میگو با نان تُست - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

میگو با نان تُست
زمان کنونی: 13-09-1395،10:05 ق.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Friga
آخرین ارسال: Friga
پاسخ: 1
بازدید: 134

 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: میگو با نان تُست
ارسال: #1
12 میگو با نان تُست
پست‌ها: 11,943
تاریخ عضویت: 20 اردیبهشت 1390
اعتبار: 288
حالت من: Shad
[عکس: 1801286221261521102201551859324322616018137.jpg]


موادلازم

میگوی درشت 800 گرم
تخم مرغ 2 عدد
آرد ذرت یک چهارم لیوان
نان تُست 8 ورق
پیازچه ریزشده 2 عدد
روغن به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس:

سس فلفل یک چهارم لیوان
آب مرغ یک چهارم لیوان
سویا سس 2 قاشق مرباخوری

طرز تهیه:

1- میگوها را پوست کنده ، پاک می کنیم ولی دم آن را جدا نمی کنیم. سپس یک شکاف روی پشت میگوها می دهیم، طوریکه میگوها دو قسمت شوند ولی جدا نشوند و در مخلوطی از تخم مرغ زده شده و آرد ذرت می خوابانیم.
2- قسمت برشته نان ها را جدا کرده و هر ورق نان را به دو قسمت برش می دهیم، سس روی هر نان تُست یک میگو می گذاریم و با دست، خوب فشار می دهیم آن گاه پیازچه بر روی آن پاشیده و کمی فشار می دهیم که پیازچه ها به میگو بچسبد.
حال روغن را در ماهی تابه ریخته و با دقت نان ها را همراه میگو سرخ می کنیم و روی دستمال کاغذی می گذاریم تا روغن اضافی آن گرفته شود. سپس با سس فلفل سرو می کنیم.
برای تهیه سس برای میگو، تمام مواد لازم آن را با هم مخلوط می کنیم.

نكات تغذیه ای :
میگو یكی از لذیذترین غذاهای دریایی است و نسبت به سایر غذاهای غنی از پروتئین مثل گوشت قرمز و مرغ كالری كمتری دارد. پروتئین موجود در میگو كیفیت بالایی داشته و حاوی تمام اسیدآمینه های لازم جهت رشد می باشد. پروتئین میگو همانند سایر جانوران دریایی به دلیل نداشتن بافت همبند به راحتی هضم می شود، به همین دلیل برای گروه هایی از مردم ،نظیر افراد مسن كه در جویدن و هضم غذا مشكل دارند، میگو غذای مناسبی برای تأمین پروتئین روزانه آنهاست.
میگو در كل دارای چربی كمی می باشد. اسیدهای چرب اُمگا-3 كه از دسته اسیدهای چرب غیر اشباع بوده و برای سلامتی بدن مفید هستند، در میگو به وفور یافت می شوند. این دسته از اسیدهای چرب می توانند در كاهش خطر بیماری های قلبی مؤثر واقع شوند.
هر چند که کلسترول موجود در میگو بیشتر از کلسترول گوشت قرمز است ، ولی میگو باعث کاهش LDL ( کلسترول بد ) در خون می شود، زیرا زمانی کلسترول ماده غذایی اثرات مضری برای بدن دارد که جذب شود. به نظر می رسد که چربی اشباع یکی از عواملی است که باعث افزایش جذب کلسترول در بدن می شود. بنابراین می توان گفت مواد غذایی مثل گوشت قرمز که باعث افزایش کلسترول بد در خون می شوند، دارای چربی اشباع بالایی نیز هستند. ولی مقدار چربی اشباع میگو در مقایسه با گوشت قرمز کمتر است. همچنین دارای چربی های غیر اشباع ( اُمگا-3 ) مفیدی است که باعث افزایش HDL ( کلسترول خوب ) در خون می شود.
















دورمچم به جای ساعت یکنوار مشکی بستم
تا همه بفهمن من از همه هر چه زمانو متعلق به زمان است بیزارم
من هم روزی قلبی داشتم
که توسط مردمانی ازمیان شما شکست و شکست تا سنگی شد
واکنون روزگاریست که شیطان فریاد میزند..
انسان پیدا کنید سجده خواهم کرد...


=====ஜ۩۞۩ஜ=====

04-12-1390 03:07 ق.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  طرز تهیه ی میگو شانگهای Friga 0 133 03-07-1392 09:38 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  میگو سوخاری سرآشپز 0 160 18-06-1392 10:01 ب.ظ
آخرین ارسال: سرآشپز
  میگو تایلندی Emziper 0 161 16-05-1392 08:27 ب.ظ
آخرین ارسال: Emziper
  خوراک میگو با گوجه فرنگی Armin 2afm 0 161 08-01-1392 01:01 ق.ظ
آخرین ارسال: Armin 2afm
  میگو پلو با نخودفرنگی Armin 2afm 0 196 07-01-1392 11:59 ب.ظ
آخرین ارسال: Armin 2afm

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان