عجیب‌ترین خودروی الکتریکی از قدیمی‌ترین خودروساز ژاپنی - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

عجیب‌ترین خودروی الکتریکی از قدیمی‌ترین خودروساز ژاپنی
زمان کنونی: 19-09-1395،11:03 ب.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: teb22
آخرین ارسال: teb22
پاسخ: 1
بازدید: 79

 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: عجیب‌ترین خودروی الکتریکی از قدیمی‌ترین خودروساز ژاپنی
ارسال: #1
عجیب‌ترین خودروی الکتریکی از قدیمی‌ترین خودروساز ژاپنی
پست‌ها: 6
تاریخ عضویت: 22 اردیبهشت 1393
اعتبار: 0
حالت من: انتخاب نشده
قدیمی‌ترین خودروساز ژاپن، دایهاتسو با ارائه فناوری جدید پیل سوختی بار دیگر همه را انگشت به ‏دهان گذاشت. دیگر نیازی به پلاتین گران قیمت برای پیل‌های سوختی نیست.‏
[ltr][عکس: 13-12-19-191201.JPG]

کانسپت دکا دکا محصول دایهاتسو

[/ltr]
  • [عکس: 13-12-19-19025.JPG]
  • [عکس: 13-12-19-190176.JPG]
  • [عکس: 13-12-19-190327.JPG]
  • [عکس: 13-12-19-190528.JPG]
  • [عکس: 13-12-19-191201.JPG]
  • [عکس: 13-12-19-191392.JPG]
  • [عکس: 13-12-19-191533.JPG]
  • [عکس: 13-12-19-19294.JPG]


 
 
 
سولماز گرئی: چند سال پیش قدیمی‌ترین خودروساز ژاپن یعنی کمپانی «دایهاتسو» با رونمایی از ‏خودروی ‏FC ShoCase‏ خود بسیاری را حیرت زده کرد. این خودرو که ظاهری جالب داشت از ‏یک نمونه اولیه (پروتوتایپ) پیل سوختی بهره می‌برد. این نمونه اولیه که برای نخستین بار در سال ‏‏2007/1386 معرفی شد، برای غلبه بر برخی محدودیت‌های اصلی پیل‌های سوخت هیدروژن ‏مرسوم طراحی شده است. امسال نیز در موتورشوی توکیو یک خودروی کانسپت ‏FC‏ جدید روی ‏کار آمد که به طور کامل مینی‌تراک ‏FC Deco Deck‏ نام دارد. ‏
پیل سوختی نوعی مولد الکتریسیته است که با ترکیب هیدروژن و اکسیژن، آب و الکتریسیته تولید ‏می‌کند. در یک پیل سوختی سنتی، پلاتین باید به عنوان کاتالیزور الکترود استفاده شود زیرا ‏مقاومت بالای آن در برابر خوردگی آن را از آسیب اسید پیل مصون نگه می‌دارد. در مقابل سلول ‏دایهاتسو از غشا و فرآیندهای غشایی بسیار بی ضرر‌تر قلیایی سود می‌جوید. این امر به این معنی ‏است که دیگر نیازی به پلاتین گران قیمت برای کاتالیزور الکترود نیست و در عوض می‌توان از ‏فلزات ارزان‌تر مانند نیکل یا کبالت استفاده کرد.‏
همچنین به جای هیدروژن، پیل‌های جدید از هیدرازین هیدرات (هیدروژن و نیتروژن) به عنوان ‏سوخت استفاده می‌کنند. ادعا می‌شود که چگالی انرژی بالای آن در حد هیدروژن است و از آن ‏جایی که مایع است، کنترل آن راحت‌تر است. ‏
مینی‌تراک ‏DC‏ علاوه بر بهره‌گیری از پیل سوختی تبادل آنیونی به عنوان منبع اصلی تامین نیرو، از ‏یک ژنراتور کم هزینه و جمع و جور هم استفاده می‌کند. این ژنراتور به خودرو امکان تامین برق در ‏مواقع اضطراری یا در مکان‌های دور از امکانات را می‌دهد. دایهاتسو دو نسخه مستقل از این ژنراتور ‏طراحی کرده که به طور جداگانه از مینی‌تراک به نمایش گذاشته شدند.‏
کمپانی از فرصت استفاده کرده و در نمایشگاه خودروی کانسپت «دکا دکا» را نیز به نمایش گذاشته ‏است البته در این مدل خبری از پیل سوختی نیست. نکته قابل توجه در دکا دکا فضای درونی آن ‏است. درون کابین صندلی‌ها به گونه ای طراحی شده اند که می‌توان آن‌ها را کاملا باز کرد و کاملا ‏مسطح می‌شوند. در دو طرف کابین درها قرار دارند که بارگذاری آسان محموله را میسر می‌سازند. ‏ارتفاع مناسب صندلی‌ها به رانندگان در تسلط کامل بر جاده کمک می‌کند.‏



10-03-1393 03:19 ب.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  گران ترین اتومبیل های دنیا teb22 0 124 10-03-1393 03:15 ب.ظ
آخرین ارسال: teb22

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان