نکاتی در مورد تیپ های بدنی - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

نکاتی در مورد تیپ های بدنی
زمان کنونی: 13-09-1395،03:08 ب.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Friga
آخرین ارسال: Friga
پاسخ: 1
بازدید: 184

 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: نکاتی در مورد تیپ های بدنی
ارسال: #1
نکاتی در مورد تیپ های بدنی
پست‌ها: 11,943
تاریخ عضویت: 20 اردیبهشت 1390
اعتبار: 288
حالت من: Shad
آخرین ویرایش در 18-05-1392 01:38 ب.ظ توسط Friga
[عکس: 21601789438240480768.jpg]


1- لاغر اندام (Ektomorf)

2- متوسط (Mezomorf)

3- چاق (Endomorf)


در تمام دنیا , تیپ بدنیِ هر آدمی جز یک یا اکثرا دو تا از این تیپهای بدنیه (Body Type) که معمولا همه جز دو تا از این تیپهای بدنی اند که هر کدوم از اینها به شاخه های ریزتر تقسیم میشند .


برای پیشرفت در هر ورزشی باید کوچه ورزشتونو درست انتخاب کنی یعنی ورزشی رو انتخاب کنید که به تیپ بدنیتون بخوره . برای مثال : کسی با قد 200 سانت به درد رشته کشتی نمیخوره یا کسی با قد 150 سانت نمیاد بره بسکتبال و یا والیبال .


البته هیچ چیزی تو دنیا محض نیست و همیشه استثنا وجود داره ولی در کل تیپ بدنی و ژنتیک فوق العاده مهمه برای پیشرفت در هر ورزشی .


البته ناگفته نمونه برای موفقیت تو هر کاری باید پشتکار داشت .


زیاد میبینید کسانی رو که خیلی لاغرند و به باشگاه ها میان برای اینکه یکم جون بگیره بدنشون , خب من خودم همون روز اول همه چی رو بدون رودرواسی بهشون میگم .

میگم : بدن شما حدود 2 تا 3 سال طول میکشه تا اون چیزی که میخوای بشه , چشماشون یهو گرد میشه , اکثرا فکر میکنند 2/3 ماهه بدنشون ساخته میشه , اگه دیگ زودپز هم داشته باشید باز هم حداقل 2 سال طول میکشه .


متاسفانه متاسفانه متاسفانه اکثر مردم فکر میکنند این رشته فقط خوردن 4 تا دونه پودر و قرصه و آمپوله !


البته تقصیری هم ندارند , باعثش پسرهایی اند که تا میان باشگاه از قرصهای کرتُن دار مصرف میکنند و بدنشون رو آبدار میکنند (پُف میکنند) و فکر میکنند عضله دارن , در صورتی که "فلسفه عضله سازی" فوق العاده سخت و پیچیدست و علم بسیار گسترده ای رو میطلبه .


یادتون باشه همیشه هر کسی که در این رشته ورزشی فعاله و دور بازوش 40 سانته و بدن عضلانی داره , دلیل نمیشه اطلاعاتش هم خوب باشه .

*اطلاعات آدم با دمبل زدن زیاد نمیشه , اطلاعات هر کسی با مطالعه زیاد میشه*


یه جمله دارم که میگه : تجربه ای که پشتش اطلاعات نباشه , اثبات شده نیست . اطلاعاتی هم که پشتش تجربه نباشه , درک شده نیست .


این دو عنصر در کنار هم , هر ورزشکاری رو به یه مربی کاربلد تبدیل میکنه .


من خودم به شخصه آدمهایی رو میشناسم که برای منبع درآمدشون باشگاه زدن ولی چنان نشستن پشت میزشون و برنامه مینویسن برای این و اون که انگار 20 ساله تو این رشته فعالند و 20 تا کتاب مطالعه کردند .

متاسفانه متاسفانه متاسفانه , در این رشته ورزشی , هر کسی برای خودش صاحب نظره .

مثلا برای مثال : یک سوال پیش خودتون طرح کنید و برید از چند تا بدنساز و چند تا مربی بپرسید , متوجه میشید که 10 مدل جواب مختلف میشنوید در صورتی که علم یه چیزه واحده ولی جواب هر کدومشون بخاطر نداشتن اطلاعات و مطالعه کافی فرق میکنه .

هر از گاهی دیده میشه چیزهایی شاگردا میان میگن به آدم که مخ آدم صوت میکشه , واقعا برای آدم سوال پیش میاد که مربیان , این جوابارو از کجاشون در میارن ؟!

تو این رشته به هیچ آدمی اعتماد و اطمینان نکنید حتی حتی حتی به من . هر چیزی رو که میشنوید با علم مطابقت بدید .


این رشته ورزشی با تمام رشته های ورزشی دیگه فرق میکنه . در تمام رشته های ورزشی , شما بعد از چند سال کار کردن در اون رشته , میتونین برید امتحان مربیگری بدید و کارت مربیگری بگیرید چون رشته های دیگه انقدر گسترده نیست علمشون ولی در این رشته ورزشی باید "آناتومی حرکات" , "آناتومی عضله" , "علم جامع بدنسازی" , "علم تغذیه" , "علم بدنشناسی" , "علم داروشناسی و تشخیص داروهای دوپینگی" , "علم برنامه نویسی و سیستمهای تمرینی" , "آناتومی تمرینات قدرتی" , .... رو حتما بلد باشین تا تبدیل به مربی کاربلد بشین .
















دورمچم به جای ساعت یکنوار مشکی بستم
تا همه بفهمن من از همه هر چه زمانو متعلق به زمان است بیزارم
من هم روزی قلبی داشتم
که توسط مردمانی ازمیان شما شکست و شکست تا سنگی شد
واکنون روزگاریست که شیطان فریاد میزند..
انسان پیدا کنید سجده خواهم کرد...


=====ஜ۩۞۩ஜ=====

18-05-1392 01:35 ب.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  نکاتی برای رسیدن به شکمی صاف و تکه تکه Friga 0 144 20-12-1392 10:48 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  موارد مورد نیاز برای تنظیم برنامه غذایی Friga 0 173 18-05-1392 01:03 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  یکی از باورهای فوق العاده غلط در مورد استروئیدها Friga 0 139 09-02-1392 12:01 ق.ظ
آخرین ارسال: Friga
  توصیه‌های لی هنی در مورد تمرین پا Friga 0 218 01-02-1392 10:57 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  پروتئین های مورد نیاز در بدنسازی Friga 1 257 13-11-1391 03:36 ق.ظ
آخرین ارسال: Friga

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان