عضلات ذوزنقه ای (کول) - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

عضلات ذوزنقه ای (کول)
زمان کنونی: 15-09-1395،01:58 ق.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Friga
آخرین ارسال: Friga
پاسخ: 1
بازدید: 1148

 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: عضلات ذوزنقه ای (کول)
ارسال: #1
عضلات ذوزنقه ای (کول)
پست‌ها: 11,943
تاریخ عضویت: 20 اردیبهشت 1390
اعتبار: 288
حالت من: Shad
[عکس: 62326934370593593485.jpg]

ورزشکارانی را دیده اید که عضلات سرشانه آنها مانند گلوله های توپ بزرگ ولی نشانی از حجم کول ندارند در مقابل بعضی ها عضلات کولشان حجیم ولی سایر عضلات سرشانه شان کوچک است . افراط و تفریط در تمرینات باعث چنین اتفاقاتی میشود که بالانس عضلات بدن را از بین میبرد .


آناتومی عضلات ذوزنقه ای (کول) :

عضلات کول عضلات ذوزنقه ای شکل هستند که از بالا به قسمتهای فوقانی گردن و از پایین بر روی شانه ها گسترش یافته و به استخوان ترقوه متصل شده و تا قسمت میانی پشت ، پایین کشیده میشوند . این عضلات به عضلات "زیربغل" و عضلات "شانه" گره خورده اند .


عضلات کول در اغلب حرکات تمرینی بکار گرفته میشود و میتوان آنرا از پرکارترین عضلات بدن دانست . به دلیل اینکه این عضله در تمامی حرکات بکار گرفته میشوند , برای تحریک کردن این عضله باید از وزنه هایی سنگین تر از وزنه های سایر بدن استفاده کرد .


چه زمانی باید عضلات کول را تمرین داد ؟

تمرین دادن عضلات کول بصورت جداگانه ، ایده درستی نیست و منجر به عارضه تمرین زدگی در بدن ورزشکار خواهد شد . بر خلاف باور همگان , عضلات کول براحتی و به سرعت رشد کرده و بزرگ میشوند به شرط آنکه بلد باشید چگونه بر روی آنها تمرین کنید ؟!

این عضله را هم میتوانید در پایان جلسات تمرینی "عضلات پشت" و هم در پایان جلسات تمرینی "عضلت سرشانه ای" با یک حرکت مختص کول , تحت فشار قرار دهید .


آیا عضلات کول را باید بعد از تمرین دادن عضلات سرشانه , تمرین داد یا قبل از آن ؟

در صورتی که تمرین بر روی عضلات کول را قبل از تمرین دادن عضلات سرشانه انجام دهید بدلیل اینکه از وزنه های سنگین برای عضلات کول استفاده میشوند موجب خستگی عضلات سرشانه شده و از کیفیت تمرین میکاهد پس بهترین زمان برای تمرین دادن عضلات کول , در پایان جلسه تمرینی عضلات سرشانه است . البته این بسته به ضعیف بودن یا قوی بودن عضله کول شما هم دارد . در صورتی که عضله کول شما ضعیف باشد باید آنرا تا مدتی در اول برنامه تمرینیتون انجام بدهید .
















دورمچم به جای ساعت یکنوار مشکی بستم
تا همه بفهمن من از همه هر چه زمانو متعلق به زمان است بیزارم
من هم روزی قلبی داشتم
که توسط مردمانی ازمیان شما شکست و شکست تا سنگی شد
واکنون روزگاریست که شیطان فریاد میزند..
انسان پیدا کنید سجده خواهم کرد...


=====ஜ۩۞۩ஜ=====

11-06-1392 09:44 ب.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  معجزه استراحت در پرورش عضلات Friga 0 276 28-06-1393 12:48 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  رژیم غذایی و روش شش تکه کردن عضلات شکم Friga 0 320 05-09-1392 10:09 ق.ظ
آخرین ارسال: Friga
  عضلات سه سر بازویی ( پشت بازو ) Friga 0 2,122 11-06-1392 10:21 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  عضلات سینه Friga 0 498 11-06-1392 10:01 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  عضلات پشت دستگاه Friga 0 396 18-05-1392 03:53 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان