فواید ورزش در دیابت - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

فواید ورزش در دیابت
زمان کنونی: 13-09-1395،05:07 ب.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Friga
آخرین ارسال: Friga
پاسخ: 1
بازدید: 208

 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: فواید ورزش در دیابت
ارسال: #1
فواید ورزش در دیابت
پست‌ها: 11,943
تاریخ عضویت: 20 اردیبهشت 1390
اعتبار: 288
حالت من: Shad
فواید ورزش در دیابت

رژیم درمانی نوین – لاغری،رژیم لاغری،رژیم غذایی،دیابت،تغذیه حاملگی و شیردهی

دوچرخه سواری

متخصصین دیابت و تغذیه، همیشه افراد سالم و نیز مبتلایان به دیابت را به داشتن فعالیت بدنی منظم برای پیشگیری از ابتلا به دیابت و نیز برای کنترل قند خون در مبتلایان به این بیماری تشویق می کنند.

اما افزایش فعالیت بدنی چه فوایدی برای افراد دیابتی دارد؟

- قند خون و فشار خون را کاهش می دهد.

- کلسترول بد را کاهش و کلسترول خوب را افزایش می دهد.

- توانایی بدن را در استفاده از هورمون انسولین بهبود می بخشد.

- خطر حمله های قلبی و سکته کاهش می یابد.

- قلب و استخوان ها را قوی نگه می دارد.

- مفاصل را منعطف نگه می دارد.

- احتمال بروز مشاجره و استرس را کاهش می دهد.

- به کاهش وزن کمک می کند
[عکس: q761_11147127172183812071.jpg]


- بافت چربی بدن را کاهش می دهد.

- به فرد انرژی و نیروی کار و فعالیت می بخشد.

فعالیت بدنی همچنین نقش مهمی را در پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع دو بازی می کند. از آنجا که بیش از 90 درصد دیابتی های نوع دو از چاقی رنج می برند، کاهش وزنی معادل با 5 تا 7 درصد، می تواند در پیشگیری و نیز بهبود علائم دیابت نوع دو موثر باشد.

افراد با داشتن فعالیت بدنی در کنار رژیم غذایی، به کاهش وزن دست می یابند.


* كدام یک از انواع فعالیت های بدنی می توانند برای دیابت مفید باشند؟

چهار نوع از فعالیت های بدنی می توانند مفید باشند:

- افزایش فعالیت های بدنی روزمره

- انجام تمرینات آئروبیك

- انجام تمرینات قدرتی

- تمرینات كششی

افزایش فعالیت های بدنی روزمره:

افزایش فعالیت بدنی در طی روز موجب می شود تا مصرف كالری شما افزایش یابد. شما می توانید از راه حل های زیر برای افزایش فعالیت بدنی روزانه تان استفاده كنید و یا كارهای مشابه دیگری را كه می توانید انجام دهید:

-هنگامی كه با تلفن صحبت می كنید، قدم بزنید.

- با كودكان بازی كنید.

- برای تعویض كانال تلویریون، به جای استفاده از كنترل از راه دور، خودتان حركت كنید.

- به كارهای باغبانی بپردازید.

- نظافت خانه را خودتان انجام دهید.

[عکس: s8564_19323221415424510871.jpg]


- ماشین تان را خودتان بشویید.

- كارهای باغبانی، هرس كردن و جمع آوری علف های هرز و ... را خودتان انجام دهید.

- كارهای روزمره خود را قدری كش دهید، مثلا وقتی برای كاری به زیرزمین خانه می روید، سعی كنید به جای یک بار، در دو مرتبه رفت و برگشت انجام دهید، و یا تمام خریدهای خود را یك مرتبه انجام ندهید، بلکه آنها را در دو یا چند مرتبه انجام دهید تا فعالیت بدنی روزانه شما افزایش یابد.

- سعی كنید ماشین خود را قدری دورتر از محل خرید مورد نظرتان پارك كنید و در مسیر خرید قدری پیاده روی داشته باشید. با استفاده كمتر از وسایل نقلیه و افزایش پیاده روی روزمره، فعالیت بدنی روزانه شما به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

- هنگام خرید، در همه راهروها و قسمت های فروشگاه قدم بزنید و همه اجناس را نگاه كنید.

- در محل كار برای صحبت با همكاران به جای استفاده از تلفن یا ایمیل و... ، خودتان حضوری به نزد آنها بروید.

- به جای استفاده از آسانسور، از پله استفاده كنید.

- در اوقات استراحت خود (در محل کار) به جای خوردن، سعی كنید قدری قدم بزنید و یا با حركت های مختصر كششی به دست و پای تان حركتی بدهید.

- در وقت ناهار (در محل کار)، چنانچه وقت اضافه یافتید، از آن برای تحرك بیشتر و یا انجام نوعی فعالیت بدنی استفاده كنید.

انجام همین حرکات به ظاهر ساده برای خیلی از افراد شاغل که تراکم کاری خود را بهانه ای برای عدم تحرک می دانند، می تواند نقش مهمی در جلوگیری و نیز بهبود بیماری های متابولیک از قبیل دیابت ایفا نماید.

مطالعات نشان داده است کسانی که در طی روز در محل کار و زندگی خود جنب و جوش دارند، در مقایسه با افرادی که از صبح تا شب پشت میز می نشینند، وزن و نیز قند خون متناسب تری دارند.

تمرینات آئروبیك:

فعالیت های آئروبیک (هوازی) ماهیچه های اصلی بدن شما را به كار می گیرند و ضربان قلب شما را تسریع می كنند. همچنین شدت تنفس شما در طی فعالیت هوازی افزایش می یابد.

انجام فعالیت های هوازی حداقل به میزان 5 روز در هفته و هر بار 30 دقیقه، فواید بسیاری را برای شما دارد.

اگر شما مدت زیادی فعالیت بدنی نداشته اید، حتما با پزشك تان در مورد نحوه شروع فعالیت بدنی و گرم شدن بدن قبل از تمرین و یا سرد شدن آن پس از ورزش هوازی مشورت كنید. سپس فعالیت آئروبیك را به آرامی با 5 تا 10 دقیقه در روز آغاز كنید و هر هفته کمی به آن بیفزایید.

در نهایت باید فعالیت بدنی تان به میزان حداقل 150 دقیقه در هفته برسد.

موارد زیر را امتحان كنید:

- پیاده روی با روحیه ای بشاش و شاداب

- تفریح به همراه پیاده روی، یعنی در هنگام تفریح علاوه بر رفتن به رستوران و استراحت، پیاده روی نیز کنید.

- بالا رفتن از پله ها در صورتی که درد مفاصل و استخوان ندارید.

- شنا كنید و یا در یك كلاس ورزش هوازی آبی شركت كنید.

- دوچرخه سواری در فضای آزاد و یا استفاده از دستگاه دوچرخه ثابت در منزل

- می توانید در یك كلاس ورزش آئروبیك ثبت نام كنید ( حتما با مشاوره با پزشك و سپس تحت نظر كارشناس باشگاه، با احتیاط و به طور تدریجی و به آرامی، ورزش آئروبیك را آغاز كنید)

- ورزش هایی مثل : والیبال، بسكتبال، تنیس و... مفید هستند.


تمرینات قدرتی:

انجام تمرین های قدرتی با وزنه های دستی و نوارهای ارتجاعی و یا دیگر وسایل ورزشی قدرتی به میزان سه بار در هفته، در بازسازی و تقویت عضلات شما بسیار مفید است.

ذکر این نکته نیز ضروری است که هر چه عضلات بیشتر و بافت چربی كمتری داشته باشید، انرژی بیشتری می سوزانید، زیرا بافت عضلانی كالری ای بیشتری نسبت به بافت چربی مصرف می كند. همچنین تقویت بافت عضلانی و كاهش بافت چربی، حساسیت به هورمون انسولین را در بدن افزایش می دهد و لذا در بهبود روند بیماری دیابت موثر می باشند.

البته به یاد داشته باشید که در مورد انجام ورزش های قدرتی با پزشك تان و نیز با مربی كارشناس ورزشی مشورت كنید و با احتیاط و به آرامی به انجام تمرینات قدرتی بپردازید.

[عکس: a6342_20262151841132031692.jpg]


تمرینات كششی:

تمرینات كششی قابلیت انعطاف بدن شما را افزایش می دهند، استرس شما را کم می کنند و از بروز دردهای عضلانی پس از انجام تمرینات بدنی دیگر، پیشگیری می كنند.

پزشك معالج تان و كارشناس ورزشی می توانند به شما بگویند كه كدام نوع از فعالیت های كششی برای شما بهتر هستند.
















دورمچم به جای ساعت یکنوار مشکی بستم
تا همه بفهمن من از همه هر چه زمانو متعلق به زمان است بیزارم
من هم روزی قلبی داشتم
که توسط مردمانی ازمیان شما شکست و شکست تا سنگی شد
واکنون روزگاریست که شیطان فریاد میزند..
انسان پیدا کنید سجده خواهم کرد...


=====ஜ۩۞۩ஜ=====

13-11-1390 12:02 ق.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  با کاهش مصرف مواد غذایی و ورزش کردن بیش از 100 کالری در روز بسوزانید samaneh 0 90 18-11-1392 07:06 ب.ظ
آخرین ارسال: samaneh
  نکاتی که برای بهتر ورزش کردن لازم است Friga 0 122 19-10-1392 01:17 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  پیاد‌ه‌روی در فضای مناسب بهترین ورزش برای سالمندان Friga 0 76 30-09-1392 01:29 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  پیشگیری از آسیب های رباط صلیبی در ورزش Friga 0 131 23-09-1392 02:30 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  کدام ورزش ها در هوای سرد یا آلوده توصیه می شود؟ Friga 0 88 22-09-1392 12:30 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان