول عمر را کاهش می دهد.
















دورمچم به جای ساعت یکنوار مشکی بستم
تا همه بفهمن من از همه هر چه زمانو متعلق به زمان است بیزارم
من هم روزی قلبی داشتم
که توسط مردمانی ازمیان شما شکست و شکست تا سنگی شد
واکنون روزگاریست که شیطان فریاد میزند..
انسان پیدا کنید سجده خواهم کرد...


=====ஜ۩۞۩ஜ=====

02-11-1391 12:51 ق.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  با کاهش مصرف مواد غذایی و ورزش کردن بیش از 100 کالری در روز بسوزانید samaneh 0 90 18-11-1392 07:06 ب.ظ
آخرین ارسال: samaneh
  پیاده روی به صورت مداوم و منظم در زنان خطر سکته مغزی را کاهش می دهد samaneh 0 76 29-10-1392 01:36 ب.ظ
آخرین ارسال: samaneh
  نکاتی که برای بهتر ورزش کردن لازم است Friga 0 122 19-10-1392 01:17 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  پیاد‌ه‌روی در فضای مناسب بهترین ورزش برای سالمندان Friga 0 76 30-09-1392 01:29 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  پیاده روی آرام موجب افزایش اندازه غده هیپوکامپ در مغز می شود Friga 0 71 26-09-1392 06:50 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان