نمونه های دیگر باور غلط در این ورزش - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

نمونه های دیگر باور غلط در این ورزش
زمان کنونی: 17-09-1395،02:10 ب.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Friga
آخرین ارسال: Friga
پاسخ: 1
بازدید: 138

 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: نمونه های دیگر باور غلط در این ورزش
ارسال: #1
نمونه های دیگر باور غلط در این ورزش
پست‌ها: 11,943
تاریخ عضویت: 20 اردیبهشت 1390
اعتبار: 288
حالت من: Shad
باور غلط اول : برای کاهش وزن ، شدت ورزش و فعالیت بدنی باید خیلی زیاد باشد تا شما دچار تپش قلب شوید و یا تعریق فراوان داشته باشید !

حقیقت امر : هر نوع ورزش و فعالیت بدنی (صرف نظر از شدت آن) اگر به همراه یک برنامه غذایی صحیح باشد ، میتواند سوخت و ساز (متابولیسم) روزانه شما را بالا ببرد . فعالیت های بدنی با شدت متوسط مانند پیاده روی نیز اگر بر یک پایه مداوم و منظم انجام شوند ، میتوانند به کاهش وزن و کنترل وزن کمک نمایند . تعریق فراوان نیز به معنای انرژی سوخت و ساز بیشتر نیست و می تواند به میزان فعالیت غدد عرق افراد بستگی داشته باشد .


باور غلط دوم : ورزش باعث افزایش اشتها شده و در عمل از کاهش وزن شما جلوگیری مینماید !

حقیقت امر : این امر همیشه مصداق ندارد و در حقیقت بررسی ها نشان داده اند که اشتها پس از برخی ورزش ها حتی قابل کنترل تر میگردد . فعالیت های بدنی با شدت متوسط که برای کمتر از 1 ساعت به طول میانجامد اشتهای شما را میتواند برای مدت 1 الی 2 ساعت کاهش دهد . اما فعالیت بدنی با شدت زیاد که برای 1 ساعت و بیشتر به طول میانجامد میتواند به ویژه در افرادی که سابقه ی فعالیت بدنی شدید ندارند ، موجب افزایش اشتها گردد .


باور غلط سوم : بهترین راه برای بهبود سطح تناسب اندام تان ، انجام ورزش شدید هر روزه میباشد !

حقیقت امر : بیشتر بودن همیشه به معنای بهتر بودن نیست . بدن شما به زمانی برای تجدید قوا در بین جلسات ورزش های سنگین نیاز دارد . اگر به عضلات تان فرصت کافی برای بهبود (ریکاوری) را ندهید ، ممکن است در اثر تمرین بیش از حد به بدن تان آسیب هایی برسانید .
ورزش و فعالیت بدنی میتواند سایز و قدرت عضلات را افزایش دهد ، در حالی که نداشتن فعالیت بدنی کافی , موجب کاهش سایز و قدرت عضلات می گردد .


باور غلط چهارم : تمرین های عضلات شکمی مانند دراز نشست و دیگر حرکات ورزشی مشابه ، چربی های اضافه ی ناحیه شکم شما را آب خواهند کرد !

حقیقت امر : کاهش سایز موضعی و یا مصرف چربی صرفا از نواحی منتخبی از بدن ، میسر نیست . بسیاری از افراد هستند که به منظور رهایی از چاقی شکمی , ساعتها وقت خود را صرف درازنشست و دیگر ورزش های شکمی مشابه میکنند . چربی بدن نمیتواند در یک ناحیه خاص کاهش یابد . این نوع ورزش های شدید موضعی تنها عضلات زیر چربی را تحت تاثیر قرار میدهد و این عضلات را تقویت می کند و مصرف چربی در تمام نقاط بدن به یک میزان است و از یک نقطه خاص کم نمیشود . لذا اگر شما در حال کاهش چربی بدنتان توسط ورزش و عادات غذایی معقول هستید ، چربی های اضافه بدن تان به میزانی مساوی از تمام نقاط بدن تان کاهش خواهند یافت نه از یک جای خاص از بدن تان مثل شکم . البته نواحی ای از بدن که چربی بیشتری را ذخیره کرده باشند در انتها کاهش چربی و سایز بیشتری خواهند یافت .


باور غلط پنجم : اگر شما ورزش کردن را متوقف سازید ، عضلاتتان تبدیل به چربی خواهند شد !

حقیقت امر : عضلات هرگز تبدیل به چربی نخواهند شد . عضله ، عضله هست و چربی ، چربی . اینها در واقع دو بافت متفاوت هستند که عملکردهای متفاوتی دارند . تبدیل ماهیچه به چربی مثل تبدیل چوب به فلز است . حقیقت این است که ورزش و فعالیت بدنی می واند سایز و قدرت عضلات را افزایش دهد ، در حالی که نداشتن فعالیت بدنی کافی , موجب کاهش سایز و قدرت عضلات میگردد . وقتی که بدن تان کالری بیشتری را نسبت به کالری دریافتی اش میسوزاند سلول های چربی تحلیل مییابند و کوچک میشوند و زمانی که تجمع چربی به علت بیشتر بودن دریافت کالری از مصرف آن رخ میدهد ، سلول های چربی افزایش سایز مییابند . کاهش سایز موضعی و یا مصرف چربی صرفا از نواحی منتخبی از بدن ، میسر نیست .


باور غلط ششم : به موازات افزایش سن و پیر شدن ، فواید ورزش و فعالیت بدنی برای بدن از بین میروند .

حقیقت امر : سالمندان میتوانند از مزایای بسیاری که ورزش و فعالیت بدنی منظم برای بدن به ارمغان میآورد ، بهره مند گردند . در حقیقت کیفیت زندگی سالمندان در نتیجه ی فعالیت های بدنی مداوم ارتقای بسیاری مییابد . افزایش انعطاف پذیری ، قوی تر شدن ماهیچه ها و استخوان ها (که از فعالیت بدنی و ورزش نشات میگیرند) به تحرک بهتر سالمندان کمک مینمایند . همچنین فعالیتهای بدنی منظم قلبی - ریوی در ارتقای قوای قلب و ریه ها موثر است . علاوه بر آن افزایش سطوح فعالیت بدنی به جبران و نیز جلوگیری از کاهش طبیعی متابولیسم بدن در اثر افزایش سن ، کمک مینماید .


باور غلط هفتم : تمرینات ورزشی سنگین نیازمند یک رژیم غذایی پر پروتئین هستند !

حقیقت امر : خیر در یک رژیم غذایی مطلوب برای تمرینات ورزشی سنگین نیز کربوهیدرات ها هستند که بخش اعظم رژیم غذایی را تشکیل میدهند . رژیم های غذایی پر پروتئین ممکن است اثرات منفی ای را برای بدن انسان به همراه داشته باشند (از جمله بیماری های کلیوی) . دریافت معقولی از پروتئین در یک رژیم غذایی متوازن ، برای فعالیت های بدنی سنگین کفایت میکنند . چنانچه ورزشکار هستید بهتر است در مورد یک رژیم غذایی متعادل و دریافت مکفی منابع پروتئینی با یک متخصص تغذیه مشورت نمایید .


باور غلط هشتم : اونهایی که چاقترند , بیشتر عرق میکنند !

حقیقت امر : صرفا هرکسی که چاقِ , بیشتر عرق نمیکنه و هر کسی که لاغرهِ , کمتر . این بستگی به فعالیت غدد تیروئید انسان داره .
















دورمچم به جای ساعت یکنوار مشکی بستم
تا همه بفهمن من از همه هر چه زمانو متعلق به زمان است بیزارم
من هم روزی قلبی داشتم
که توسط مردمانی ازمیان شما شکست و شکست تا سنگی شد
واکنون روزگاریست که شیطان فریاد میزند..
انسان پیدا کنید سجده خواهم کرد...


=====ஜ۩۞۩ஜ=====

12-02-1392 10:08 ق.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  باور های غلط در باره نوشابه انرژی‌زا Friga 0 117 18-06-1392 05:53 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  علت درد پهلو هنگام ورزش چیست و یا دویدن ؟ Friga 0 190 11-06-1392 10:37 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  نمونه های از باورهای غلط در ورزش بدنسازی : Friga 0 154 19-04-1392 05:38 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  اهمیت داشتن مربی در ورزش پرورش اندام یا بدنسازی Friga 0 133 25-03-1392 09:48 ق.ظ
آخرین ارسال: Friga
  نمونه برنامه تمرینی برای فیتنس با هدف کات و تفکیک عضلانی Friga 0 199 26-01-1392 06:18 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان