روش های سالم بودن با تصحیح اشتباهات غذایی و رفتاری - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

روش های سالم بودن با تصحیح اشتباهات غذایی و رفتاری
زمان کنونی: 16-09-1395،03:37 ب.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Friga
آخرین ارسال: Friga
پاسخ: 1
بازدید: 89

 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: روش های سالم بودن با تصحیح اشتباهات غذایی و رفتاری
ارسال: #1
روش های سالم بودن با تصحیح اشتباهات غذایی و رفتاری
پست‌ها: 11,943
تاریخ عضویت: 20 اردیبهشت 1390
اعتبار: 288
حالت من: Shad
آخرین ویرایش در 28-10-1392 02:29 ب.ظ توسط Friga
انجام دادن تکراری کارهای روزانه مثل طریقه مسواک زدن، نفس کشیدن، خوردن، خوابیدن و... دلیل بر درست بودن یا صحیح انجام دادن آنها نیست. اگر کمی دقت کنید متوجه می‌شوید که راه‌های دیگری هم برای بهتر انجام دادن آن فعالیت وجود داردتا سلامت بیشتر ما را تأمین کند. این راهها را در ادامه مطلب بخوانید.

 نفس کشیدن :
به طور روزانه هر انسان حدود ۱۷ هزار بار نفس می‌کشد، اما شاید روش نفس کشیدن صحیح نباشد. نفس‌های عمیق که با کمک ماهیچه دیافراگم انجام می‌شود، باعث افزایش بنیه بدن و کاهش خستگی مفرط می‌شود. همچنین تنفس صحیح باعث بهبود عملکرد جسمی می‌شود. اغلب مردم از قفسه سینه نفس می‌کشند و از دیافراگم کمک نمی‌گیرند. نفس عمیق به ویژه هنگام ورزش کردن تاثیر مثبتی روی میزان اکسیژن دریافتی می‌گذارد.

دوش گرفتن :
حمام کردن بیش از چند روز در هفته، باعث از بین رفتن چربی‌های مو به نام سبوم (sebum) می‌شود، و در واقع مو‌ها را چرب‌تر می‌کند. با از بین رفتن سبوم، غدد چربی برای جبران کار، سبوم بیش از حد تولید می‌کند. دوش آب داغ طولانی مدت باعث خشکی پوست می‌شود از طرفی باکتری‌های مفید روی پوست از بین می‌رود.

ورزش :
گرم کردن زیاد بدن قبل از ورزش می‌تواند باعث ضعیف شدن عضلات شود. همچنین بسیاری از ورزش‌ها نیز به تنهایی باعث کاهش وزن نمی‌شود.

خوردن :
گفته می‌شود، صبحانه نخوردن برای بدن مضر است، مصرف بیش از حد گوشت قرمز به سلامت آسیب می‌رساند و... اما آنچه باید بدانید این است که حتی غذای سالم اگر بدون جویدن کامل و با سرعت زیاد خورده شود، در بدن اختلال به وجود می‌آورد. در این شرایط پیغام سیر شدن به مغز نمی‌رسد و در نتیجه فرد با خطر چاقی مفرط روبه رو می‌شود.

شستن دست‌ها :
علاوه بر شستن درست دست‌ها با آب و صابون به مدت حداقل ۲۰ ثانیه، نکات دیگری نیز در ارتباط با بهداشت دست وجود دارد که باید به آن توجه شود. به عنوان نمونه می‌توان به استفاده از صابون‌های ضد باکتریایی اشاره کرد. این نوع صابون حاوی ماده شیمیایی به نام تریکلوسان است که می‌تواند نسبت به آنتی بیوتیک مقاومت ایجاد کند و حتی در هورمون‌های بدن تغییراتی به وجود بیاورد. علاوه بر آن برخی معتقدند صابون‌های ضدباکتری، در کاهش بروز احتمالی بیماری نقش ندارد.

زباله‌ها :
بیشتر ما با دیدن کاغذ پاره شده یا قوطی کج شده، آن را در سطل زباله می‌اندازیم، در حالی که همه این مواد قابل بازیافت است بنابراین در جداسازی زباله‌های قابل بازیافت از غیربازیافتی دقت بیشتری کنید.

خواب :
خواب ناکافی روی عملکرد حافظه، یادگیری، خلاقیت، بازدهی و تعادل عاطفی تاثیر می‌گذارد. خوابیدن به مدت کمتر از آنچه توصیه شده است، پیامدهای زیادی از جمله کوتاه شدن عمر را به همراه دارد.تنها اصلاح کردن برنامه خواب کافی نیست. برای داشتن خواب بهتر نکاتی از جمله ورزش، خاموش کردن تلفن همراه هنگام خواب و... را در نظر بگیرید.

بهره وری :
انجام دادن چند کار مهم همزمان تقریبا ناممکن است، زیرا با این کار تمرکز فرد پایین می‌آید. پس برای به دست آوردن نتیجه بهتر، کار‌ها را به صورت جداگانه انجام دهید و بین کار استراحت داشته باشید.

مسواک زدن :
بلافاصله پس از مصرف غذا یا نوشیدنی‌های اسیدی نباید مسواک زد زیرا مسواک زدن باعث می‌شود اسید در می‌نای دندان راه پیدا کند. بهتر است پس از خوردن این مواد نیم ساعت صبر کنید یا دهان را با آب بشویید. همچنین از مسواک نرم استفاده کنید و فشار زیادی روی لثه و دندان وارد نکنید.

نشستن :
نشستن بیش از چند ساعت در روز احتمال بروز بیماری‌هایی مانند دیابت یا مشکلات قلبی عروقی را افزایش می‌دهد وحتی باعث کاهش طول عمر نیز می‌شود. در محل کار بهتر است هرازگاهی به بهانه آب خوردن و... از پشت میز بلند شوید  


منبع : khorasannews.com
 

 
















دورمچم به جای ساعت یکنوار مشکی بستم
تا همه بفهمن من از همه هر چه زمانو متعلق به زمان است بیزارم
من هم روزی قلبی داشتم
که توسط مردمانی ازمیان شما شکست و شکست تا سنگی شد
واکنون روزگاریست که شیطان فریاد میزند..
انسان پیدا کنید سجده خواهم کرد...


=====ஜ۩۞۩ஜ=====

28-10-1392 02:27 ب.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  چه بخوریم تا راحت بخوابیممصرف مواد غذایی مفید و مناسب در داشتن خواب راحت شبانه موثر ا teb22 0 90 22-02-1393 01:58 ب.ظ
آخرین ارسال: teb22
  کدام مواد غذایی به لاغر کردن شما کمک بیشتری می کند؟ Friga 0 101 22-12-1392 04:21 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  سرمایی بودن بیش از حد سلامت بدن را به خطر میندازد Friga 0 76 20-11-1392 03:01 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  تاثیرات منفی مصرف غذای بیرون به جای پختن غذایی سالم در خانه Friga 0 85 30-10-1392 03:59 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  بررسی چگونگی مصرف رایج‌ترین مکمل‌های غذایی Friga 0 92 08-09-1392 01:50 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان