معرفی بازی IRON MAN 2 - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

معرفی بازی IRON MAN 2
زمان کنونی: 13-09-1395،10:07 ق.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Unknown
آخرین ارسال: Unknown
پاسخ: 1
بازدید: 319

 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: معرفی بازی IRON MAN 2
ارسال: #1
معرفی بازی IRON MAN 2



 
حالت من: انتخاب نشده
نام بازی ;IRON MAN 2
شرکت سازنده :SEGA STUDIOS
ناشر بازی :SEGA
نوع بازی :ACTION
پلتفرم tongueC/PLAY STATION 3/XBOX360/PSP
................................................................................​.

شاید در نگاه اول Iron Man 2 خیلی جذاب به نظر برسد. پرواز کردن و شلیک هر نوع انرژی از کف دستان یک مرد ربات شکل حیرت آور است. Iron Man خیلی خوش استیل و انعطاف پذیر طراحی شده و می توانید با او به اعماق آسمان رفته و ناگهان یک سقوط آغاز را تجربه کنید و در نزدیکی زمین دوباره با زدن Boost به پرواز خود ادامه دهید. Iron Man 2 سعی دارد ویژگی های شخصیتی این قهرمان را نشان دهد، اما در این راه موفق نبوده و گاه دچار سردرگمی می شود. شعبه San Francisco شرکت SEGA پس از ساختن این نسخه از بازی، بلافاصله تعطیل شد و حالا می توان به راحتی به عمق فاجعه پی برد که سازندگان با این آگاهی که قرار است پس از پایان ساخت تعطیل بشوند IM2 را ساخته اند. واضح است که در طی ساخت IM2 فکر و ایده هایی برای ساخت یک عنوان خوب بوده، اما به درستی از آن استفاده نشده و اصولا کم کاری و بی انگیزگی سازندگان لطمه بدی به بدنه اصلی بازی زده است. جدا از این مسائل، باید تلاش سازندگان در خلق یک بازی خوب را تحسین کرد، ولی ضربه اصلی که باعث ضعف بازی شده را نمی توان تقصیر سازنده های آن دانست، چون زمان کم ساخت وعجله SEGA برای عرضه این بازی با فیلم آن به وضوح در نقص ها و نیمه کاری های IM2 دیده می شود.

داستان
[عکس: 957906_20100507_790screen003.jpg]

بازی از جایی آغاز می شود که Iron Man از Dataspine (سیستم اطلاعاتی قدیمی J.A.R.V.I.S) دفاع می کند. در همین لحظات بمب های EMP که پرتاب شده بودند، منفجر می شوند و Iron Man را از کار می اندازند. چند ساعت بعد تونی استارک (Tony Stark) پیامی مبنی بر چگونگی دفاع از Dataspine ضبط می کند. او در این پیغام می گوید که Roxxon آموزش دیده بود که زره Iron Man را کپی برداری کند. از آن ماجرا مدتی می گذرد وIron Man دوباره قدرت خود را به دست می آورد و Roxxon در پس تمام اتفاقی که افتاده، قرار داشته است. از این رو Iron Man تصمیم می گیرد Dataspine را نابود کند تا Roxxon نتواند به آن دسترسی پیدا کند. اما...

گرافیک[عکس: 957906_20100507_790screen037.jpg]


به محض ورود به IM2 با مشاده کردن گرافیک ضعیف بازی دلسرد می شوید. بافت ها و طراحی محیط خیلی شبیه به بازی های زمان PS2 هستند. حتی خود شخصیت IM هم از کمترین جزئیات ممکن برخوردار است. لباس یک دست و بدرنگ آن اصلا شبیه به فیلم نیست. جزئیات دشمنان، به خصوص ربات ها خیلی ضعیف هستند و صورت های آدم ها هم دقیقا مثل عناوین نسل قبل هستند. ایرادهایی مثل Pop-Inهای زیاد و انیمیشن های ضعیف دشمنان، ضعف های گرافیکی است. حتی بعضی انیمیشن های شخصیت اصلی در بعضی حرکات خیلی ضعیف کار شده اند. گذشته از این موارد، داستان بازی خیلی ضعیف است و اصولا بسیار سردرگم و حتی گاه هیچ ربط و ثباتی با فیلم ندارد. SEGA در مورد شخصیت سازی IM سعی کرده به اصول اصلی آن پایبند باشد. حقه ها و حرکت های جالب این شخصیت از کتاب کمیک آن گرفته تا فیلم سعی شده در بازی باشد و نبردها خیلی شبیه به فیلم های این اثر کار شده اند. محیط ها هم خیلی لخت و هم خیلی بی رنگ طراح شده اند. محیط های داخلی افتضاح هستند، ولی مشکلات و ضعف محیط های باز به علت دید زیاد آن معلوم نیستند. از ایرادهای گرافیکی می توان به افت فریم زیاد آن اشاره کرد که در مواقع انفجار و تخریب واقعا اعصاب خرد کن می شوند. Pop-In زیادی در گرافیک دیده می شود و انیمیشن های تمام شخصیت ها افتضاح هستند. حرکات IM اصلا حس این که یک لباس آهنی به تن دارید را منتقل نمی کنند. حداقل کاری که سازندگان می توانستند در این بخش انجام دهند، این بود که شخصیت IM را Motion-Capture کنند که متاسفانه این کار هم انجام نشده است.
[عکس: 957906_20100427_790screen005.jpg]

موسیقی/صداگذاری

در زمینه صدا و موسیقی IM2 همانند بقیه بخش ها بسیار ضعیف است. البته موسیقی هایی که از روی فیلم لایسنس شده اند، بسیار شنیدنی هستند، ولی تم هایی که خود سازندگان ساخته اند زیاد جذاب و حداقل در حد موسیقی فیلم نیست. صداگذاری محیط بد کار نشده، ولی صدای انفجار و شلیک گلوله های انرژی برای انتقال بیشتر قدرت آن می توانست بهتر از این ها کار شود. در زمینه صداگذاری شخصیت ها، بعضی از آن ها توسط بازیگران فیلم انجام شده اند که نسبتا خوب هستند.
[عکس: 957906_20100507_790screen035.jpg]

گیم پلی

شما در انجام حرکات، آزادی کامل دارید و از پرواز کردن گرفته تا حرکت با پاهای پیاده این آزادی عمل را حس می کنید. پرواز کردن کمی گیج کننده است. با زدن دکمه Y در نسخه X360 به بالا پرواز کرده و با زدن A به سمت پایین و در نهایت با پای پیاده حرکت می کنید. قضیه وقتی بدتر می شود که دوربین کاملا پشت شخصیت ثابت است و به هنگام پرواز اصلا دید خوبی نسبت به محیط و جهتی که پرواز می کنید، ندارید. انیمیشن های ضعیف این بخش اصلا حس تعلیق و شناور بودن در هوا را القا نمی کند و احساس می کنید IM همانند یک عروسک با طناب آویزان است و به اطراف حرکت می کند. تیراندازی و شلیک گلوله های انرژی در حین پرواز کار را حتی سخت تر هم می کند. شما می توانید به صورت معمولی با RT گلوله های درشت انرژی و با LT تیرهای ریز شلیک کنید. سازندگان برای راحتی کار، سیستم Lock In را طراحی کرده اند که با زدن RB روی دشمن قفل می شود. قفل کردن روی دشمن واقعا بد طراحی شده، نه تنها این کار اصلا موثر نیست و حرکات شما را محدود می کند، بلکه با زوم شدن تصویر اصلا دید خوبی ندارید و در کل پرواز کردن به حالتی غیرممکن می شود. نبرد با سلاح های IM خوب است، ولی در عمل خیلی ضعیف و پر از ایراد کار شده است. سازندگان اصلا نتوانستند نوعی توازن بین گیم پلی و نحوه کنترل آن ایجاد کنند. شلیک گلوله های انرژی در فیلم های IM2 خیلی هیجانی است، ولی در بازی اصلا آن قدرت و انرژی را نشان نمی دهد. مخصوصا تیرهای کوچکی که با LT شلیک می شوند، گاهی اصلا به چشم نمی آیند. نبردهای نزدیک، پتانسیل خوبی برای جذاب شدن داشته، ولی بازهم در عمل SEGA نتوانسته آن را اجرا کند. با زدن X در هوا یا زمین IM حرکات سریع و کوبنده ای انجام می دهد که خیلی هیجانی تر و جالب تر از شلیک انرژی طراحی شده است. شما می توانید با زدن B یک سپر مغناطیسی درست کنید و از ضربه ها دفاع کنید. واقعا اگر روی کاغذ، تئوری های مبارزات SEGA را بررسی کنیم، می بیینیم IM2 هدف و پتانسیل بالایی داشته، ولی خیلی ضعیف کار شده است. مثلا: همین دفاع و حمله با X خیلی تاکتیکی است، ولی نحوه کنترل IM دقیقا در نقطه مخالف قرار گرفته و تمام المان های این بخش را نابود می کند. انواع و اقسام زیادی از دشمنان را مشاهده می کنید، مثلا از ربات های کوچک گرفته تا یک غول مکانیکی که همانند ربات های Metal Gear Solid 4 هستند، به شما حمله می کنند. انسان ها و ماشین های جنگی آن ها مثل: هلیکوپتر و تانک هم به شما حمله می کنند که نابود کردن آن ها خیلی لذت بخش است. متاسفانه هوش مصنوعی تمام دشمنان افتضاح است. آن ها همانند بازی های چند نسل قبل ناگهان در صفحه ظاهر شده و شروع به شلیک کردن می کنند که با توجه به قدرت های زیاد IM عملا به آسانی نابود می شوند. در مواقعی غول های بزرگتر فقط به خاطر داشتن Health Bar بیشتر شکست دادنشان طولانی می شود. IM2 گیم پلی باز و آزادی دارد که به خوبی پرداخته نشده و عملا در بسیاری از بخش ها شکست خورده است.
[عکس: 957906_20100421_790screen003.jpg]

نتیجه گیری

در کل باید گفت که استودیوی San Francisco ایده ها و دیدگاه خوبی نسبت به ساخت IM2 دشته، ولی متاسفانه نتوانسته به خوبی آن را اجرا کند. عواملی مثل وقت کم و خبر بسته شدن استودیو برای سازندگان، دلایلی بودند که باعث شده IM2 بازی خوبی از آب در نیاید. در عوض فیلم زیبای این بازی را اصلا از دست ندهید.



12-11-1390 11:34 ق.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  رفع اشکال بازی BattleField4 mahdi137 0 463 20-10-1392 11:28 ب.ظ
آخرین ارسال: mahdi137
  انتشار بازی Onimusha Soul بر روی Ps 3 mahdi137 0 165 18-10-1392 08:35 ب.ظ
آخرین ارسال: mahdi137
  قسمت چند نفره بازی Titanfall mahdi137 0 163 18-10-1392 03:08 ب.ظ
آخرین ارسال: mahdi137
  رده سنی بازی Metal Gear Solid V mahdi137 0 193 16-10-1392 11:11 ق.ظ
آخرین ارسال: mahdi137
  بازی Throne Together برای Windows 8.1 mahdi137 0 149 15-10-1392 11:12 ق.ظ
آخرین ارسال: mahdi137

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان