عضلات سینه - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

عضلات سینه
زمان کنونی: 19-09-1395،09:24 ق.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Friga
آخرین ارسال: Friga
پاسخ: 1
بازدید: 501

 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: عضلات سینه
ارسال: #1
عضلات سینه
پست‌ها: 11,943
تاریخ عضویت: 20 اردیبهشت 1390
اعتبار: 288
حالت من: Shad
[عکس: 23146885745917830728.jpg]

همیشه از سالها قبل عضلات دوسر بازو (جلو بازو) بعنوان نماد قدرت پذیرفته شده است . اما با گذشتن زمان و متولد شدن ورزش پرورش اندام ، اهمیت رشد و بزرگی عضلات سینه در مردان بسیار حائز اهمیت شد .

در بین تمامی گروه های عضلانی , عضلات سینه ای مهمترین این عضلات است و مستلزم داشتن اطلاعات کافی در زمینه آناتومی و عملکرد این عضلات در بدن میباشد .




ساختار عضلات سینه ای :

اولین جز این عضلات , موسوم به عضلات "سینه ای بزرگ" خوانده میشوند . این عضله , آدمی را قادر میکند تا دستهای خود را عمود بر بدن و بسمت جلو حرکت داده و بهم بفشارند . تارهای عضلات سینه ای بزرگ از یک طرف متصل به جناغ سینه و هفت دنده ابتدایی بوده و از سمت دیگر به استخوان بازو (هومروس) متصلند . عضلات سینه بزرگ را میتوان یک عضله واحد دانست که حجم بزرگی از قسمت بالایی بدن و سینه را در بر میگیرد .


در زیر عضلات سینه ای بزرگ , عضلات "سینه ای کوچک" قرار دارند . افزایش حجم آنها در زیبایی اندام و گرفتن امتیاز از داوران نقش مهمی ایفا میکند .





عملکرد و وظایف عضلات سینه ای :

انقباض عضلات سینه ای بزرگ موجب میشود تا ما بتوانیم بازوهای خود را در مقابل بدن به یکدیگر نزدیک کرده و آنها را در هم بفشاریم . زمانی که بر روی میز پرس سینه دراز کشیده و وزنه را از روی سینه به سمت بالا پرس میکنید , نقطه اوج فعالیت عضلات سینه ای بزرگ است . از انقباضات عضلات سینه ای کوچک در حرکت دادن کمربند شانه ای و عمیق تر کردن نفس و برای ستبر کردن سینه در حین اجرای فیگور میتوان کمک گرفت .




توصیه های مفید :

الف : پس از گرم کردن مناسب بدن , برای تمرین عضلات سینه ای از سنگین ترین وزنه هایی که توان دارید با تکرارهای 6 الی 10 تایی بهره بگیرید . البته این برمیگرده به تجویز مربیتون تا چند تکرار رو براتون در نظر گرفته باشه .

ب : در اغلب سیستمهای تمرینی , هدف , رساندن عضلات به آستانه خستگی و به آستانه ناتوانی کامل میباشد .

ج : افراط در تمرین جایز نیست . تمرینات عضلات سینه را محدود به حداکثر 15 ست تمرینی کرده و از افراط در تمرین که پدیده مخرب کاتابولیسم را شدت بخشیده , بپرهیزید .

د : 1 ساعت زمان برای تکمیل کردن 15 ست تمرینی کفایت میکند . تمرینات خود را بی جهت کش ندهید . اقامت طولانی در باشگاه , عضلات را نمیسازد , بلکه تمرینات فشرده , درست و آگاهانه باعث رشد و افزایش حجم عضلانی میشود .

ح : برای تازه کردن نفس و تحمل فشار تمرین , بین ستها استراحت 1 دقیقه ای لحاظ کنید .
















دورمچم به جای ساعت یکنوار مشکی بستم
تا همه بفهمن من از همه هر چه زمانو متعلق به زمان است بیزارم
من هم روزی قلبی داشتم
که توسط مردمانی ازمیان شما شکست و شکست تا سنگی شد
واکنون روزگاریست که شیطان فریاد میزند..
انسان پیدا کنید سجده خواهم کرد...


=====ஜ۩۞۩ஜ=====

11-06-1392 10:01 ب.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  معجزه استراحت در پرورش عضلات Friga 0 279 28-06-1393 12:48 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  رژیم غذایی و روش شش تکه کردن عضلات شکم Friga 0 321 05-09-1392 10:09 ق.ظ
آخرین ارسال: Friga
  عضلات سه سر بازویی ( پشت بازو ) Friga 0 2,127 11-06-1392 10:21 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  عضلات ذوزنقه ای (کول) Friga 0 1,150 11-06-1392 09:44 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  عضلات پشت دستگاه Friga 0 400 18-05-1392 03:53 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان