هامر - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

هامر
زمان کنونی: 16-09-1395،12:08 ق.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: pajhan
آخرین ارسال: pajhan
پاسخ: 3
بازدید: 1059

 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: هامر
ارسال: #1
4 هامر
پست‌ها: 479
تاریخ عضویت: 20 آبان 1390
اعتبار: 60
حالت من: انتخاب نشده
هامر

هامر مدل H1 در ابتدا در سال ۱۹۹۲ به عنوان یک خودروی سواری معرفی شد . هامر تولید خود را مدیون عکس های مسابقات صحرایی اتومبیل رانی “اپریشن دزرت استورم “ و شخص آرنولد شوارتزینگر است ، چرا که وی مالک چندین مدل از این خودروها است . شرکت جنرال موتوزر اعلام کرده بود که سال ۲۰۰۶ آخرین سالی خواهد بود که اتومبیل های هامر را تولید می کند . علت این امر وضع قوانین جدید برای موتورهای دیزلی بود و هیچ کدام از خودروهای مدل H1 حائز این استانداردهای جدید نبودند . این درحالی بود که شرکت ای.ام.جنرال برای سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ سفارش تولید ۵۰۰۰۰ دستگاه خودروی HMMWV را در خصوص ارتش ایالات متحده دریافت کرده بود . ای.ام.جنرال در نظر دارد به جز مدل آلفا ، انواع دیگر هامر H1 را نیز تولید کند که دارای نسل جدیدی از موتورهای دیزلی توربو باشد.



هامر مدل H1

از جمله مدل هایی است که برای مصارف شخصی طراحی شده و می توان آن را یک خودروی همه فن حریف به شمار آورد .



تاریخچه

هامر مدل H1 در ابتدا در سال ۱۹۹۲ به عنوان یک خودروی سواری معرفی شد . هامر تولید خود را مدیون عکس های مسابقات صحرایی اتومبیل رانی “اپریشن دزرت استورم “ و شخص آرنولد شوارتزینگر است ، چرا که وی مالک چندین مدل از این خودروها است . شرکت جنرال موتورز اعلام کرده بود که سال ۲۰۰۶ آخرین سالی خواهد بود که اتومبیل های هامر را تولید می کند . علت این امر وضع قوانین جدید برای موتورهای دیزلی بود و هیچ کدام از خودروهای مدل H1 حائز این استانداردهای جدید نبودند . این درحالی بود که شرکت ای.ام.جنرال برای سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ سفارش تولید ۵۰۰۰۰ دستگاه خودروی HMMWV را در خصوص ارتش ایالات متحده دریافت کرده بود . ای.ام.جنرال در نظر دارد به جز مدل آلفا ، انواع دیگر هامر H1 را نیز تولید کند که دارای نسل جدیدی از موتورهای دیزلی توربو باشد. شرکت ای.ام.جنرال همچنین تصمیم دارد خودروهای سری H1 را در یک حراج ، به طور کامل به فروش برساند ، چرا که در این صورت مشمول قوانین جدید نمی شود . در حال حاضر قرار است ای.ام.جنرال ۶۰۰ تا ۸۰۰ دستگاه خودرو در سال تولید کند .



خصوصیات

هامر H1 دارای سه مدل است : هامر با سقف کشویی ، وانت چهار در با سقف ثابت و هامر با بدنه واگنی . البته از مدل های نه چندان معروف آن می توان به وانت دودرب نیز اشاره کرد و در حال حاضر مدل های با سقف کشویی و واگنی آن به تعداد زیاد در بازار تولید می شود . تولید پنج مدل موتور و نیز دنده اتوماتیک را می توان در گروه H1 یافت . از انواع ترکیب دنده و موتور این خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد :

موتور دیزلی دیترویت ۶٫۳ لیتری هشت سیلندر با گیربکس سه سرعته .

موتور دیزلی دیترویت ۶٫۵ لیتری هشت سیلندر با گیربکس چهارسرعته .

موتور بنزینی او ورتک ۵٫۷ لیتری هشت سیلندر با گیر بکس چهارسرعته .

موتور توربو دیزلی دیترویت ۶٫۵ لیتری با گیر بکس چهارسرعته .

موتور توربو دیزلی دورامکس ۶٫۶ لیتری با گیر بکس پنج سرعته .

هامر H1 و HMMWV در مواردی از قبیل ترمزها ، بدنه ، کاپوت ، دیفرانسیل و مرحله نخست مونتاژ شباهت زیادی به هم دارند .

هامر H1 در مسیرهای خارج جاده ای بسیار فوق العاده عمل می کند . به دلیل عرض زیاد ، ثبات بالایی دارد و می تواند از بلندی های ۲۲ اینچی ( حدود نیم متر ) به راحتی بالا برود .

همچنین این اتومبیل به سیستم کنترل باد لاستیک ها مجهز است و راننده می تواند به دلخواه خود ، باد لاستیک ها را تنظیم کند .

هامر مدل H1 از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است ؛ رادیاتور آن در سطح بالایی قرار دارد و به جای استفاده از لاستیک های معمولی در آنها ، از رینگ هایی با جنس آلومینیوم یا کائوچو استفاده شده ، در نتیجه برای حرکت روی سطوح پر پیچ و خم مناسب است . در مدل های نظامی آن ، از رنگ غیر قابل اشتعال استفاده شده و قیمت آن بین ۱۲۹٫۳۹۹ دلار برای مدل سقف متحرک و ۱۴۰٫۷۹۶ دلار برای مدل واگنی، متغییر است .



هامر H2

هامر H2 دومین خودرویی است که به عنوان یکی از مدل های هامر جنرال موتورز فروخته شد . این خودروی شاسی بلند بزرگ ، از لحاظ ظاهر کوچک تر از هامر H1 ، با ظرفیت پنج سرنشین و دارای قابلیت حرکت در مسیرهای ناهموار است . در کامیون اسپرت H2 SUT ۲۰۰۴ قسمت عقب ماشین اصلاح شده و قابلیت تبدیل شدن به تختخواب را دارد .



نظر اجمالی

هامر H2 طی قراردادی به وسیله “ AM جنرال” در یک کارخانه ویژه در شهر میشیکاوای ایالت ایندیانا ، تولید می شود. گرچه در این خودرو نیز از همان شاسی کامیون GMT820 جنرال موتورز که در “ شورلت تاهو” و “جی ام سی یوکون” هم به کار رفته استفاده شده است ، اما این خودروها تفاوت های زیادی با H2 دارند و در سه کارخانه دیگر GM تولید می شوند .

مونتاژ قالب نهایی H2 از ۳ بخش تشکیل شده ، در بخش جلو از قالب اصلاح شده سری “GM2500” استفاده شده است، بخش وسط کاملا پوشیده است و در بخش انتهایی از قالب اصلاح شده سری GM1500 استفاده شده است که برای تحمل وزن ۳۶۲۹ کیلوگرمی یک خودروی بزرگ ارتقا داده شده، مناسب است .

فروش H2 در ابتدا بسیار خوب بود ، اما در سال ۲۰۰۴ به ۲۸هزار و ۸۹۸ و در سال ۲۰۰۵ به ۲۳هزار و ۲۱۳ خودرو کاهش یافت .

H2 برای جایزه کامیون سال آمریکای شمالی در سال ۲۰۰۳ کاندید شده بود .



موتورو قابلیت ها

موتور ۲۰۰۳- ۲۰۰۵ هشت سیلندر شش لیتری با دور موتور ۶۰۰۰ هامر H2 به علت داشتن فاصله زیاد تا زمین ، تایرهای بزرگ ، صفحات محافظ زیر بدنه و دنده سنگین قادر است از روی موانعی به ارتفاع ۲۰ اینچ عبور کند . گرچه هنوز آزمایشات تخصصی روی این خودرو صورت نگرفته ، اما بدنه بزرگ و لاستیک پهن این خودرو در مقایسه با برخی از کامیون های شاسی بلند سبک ، موجب پایداری آن شده و از واژگون شدن آن جلوگیری می کند .



مصرف سوخت

کسانی که از این خودرو استفاده کرده اند می گویند ، دریک سفر معمولی در جاده های بهسازی شده ، مصرف سوخت آن بین ۱۴ تا ۱۷ لیتر درهر ۱۰۰کیلومتر و در بدترین حالت رانندگی در شهر ، بین ۲۱ تا ۲۵ لیتر درهر ۱۰۰ کیلومتر، می باشد ؛ اگرچه جنرال موتورز نتوانسته به آمار رسمی بهینه سازی سوخت دست یابد ،لازم به ذکر است که خودروهای بزرگ دیگر نیز در مصرف بهینه سوخت ، ضعف دارند مخصوصا آن هایی که موتور اختیاری بزرگتری نیز دارند ، مانند کامیون های “دوج رام” سری ۱۵۰۰ مجهز به موتور ۱۰سیلندر ۸٫۳ لیتری (۴۸ هزارو۵۰۰ دلاری) با موتور Flexible fuel engine هشت سیلندر ۴٫۷ لیتری (سه هزارو۳۰۰دلاری) که با سوخت E85 حرکت می کند .

هر دوی این موتورها در شهر ۹گالن درهر مایل و در بزرگراه ۱۱گالن در هر مایل ، سوخت مصرف می کنند .



فواید مالیاتی

تحت قانون مالیات بردرآمد در آمریکا ، قیمت یک خودروی سنگین تر از ۲هزارو۷۲۲کیلوگرم ، از درآمد کسر می شود . این قانون ده ها سال پیش برای کمک به افراد خویش فرما ، برای خرید خودرو به منظور استفاده تجاری اعمال شد .

حداقل وزن در نظر گرفته شده به منظور محدود کردن این قانون، برای کامیون های تجاری بود . طی سال ها این مالیات کمتر از میانگین قیمت یک خودروی نو باقی ماند ، زیرا کامیون های بزرگ، نسبتا ارزان تر بودند . از آنجایی که این مالیات شامل درآمدهای مشمول مالیات است ، میزان واقعی آن ۳۰ درصد متوسط قیمت خودروی مورد نظر برای خرید است .

اما به هر حال افزایش محبوبیت این خودروها طی دهه اخیر، قیمت میانگین آنها را تا ۲برابر خودروهای مسافربری افزایش داده است . در واکنش به این امر بر اساس تبصره ۱۷۹ قانون مالیات بر درآمد ، میزان مالیات به ۷۵هزاردلار در سال ۲۰۰۳ و ۱۰۲ هزار دلار در سال ۲۰۰۴ افزایش یافت . این رقم بیش از سه برابر متوسط قیمت یک خودروی مسافربری در آمریکاست و بسیاری از مدل های لوکس ، از جمله هامر H2 را نیز در برمی گیرد . در اواخر سال ۲۰۰۴ این مالیات بار دیگر به ۲۵هزار دلار کاهش یافت .



انتقاد

هامر H2 یکی از خودروهایی است که در بازار امروز به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است . منتقدین در مورد مصرف سوخت آن اظهار نگرانی کردند و معتقدند یکی از پرمصرف ترین خودروهاست . آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا این خودرو را به دلیل وزن آن برای مصرف سوخت مورد آزمایش قرار نمی دهد ، زیرا این خودروها جزء کامیون های سبک طبقه بندی شده است و بنابراین استانداردهای مصرف سوخت ، برروی آنها اعمال نمی شود . از هامر H2 به علت مصرف بالای سوخت و مختل کردن دید خودروهای عقبی انتقاد می شود . همچنین حامیان ایمنی مسافران به علت اندازه بزرگ و ارتفاع بلند آن ابراز نگرانی می کنند ، زیرا این امر احتمال تصادف ماشین های کوچک ، دوچرخه سواران و افراد پیاده را با H2 ، افزایش داده است . همچنین به دلیل این که احتمال برخورد قسمت های جلوی آن با سر یا سینه عابران بیشتر است ، جراحات وارده ناشی از تصادف با این خودرو نسبت به آسیب هایی که در اثر تصادف عابران با سایر خودروها ایجاد می شود ، شدیدتر است .



ایده هامر H2 سافاری

ایده هامر H2 سافاری برای کسانی طراحی شده است که می خواهند بیشترین استفاده را از مناظر و محیط های طبیعی ، با خودروی روباز خود ببرند . یک H2 سافاری به رنگ زیتونی ، این امکان را به ورزشکاران می دهد تا با این خودرو به جاده زده و با طبیعت یکی شوند . پنل برزنتی تاشوی بزرگ سقف این خودرو، باز می شود تا راننده از رانندگی با خودروی روباز خود، بهره ببرد . اصلاحات دیگری در حال انجام است تا قابلیت و راحتی این خودرو را افزایش دهد که از آن جمله می توان به واحد GPS با قابلیت جداشدن از آن ، اشاره کرد .



ویژگی های خودرو

طرح H2 سافاری برای مسیر هایی ناهموار

موتور ۸ سیلندر ۶٫۲ لیتری با قدرت ۳۹۳ اسب بخار

پنل سقف تاشو

رنگ بیرونی زیتونی برای رانندگی در طبیعت .

رینگ های ۲۰ اینچی

تایرهای ۳۵ اینچی مخصوص جاده های ناهموار میکی تامپسون

پنجره های عقب با قابلیت جابجایی

لنزهای نوری دودی با سبک یورو با نور LED

حلقه های D عقب شمش آلومینیومی آنودی سیاه

بکسل برقی با نیروی دوبرابر در جلو

سیستم تعلیق با کیت بالابر۲ اینچی

ظاهر و تزئینات فلزی داخل

پارچه صندلی نایلون مقاوم

زیرپایی های پلاستیکی به رنگ زیتونی

کف پوش سفارشی

یونیت GPS

باربند چمدان و اسلحه



لوازم جانبی GM (تولید و طرح )

پکیج کمک جاده

جعبه کمک های اولیه

حفاظ چراغ های عقب

حفاظ بدنه

درب باک بنزین ( سیاه )

پله های کمکی لوله ای ( سیاه )

دستگیره های کاپوت ( سیاه )



خودروی چند منظوره

خودروی چند منظوره- M998 HMMWV یا HMMWV- یک خودروی نظامی است که تا حد زیادی جای جیپ و دیگر خودروهای نظامی سبک را در ارتش آمریکا گرفته است و چند کشور و سازمان دیگر نیز از آن استفاده می کنند . حداقل ۱۷ مدل گوناگون از HMMWV در اختیار نیروهای مسلح آمریکاست که آنها علاوه بر حمل بار و نیروهای ارتش به عنوان سکوهای پرتاب بمب ، آمبولانس ، حمل موشک M220 TOW، یدک کش خمپاره انداز M669 ، پشتیبانی هوایی مستقیم MRQ-12 و حامل پناهگاه ۲۵۰s استفاده می شود . این خودرو به طور معمول از آبی به عمق ۷۶سانتی عبور می کند ولی با استفاده از نصب کیت های مخصوص، قادر است از آبی به عمق ۱٫۵ متر نیز عبور کند . تجهیزات اختیاری این خودرو شامل یک جرثقیل دستی (با حداکثر تحمل وزن ۲۷۰۰کیلوگرم بار) و یک زره مکمل است . مدل های M1044/M1043 با قابلیت حمل تسلیحات جنگی ، دارای تجهیزات مخصوص نصب و پرتاب نارنجک MK19 مسلسل M2، مسلسل M240G و مسلسل M249 SAW است . بر مدل های جدید HMMWV نیز می توان این جنگ افزارها را نصب کرد . اخیرا مدل جدیدی از HMMWV معرفی شده است که به سیستم CROWS(سیستم سلاح های نوری مخصوص خدمه ) مجهز است که امکان استفاده از مسلسل را در داخل خودرو امکان پذیر می کند .



تاریخچه

ارتش آمریکا در دهه ۱۹۷۰ به این نتیجه رسید که کامیون های شهری مجهز به تجهیزات نظامی ، دیگر جوابگوی نیازهای ارتش نیستند ؛ به همین منظور در سال ۱۹۷۷، شرکت لامبورگینی ، مدل “جینا” را تولید کرد. ارتش آمریکا در سال ۱۹۷۹ آخرین فهرست از معیارهای مورد نظر خود را برای یک خودروی چند منظوره یا همان HMMWV تهیه کرد . در ماه جولای همان سال ، شرکت ای ام جنرال ، کار طراحی اولیه را آغاز کرد و در کمتر از یک سال بعد ، اولین نمونه M888 با معیارهای مورد نظر ارتش، تحت آزمایش قرار گرفت . در ژوئن سال ۱۹۸۱ ، شرکت ای ام جنرال ، با ارتش قراردادی بست که طی آن این شرکت موظف شد مدل های بیشتری را برای آزمایش به دولت آمریکا تحویل دهد و بعد نیز قرار داد تولید اولیه و تحویل پنج هزار و پانصد HMMWV را برای سال ۱۹۸۵ بست. اولین سری از این خودروها در سال ۱۹۸۹ در عملیات “ آرمان عادلانه “ که طی آن پاناما به تصرف آمریکا درآمد ، توسط ارتش این کشور استفاده شد . این خودروها به ستون فقرات نیروهای امریکا در سراسر جهان تبدیل شده . بیش از ۱۰هزار دستگاه از این خودرو در جنگ امریکا با عراق در سال ۲۰۰۳ توسط آمریکا و دیگر کشورها مورد استفاده قرار گرفت . یک دستگاه HMMWV طی جنگ کوزوو توسط ارتش یوگسلاوی به غنیمت گرفته شد که اکنون در مقابل ساختمان موزه ارتش بلگراد ، به نمایش گذاشته شده است . طی جنگ امریکا در عراق ، مشخص شد که HMMWV در برابر بمب های دست ساز ، آسیب پذیر است . طبق آمار ، اوایل سال ۲۰۰۶، ۲۵۰ دستگاه از این خودرو به واسطه همین نقص ، از بین رفتند . یک دستگاه HMMWV در درگیری های بین اسرائیل و لبنان در سال ۲۰۰۶ مورد هدف موشک های حزب ا… قرار گرفته و از بین رفت که این حادثه منجر به کشته شدن سه سرباز اسرائیلی و دستگیری دوسرباز دیگر شد .



استفاده از این خودرو در عراق و الزامات سیاسی آن

HMMWV در برابر سلاح های سبک بسیار آسیب پذیر است، چرا که در طراحی آن هیچ گاه به این مسئله توجه نشده بود . با بروز جنگ های نامتقارن و درگیری های کوچک ، از HMMWV در درگیری های شهری نیز استفاده می شود ، درحالی که این خودرو به این منظور طراحی نشده است. اگرچه آزمایش HMMWV نشان می داد این خودرو در انواع عملیات قابل استفاده بوده ، اما این خودرو هرگز به منظور حمل زرهی پرسنل APC طراحی نشده است . از آنجایی که این خودرو زرهی نیست، در برابر موشک ها نیز بسیار آسیب پذیر است و نمی تواند از سربازان در برابر تسلیحات کوچک ، حفاظت کند . اگرچه کیت های زرهی برای افزایش ضریب حفاظتی در برابر سلاح های کوچک در این خودرو موجود بود ، اما این کیت ها پیش از حمله امریکا به عراق ، به میزان کافی در اختیار نیروهای امریکایی قرار نگرفته بود ، در نتیجه ، سربازان امریکایی اغلب برای افزایش ایمنی HMMWV ، آن را با تکه های قراضه زرهی و تجهیزات نظامی ، می پوشانند . در حالی که زره پوش کردن این خودروها به وسیله کیسه های شن ، ورقه های آهنی تا حد زیادی آن را امن تر می کند لیکن سرعت آن ها را نیز کاهش می دهد ، به گونه ای که برخی معتقدند که سخت تر کردن آن ها موجب می شود این خودروها در هنگام حمله ، به وسیله یک آرپی جی یا بمب دست ساز ، بیشتر در معرض ترکش قرار بگیرند . مقاوم کردن HMMWV و افزایش وزن آن ، فشار زیادی به سیستم تعلیق و بخش های انتقال نیروی این خودروها وارد می کند. این افزایش وزن همچنین به علت مرکز ثقل بالا ، درصد خطر واژگونی خودرو را بالا می برد . برخلاف کامیون های باری و یدک کش شهری که برای حفظ تعادل ، معمولا چرخ های عقب آن جفت است ، چرخ های عقب HMMWV تکی است ؛ چرا که سیستم تعلیق مستقل عقب به همراه طراحی بدنه این خودرو ، مانع از نصب دوچرخ در آن می شود . وزارت دفاع آمریکا برای رفع آسیب پذیری HMMWV های مورد استفاده در عراق ، قرار دادی با شرکت ای ام جنرال برای تولید HMMWV مدل M1114 بست . تولید M1114 از سال ۱۹۹۶ به صورت محدود آغاز شد و از آن ابتدا در منطقه بالکان و سپس در منطقه خاور میانه ، استفاده شد . در این مدل جدید ، از یک موتور بزرگتر و قوی تر ، یک توربو شارژ ، یک تهویه هوا و یک سیستم تعلیق قوی تر استفاده شده و شیشه های ضد گلوله آن ، امنیت سرنشینان را افزایش می داد . شرکت ای ام جنرال با توجه به افزایش حملات مستقیم و جنگ های چریکی در عراق ، بیشتر انرژی خود را برای تولید این مدل HMMWV صرف کرده است . در دسامبر سال ۲۰۰۴ “دونالد رامسفلد “ وزیر دفاع امریکا به علت تهیه نکردن HMMWV مجهز تر ، از سوی سربازان امریکایی و خانواده هایشان مورد انتقاد قرار گرفت.

رامسفلد در پاسخ خاطرنشان کرد که پیش از جنگ تعداد کمی زره پوش در سال تولید می شده است .

با توجه به تغییر رویه امریکا در جنگ با ارتش عراق ، و شرکت در عملیات چریکی ، تولید زره پوش نیز افزایش یافت ، تا جایی که کارخانجات بیشتری زیر خط تولید این خودروها رفت . تجهیزات زرهی به دلیل سیستم تعلیق مستقل ، محدودیت های بیشتری برای یک کامیون سبک به وجود می آورد، اما درصد امنیت سرنشینان را افزایش می دهد . کشورهای دیگری مانند روسیه و رژیم صهیونیستی اسرائیل که در زمینه جنگ های داخلی تجربه دارند ، از تانک های نفربر زرهی استفاده می کنند ، اما HMMWV در میان مقامات ارشد ارتشی ، طرفداران بیشتری دارد .



ضعف ها

این خودرو به عنوان یک خودروی غیر زرهی ، تقریبا در برابر همه سلاح هایی که به آن برخورد می کند ، آسیب پذیر است . آرپی جی ، به عنوان یک تهدید جدی می تواند HMMWV را کاملا از بین ببرد . تفنگ AK-47 دومین تهدید جدی برای HMMWV است که گاهی، گلوله از بدنه خودرو عبور کرده و می تواند سرنشینان آن را مجروح کند. این اتفاق بیشتر زمانی رخ می دهد که گلوله ۷۰ میلی متری از یک فاصله کوتاه به سوی آن شلیک شود و البته این مسئله به محل برخورد گلوله نیز بستگی دارد . آن گونه که در عراق ثابت شده ، این خودرو ، علاوه بر گلوله سربازان ، نسبت به بمب های کنار جاده ها و مین ها بسیار آسیب پذیر است . خودروهای HMMWV در برابر انفجار های جانبی ، مقاوم ترند. اما چنانچه انفجار در زیر خودرو رخ دهد ، احتمال متوقف شدن و یا کشته شدن سرنشینان ، زیاد است . همچنین فردی که در پشت مسلسل نصب شده برروی خودرو قرار گرفته ، در برابر آتش دشمن بسیار آسیب پذیر می باشد .



جایگزین

دولت آمریکا به دنبال یک جایگزین مناسب برای کامیون ای ام جنرال است و “یگان خودرو تانک ارتش امریکا” اکنون در رقابت برای تولید یک نمونه اولیه، وارد میدان شده است . شرکت بین المللی نویستار و شرکت لاکهید مارتین نیز، در این رقابت شرکت کرده اند ، در حالی که ای ام جنرال ، برای رقابت انتخاب نشده است . مدل شرکت نویستار ، مبتنی بر خط بین المللی CXT است و قرار است این خودرو جای HMMWV را در موارد غیر نظامی ، برای استفاده در اختیار وزارت امنیت خارجی امریکا، وزارت دفاع و گشت مرزی ، قرار بگیرد . شرکت “مراین “ نیز به فکر تولید جایگزینی برای HMMWV است . دفتر تحقیقات دریایی امریکا بر روی خودروی “ اولترا ای پی “ شرکت جورجیا ، تک سرمایه گذاری کرده است . ” اولترا ای پی ” یک خودروی جنگی با شاسی F350 اما با محفظه سرنشین منحرف کننده انفجار رادیکال و اولترا T3 است و در واقع یک پروژه با فناوری های بسیار پیشرفته تر محسوب می شود .



کپی های HMMWV

به علت محبوبیت HMMWV ، کیت هایی برای ساختن بدل آن در منزل تولید شده است . در این کیت ها ، همه قطعات یک HMMWV وجود ندارد ، بلکه فقط می توان یک خودروی معمولی را به خودرویی شبیه HMMWV تبدیل کرد و با یک نمونه پیش ساخته ، آن را تهیه کرد. انواع مختلفی از کیت وجود دارد ؛ اما معروف ترین آنها وامیت یا همان هام باگ پیشین است . کیت قبلی آن را می توان به قیمت۱۸ هزار دلار ، تهیه کرد که تا حد زیادی ارزان تر از یک HMMWV واقعی (به قیمت ۵۶هزارو۴۰۰دلار) است .



هامرH2 2008 با توان و راحتی بیشتر و

طراحی منحصر به فرد

گروه هامر در سال ۲۰۰۸ مدل H2 خود را با طراحی کاملا متفاوت، به شکلی پیشرفته ، با ترکیب تجملات و خاصیت افسانه ای هامر ، ویژگی ایمنی ارتقا یافته و یک موتور بسیار قدرتمند به بازار عرضه کرد . مدل جدید در مقایسه با مدل های قبلی هامر ، بسیار کارآمدتر است .

به گفته مارتین والش ، مدیر عامل گروه هامر ، H2 2008 گامی بزرگ در سیر تکاملی این نوع خودرو است . به طور کلی مدل جدید H2 تمامی انتظارات مشتریان ، از عملکرد گرفته تا راحتی و ایمنی را برآورده و آنها را از این بابت شگفت زده می کند .

هامر،مدل جدید H2 خود را در نمایشگاه خودروی نیویورک عرضه کرد. تغییرات خارجی و طراحی داخلی شامل مدل ­­­­­­H2 SUT نیز می شود و هر دو مدل ، امسال به فروش خواهند رسید . مدل جدید دارای موتور تمام آلومینیوم هشت سیلندر ۶٫۲ لیتری با قدرت ۳۹۳ اسب بخار ( ۲۹۳کیلووات) یعنی حدود ۲۰درصد بیشتر از قدرت موتور قبلی و دنده اتوماتیک شش سرعته هیدراماتیک ( ۸۰۶L) است . تکنیک های ارتقا دهنده موتور آن شامل سوپاپ های تنظیم زمان عملکرد موتور و شش دنده انتقال سرعت از جمله یک دنده مخصوص سرعت بالا ، باعث عملکرد و کارایی بهتر مدل مذکور در مقایسه با مدل های قبلی شده است . به گفته والش ، مدل H2 یکی از کم نظیر ترین مدل هایی است که در آن عملکرد بالا با کارایی همراه است . قدرت بیشتر H2 به مانورهای بزرگراهی ، مانند برخورد با یک دست انداز هنگام ورود به آزاد راه کمک می کند که با اندک تلاشی از آن عبور کند .



طراحی داخلی مجلل و جدید

در حالیکه رانندگان کاملا احساس خواهند کرد که عملکرد مدل H2 2008 در جاده ها بهبود یافته ، اما بیشتر ، طراحی داخلی کاملا جدید آن را تحسین خواهند نمود که شامل صندلی های جدید در سه ردیف برای دو سرنشین ، طراحی درب جدید ، کنترل های جدید، سیستم تهویه در صندلی های عقب ، سیستم دی وی دی بالای صندلی عقب و خانواده جدید تجهیزات رادیویی است .

به گفته دنیس بورک ، طراح داخلی H2 2008 ، طرح داخلی هامر ، در عین حال که ویژگی های خشن بودن گروه هامر را حفظ می کند ، از طراحی نویی برخوردار است ، به گونه ای که اثر هنر در آن مشهود است . در عین برخورداری از جزئیات ظریف مانند رگه های چرم در صندلی ها، شیوه طراحی داخلی خاصی را در میان خانواده هامر به خود اختصاص داده است . صندلی های H2 ظاهری جدید ، منحصر به فرد و در عین حال از راحتی بالایی برخوردار است . در واقع مهندسان هامر همه موارد مورد نیاز برای بهبود وضعیت راحتی داخلی را در نظرگرفته اند . به عنوان مثال، کمربند های ایمنی صندلی های جلویی در مدل H2 به جای نصب شدن بر روی خود صندلی ها بر روی ستون های ماشین نصب شده اند؛ این امر به راحتی هر چه بیشتر صندلی ها کمک می کند . در تکمیل صندلی ها ی جدید ، می توان به پنل های جدید درب ها اشاره کرد . استفاده از پوشش نرم و جدید و کنترل های لمسی ، همگی القا کننده حس بهتری هستند .

مرکز جدیدی برای کنترل وضعیت جوی در نظر گرفته شده و خانواده جدیدی از سیستم رادیویی جنرال موتورز شامل سیستم صوتی Bose و نیز پنل ابزار جدیدی برای ایجاد راحتی گرمایشی یا سرمایشی خودرو به ویژه برای صندلی های ردیف دوم و سوم در نظر گرفته شده است.

ویژگی های H2 ، مشخصه های جدیدی از جمله سیستم دی وی دی بالای صندلی عقب ، سیستم هدایت جدید ، سیستم دوربین عقب و نیز رادیوی ماهواره ای XM و On Star هستند . H2 همچنین، به سیستم استارت از راه دور نیز مجهز است که این امکان را به راننده می دهد تا قبل از رانندگی ، محیط داخلی خودرو را گرم یا سرد نمایند .



تجربه رانندگی

در قالب هامر H2 2008 موتور هشت سیلندر ۶٫۲ لیتری قرار دارد که جهت بهبود عملکرد و کاهش مصرف سوخت از فن آوری سوپاپ زمان بندی متعدد بهره می برد . قدرت موتور آن ۳۹۳ اسب بخار (۲۹۳کیلو وات) و گشتاور موتور آن برابر ۵۴۷نیوتن برمتر می باشد .از دیگر ویژگی های موتور H2 می توان به بهره مندی از سیلندرهای آلومینیومی و در نتیجه سبک وزنی آن اشاره کرد . این خودرو همچنین دارای شش دنده اتوماتیک Hydra Matic GL 80 RWD است .

برخورداری این خودرو از موتور هشت سیلندر ۶٫۲ لیتری پیشرفته کمک می کند تا یک سال قبل از صدور مجوز ، استانداردهای فدرالی لازم را به خود اختصاص دهد . قدرت بالای موتور H2 SUT و H2 باعث می شود که قدرت بکسل آنها ۱۵۰۰ پوند ( ۶۸۰کیلوگرم ) بیشتر از مدل های دیگر باشد . از دیگر ویژگی های پیشرفته H2 می توان به موارد زیر اشاره نمود :

سیستم خنک کننده قوی و فن های الکتریکی خنک کننده موتور که ضمن اعمال فشار کمتر به موتور ، تا حد زیادی در مصرف سوخت نیز صرفه جویی می کنند .

طراحی الکتریکی LAN جدید .

قدرت استثنایی حرکت در جاده های ناهموار و حفظ کنترل سراشیبی ها و قابلیت ترمز خودکار .

قابلیت تغییر سرعت فوق العاده همراه با سیستم کنترل استاندارد جهت رانندگی در شرایط مختلف .

دنده فرمان سریعتر ، بی سروصدا و پیشرفته تر جهت رانندگی بهتر در انواع جاده ها همراه با سیستم هواکش و اگزوز جدید .



استانداردهای ایمنی

همراه با تغییرات عملکردی و راحتی صورت گرفته برروی H2 ، سیستم ایمنی آن نیز بهبود یافته است . برخی از ویژگی های امنیتی آن عبارتند از :

سقف ریلی ، کیسه های هوای جانبی برای محافظت از سر در هنگام تصادفات برای اولین بار ، سیستم حسی برای سرنشینان ردیف دوم و سوم

کمربند ایمنی (مخصوص صندلی های ردیف اول )

سیستم کنترل ثبات الکتریکی

سیستم کنترل اصطکاک جدید

سیستم کنترل باد لاستیک ها

همچنین H2 ، از ویژگی های کمک ترمز پانیک که برای اولین بار در کامیون های بزرگ یا SUV جنرال موتورز به کاربرده شده است ، برخوردار است . بدین ترتیب که کمک ترمز مذکور موقعیت های ترمز اضطراری را شناسایی کرده و با اعمال حداکثر فشار و کنترل به توقف هرچه سریع تر خودرو کمک می کند این خصوصیات از ویژگی های استاندارد تمامی مدل های H2 است و از دیگر امکانات اختیاری جانبی مدل H2 می توان به سیستم دید عقب و یا به عبارتی بهتر سیستم دوربین دید عقب آن اشاره نمود .



ویژگی های ظاهری

تمامی مدل های H2 2008 به سبب برخورداری از تغییرات کاربردی صورت گرفته ضمن اینکه تمامی ویژگی های متمایز کننده هویت هامر را حفظ می کنند اما با مدل های قبلی تفاوت دارند . مشبک بودن چراغ های جلو با سوراخهای بزرگ تر ، برخورداری از تجهیزات خنک کننده ، موتور قوی هشت سیلندر ۶٫۲ لیتری و نیز رنگ نقره ای سپرها (سپرمدل های قبلی سیاه رنگ بودند ) از جمله این تغییرات هستند .



روح هامر

با وجود قدرتمند بودن موتور و تغییرات دکوراسیون داخلی در مدل H2 2008 ساختار آن همانند دیگر مدل های خانواده هامر است .

ویژگی هایی همچون استاندارد ۱۷ اینچی چرخ ها و کمک فنرهای قوی و مستقل جلو و عقب که موجب حفظ تعادل بالا می گردد ، محور عقب این خودرو که مناسب حرکت در جاده های ناهموار طراحی شده با برخورداری از استاندارد حفاظت از بدنه زیرین خودرو ، به H2 کمک می کند تا بتواند از روی صخره ها ، جاده های شنی و یا پوشیده از برف سنگین به راحتی عبور کند . سیستم ترمز چهار کاناله ضد قفل جدید (ABS/TCS) به حرکت راحت برروی جاده های لغزنده کمک می کند . این سیستم همچنین قادر به تشخیص سطوح ناهموار و متعاقبا تنظیم قدرت ترمز متناسب با سطح مذکور است . سیستم کمک فنر عقب خودرو به گونه ای است که می تواند خودرا با جاده های ناهموار سازگار کند.



H2 SUV کارایی و تفرج بالا

H2 SUT نیز همانند H2 2008 قابلیت حمل سرنشین و کالا را دارد . جایگاه باز حمل کالای آن قادر به حمل اقلام بزرگ نیز می باشد . بدین ترتیب که با خم کردن صندلی عقب به طرف جلو می توان فضای بیشتری برای جادادن وسایل بزرگ ایجاد نمود . با فشار دادن یک دکمه، می توانید تمامی ۴ پنجره کناری و نیز شیشه عقب را پایین آورده و با فشار دکمه ای دیگر سقف آفتابی خودرو را باز کنید و بدین ترتیب می توانید رانندگی در هوای آزاد را تجربه کنید .



هامر H3 با سقف کشویی

هامر H3 مدل ۲۰۰۷ با سقف کشویی و قدرتی بیشتر از قبل تولید شده است ، ولی H3 با سیستم سقف کشویی فابریک ASC قابلیت های بیشتری دارد . سقف کشویی آن بزرگتر با ظاهری کلاسیک می باشد و از عملکردی بالا برخوردار و مقاوم در برابر آب و خاک است ، رنگ آن کروم مشکی است که با بدنه به رنگ کروم نقره ای اش تناسب دارد .

نکات برجسته

سیستم سقف کشویی فابریک ASC .

چرخ های کرومی ۲۰ اینچی (۵۰ سانتی )

تایرهای مدل میکی تامسون باجا کلا و R20-50-225

درب هایی به رنگ کروم مشکی

سیستم جهت یاب چرخشی



هامر H3 واگنی

متیو هریسون هنرمندی است که در پنجمین نمایشگاه زوآرت ، از آخرین پروژه خود با نام هامر پرده برداشت . هامر H3 به چرخ های واگن چوبی مجهز است و یک نمونه از آن طی نمایشگاه در جاده اولد برلینگتون در مقابل آکادمی سلطنتی هنر پارک خواهد شد .

هریسون قرار است به نفع گالری “ ایست لاندن” در لیمونسلو ، این خودرو را به نمایش بگذارد . لازم به ذکر است این نمایشگاه از جمله نمایشگاه هایی است که در زمینه پروژه های فضایی و کلکسیون آثار هنری فعالیت دارد . او برای خلق این خودروی افسانه ای تلفیقی از هنر و مهندسی خودر را به کار بسته است . از نظر هریسون ، مبنای اصلی هامر را ماهیت و بقای آن تشکیل می دهد .

“کوین ریچاردز” از اعضای تولید کننده هامر می گوید : این خودرو همانند هامر استثنایی است . با وجودی که این مدل به منظور بهره برداری تولید شده است ولی از شکل ظاهری منحصر به فردی برخوردار است . ما برای حمایت از اثر متیو در این نمایشگاه بسیار خوشحالیم .



هامر مدل H3

هامر مدل H3 از جمله خودروهایی است که خریداران آن مطمئن هستند این اتومبیل تنها از نام یک مارک خوب بهره مند نیست ، بلکه از کارایی بالایی نیز برخوردار است . در بازار امروز این خودرو جزو بهترین ها برای جاده های ناهموار و جاده های معمولی است .

سه مدل از این خودرو وجود دارد : اس - ای ، ادونچر و لوکس ؛ که همگی از شرایط و امکانات استاندارد از قبیل سیستم تهویه هوا، شیشه های برقی ، قفل مرکزی کنترل از راه دور ، سیستم استریو شش بانده و دماسنج برخوردارند .

مدل ادونچر علاوه بر امکانات ذکر شده در بالا به سیستم گرمایشی برای صندلی ها و تودوزی داخلی از جنس چرم ، ظاهر کرومی ، سیستم صوتی مونسون ۷ بانده و جعبه کمک فنر مخصوص جاده های ناهموار مجهز است .

کسانی که به مدل های فانتزی تر علاقه مند هستند ، بهتر است به سراغ مدل لوکس بروند . این مدل به سیستم گرمایش هشت جهته، صندلی ها و چرخ های کرومی ۱۶ و ۱۷٫۵ اینچی مجهز است . از طرف دیگر تودوزی آن از جنس چرم بوده و دارای سیستم صوتی هفت بانده است .

گفتنی است ، تمام انواع هامر به موتور بنزینی اورتک ۳٫۷ لیتری ۵ سیلندر مجهز هستند . این موتور با دور موتور ۴۶۰۰ و گشتاور ۲۲۸ NM مخصوص مدل H3 طراحی شده است که این خودرو را در هر جاده ای قابل استفاده می کند . دو مدل گیربکس یکی دستی ۵ سرعته و دیگری دنده اتوماتیک ۴ سرعته برای H3 در نظر گرفته شده است . قیمت پایه این خودرو از ۲۶٫۴۹۰پوند است .

هامر H3X

کمتر از یک سال بعد از ورود خودروی H3 به بازار ، شرکت هامر مدل جدیدی از این خودرو را با نام H3X وارد بازار نمود . این خودرو با کارکرد خیابانی تولید و در نمایشگاه سالانه صنعت خودرو سازی ( اس ای ام ای ) که در نوامبر برگزار شد به معرض دید عموم گذاشته شد .

مدل H3X 2007 به طور سفارشی و با ظاهری خریدارپسند ، طراحی شد که انرژی تازه به خط تولید کارخانه هامر داد . “سوزان داچرتی” مدیر کل جنرال موتورز چنین می گوید : H3X به خریداران امکان می دهد از ظاهر زیبای وانتی که مستقیما از کارخانه عرضه شده لذت ببرند . این خودرو به گونه ای طراحی شده که هر سلیقه ای را راضی می کند با ظاهری که با انواع قبلی هامر تفاوت زیادی دارد .

پوشش محفظه سوخت آن از جنس کروم است . همچنین جلو پنجره آن به رنگ بدنه ، لاستیک های یدکی آن دارای محفظه و صندلی های آن به پشت سری مجهز هستند .

این خودرو در هشت رنگ تولید شده و تودوزی آن از جنس چرم است . انتظار می رود که این مدل تا اواخر تابستان ۲۰۰۶ وارد بازارهای آمریکا و کانادا شود .



هامر H3 مدل ALPHA

هامر ALPHA H3 ، مجهز به موتور هشت سیلندر بوده و نسل جدیدی از SUV ها محسوب می شود .

قابلیت بکسل کردن که فقط در موتورهای هشت سیلندر وجود دارد ، از جمله ویژگی هایی است که در مدل ALPHA H3 2008 نیز دیده می شود .علاوه بر این ، این خودرو را می توان یک خودروی همه فن حریف به شمار آورد که همه جا و همه وقت به کار می آید . شرکت هامر ، نسل جدید خودروی ساخت خود را در نمایشگاه خودروی نیویورک به نمایش گذاشت .

ALPHA H3 دومین نسل گروه خودروی ALPHA است که به صورت انحصاری تولید شده است . این سری و از قابلیت های زیادی برخوردار است . موتور آن از سری موتورهای هشت سیلندر ۵٫۳ لیتری است که ۳۹۵ اسب بخار قدرت دارد . همچنین این وسیله به گیربکس اتوماتیک چهار سرعته مجهز است که به خودرو امکان می دهد تا وزن۲۷۲۱ کیلوگرم را بکسل کند ، این میزان نسبت به انواع دیگر این مدل ۲۳ درصد بیشتر است .

مارتین والش ، مدیر عامل شرکت هامر می گوید : به زبان ساده ALPHA H3 ، نقطه اوج سری خودروهای هامر H3 است . این خودرو دارای تمام ویژگی هایی است که در سری H3 وجود دارند . با این تفاوت که طراحی آن به گونه ای است که قابل استفاده در زندگی روزمره نیز باشد . H3 ALPHA علاوه بر موتور هشت سیلندر ، به ویژگی های خودروهای لوکس پرطرفدار نیز مجهز است . از جمله این ویژگی ها می توان به ظاهرکرومی رنگ ، چرخ های ۱۶ اینچی کرومی ، محور عقب ۱۴،۱۰ اینچی و نیز مؤلفه های خودروهای سری ALPHA مانند درب عقب با مارک معروف ، بوق و پشت سری ها با آرم ALPHA اشاره کرد . این مدل، ویژگی های مشترکی با مدل H3X دارد که ازآن جمله می توان از درب کرومی ، رنگ بدنه کوره ای و پوشش زاپاس منحصر به فرد آن نام برد . علاوه بر این، شرکت هامردر تولیدات خود از طراحی جنرال موتورز نیز بهره گرفته است .

والش می گوید : ازآن جایی که تولیدات شرکت هامر بیشتر برای کاربرد خارج جاده ها طراحی شده ، مدل H3 Alpha نیز مبتنی بر همین اصل می باشد ، ولی وجه تمایز آن با سایر محصولات در این است که علاوه بر کاربرد در مسیرهای سخت خارج جاده ای ، در جاده ها نیز به راحتی استفاده می شود .



ALPHA – اوج قدرت نمایی شرکت هامر

خودروهای مدل ALPHA ، ساخت شرکت هامر از قابلیت های کاربردی و در عین حال از راحتی بالایی برخوردار هستند. مدل H3-ALPHA اولین نمونه این سری از خودروها می باشد و مانند H3-ALPHA از موتور قدرتمند و طراحی منحصر به فردی برخوردار است . گفتنی است که مدل H3-ALPHA ، سردمدار مدل سری ALPHAاست و اولین مدلی است که موتور آن منطبق بر موتورهای ساخت جنرال موتورز طراحی طراحی شده است .



بهترین در طراحی داخلی و امکانات

H3-ALPHA از نظر طراحی داخلی ، شبیه سایر مدل های H3 می باشد . قفل کودک درهای پشتی و کلید های اتوماتیک پنجره ها از جمله امکانات این سری از خودروهاست . به گفته والش، بسیاری از مشتریان خواستار تغییرات در نحوه طراحی این مدل هستند که شرکت در تولیدات خود به آن ها توجه نموده است . علاوه بر این در تولید مدل های جدید از کیسه های هوای جلویی به منظور مراقبت از سر راننده استفاده شده است که قبلا جزو امکانات اختیاری بوده و گفتنی است که در مدل های H3 از امکانات امنیتی جدیدی استفاده شده است که می توان به موارد زیر اشاره کرد :

سیستم الکترونیکی کنترل پایدار

ترمزهای ضد قفل برای چهار چرخ که دارای قابلیت کنترل اصطکاک است

کیسه های هوای جلویی و سیستم حساس به عبور عابر پیاده

سیستم نمایش فشار باد لاستیک ها

صندلی کودک LATCH

سیستم دید عقب و سیستم هدایت نیز از جمله امکانات این مدل است . در سیستم دید عقب از دوربینی استفاده می شود که در قسمت بالای سپر عقب نصب شده و در نتیجه دید مناسبی از اشیای عقب خودرو ارائه می دهد .



جزئیات مربوط به قدرت

موتور ۵٫۳ لیتری H3-ALPHA موتوری قدرتمند است که جزو خانواده موتورهای هشت سیلندر جنرال موتورز محسوب می شود . قدرت آن ۲۹۵ اسب بخار است که شبیه موتورهای هشت سیلندر خودروهای چوی “سیلوارادو” است .

کریستوفر میگر ، مهندس دستیار ارشد می گوید : موتورهای هشت سیلندر از نیروی گشتاور بالایی برخوردارند ، درنتیجه برای انجام کارهایی از قبیل بکسل منبع های آب از کوه ، بسیار مناسبند. موتورهای ۵٫۳ لیتری قابلیت بکسل کردن را در خودروهای H3 تا حد زیادی بالا برده و برای رانندگی های طولانی مدت در بزرگراه ها مناسب هستند .

به گفته میگر این موتورها به گونه ای طراحی شده اند که در شرایط گوناگون ، کارایی داشته باشند .

البته گفتنی است که برای انجام کارهایی مثل بکسل کردن ، هیچ موتوری قابلیت موتورهای هشت سیلندر را ندارد .

در موتورهای H3-ALPHA از سیلندرهای آلومینیومی استفاده شده است که این امر باعث برقراری تعادل بیشتر خودرو می شود . موتورهای هشت سیلندر ساخت جنرال موتورز ویژگی هایی دارند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد :

سرسیلندرهای پر قدرت

سیستم اطفاء حریق ۵۸X

کنترل های ۳۲ قسمتی E67

پیستون هایی با عایق پلیمری

میله سوپاپ استیل

سیستم مکش هوا با مقاومت پایین

موتورهای هشت سیلندر ساخت جنرال موتورز ، هماهنگ با نیازهای امروز طراحی شده اند و در مقایسه با موتورهای کامیون دهه گذشته ، ۶۰ درصد کمتر هوا را آلوده می کنند . اگزوزهای آهنی آن متناسب با چهار مبدل کاتالیزوری طراحی شده و باعث می شود خودرو هنگام روشن شدن ، کمترین میزان آلودگی را تولید کند و زمان استارت خردن ماشین در سرما را کاهش دهد .

گیربکس های اتوماتیک چهار سرعته ، از جمله امکانات موتورهای هشت سیلندر H3-ALPHA هستند که در تمام مدل های H3 وجود دارند و قدرت بکسل خودرو را افزایش می دهند .



امکانات جدید خودروهای هشت سیلندر

کاری که مهندسان جنرال موتورز و هامر H3 انجام دادند ، فقط ادغام قسمت های مختلف موتور هشت سیلندر با اجزا موتور H3 نبود ، بلکه ایجاد یک نیروگاه جدید از جمله اقداماتی است که به خصوص در خط تولید H3 تاثیر زیادی داشته است .

طراحی H3 به گونه ایست که امکان استفاده از موتور هشت سیلندر را فراهم می کند . باک آن نیز طوری طراحی شده است که هنگام رانندگی در سربالایی فشار بنزین را در حد متعادل نگه می دارد. از طرف دیگر ، طراحی محفظه موتور آن به صورتی است که برای جای گذاری موتور مناسب است .

سیستم فرمان آن باعث می شود که راننده کاملا احساس راحتی کند و بر رانندگی خود کاملا تسلط داشته باشد و حتی در رانندگی خارج از جاده نیز به خوبی عمل می نماید . برای افزایش نیروی گشتاور موتورهای هشت سیلندر ، دیفرانسیل های جلویی مدل H3-ALPHA از جنس آهن ساخته شده است ، این در حالی است که در مدل های دیگر از آلومینیوم استفاده شده . سوپاپ های الکترونیکی مخصوص نیز از جمله ویژگی های موتورهای هشت سیلندر هامراست که به رانندگان اجازه می دهد در جاده و در مسیرهای دیگر کنترل بیشتری داشته باشند .

گفتنی است ، شاسی و کمک فنرهای این خودرو در شرایط جاده های واقعی و مسیرهای ناهموار آزمایش شده است .

والش می گوید :مهندسان برای اطمینان از صحت آزمایش هایشان مدتی را در جاده های خارج از شهر زندگی می کنند .



یک هامر واقعی

تمام مدل های H3 ساخت شرکت هامر ، در اندازه های متوسط ساخته می شوند . این مدل در مقایسه با مدل H2 از نظر پهنا ۱۶٫۹ اینچ و از نظر طول ۶۲ اینچ کوتاه تر است . H3 در مسافرت های درون شهری از قابلیت های بیشتری برخوردار است چرا که به دلیل کوچک تر بودن ، راحت تر پارک می شود .

در تولید موتور مدل H3 سعی شده تا امکاناتی برای بالا رفتن از شیب ها درنظر گرفته شود و موتور آن هماهنگ با حرکت در محیط های مختلف خارج جاده ای طراحی شده است و از جمله این ویژگی ها می توان به سیستم کنترل الکتریکی چهار چرخ آن و کمک فنرهای متناسب با سطوح جاده ای مختلف اشاره کرد .

به علاوه کنترل اصطکاک ترمزها ، سپرهای محافظ زیر خودرو، جعبه انتقال نیروی اختیاری ۴٫۲٫۱با دیفرانسیل های عقب و قفل عقب ، از جمله امکانات دیگر این وسیله است . علاوه بر قابلیت حرکت در مسیرهای سخت خارج جاده ای ، H3 می تواند از آبی به عمق ۶۱ سانتی متر عبور کند . همچنین این وسیله قادر است از صخره ها و سطوح عمودی ۴۰ سانتی متری بالا برود و از سطوح شنی عبور کند .

اندازه و سایز این خودرو قدرت مانور بالایی به آن می دهد ، به گونه ای که به راحتی در مسیرهای دایره ای ۳۷ فوتی (۱۱٫۵متری) و در مسیرهای دشوار خارج جاده ای حرکت می کند. از جمله قابلیت های دیگر این خودرو ، زاویه شکست ۲۵ درجه ای و فاصله ۲۳ سانتی آن از سطح زمین است که به آن امکان می دهد تا از موانع بزرگ به راحتی عبور کند .

گفتنی است این خودرو با زاویه جلوی ۳۹ درجه ای و زاویه عقب ۳۷ درجه می تواند در جاده های ناهموار حرکت کند ، این زوایا کمک می کند تا خودروی H3 به راحتی وارد گودال شده یا از آن خارج شود .

مدل H3 در ۳۴ کشور جهان به فروش می رسد و تنها در ایالات متحده آمریکا و آفریقای جنوبی تولید می شود .

هامر (۱۳-۰۷-۲۰۰۹)

با ورود H3T 2009 به بازار ، گروه هامر ، مدلی منحصر به فرد با توانایی هایی بی نظیر را به بازار عرضه نموده است . طراحی مدل جدید برگرفته از ساختار مدل محبوب H3 با ویژگی هایی همچون ظرفیت ۵ سرنشین و تختخوابی جداگانه به طول ۱٫۵ متر می باشد . هامر H3T بزرگ تر از یک کامیون متوسط و کوچکتر از کامیون بزرگ بوده و بدین ترتیب در نوع خود محصولی خاص محسوب می شود و بازار خود را دارد . لازم به ذکر است که H3T تمامی ویژگی های اختصاصی گروه ماشین های هامر ، از جمله توانایی استثنایی حرکت در جاده های ناهموار و طراحی داخلی ویژه که در عین کاربردی بودن ، بسیار راحت می باشد را داراست . به نقل از مارتین والش ، مدیر عامل هامر ، مدل H3T ضمن برخورداری از تمامی خصیصه های هامر ، با داشتن سایزی منحصر به فرد، برای مشتریانی که سخت کار و سخت تر از آن تفریح می کنند ، مدلی ایده آل است . این مدل ترکیبی از ویژگی های یک کامیون و قدرت گروه هامر در حرکت در جاده های ناهموار می باشد و اندازه استثناییش آن را از دیگر ماشین های نوع کامیون جدا می سازد . این مدل ، تنها کامیون سایز متوسط استاندارد شده با ۴ چرخ ، لاستیک های ۲۲اینچی ، صفحه های ترمز کاربردی و دیفرانسیل های قفل کننده عقب و جلو است . مدل V-8 Powered Alpha H3T می تواند تا ۵۹۰۰ پوند (۲۶۷۶ کیلوگرم) را بکسل کند . مدل H3T دارای ۴ نوع تودوزی داخلی ، شامل مدل های ۵ سیلندری و مدل محبوب V-8 Powered Alpha H3T ارائه شده و در شمال آمریکا ، اروپا و خاورمیانه به فروش می رسد .



طراحی

همانند دیگر مدل های هامر ، H3T از طراحی قدرتمندی برخوردار است . نوع طراحی و استایل آن ، سقف کوتاه و تایرهای پهن مخصوص جاده های ناهموار ، ظاهری تهاجمی به آن بخشیده است . چراغ های جلو مدور ، مشبک و پهن ، در یک جایگاه مربعی شکل قرار گرفته که از طراحی های مختص هامر است . به گفته کارل زیپفل ، مدیر طراحی هامر ، ویژگی هایی که در ذیل به آنها پرداخته خواهد شد ، هسته اصلی فلسفه طراحی هامر می باشند که توانایی های مدل H3T نیز به خوبی گویای این ویژگی هاست . وی افزود ، مدل H3T دارای ظاهر منحصر به فرد است که با هیچ چیز به جز یکی از مدل های نوع هامر اشتباه گرفته نخواهد شد . طراحی قسمت جلویی کابین سرنشینان در مدل H3T ، برگرفته از استایل H3 و B-pillar بوده اما قسمت عقبی و تختخواب جداگانه اش مختص مدل H3T است . طراحی و عملکرد تختخواب ۵فوتی آن مشابه کامیون های بزرگی است که طراحی شان به تازگی توسط جنرال موتورز بازبینی شده است ، بدین شکل که دارای یک در متحرک در قسمت عقب و نیز سیستم حرکت ریلی می باشد و لاستیک یدکی در قسمت عقب زیر تخت تعبیه شده است . قسمت تختخواب در اندازه ای طراحی شده است که می توانید تمامی وسایل مورد نیاز برای رفتن به یک پیک نیک را در آن قرار دهید .



لوازم جانبی

مدل H3T از لوازم یدکی گسترده ای برخوردار است ؛ از جمله مخزن هایی متحرک با قابلیت قفل پذیری تعبیه شده در قسمت تختخواب ماشین ، جایگاهی برای قرار دادن دوچرخه یا موتور سیکلت و سیستم ریلی تختخواب با قابلیت بزرگتر کردن سایز تختخواب و همچنین لوازم جانبی دیگری که قابلیت حرکت در جاده های ناهموار را ارتقا می دهد و ضمن آن موجب سرگرمی و تفریح سرنشینان می شود. بیش از ۷۵ وسیله جانبی هامر ، برای این مدل در نظر گرفته شده است . علاوه بر لوازم طراحی شده توسط کارخانه ، هامر با برخی شرکت های معتبر ارائه دهنده خدمات پس از فروش اتومبیل برای تولید ، بیش از۵۰ لوازم جانبی با مجوز رسمی هامر قرارداد بسته است که این امر در نوع خود اولین
















دوستان قبل از خارج شدن از صفحه لطفا تشکر کنید تا کاربران برای بیشتر کردن مطالب دل گرم شن 


در دنيا هيچ بن بستي نيست. يا راهي‌ خواهيم يافت و يا راهي‌ خواهيم ساخت....
26-07-1391 10:14 ق.ظ
 
ارسال: #2
RE: هامر
پست‌ها: 11,943
تاریخ عضویت: 20 اردیبهشت 1390
اعتبار: 288
حالت من: Shad
آخرین ویرایش در 27-07-1391 02:55 ق.ظ توسط Friga
و این هم تست قدرت تویوتا و هامر

دیدن لینک ها برای شما امکانپذیر نیست . لطفا
ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید



دیدن لینک ها برای شما امکانپذیر نیست . لطفا
ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید

















دورمچم به جای ساعت یکنوار مشکی بستم
تا همه بفهمن من از همه هر چه زمانو متعلق به زمان است بیزارم
من هم روزی قلبی داشتم
که توسط مردمانی ازمیان شما شکست و شکست تا سنگی شد
واکنون روزگاریست که شیطان فریاد میزند..
انسان پیدا کنید سجده خواهم کرد...


=====ஜ۩۞۩ஜ=====

27-07-1391 02:54 ق.ظ
 
ارسال: #3
RE: هامر
پست‌ها: 479
تاریخ عضویت: 20 آبان 1390
اعتبار: 60
حالت من: انتخاب نشده
[عکس: 1351637813.jpg]

[عکس: 1351590745.jpg]

[عکس: 1351567164.jpg]

[عکس: 1351540321.jpg]

[عکس: 1351559123.jpg]
















دوستان قبل از خارج شدن از صفحه لطفا تشکر کنید تا کاربران برای بیشتر کردن مطالب دل گرم شن 


در دنيا هيچ بن بستي نيست. يا راهي‌ خواهيم يافت و يا راهي‌ خواهيم ساخت....
09-08-1391 12:44 ق.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  هامر آمریکایی در پمپ گاز تهران! Friga 1 222 02-10-1391 03:09 ق.ظ
آخرین ارسال: pajhan

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان