معجزه استراحت در پرورش عضلات - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

معجزه استراحت در پرورش عضلات
زمان کنونی: 15-09-1395،05:54 ق.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Friga
آخرین ارسال: Friga
پاسخ: 1
بازدید: 277

 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: معجزه استراحت در پرورش عضلات
ارسال: #1
معجزه استراحت در پرورش عضلات
پست‌ها: 11,943
تاریخ عضویت: 20 اردیبهشت 1390
اعتبار: 288
حالت من: Shad
وقتی صحبت از پیشرفت در ورزش بدنسازی به میان میآید اکثر ورزشکاران اول از همه به نوع و نحوه تمرینات و تعداد جلسات تمرینی فکر میکنند . گاهی نیز افرادی که علمی تر فکر میکنند به نقش تغذیه نیز نیم نگاهی دارند ولی م
عمولا بدنسازان از نقش استراحت در ورزش آگاهی کمی دارند یا علی رغم داشتن آگاهی زیاد به آن توجه نمیکنند حال آن که به جرات میتوان گفت اگر نقش استراحت در بدنسازی از نقش تمرینات با وزنه بیشتر نباشد کمتر هم نیست .

زمان ترمیم عضله :
در هنگام ورزش وقتی که شما با وزنه شروع به ورزش مینمایید باعث پمپ شدن خون به داخل عضلات و تمرین دادن آنها و منقبض و منبسط نمودن فیبرهای عضلانی میشوید . در خلال این تمرینات سنگین مقداری از پروتیین ها و فیبرهای عضلانی نیز تخریب میشوند و زمان ترمیم و تجدید آن , در زمان استراحت بعد از تمرین است نه در زمان خود تمرین !

رشد واقعی عضلات و آن چیزی که باعث افزایش اندازه سلول های عضلانی یا اصطلاحا "هایپرتروفی" میشود در زمان استراحت صورت میگیرد .

تخریب فیبرهای عضله ها :
وقتی شما در باشگاه ورزش میکنید عضلات به علت پمپ خون حجم بیشتری دارند بعد از اتمام تمرین وقتی پمپ عضلانی از بین میرود یا به اصطلاح دم عضلات از بین میرود حتی ممکن است سایز عضلات شما کمتر از موقع قبل از تمرین هم بشود . این مسأله کاملاً طبیعی است و بخشی از آن مربوط به تخریب فیبرهای عضلانی میباشد . معمولا فردای روز تمرین , عضله ای که تمرین داده شده در روز قبل , کمی کوچکتر از حالت عادی میشود که این مسئله بعد از گذر 2 تا 3 روز , به خودی خود خوب میشود .

دفع پروتیین از ادرار :
اگر شما به عنوان مثال میزان دفع پروتئین ادراری خود را اندازه گیری میکنید , خواهید دید که بعد از تمرین دفع پروتئین از ادرار بیشتر میشود و در واقع یکی از علل فیزیولوژیک و نرمال افزایش دفع پروتئین از ادرار انجام ورزشی سنگین میباشد . بخشی از این افزایش دفع پروتئین مربوط به تخریب فیبرهای عضلانی زمان تمرین میباشد .

مکمل های ریکاوری :
در این راستا نیز جدیدا مکمل های غذایی خاصی طراحی شده که فرمولاسیون آنها بر مبنای "ریکاوری" یا بهبود وضعیت عضلانی بعد از تمرین میباشد . در واقع یکی از علل عمده مصرف مواد پروتیینی و کربوهیدراتی بعد از تمرین تأمین ذخایر پروتیینی و کربوهیدراتی از دست رفته در هنگام تمرین میباشد .

نقش استراحت در حجم و قدرت :
خواب نرمال , یک بدنساز به طور نرمال ۸ تا ۱۰ ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارد که بهتر است این میزان خواب طوری تنظیم شود که ۱ تا ۵/۱ ساعت آن مربوط به قبل و بعد از تمرین بعد ازظهر باشد .
شما میتوانید به طور امتحانی ۲۰ روز حدودا ۲ ساعت قبل از رفتن به باشگاه حداقل یک ساعت بخوابید یا استراحت کنید . مسلما بعد از مدتی افزایش واضح در قدرت و رکوردهای وزنه های خود در هنگام تمرین را خواهید یافت .

ترشح هورمون ها در هنگام خواب :
بسیاری از هورمون های آنابولیک بدن در هنگام خواب افزایش ترشح دارند که یکی از مهمترین آن هورمون رشد "جی اچ" است . یکی از عوامل تحریک کننده ترشح هورمون رشد , تمرین بدنی و عضلانی و دیگری خوابیدن است . پس اگر شما قبل از تمرین بخوابید و سپس تمرین نمایید و در هنگام شب نیز به میزان کافی بخوابید خیلی راحت و ساده ماحصل آن چیزی جز رشد و افزایش قدرت بیشتر نیست .
نشانه های ترمیم مناسب عضله :
حتما بارها متوجه شده اید که وقتی یک تمرین سنگین و مناسب دارید و به دنبال آن برنامه غذایی مناسب و علمی را دنبال میکنید و مکمل های غذایی مناسب را مصرف مینمایید و خواب مناسب و کاملی را در شب انجام میدهید صبح روز بعد احساس نشاط فوق العاده ای و پمپ عضلانی خوبی را در عضلات خود احساس میکنید علت این مسأله همان ترمیم مناسب و افزایش رشد فیبرهای عضلانی است که در خواب شب صورت میگیرد و در واقع اثرات افزایش حجم مناسب و اثرات مثبت ورزش روز قبل در فردای آن روز و به دنبال برنامه غذایی مناسب شب قبل و داشتن خواب کافی و مناسب ایجاد میگردد .

ممنوعیت شب زنده داری :
اگر شما برنامه های خصوصی بزرگان پرورش اندام دنیا را مروری نمایید متوجه میشوید که تمام آنها بدون توجه به محیط و شرایط پیرامون خود طبق برنامه تنظیمی خودشان استراحت میکنند و هیچگاه به شب زنده داری های طولانی و بی مورد نمی پردازند . خیلی از قهرمانان حرفه ای جهان در روز ۳ وعده میخوابند و در بین این وعده های خواب تمرین مینمایند . جی کاتلر که از بزرگان پرورش اندام جهان است در هنگام تمرینات شدید خود مخصوصا از حدود ۴/۳ ماه مانده به مسابقات مسترالمپیا روزی ۳ وعده میخوابد . درواقع از حدود ۴ ماه مانده به مسابقه زندگی او در خواب و استراحت تمرین و تغذیه خلاصه میشود لذا نتیجه آن را به صورت افزایش حجم و شادابی عضلات دریافت میکند .

از نقش استراحت در بدنسازی غافل نشوید بدنسازی فقط در تغذیه و تمرین و مصرف دارو و مکملها خلاصه نمیشود بلکه استراحت نقشی بسیار مهم و کلیدی در موفقیت ورزشی شما دارد .
 
















دورمچم به جای ساعت یکنوار مشکی بستم
تا همه بفهمن من از همه هر چه زمانو متعلق به زمان است بیزارم
من هم روزی قلبی داشتم
که توسط مردمانی ازمیان شما شکست و شکست تا سنگی شد
واکنون روزگاریست که شیطان فریاد میزند..
انسان پیدا کنید سجده خواهم کرد...


=====ஜ۩۞۩ஜ=====

28-06-1393 12:48 ب.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  رژیم غذایی و روش شش تکه کردن عضلات شکم Friga 0 320 05-09-1392 10:09 ق.ظ
آخرین ارسال: Friga
  عضلات سه سر بازویی ( پشت بازو ) Friga 0 2,123 11-06-1392 10:21 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  عضلات سینه Friga 0 498 11-06-1392 10:01 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  عضلات ذوزنقه ای (کول) Friga 0 1,148 11-06-1392 09:44 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  عضلات پشت دستگاه Friga 0 396 18-05-1392 03:53 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان