موارد مورد نیاز برای تنظیم برنامه غذایی - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

موارد مورد نیاز برای تنظیم برنامه غذایی
زمان کنونی: 19-09-1395،09:22 ق.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Friga
آخرین ارسال: Friga
پاسخ: 1
بازدید: 174

 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: موارد مورد نیاز برای تنظیم برنامه غذایی
ارسال: #1
موارد مورد نیاز برای تنظیم برنامه غذایی
پست‌ها: 11,943
تاریخ عضویت: 20 اردیبهشت 1390
اعتبار: 288
حالت من: Shad
یکی از عوامل مهم و حیاطی در پیشرفت و موفقیت های ورزشی یک بدنساز , انتخاب مناسب رژیم غذایی درست میباشد .



قانون عرضه و تقاضا :

این قانون یکی از قوانین محکم و تغییرناپذیر حاکم بر پرورش اندام حرفه ای میتوان دانست .

اصل تمرین و اصل تغذیه را میتوان 2 اصل مهم در پرورش اندام خواند .

زمانیکه شما به تمرین میپردازید , بدن برای ترمیم بافتهای آسیب دیده که در تمرینات دچار آن میشوید و همچنین برای احیای ذخایر تمام شده انرژی بدن , نیاز به دریافت مقادیر زیادی از مواد مغذی پیدا میکند .



ریاضیات تغذیه :

تغذیه هم مانند تمام رخدادها از قوانین ریاضی پیروی میکند . بر خلاف آنچه که در کشور ما رواج دارد هر کس با هر مدرک تحصیلی بدون توجه به ویژگی های فردی و سایر فاکتورها , اقدام به تنظیم برنامه غذایی میکند .


تنظیم برنامه غذایی مستلزم بررسی های فراوانیست , از آن جمله :

1- سرعت متابولیسم بدن
2- تیپ بدنی
3- توده عضلانی و حجم بدن
4- میزان فعالیت روزانه



1-سرعت متابولیسم بدن (آهنگ سوخت و ساز بدن) :
این فاکتور از ویژگی های منحصر به فرد هر انسان است که تحت تاثیر عامل سن بوده و به ازای هر سال که به سن انسان افزوره میشود , 1% از شدت آن کاسته خواهد شد . با گذشت سن و کم شدن متابولیسم بدن باید از میزان مواد غذایی مصرفی بطور حساب شده ای کم کرد .

بطور مثال : اگر شما قصد افزودن بر حجم و توده عضلانی خود دارید در دوران استراحت , روزانه 2500 کالری انرژی لازم دارید ولی اگر میخواهیم کاهش وزن داشته باشید باید روزانه کمتر از 2500 کالری انرژی مصرف کنید .


2- تیپ بدنی :
بدن هر کسی بین 1 یا 2 تیپ بدنی مختلف که در زیر توضیح خواهم داد , میباشد .

الف : اکتومورف (لاغر اندام) :
"متابولیسم آتشین و تند , افزایش بسیار کند وزن و حجم , بالا بودن امکان بروز حالت های کاتابولیک در بدن (از دست دادن بافت عضلانی) .

ب : مزومورف (میانه) :
"متابولیسم ایده آل , افزایش سریع توده عضلانی , پائین بودن تشکیل هورمون استروژن در بدن (منظور هورمون زنانه است مثل آوردن نوک سینه) , بالا بودن میزان ترشح طبیعی تستسترون و هورمون رشد , دارا بودن استعداد ذاتی برای پیشرفت در این رشته ورزشی (پرورش اندام) .

ج : اندومورف (چاق) :
متابولیسم کند , افزایش سریع توده عضلانی و توده چربی , بالا بئدن میزان استروژن و تجمع چربی در رانها و باسن و بروز خواص زنانگی در مردان , کم بود هورمون تستسترون و علائم و عوارض آن .


3- توده بدنی :
توده بدنی شما تعیین میکند که به چه میزان مواد غذایی در روز نیاز دارید . بنابر این با دانستن صرفا قد و وزن یک نفر , نمیتوان برای او , برنامه غذایی درستی تنظیم کرد .


4- میزان فعالیت روزانه :
ورزشکاران رشته پرورش اندام , در ماه هایی از سال در رژیم کم کردن چربی بسر میبرند و در بعضی ماه های دیگر , در دوران حجم و عضله سازی بسر میبرند . بنابر این برنامه و رژیم غذایی روزانه آنها در طول دوره های مختلف متفاوت است .
















دورمچم به جای ساعت یکنوار مشکی بستم
تا همه بفهمن من از همه هر چه زمانو متعلق به زمان است بیزارم
من هم روزی قلبی داشتم
که توسط مردمانی ازمیان شما شکست و شکست تا سنگی شد
واکنون روزگاریست که شیطان فریاد میزند..
انسان پیدا کنید سجده خواهم کرد...


=====ஜ۩۞۩ஜ=====

18-05-1392 01:03 ب.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  تزریق هورمون رشد (سوما) برای افزایش قد بعد از سن رشد Friga 0 124 24-06-1393 11:38 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  عضله سازی با شیر و سویا برای ورزشکاران Friga 0 160 21-06-1393 03:02 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  برنامه تمرینی برای داشتن شانه هایی عـضلانی و خوش ترکیب Friga 0 158 17-01-1393 05:49 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  نکاتی برای رسیدن به شکمی صاف و تکه تکه Friga 0 148 20-12-1392 10:48 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  بهترین ویتامین ها برای بدنسازان PERSONABLE 0 166 06-11-1392 10:48 ب.ظ
آخرین ارسال: PERSONABLE

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان