مهمترین مواردی که در هنگام نشستن برای کاهش کمردرد باید رعایت شوند - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

مهمترین مواردی که در هنگام نشستن برای کاهش کمردرد باید رعایت شوند
زمان کنونی: 17-09-1395،03:14 ق.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Friga
آخرین ارسال: Friga
پاسخ: 1
بازدید: 107

 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: مهمترین مواردی که در هنگام نشستن برای کاهش کمردرد باید رعایت شوند
ارسال: #1
مهمترین مواردی که در هنگام نشستن برای کاهش کمردرد باید رعایت شوند
پست‌ها: 11,943
تاریخ عضویت: 20 اردیبهشت 1390
اعتبار: 288
حالت من: Shad
[عکس: 173540.jpg]
اکثر کمر دردها قابل پیشگیری هستند. بسیاری از کمر دردها به این علت ایجاد می شوند که ما نمیدانیم چطور از کمر خود مراقبت کنیم. کلید پیشگیری در اکثر کمردرد ها اینست که از فشار زیاد به کمر خود جلوگیری کنیم. معنای این جمله این نیست که هیچ کاری نکنیم بلکه باید یاد بگیریم فعالیت های روزمره خود را چگونه انجام دهیم تا کمر تحت فشار بیش از تحملش قرار نگیرد.

در پیشگیری از کمردرد مهم ترین اصل جلوگیری از افزایش قوس کمر است. افرایش قوس کمری میتواند موجب افزایش فشار به ستون مهره و کمردرد شود. قوس ستون فقرات در ناحیه کمر بصورتی است که به سمت جلو تحدب دارد. افزایش این تحدب که معمولاً به علت ضعف عضلات شکم و عضلات ستون مهره ایجاد میشود لوردوز Lordosis نام دارد. افزایش لوردوز موجب بروز کمردرد میشود.

مهمترین مواردی که در هنگام نشستن برای کاهش احتمال ابتلا به کمردرد باید رعایت شوند عبارتند از

_  در هنگام نشستن روی صندلی باید ارتفاع نشیمن صندلی طوری تنظیم شود که وقتی کف پا روی زمین قرار میگیرد زانوها مختصری از سطح لگن بالاتر باشند. اگر نشیمن صندلی بلند است میتوانید زیرپایی کوچکی در زیر کف پا ها بگذارید تا زانوهای شما بالاتر بیاید.

_ نشستن در وضعیتی که یک ران را روی ران دیگر قرار دهید میتواند موجب کاهش قوس کمر شود و مفید است.

_در هنگام نشستن روی زمین مفصل لگن و زانوهای خود را در وضعیتی قرار دهید که قوس کمر شما کم شود.
[عکس: 197.jpg]

_ کمر شما باید کاملاً به پشتی صندلی تکیه داده باشد و فاصله شما تا میز کار نباید طوری باشد که مجبور باشید به جلو خم شوید.

_ در بسیاری اوقات گذاشتن یک بالشت کوچک ( یا بالشت های طبی که به همین منظور درست شده اند) در پایین پشت کمر تکیه دادن به صندلی را راحتتر می کند.

_ اگر صندلی دسته هم داشته باشد تا ساعد خود را روی آن بگذارید فشار روی کمر شما کمتر میشود
از صندلی چرخدار یا دوار استفاده نکنید.
 
_ بر روی نیمکت هایی که تعداد زیادی نشسته اند و جا برای نشستن کم است ننشینید.
هیچوقت نباید به مدت طولانی در یک محل بنشینید. هر نیم ساعت بلند شده و چند دقیقه راه بروید.

 با قرار دادن یک پشتی طبی مناسب روی صندلی اداری یا خودرومی توانید فرم s مانند ستون فقرات خود را حفظ کنید و ازصاف شدن گودی کمر و نهایتا کمردرد جلوگیری کنید . در واقع یک پشتی طبی مطلوب باید به اندازه ای سفت باشد که مانع از صاف شدن گودی کمر گردد و در همین حال کاربر با آن احساس آرامش نماید.
[/url]
[عکس: 12121.JPG]
[url=http://baradback.ir/buy-checkout.php?whois=fs&code=110]



منبع : iranorthoped.ir
















دورمچم به جای ساعت یکنوار مشکی بستم
تا همه بفهمن من از همه هر چه زمانو متعلق به زمان است بیزارم
من هم روزی قلبی داشتم
که توسط مردمانی ازمیان شما شکست و شکست تا سنگی شد
واکنون روزگاریست که شیطان فریاد میزند..
انسان پیدا کنید سجده خواهم کرد...


=====ஜ۩۞۩ஜ=====

08-06-1392 03:26 ب.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  نکاتی برای جلوگیری از بیماری آرتروز زانو Friga 0 160 14-02-1393 04:26 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  راهکارهای خانگی برای رفع گرفتگی عضلات samaneh 0 113 22-11-1392 01:37 ق.ظ
آخرین ارسال: samaneh
  تمرینات ورزشی برای آرتریت یا آرتروز Friga 0 126 26-10-1392 03:15 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  اقدامات لازم هنگام پیچ‌خوردگی مچ پا Friga 0 81 30-09-1392 12:56 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  تغذیه مهمترین عامل تاثیرگذار بر ناهنجاری های استخوانی نوجوانان Friga 0 132 24-09-1392 01:14 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان