رانندگان معروف - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

رانندگان معروف
زمان کنونی: 16-09-1395،03:43 ب.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: pajhan
آخرین ارسال: pajhan
پاسخ: 6
بازدید: 1214

 
 
رتبه موضوع:
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: رانندگان معروف
ارسال: #1
رانندگان معروف
پست‌ها: 479
تاریخ عضویت: 20 آبان 1390
اعتبار: 60
حالت من: انتخاب نشده
آخرین ویرایش در 17-10-1391 11:57 ب.ظ توسط pajhan
بیوگرافی لاله صدیق مشهور به شوماخر ایرانی




[عکس: 1685_.jpeg]





لاله صديق پيشروترين راننده ي زن ايراني و بانوي شماره يک ورزش ايران است . او نخستين راننده زنيست که به او مجوز شرکت در مسابقات اتومبيلراني مردان داده شده و افزون بر احراز اين موقعيت وي در بسياري از اين مسابقات پيروز ميدان بوده است .
او طرفدار و معتقد به تساوي حقوق زنان است .لاله صديق سدها و موانع بسياري را از پيش رو برداشته تا به نمادي براي حقوق زنان در ايران و خاور ميانه تبديل شده است.

مشخصات فردي :
نام : لاله صديق
متولد : ايران - تهران - 1355

تحصيلات :
کارشناسي مديريت صنعتي 1378
کارشناسي ارشد مهندسي صنايع 1380
دانشجوي دکتراي مهندسي محصول

خلاصه فعاليت حرفه اي :
رالي :
- شروع فعاليت حرفه اي از سال 1378
- مسابقات قهرماني زنان 1381 - 1380
- عضو تيم رالي پروتون
- شرکت در 28 رالي
- کسب 3 مقام نخست و 7 مقام برتر
ريس : ( مسابقات اتومبيل راني سرعت )
- شروع مسابقات اتومبيل راني سرعت 1382
- شرکت در 5 مسابقه سرعت :
پژو 206 - 1600 سي سي و
پروتون 1500 سي سي
- کسب 5 مقام نخست و 7 مقام برتر
- مسابقه ملي پژو 206 - 1600 سي سي

معرفي تخصصي :
( گو - کارت ) : Go - Kart
يک سال تجربه شرکت در چندين مسابقه ملي
( مقام سوم مسابقات قهرماني سال 1381 )
- مسابقات فرمول BMW خاورميانه
- شرکت در رقابت هاي بين المللي بحرين
هفت مسابقه ، ( پنج مقام برتر ) ، ( بانوي برتر
رقابت هاب سال 1383 - 1384 )
رالي :
- شرکت در هفده مسابقه رالي ملي ( 1383 - 1379 )
- مسابقات قهرماني ملي بانوان سال 1382
- مسابقات قهرماني بانوان - رالي ملي فارس - پارس 1383
- مسابقات قهرماني بانوان - رالي ملي کاپ پروما 1383
- مقام نخست رالي بانوان ، باشگاه هاي تهران 1387
رقابت هاي GT
- نخستين و تنها بانوي اتومبيل ران حرفه اي
مسابقات GT در تاريخ جمهوري اسلامي ايران
- رقابت با مردان اتومبيل ران و کسب چندين مقام
برتر ( از سال 1383 تا کنون )
- کاپيتان تيم مسابقات پروتون 1384
- هشت بار شرکت در گروه GT ، کسب شش رتبه
برتر ، سه رتبه اول ، دو رتبه دوم و يک رتبه سوم
سر مربي : آقاي سعيد عربيان
- شرکت در هفت دوره رقابت هاي گروه استاندارد
، چهار بار مقام اول ، يک بار مقام دوم ، دو بار
مقام سوم
سرمربي : آقاي خسرو مخزني
- اتومبيل راني تست فرمول رنو ، مونزا ، ايتاليا 1385
- داوطلب اتومبيل راني تست اتومبيل هندي ، هندوستان ، پليس 1387
- سابارو ايمپرزو ، دوده اتومبيل راني حرفه اي ، مسابقات بين المللي دبي ، پيست اتومبيل راني
سر مربي : آقاي جو چديد ( 1383 )

ورزش هاي ديگر :
- عضو تيم واليبال محلي ( 1374 - 1370 )
- شرکت در رقابت هاي ملي دو سرعت
- شرکت در چندين دوره رقابت هاي پرش با اسب
( ده رتبه و جايزه از 1379 - 1376 )
- منتخب ورزشي فدراسيون هنرهاي رزٍمي ايران
( 1382 )
- بدنسازي ( 1377 تا کنون ) ، مربي بدنسازي (
در حال حاضر )

مهارت :
- دوره آموزش خلباني براي هواپيماهاي فوق سبک ( در حال حاضر )
- تجربه سه ماهه رفع نقص فني اتومبيل و شناسايي قطعات اتومبيل ( 1378 )
- طراحي داخلي ( 1385 تا کنون )
- عکاسي ورزشي ، طبيعت و حيوانات ( 1385 تا کنون )
- نوازندگي پيانو ( 1381 - 1378 )
- نقاشي رنگ روغن ( 1376 - 1368 )

دستاوردهاي تحصيلي :
دريافت درجه A+ براي پابان نامه کارشناسي
ارشد
- استاد مدرس دانشگاه آزاد تهران ( 1387 -
1382 )
- دريافت لوح استاد برتر دپارتمان مديريت صنعتي
( 1384 )

خدمات اجتماعي :
- بنيانگزار مرکز خيريه مرسل ، عضو هيأت
موسسين ( 1387 تا کنون )
- حامي خانه سالمندان و معلولين " کهريزک "
( 1386 - 1384 )
- حامي انجمن خيريه سرطان " محک " ( 1386 - 1385 )
- حامي مالي حيات وحش ( 1386 تا کنون )

تجربيات کاري :
- دپارتمان کنترل کيفيت ، پارس شير ام . اف . جي ( 1381 - 1378 )
- گسترش بازاريابي و فروش ، پارس شير ام . اف جي ( 1383 - 1381)
- دپارتمان حسابداري و کنترل بودجه ، پارس شير ام ، اف ، جي ( 1387 - 1384 )
- نايب رييس ، پارس شير ام . اف . جي ( 1387 تا کنون )
شرکت توليدي پارس شير با 25 سال سابقه توليد کننده قطعات اتومبيل و نيز انواع مختلف شيرهاي گازي مي باشد .

تقدیر و جوایز :
•شروع فعاليت حرفه اي و تخصصي از سال 1378
• رقابت در مسابقات بانوان 1382 - 1381
• عضو تيم رالي پروتون
•شرکت در 28 رالي
•کسب هفت مقام برتر و سه مقام نخست

حساس و زود رنج، دل رحم، سمج در انجام کار، ساده و بی آلایش و مخالف زورگوئی اینها خصوصیاتش بود، البته از زبان خودش. اما آن چیزی که من در برخورد اول از او دیدم بسیار مهربان، خوش بیان، صمیمی و فروتن، آنقدر فروتن که اصلاً به فکر هم خطور نمی کرد این خانم که متولد 27 بهمن سال 1355 مجرد و فرزند ارشد خانواده است، نفر اول رشته اتومبیل رانی در خاورمیانه و نفر سوم همین رشته در دنیا می باشد؛ بله این بانوی موفق کسی نیست جز لاله صدیق، کسی که نامش در کتاب مشهور ترین زنان جهان به ثبت رسیده و این نکته زمانی مهمتر جلوه می کند که بدانیم از ایران تنها دو نفر اسمشان در این کتاب ثبت شده که یکی از آنها لاله صدیق است.

متولد تهران است به گفته خودش از 13 سالگی رانندگی می کند. دانشجوی دکترای مهندسی صنایع و در دانشگاه آزاد واحد مرکزی صنایع تدریس می کند. امروز صبح که برای مسابقات کشوری در پیست مجموعه ورزشی آزادی بود توسط حراست ورزشگاه از حضورش در پیست ممانعت به عمل آمد. البته به گفته خودش این حرکت ها برایش معمولی شده است و همیشه تا آخرین لحظات نمی داند که آیا می تواند در مسابقه حضور پیدا کند یا نه. جالب اینجاست که از حضور عکاس های خانم در پیست که همراه خانم صدیق بودند هم جلوگیری کردند. به هر حال خانم صدیق با پشتکار شخصی توانسته زن شماره یک اتوموبیل رانی در ایران باشد. خانم لاله صدیق قهرمان اتومبیل‌رانی (مشترک زنان و مردان) در ایران و خاورمیانه است که ادعا شده‌ در آخرین مسابقه‌اش تقلب نموده‌ است. به همین جهت او به "شوماخر ایرانی معروف است.

لاله تو به عنوان "شوماخر ایران" لقب گرفته ای. چه احساسی داری از اینکه توانسته ای به این مرحله برسی؟ این اسمی است که برخی از دوستان به مزاح به من لقب داده اند، من ترجیح می دادم به من بگویند لاله ایران و نگویند شوماخر ایران. چون فکر می کنم کاری که من انجام دادم که برای اولین بار توانستم در مسابقات سرعت با آقایان شرکت کنم، بهتر بود اسم خودم را مطرح می کردند تا اینکه اسم یک راننده ای که ایرانی نیست مطرح شود. از اینکه توانسته ام این موفقیت ها را به دست بیاورم خوشحالم اما این مشکلاتی که برای من پیش آمده را ناشی از تنگ نظری یک عده می دانم و فکر می کنم که پیشرفت کرده ام که این تنگ نظری ها نسبت به من بوجود آمده است. نسبت به این تنگ نظری ها حس منفی دارم اما از اینکه پیشرفت کرده ام و تعداد خانم ها در این رشته افزایش پیدا کرده اند خوشحالم چون من بخاطر همین مساله تا اینجا پیش آمده ام.

فکر می کنم بهتر است کمی به عقب برگردیم. به اینکه چند ساله بودی که رانندگی یاد گرفتی و وقتی برای اولین بار پشت ماشین نشستی فکر می کردی که به صورت حرفه ای رانندگی را دنبال کنی؟ من سیزده ساله بودم که رانندگی یاد گرفتم. پدرم به من آموزش داد چون بچه انرژیکی بودم و دوست داشتم کارهای هیجان انگیز انجام دهم. وقتی که گواهینامه گرفتم کاملا رانندگی را بلد بودم. در ابتدای کار به رانندگی به عنوان کاری هیجان انگیز و برای تخلیه انرژی نگاه می کردم. هیچ وقت فکر نمی کردم بتوانم حرفه ای بشوم. اما وقتی کم کم در مسابقات شرکت کردم و رقابت کردم، کم کم مقام آوردن ها شروع شد و من موضوع را جدی تر گرفتم و به اینجا رسیدم.

برخی معتقدند که رانندگی خانم ها از آقایان بدتر است، این مساله را قبول داری؟ اصولا خانم ها مقداری ملاحظه کارتر هستند. یکسری ریسک هایی را کمتر قبول می کنند. اما نمی شود گفت که مهارت در رانندگی رابطه مستقیم با جنسیت دارد. برخی از آقایان هم هستند که رانندگی آنها افتضاح است.

قدرت ریسک کردن تو چقدر است؟ تاکنون شده ریسک کرده باشی و بعد از آن پشیمان شده باشی؟ به نظر من مهارت در رانندگی فقط به خوش فکری، اعتماد به نفس و تصمیم گیری در کوتاه ترین زمان ممکن بستگی دارد و ارتباطی به جنسیت ندارد. کما اینکه می بینیم که تعداد خانم ها در پیست اتومبیلرانی درست است که کمتر از آقایان هستند اما واقعا با تکنیک های خوب و با توان پیش می روند و خیلی بهتر از آقایان رانندگی می کنند. برای موفقیت های بزرگ احتیاج است که آدم ریسک های متعارف کند. من اصولا از آنجا که به دنبال هیجان هستم، ریسک هم می کنم. در مسابقات اتومبیلرانی ریسک می کنم ولی معمولا در روال عادی زندگی سعی می کنم کمتر ریسک کنم چون نمی شود نتیجه یک ریسک را قطعا در نظر گرفت که مثبت است یا منفی است.

تصادفی داشته ای که خیلی خاطره بدی برایت به جا گذاشته باشد؟ نمی توانم بگویم به اندازه موهای سرم ولی به اندازه یک پنجم موهای سرم تصادف کرده ام. البته اکثر تصادف ها ناخوشایند هستند و هیچوقت کسی نمی تواند بگوید که از تصادف خاطره خوبی دارد. اما تصادف هایی که منجر به صدمه جسمی می شوند، ناخوشایند تر از تصادف هایی هستند که صرفا خسارت مالی بر جای می گذارند. من یک بار در کنار پیست اتومبیلرانی ایستاده بودم و تماشاچی بودم ولی خیلی نزدیک به پیست ایستاده بودم. یکی از ماشین هایی که مسابقه می داد، از کنترل راننده خارج شد و با من برخورد کرد که منجر به شکستن گردنم شد و بدترین خاطره تصادفم بود.

تا حالا پیش آمده خودت پشت رل باشی که تصادف بدی برایت رخ داده باشد؟ بله. یک بار در شهر رانندگی می کردم و منجر به شکستن پایم شد. باعث این مساله اشتباه از جانب یک راننده مینی بوس بود که تصادف خیلی بدی بود.

ماشین خودت چیست و ماشین مورد علاقه ات چیست؟ دوست دارم سوال دوم را اول پاسخ بدهم. ماشین مورد علاقه من "بوگاتی ویرون" است که البته سریع ترین ماشین شهری است که تاکنون ساخته شده است و چهارصد و هفت کیلومتر سرعت آن است. ماشین شهری من "هیوندای سوناتا" است و دوست دارم معمولا بین خانواده بنز یا بی.ام.و ماشین داشته باشم.

سرعت چه حسی به تو می دهد؟ اگر راه باز باشد در حد متعارف سریع رانندگی می کنم چون عاشق سرعت هستم و وقتی سرعتم زیاد می شود یعنی سرعتم بیش از دویست و بیست یا دویست و چهل کیلومتر می شود، احساس می کنم که جوان تر می شوم و اکسیر جوانی در بدنم پیدا می شود و احساس می کنم به عقب برمی گردم و جوان تر می شوم.

از چیزی هم می ترسی؟ متاسفانه یا خوشبختانه چیزی به نام ترس در وجود من نیست و من تا حالا نترسیده ام.

آدرس وب سایت شخصی لاله صدیق :

دیدن لینک ها برای شما امکانپذیر نیست . لطفا
ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید


منبع :

دیدن لینک ها برای شما امکانپذیر نیست . لطفا
ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید

















دوستان قبل از خارج شدن از صفحه لطفا تشکر کنید تا کاربران برای بیشتر کردن مطالب دل گرم شن 


در دنيا هيچ بن بستي نيست. يا راهي‌ خواهيم يافت و يا راهي‌ خواهيم ساخت....
17-10-1391 11:55 ب.ظ
 
ارسال: #2
RE: رانندگان معروف
پست‌ها: 479
تاریخ عضویت: 20 آبان 1390
اعتبار: 60
حالت من: انتخاب نشده
اولین ایرانی مسابقات اتومبیلرانی فرمول۲


کوروش محمد خانی نامی آشنا در عرصه رقابتهای اتومبیلرانی است؛ اولین راننده ایرانی رقابتهای تک سرنشین که به مقامهای متعددی در سطح جهان رسیده است.

در روز زمان گیری با وجود مشکل فنی ای که داشت نتوانست در جایگاهی بهتر از ۱۳ مسابقه را شروع کند.


تنها با ۲۲ سال سن و استعداد بالا در یادگیری و رانندگی در کنار راننده های پر سابقه این رقابتها، کوروش تنها به یک نقطه نگاه می کند، رانندگی، پیروزی و رسیدن به مسابقات فرمول یک.


مکانیک ارشد او روبین کازانووا از اسپانیا از تلاش بی وقفه و استعداد کوروش شگفت زده بود و می گفت اینطور که او تلاش می کند، بزودی شاهد رفتن او بر روی سکوی قهرمانی خواهیم بود.


ماشین های اف-۲ زیر نظر مکانیک های تیم فرمول یک ویلیامز طراحی و اداره می شوند. با موتورهای چهارسیلندر ۱.۸ لیتری آئودی، تایرهای یوکوهاما و ۵۰۰ اسب بخار قدرت. این اتومبیل ها سریعتر و قدرمتند تر از اتومبیل هایی است که تا بحال کوروش رانندگی کرده است.


کوروش تنها بعد از دو روز تست پیاپی قبل از شروع فصل او خودش را به رده چهارم بهترین زمان رساند. بی شک این ستاره تازه وارد رقابتهای اف-۲ طرفدارانی در سنین مختلف جذب کرده است

در انتهای فصل این رقابتها به نفرات اول تا سوم گواهینامه سوپر آ داده می شود که چراغ سبزی است برای ورود به رقابتهای فرمول یک. گرفتن این گواهینامه کار آسانی نیست و این یکی از بهترین موقعیتها برای به دست آوردن آن است.


کوروش در مسابقه مرحله دوم هم با سبقتهای مکرر تنها در چند دور از ۶ راننده دیگر جلو زد تا اینکه در یکی از پیچها یکی از راننده ها راه او را بست و نتیجه برخورد آنها باعث شد تا کوروش به نتیجه ای بهتر از ۱۳ نرسد.


کوروش پیش از این در رقابتهای فرمول رنو بریتانیا حضور چشمگیری داشت و با به دست آوردن چندین پیروزی از سوی فدراسیون اتومبیلرانی جهانی به حضور در پیش مسابقه رقابتهای جهانی فرمول یک دعوت شد. او در آنجا به مقام سوم رسید و این کمک بزرگی بود برای کوروش تا به مرحله بالاتر مسابقات اتومبیلرانی جهانی برود.

در زمانگیری دوم برای مسابقه مرحله دوم با اشتباه تیمش در ارائه اطلاعات نادرست فدراسیون تیم را جریمه کرد و کوروش باید مسابقه را از ردیف آخر استارت می زد. او در پایان مسابقه سیزدهم شد.



17-10-1391 11:58 ب.ظ
 
ارسال: #3
رانندگان مسابقات فرمول یک اهل آلمان
پست‌ها: 479
تاریخ عضویت: 20 آبان 1390
اعتبار: 60
حالت من: انتخاب نشده
رانندگان مسابقات فرمول یک اهل آلمان

1.میشائل شوماخر
2.سباستین فتل
3.برند مایلر
میشائل شوماخر :
[عکس: 250px-Schumi_di_GP_Kanada_2011_cropped.jpg]

اطلاعات شخصی
نام : میشائل شوماخر
تاریخ تولد : ۳ ژانویهٔ ۱۹۶۹ ‏(۴۳ سال)
محل تولد : هورت، آلمان
ملیت :پرچم آلمان آلمانی
رشته : فرمول یک
افتخارات : ۷ (۱۹۹۴, ۱۹۹۵, ۲۰۰۰, ۲۰۰۱ ۲۰۰۲, ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴)
راننده شرکت : مرسدس جی‌پی
وب گاه رسمی:

دیدن لینک ها برای شما امکانپذیر نیست . لطفا
ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید


میشائل شوماخر (به آلمانی: Michael Schumacher) متولد ۳ ژانویه ۱۹۶۹ در شهر هورت در ایالت نوردراین-وستفالن در آلمان، رانندهٔ آلمانی مسابقات فرمول یک است.
در سال ۱۹۶۹ میشائیل در مادر و پدری به نام های الیزابت و رالف متولد شد. وی در ۴ سالگی صاحب یک اتومبیل پدالی شد و پدرش برای افزایش سرعت آن یک موتور روی آن نصب کرد و او در اولین حادثه زندگی خود با تیر چراغ برق برخورد کرد. او در این سن به عنوان کوچکترین عضو باشگاه اتومبیل رانی به حساب می آمد. یک سال بعد پدر یک اتومبیل مجهز ودسته دوم برای او خرید. و او توانست در سن ۶ سالگی اولین قهرمانی خود را بدست آورد.

حضور میشائیل در مسابقات اتومبیلرانی محلی باعث شد خانواده شوماخر دوستان زیادی پیدا کنند یکی از این دوستان « یورگن دیلک » بود که یک ماشین جدید به میشائیل هدیه کرد. او توانایی خود را در چندین درس نظیر ریاضیات و زبان انگلیسی و ورزش هایی مانند جودو و فوتبال به اثبات رسانید. وقتی به سن ۱۱ سالگی رسید بر سر دوراهی ماند که جودو را انتخاب کند یا اتومبیلرانی را ...... که او جودو را انتخاب کرد ؟ و در مسابقات جودو به مقام سومی رسید و راه رفته را بازگشت.

او در سن پانزده و شانزده سالگی به ترتیب به مقام قهرمانی آلمان و نایب قهرمانی جوانان جهان دست یافت. وی بیشتر وقت خود را صرف اتومبیل رانی می کرد ولی به مدرسه نیز می رفت . میشائیل پس از اتمام دوران مدرسه در گاراژی در نزدیکی محل سکونتش کار خود را آغاز کرد. کار در گاراژ باعث شد تا او از عملکرد اتومبیل اطلاعات بیشتری کسب کند. او پس از یکسال محل کار خود را تغییر داد و به گاراژ ویلی رفت. در این گاراژ ماشین های سرعتی تعمیر می شدند. او با کار در این محل دوره مکانیکی خود را تکمیل کرد.

در سال ۱۹۸۹ او کار خود را رسماً در فرمول ۳ آلمان آغاز کرد . او دو حریف سر سخت داشت که به همراه آنها به راه اندازی تیم جوانان مرسدس بنز دست زد. در سال ۱۹۹۱ اولین مسابقه فرمول یک خود را در پیست بلژیک و در تیم جوردن - فورد به انجام رساند در آنسال جانشین برتراند گاشوت (او به خاطرپاشیدن اسپری نوعی گاز اشک آور در صورت یک راننده تاکسی در لندن زندانی شده بود) شد.

و پس از یک مسابقه به تیم بنتون -فورد منتقل شد ! و در مجموع ۴ امتیاز در جدول رانندگان کسب کرد. در سال ۱۹۹۲ قهرمان گرندپری بلژیک شد و در جدول کلی رانندگان در پایان فصل در رده چهارم قرار گرفت ! در سال ۱۹۹۴ اولین قهرمانی جهان خود را با تیم بنتون رنو و فلاوی بریاتوره کسب کرد و در مسابقه پایانی دامون هیل نزدیکترین رقیبش را شکست داد و به این عنوان نائل شد.

سال ۱۹۹۴ سالی غمبار برای میشائیل بود. در این سال دو دوست و همکار خود را به نام های « رولند راتزنبرگر » و « ایرتون سنا » را در پیست انزو دینو فرراری ایمولا سن مارینو از دست داد. و همچنین در این سال حادثه ای برای « کارل وندلینگر » در موناکو رخ داد که سالی پر از اندوه را برای او رقم زد. در سال ۱۹۹۵ دومین عنوان قهرمانی جهان خود را با بنتون به دست آورد ! او با همراهی هم تیمی‌اش جانی هربرت، بنتون را به اولین عنوان سازندگان مسابقات قهرمانی (Constructors" Championship) نایل کرد.

وی در آگوست ۱۹۹۵ با کورینا ازدواج کرد ( کارینا پیش از آن همسر هاینتز هارولد فرنتزن بود ). آنها به همراه دو فرزندشان در سوئیس در نزدیکی دریاچه ژنو زندگی می‌کنند. شوماخر به شدت حامی زندگی خصوصی خود است و هر کاری می‌کند تا خانواده‌اش را از کانون توجه دور نگه دارد. برادرش رالف (Ralf) شش سال از او کوچک‌تر است و همانند او راننده فرمول یک.

در سال ۱۹۹۶ به فرراری ملحق شد و در آن فصل به مقام سوم جهان رسید ! در سال ۱۹۹۷ به مقام دوم جهان دست یافت ولی بعد از درگیری با ژاک ویلنوف قهرمان آن سال در مسابقه پایانی ! از رده بندی خارج شد. در همین سال اولین فرزند وی جینا ماریا نام گرفت که در ۲۰ فوریه ۱۹۹۷ به دنیا آمد. در سال ۱۹۹۸ مقام قهرمانی را به میکا هاکینن در پیست سوزوکا واگذار کرد !

در سال ۱۹۹۹ بعد از شکستگی پا در گرندپری سیلوراستون در بریتانیا، در مالزی به پیست بازگشت و به فرراری در کسب عنوان قهرمانی تیمی که از سال ۱۹۸۳ در حسرت آن بود کمک کرد. در همین سال فرزند دوم میشائیل یعنی مایک نیز در ۲۲ مارس سال ۱۹۹۹ دیده به جهان گشود. در سال ۲۰۰۰ در یک رقابت بی نظیر و زیبا با میکا هاکینن فنلاندی توانست سومین مقام قهرمانی جهان خود را بدست آورد.

در سالهای ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ هم میشائیل شوماخر بزرگ قهرمانی خود را تکرار کرد و با رکورد خوال مانوئل فانجیو ( در دهه ۵۰ ، ۵ بار قهرمان فرمول یک شده بود ) برابری کرد. در سال ۲۰۰۳ توسط مونتویا تحت فشار قرار گرفت. بعد از شروع ضعیف در آغاز فصل توانست به مسابقات برگردد و ششمین عنوان قهرمانی خود را کسب کند ! در این سال شومی در حالی که در سه مسابقه اول فصل نتیجه خوبی نگرفته بود در مسابفه چهارم در ایمولا در حالی که مادرش را از دست داده بود به مقام قهرمانی رسید و آن را به مادرش تقدیم کرد.

در سال ۲۰۰۴ در یک فصل با حاکمیت مطلق فرراری از ۱۸ مسابقه سال در ۱۳ مسابقه به قهرمانی رسید و تنها در مسابقه موناکو از دور مسابقه حذف شد. در سال ۲۰۰۵ در رده سوم رانندگان قرار گرفت و عنوان خود را به آلونسو از رنو واگذار کرد. تیم فرراری هم به مقام سوم تیمی رسید ! در سال ۲۰۰۶ در یک رقابت فشرده با آلونسو در حالی که ۲۵ امتیاز عقب بود با تلاش فراوان این اختلاف را جبران کرد ولی با بدشانسی به دلیل از دست دادن موتور در سوزوکا و مشکل سوخت رسانی و پنچری در اینترلاگوس عنوان قهرمانی را برای دومین بار به آلونسو واگذار کرد.

در این سال بعد از قهرمانی خاطره انگیز در پیسا مونتسا اعلام کرد که برای همیشه در پایان این فصل از دنیای فرمول یک خداحافظی میکند و در نهایت افسانه شوماخر با یک نمایش بی نظیر در برزیل به کار خود خاتمه داد. رانندگی شوماخر در برزیل نمایشی از شوماخر فصل ۲۰۰۰ بود. بی گمان هیچکس سبقتهای زیبا و جانانه او در اینترلاگوس را در آخرین گراندپری عمرش فراموش نمیکند.

اما بهتر است در مورد مدیر برنامه های میشائیل که شاید یکی از عوامل موفقیت او نیزبود بیشتر بدانید :

ویلی وبر مدیر برنامه های میشائیل شوماخر است که همکاری آنها از فرمول ۳ المان شروع شد. میشائیل و ویلی بدینگونه که می خوانید با هم اشنا شدند : ویلی به دنبال راننده می گشت تا او را جانشین « خواکیم .نیکل ه.ک » بکند. او نکات مثبتی در وجود میشائیل دید و از او خواست تا در فرمول ۳ شرکت کند و میشائیل گفت نمی توانم چون پول آنرا ندارم. و ویلی به او گفت نگران نباش و فقط بران.
شوماخر در سال ۲۰۰۵ در برنامه نیکوکاری شبکه تلویزیونی ZDF آلمان مبلغ ۱۰ میلیون دلار را به آسیب دیدگان زلزله ۲۰۰۴ اقیانوس هند اهدا کرد. بعداً اعلام شد که محافظ شوماخر، برکهارد کرامر و دو پسرش در طول تعطیلات در تایلند مرده‌اند. میزان کمک او از هر ورزشکاری، اغلب تیم‌های ورزشی و بیشتر شرکت‌های جهانی بیشتر بود.

او با ترتیب دادن چند بازی فوتبال دوستانه به همراه دیگر رانندگان فرمول یک نیز مبالغی را برای اهداف خیرخواهانه جمع‌آوری کرده است. شوماخر یکی از سفیران ویژه یونسکو است که ۳ میلیون دلار هم به این تشکیلات اهدا کرده است. او سرمایه پروژه‌هایی را نیز تأمین کرده، من‌جمله؛ ساخت مدرسه‌ای در سنگال، درمانگاهی در سارایوو و مرکزی برای کودکان خیابانی در پرو. او حتی در حرکت نادری به سارایوو رفت تا وضعیت سرمایه‌گذاری روی پروژه را دنبال کند.

میشائل شوماخر که قرار بود به عنوان راننده فرمول ۱ برای فراری به این ورزش بازگردد، به خاطر مشکلات جسمی انصراف داد دلیل شوماخر برای انصراف به چند ماه پیش برمی‌گردد. او می‌گوید: "پس از تصادف ماه فوریه که موجب شکستگی سر و گردن من شد، هنوز بهبود نیافته‌ام. به همین خاطر گردنم نمی‌تواند فشارهای زیاد فرمول ۱ را تحمل کند. این را در جریان آزمایش‌هایی که در دو هفته گذشته بارها تکرار کردم، متوجه شدم. آزمایشی که بعدازظهر دیروز انجام دادم هم به وضوح بر این وضع صحه می‌گذارد."

شوماخر می‌افزاید: "من عمیقا ناراحت هستم. از جوانان فراری و همه هوادارانش عذرخواهی می‌کنم. یک بار دیگر باید بگویم هر آنچه در توانم بود انجام دادم، اما نشد. خیلی دوست داشتم با فلیپه مسابقه دهم.



سباستین فتل :
[عکس: 200px-Sebastian_Vettel_-_Korea_2010_by_LGEPR.jpg]

نام سباستین فتل
تاریخ تولد : ۳ ژوئیهٔ ۱۹۸۷ ‏(۲۵ سال)
محل تولد : هپنهایم، آلمان
کلاس : فرمول یک
راننده شرکت : رد بول ریسینگ
سباستین فتل (به آلمانی: Sebastian Vettel) (زاده ۳ جولای ۱۹۸۷) رانندهٔ فرمول یک آلمانی است و اکنون برای تیم رد بول ریسینگ رانندگی می‌کند. وی همچنین با قهرمانی در فصل ۲۰۱۰، قهرمان کنونی مسابقات فرمول یک نیز می‌باشد. در همین فصل، وی به همراه هم‌تیمی‌اش مارک وبر مقام قهرمانی را برای رد بول به همراه آورد. او با ۱۹ سال و ۵۳ روز جوان‌ترین کسی بود که در یک گرندپری شرکت کردوهمچنین وی جوان‌ترین کسی است که در تاریخ مسابقات فرمول یک قهرمان شده است.
زندگی شخصی
فتل در هپنهایم (Heppenheim)واقع در غرب آلمان به دنیا آمد.اودارای یک برادر کوچک به نام فابیان و دو خواهر بزرگتر از خود به نام‌های ملانی و استفانی است.فتل در یکی از مصاحبه‌های خود اظهار کرد که در مدرسه وضعیت افتضاحی داشته؛ او همچنین به قهرمانان دوره کودکی خود با عنوان "سه مایکل" اشاره کرد که به ترتیب مایکل شوماخر، مایکل جکسون و مایکل جردن بودند.او همچین گفت که علاقه داشته مانند مایکل جکسون خواننده باشد ولی متوجه شده که صدای خوانندگی ندارد و نمی‌تواند. فتل درسوئیس زندگی می‌کند و و از طرفداران بوندس‌لیگا اینتراخت فرانکفورت است.او در حال حاضر با هانا پراتر(Hanna Prater) که از دوران مدرسه با یکدیگر آشنا بودند حدود سه سال پیش رابطه دارد.
دوره‌ی آماتور
سباستین فتل کار خود را در سال ۱۹۹۵ با شرکت در مسابقات کارتینگ آغاز کرد و عنوان‌های متنوعی همچون جام کارتینگ جوانان موناکو (۲۰۰۱)؛ در سال ۲۰۰۳ او در مسابقات خودروی چرخ‌باز شرکت کرد و در سال ۲۰۰۴ برنده رقابت فرمول بی ام و بادست یاقتن به در ۱۸بار قهرمانی از ۲۰دور در مسابقه شد.در سال ۲۰۰۵ فتل برای اِی‌اس‌اِل موکه موتور (ASL Mucke Motorsport) در فرمول سه یوروسری رانندگی کرد و در رده بندی نهایی با۶۴ امتیازدر جایگاه پنجم جدول قرار داده شد؛ او برنده‌ی جایزه‌ی برترین تازه کار سال شد.او به علت سلطه‌ی همه جانبه‌ی لوئیز همیلتون در مسابقات هیچ مقام قهرمانی بدست نیاورد.با این وجود، او در قبال تقدیر از قهرمانی اش در مسابقات فرمول بی‌اِم‌و یک خودرو Williams FW27 مخصوص فرمول یک دریافت کرد.سپس به فعالیت برای تیم BMW Sauber پرداخت.
فتل کار خود را در سال ۲۰۰۶ در رقابت‌های فرمول سه یوروسری با جایگاه دوم یعنی پشت سر هم تیمی حود پل دی رستا (Paul di Resta)به پایان رساند.او همچنین مسابقات سری جهانی رنو (World Series by Renault)را در پیست میسانو (Misano)در ایتالیا امتحان کرد ولی در این رقابت پس از پاستور مالدونادو(Pastor Maldonado) راننده ونزوئلایی قرار گرفت و رد صلاحیت شد.در دور مسابقات در پیست اسپا-فرنکرشاپس (Spa-Francorchamps) انگشت فتل در برخورد با قطعه‌های اتومبیل که بر اثر تصادف در هوا معلق بودند آسیب دید و انتظار می‌رفت که او هفته‌ها از دور مسابقات به دور باشد. با این وجود او در هفته‌ی بعد در پیست زندورت (Zandvoort)در هلند به رقابت پرداخت و به مکان ششم دست یافت.او همچنین عنوان سومین دور پرسرعت را به نام خود ثبت کرد که همین باعث حیرت سرپرست تیم اِی‌اِس‌اِم یعنی فردریک وسر (Frédéric Vasseur) شد.وسر در این باره گفت:«من قطعا تحت تاثیر قرار گرفتم؛ زیرا در آغاز هفته مطمئن بودم که او رقابت نخواهد کرد!ولی او در اولین جلسه تمرین سرعت خوبی را به نمایش گذاشت.من تصور نمی‌کنم صددرصد ولی حداقل می‌دانیم که ما می‌توانیم در دور بعدی مسابقات یوروسری در Nürburgring رقابت کنیم و این مهم است.»
فتل در سری جهانی رنو در سال ۲۰۰۷ به رقابت پرداخت و اولین قهرمانی اش را در نوبورگرینگ (Nürburgring)آلمان بدست آورد.او با این قهرمانی دائما به فرمول یک دعوت شد و جایگاه خود را به هموطن آلمانی اش مایکل آمرمولر (Michael Ammermüller) واگذار کرد.
[عکس: 220px-P1000588b.jpg]

BMW sauber_۲۰۰۷-۲۰۰۶
۲۰۰۶
فتل راننده سوم تیم بی‌اِم‌و زاوبر(BMW sauber) در سال ۲۰۰۶ در جایزه بزرگ ترکیه بود.در زمانی که رابرت کیوبیکا(Robert Kubica)او را در جایزه بزرگ مجارستان ۲۰۰۶ به اجبار جایگزین ژاک ویلنیو کرد.
فتل با ثبت سریع ترین زمان در اولین دور آزمایشی در تمرینات دو جمعه قبل از شروع رقابت ها همه را تحت تاثیر قرار داد.
راننده جوان آلمانی نیز دردومین دور آزمایشی خود در سال ۲۰۰۶ جایزه بزرگ ایتالیا با ثبت سریع ترین زمان در هر دو جمعه‌ی تمرینی قبل از رقابت ها تاثیرگذار بود.
[عکس: 220px-Sebastian_Vettel_2006_Brazil.jpg]

فتل در طول تمرین در جایزه بزرگ برزیل۲۰۰۶
۲۰۰۷
در سال۲۰۰۷ او به عنوان راننده تست ب ام و تایید شد.
به دنبال تصادف راننده همیشگی ب اِم و کیوبیکا در جایزه بزرگ کانادا فتل در رقابت جایزه بزرگ آمریکا جایگزین او شد و کار خود را در جایگاه هفتم پشت خط آغاز کرد و با کسب مقام هشتم در این دوره مسابقات عنوان جوان ترین راننده فرمول یک (۱۹ سال و ۳۴۹روز سن) که در طول رقابت به یک امتیاز دست یافته است از آن خود کند، این رکورد پیش از این در دست جانسون باتن بریتانیایی -کسی که با۲۰سال و ۶۴روز سن در مسابقه جایزه بزرگ برزیل سال ۲۰۰۰ در رتبه ششم جای گرفت. [عکس: cool.gif]

[عکس: 220px-Sebastian_Vettel_2007_USA_3.jpg]

فتل اولین رقابت فرمول یک سال ۲۰۰۷ جایزه بزرگ آمریکا برای تیم BMW Sauber رانندگی کرد

در ۳۱ژوئیه سال ۲۰۰۷ ب‌اِم‌و به فتل اجازه داد تا در تیم ردبول Scuderia Toro Rosso جایگزین اسکات اسپید آمریکایی (Scott Speed) یکی از رانندگان ردبول پس از رقابت جایزه بزرگ مجارستان بپیوندد.او حدودا ۱۶۵۰۰۰دلار برای پایان فصل از رنو دریافت کرد. [۱۱] قبل از شروع مسابقات همچنین اعلام شد که فتل تا سال۲۰۰۸؛ با همکاریSébastien Bourdais سباستین بوردی برای رنو رانندگی خواهد کرد.
فتل تلاش میکرد که سرعت خود را طوری نگه دارد که به جای رقابت با گروههای سطح پایین(تویوتا، هوندا، Toro Rosso، Super Aguri) با رقیبان دست بالا به رقابت بپردازد.
در جاده باران زده جایزه بزرگ ژاپن در فوجی، عملکرد فتل او را در جایگاه سوم یعنی پشت سر لوئیز همیلتون و راننده ردبول مارک وبر قرار داد، به نظرمیرسید که او نه‌تنها در صدر رقابت ها قرار دارد بلکه جز برگ برنده‌های تیم رنو خواهد بود؛ اما فتل با برخورد با مارک وبر در دور ایمنی که باعث خارج شدن هر ذو آنهااز از مسابقه شد سبب شد که گوینده آی تی وی، لوئیز گودمن بگوید:«اون هنوز بچه است.... بچه بدون تجربه‌ی کافی!بچه‌ها یه سری کار خوب انجام میدن بعدش همه چیو به فنا می‌دهند!» وبر نیز از همیلتون بخاطر حرکت غیر قابل پیشبینی اش و موثر بودن در پیشامدن تصادف انتقاد کرد. فتل در ابتدا به عنوان مجازات ده نوبت عقب تر از جای فعلی در ادامه‌ی رقابت شرکت می‌کرد ولی با گذاشتن یک فیلم ویدویی توسط یکی از تماشاچیان در یوتیوب که چگونگی حادثه و نقش رفتار همیلتون در پشت سر خودرو ایمن را نشان می‌داد؛ این حکم لغو شد.
با این حال فتل موفق شد با کسب رده چهارمی و پنج امتیاز قهرمانی در هفته‌ی بعد در جایزه بزرگ چین بهترین نتیجه را در تاریخ تیم رنو بدست آورد.
دیتریش ماتشیتز (Dietrich Mateschitz) صاحب ردبول گفت که اعتقاد دارد فتل یکی از ستاره های بزرگ فرمول یک در آینده خواهد بود.«فتل یکی از جوانان با پتانسیلی فوق العاده است [...] او سریع، باهوش و بسیار علاقه‌مند به جانب فنی است.»
[عکس: 220px-Sebastian_Vettel_2007_Brazil_free_practice.jpg]

فتل در تیم رنو در رقابت‌های جام بزرگ برزیل



برند مایلر :
[عکس: 250px-Bernd_Maylander_2008_Japan.jpg]

نام برند مایلندر
تاریخ تولد : ۲۹ مهٔ ۱۹۷۱ ‏(۴۱ سال)
محل تولد : وایبلینگن, Flag of Germany.svg آلمان
ملیت : پرچم آلمان آلمانی
افتخارات : ۲۰۰۰ 24 Hours Nürburgring
وب گاه رسمی :

دیدن لینک ها برای شما امکانپذیر نیست . لطفا
ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید


برند مایلندر (به آلمانی: Bernd Mayländer) (متولد ۲۹می ۱۹۷۱وایبلینگن- آلمان) راننده مسابقه‌ است.
فعالیت در مسابقات
برند کار خود را در دههٔ هشتاد میلادی در مسابقات کارتینگ شروع کرد. در سال‌های بعدی او به فرمول فورد، جام پورشه کاررا و تور ارشد اتومبیل آلمان راه یافت. در سال ۲۰۰۰ برنده مسابقه ۲۴ ساعت نوربورگرینگ در پورشه ۹۱۱ جی‌تی۳ شد.او در مسابقات دی‌تی‌ام برای تیم مرسدس بنز رانندگی می‌کرد.
راننده خودرو ایمن در فرمول یک
در سال ۲۰۱۰، مایلندر راننده خودرو ایمن در همهٔ مسابقات فرمول یک شد. در سالی که او بیش ترین رفت و آمد را در جایزه بزرگ استرالیا ۲۰۰۶ داشت و برندهٔ این مسابقه فرناندو آلونسو بود.

او از سال ۲۰۰۰ راننده خودرو ایمن در فرمول یک بوده‌است. [۱] به جز جایزه بزرگ کانادا ۲۰۰۱ که به علت جراحت برداشتن، مارسل فسلر سوئیسی جایگزین او شد.

او همچنین با رانندگی در ۲۰ دور در بارندگی شدید در جایزه بزرگ ژاپن ۲۰۰۷ و ۲۶ دور در جایزه بزرگ کره ۲۰۱۰ کار قابل توجهی را انجام داد.
[عکس: 220px-Safety_Car_with_Felipe_Massa_2006_Brazil.jpg]
















دوستان قبل از خارج شدن از صفحه لطفا تشکر کنید تا کاربران برای بیشتر کردن مطالب دل گرم شن 


در دنيا هيچ بن بستي نيست. يا راهي‌ خواهيم يافت و يا راهي‌ خواهيم ساخت....
18-10-1391 12:01 ق.ظ
 
ارسال: #4
رانندگان مسابقات فرمول یک اهل اسپانیا
پست‌ها: 479
تاریخ عضویت: 20 آبان 1390
اعتبار: 60
حالت من: انتخاب نشده



فرناندو آلونسو :
[عکس: 250px-Fernando_Alonso_2009_Australia.jpg]


ملیت پرچم اسپانیا اسپانیایی ۱۱۰
تاریخ تولد ۲۹ ژوئیهٔ ۱۹۸۱ ‏(۳۱ سال)
محل تولد شهر اویدو , Flag of Spain.svg اسپانیا
محل زندگی آکسفورد , Flag of England.svg انگلستان
همسر راکل دل روساریو (از ۲۰۰۶ تا کنون)
فرناندو آلونسو دیاز (به انگلیسی: Fernando Alonso Díaz)، (زاده ۲۹ جولای ۱۹۸۱ در اویدو، اسپانیا) راننده اسپانیایی رشته فرمول یک می‌باشد که تا کنون ۲ بار عنوان قهرمانی جهان را کسب کرده است.

آلونسو حکومت پنج ساله مایکل شوماخر قهرمان اتومبیلرانی فرمول یک، را به پایان رساند.

فرناندو آلونسو، در حالی که تنها ۲۴ سال سن داشت توانست نام خود را به عنوان جوانترین قهرمان فرمول یک در تاریخ ثبت کند.

او توانست با کسب مقام سومی در رقابت جایزه بزرگ برزیل با جمع امتیازات بالا، به عنوان قهرمانی این مسابقات دسترسی پیدا کند.

در این رقابت، خوان پابلو مونتویا اول، کیمی رایکونن دوم و فرناندو آلونسو سوم شدند . میشائل شوماخر نیز چهارم شد.

فرناندو آلونسو هر دو قهرمانی خود را با تیم رنو (Renault) به دست آورده است. او توانست با دسترسی به مقام قهرمانی، عنوان جوانترین قهرمان نیز که در اختیار امرسون فیتیپالدی بود را در آن سال از آن خود کند. بعدا این رکورد توسط لوییس همیلتون بریتانیایی و سباستین وتل آلمانی شکسته شد .
سالهای فعالیت: ۲۰۰۱-۲۰۱۰
تیم ها : فراری و رنو
قهرمانی ها: ۲ (۲۰۰۵ و ۲۰۰۶)
برنده : ۲۱
اولین :۲۰۰۱ گراند پری استرالیا
اولین برد: ۲۰۰۳ گراند پری مجارستان
آخرین برد: ۲۰۱۰ گراند پری کره
آخرین مسابقه: ۲۰۱۱ گراند پری استرالیا
















دوستان قبل از خارج شدن از صفحه لطفا تشکر کنید تا کاربران برای بیشتر کردن مطالب دل گرم شن 


در دنيا هيچ بن بستي نيست. يا راهي‌ خواهيم يافت و يا راهي‌ خواهيم ساخت....
18-10-1391 12:02 ق.ظ
 
ارسال: #5
زهره وطن خواه ، دختر رالی ایران
پست‌ها: 479
تاریخ عضویت: 20 آبان 1390
اعتبار: 60
حالت من: انتخاب نشده
عنوان: زهره وطن خواه ، دختر رالی ایران در آرزوی پاریس داکار
در یکی از روزها نه چندان خوش یمن و در دور سیزدهم مسابقات کارتینگ ایران، نحسی سیزده، گریبان گیر یکی از رانندگان می شود. چرخ اتومبیل به کنار پیست می خورد و اتومبیل از زمین بلند و سرنگون می شود اما دختر جوانی که راننده آن است جان سالم به در می برد، او هنوز هم با گذشت سال ها، شغل اتومبیل رانی را در ایران ادامه می دهد. « زهره وطن خواه »، اکنون یکی از قهرمانان رالی ایران است. که با او گفتگو کردیم.

چی شد که به اتومبیل رانی روی آوردی و این علاقه از کی شروع شد ؟

از بچگی سرعت و رانندگی را خیلی دوست داشتم و البته بیشتر از همه به موتور سواری علاقه من بودم. از ۱۲ سالگی دزدکی کلید ماشین بابام را بر می داشتم و رانندگی می کردم. حتی شاید جالب باشه بدونین که وقتی
وقتی در کنکور رشته مهندسی الکترونیک قبول شدم، آن قدر خوشحال نشدم نسبت به زمانی که گواهی نامه ام را گرفتم.

من در سال ۸۱ از طریق یکی از دوستانم مطلع شدم که خانم ها هم می توانند در رشته اتومبیل رانی شرکت کنند.

به همین خاطر من هم در سن ۲۵ سالگی عضو این فدراسیون شدم و در اولین دوره هم من به عنوان راننده رالی در مسابقات شرکت کردم.



خیلی ها میگن اتومبیل رانی شغلی مردانه است، این را قبول دارین ؟

من این حرف را قبول ندارم چرا که در اتومبیل رانی تمرکز و قدرت فکر و دور اندیشی مهم است و برخی از خانم ها نیز این توان را دارند. البته نمی توان منکر شد که تمایل به این ورزش در بین آقایان بیشتر از خانم ها است.

سال ۱۳۸۲ من تنها دختری بودم که با آقایان در مسابقات کارتینگ شرکت کردم و در همان مسابقات مقام چهارم را کسب کردم. در مسابقات رالی در سال ۱۳۸۱ هم به عنوان دومین بانوی راننده و در سال ۱۳۸۲ هم به عنوان قهرمانی این رشته دست پیدا کردم.

و این در حالی بود که وقتی ما که به عنوان اولین زنان ایرانی این ورزش را شروع کردیم، همه آقایان به چشم زنگ تفریح به ما نگاه می کردند اما پس از قهرمانی نگاه ها تغییر کرد و الان در رالی حرفه ای ایران، با مربیان سابق خودم مسابقه می دم. اخبار

اما خیلی ها عقیده دارن خانم ها خوب رانندگی نمی کنند.

شاید یک مشکلی که برخی خانم های ایرانی در رانندگی دارند کمبود اعتماد به نفس باشه، اما ما ثابت کردیم خانم ها هم می توانند خوب رانندگی کنند. الان در تهران خیلی موقع ها دخترها پا به پای پسرها رانندگی می کنند و لایی می کشند که اصلا خوب نیست و بهتره این جوان ها بیایند و هیجانشان را در پیست خالی کنند. من تا قبل از سال ۸۱ یکی از تفریحاتم «کل انداختن» با آقایان بود ولی بعد از ثبت نام در فدراسیون اتومبیل رانی این موضوع به شدت فروکش کرد.



یک راننده خوب باید چه خصوصیاتی داشته باشه؟

باید قدرت عکس العمل بالا داشته باشه، شجاع و نترس باشه و در کنارش اعتماد به نفس خوبی هم داشته باشه. از طرفی هم باید باهوش باشه و پیش بینی خیلی جلوتر از خودشو بکند.

آیا در این رشته ورزشی آمادگی بدنی مهمه ؟
بله. مثلاً در سرعت بالا ما باید تنها توسط ترمز، سرعت ماشین را کم کنیم و گرفتن فرمان در اون سرعت و ترمز گرفتن فشار زیادی روی بدن میاره.

الان که راننده رالی هستید، شده تو بیابون گیر کنید ؟

خوب خراب شدن ماشین برای هر کسی پیش می یاد و خیلی موقع ها که در این شرایط گیر می افتیم خودم مجبور به تعمیر می شم .

پس دست به آچار هم می شوید؟

من عشق تعمیر دارم و خودم هم در درست کردن ماشین خودم کمک می کنم. پرچ می کنم، جوش می دم و از این کارها لذت می برم.



آیا به غیر از این رشته ورزشی در رشته دیگری هم فعالیت تخصصی داری ؟

من چهار سال پیش پرواز با «پاراگلایدر» را شروع کردم و دو سال به صورت حرفه ای این کار را انجام می دادم. در نهایت به علت سوانحی که در این رشته ورزشی برای دیگران به وجود آمد، پدر و مادر من اجازه ادامه این کار را به من ندادند و من رو بیشتر به رشته اتومبیل رانی تشویق کردند. یکی دیگه از رشته هایی که قبلاً انجام می دادم، تیراندازی با کلت بادی بود. بعضی وقت ها هم بیلیارد بازی می کنم. کوه نوردی هم می کنم و در سال ۸۵ تولنستم قله دماوندم را فتح کنم.

یک خانم اتومبیل ران چه فرقی با خانم های دیگه داره ؟

به نظر من فرق عمده ای نداره. فقط یک مقدار جسارت بیشتری داره. خیلی از دختر خانم ها وقتشون رو بیشتر در سلمونی و یا مزون لباس می گذرونند ، اما من بیشتر توی مغازه های مکانیکی و پیست هستم و کارهای ماشینم را انجام می دم و این کار برایم خیلی هم لذت داره.

آیا رقیبی هم در ایران داری ؟

آره رقیب دارم. اما بیشتر رقیب های من آقایان هستند نه خانم ها!

ماشین مورد علاقت چیه ؟

ماشین رویایی من «پورشه» است. البته ماشینی که در ایران دوست دارم و و جود داره، «بی ام و» سری سه است. الان هم یک پژو ۲۰۶ تیپ پنچ دارم .

جالب ترین خاطره ات از مسابقات چیه؟

در رالی کویر که دو روزه بود، وقتی از تهران به کاشان رسیدیم شب وقتی به هتل برای خواب رفتیم و مدتی نگذشت بهمون گفتن شیشه های ماشین خورد شده اما ما روز بعد با اون شرایط مسابقه دادیم و اول شدیم.

زهره وطن خواه، زن اتومبیل مسابقه

الان شغل اصلی ات چیه ؟

من با اینکه مهندسی الکترونیک خوندم اما درآمد زندگیم را از اتومبیل رانی بدست می آورم. در مسابقات سرعت، سایپا حامی مالی منه و در رالی، شرکت داچ. در مسابقات سرعت هم در کلاس ۱۴۰۰ سی سی با پراید و در رالی در کلاس ۱۶۰۰هم با تویوتا کرولا مسابقه می دهم.

با اینکه شما گفتید خودروسازان ایرانی از شما حمایت می کنند. ولی به نظر می یاد اتومبیل رانی دربین خودروسازان ایرانی چندان اهمیتی نداره و این شرکت ها بیشتر روی والیبال و فوتبال سرمایه گذاری کرده اند در حالی که در دنیا خودرو سازان روی ورزش اتومبیل رالی تمرکز می کنند ؟
این شرکت ها نمی دونند که از راه تبیلغ می تونند خیلی درآمد کسب کنند و وجهه خودشون را افزایش بدن. همین الان در کنار ما ترکیه و بحرین با برگزاری ( مسابقه) «فرمول وان» توانستند درآمد خوبی کسب کنند.

خانم وطن خواه، ما دکتر مهندسان خوبی در جهان داریم اما با اینکه ادعای رانندگی داریم اما هیچ راننده موفقی در جهان نداریم؟
علاقه اتومبیل رانی بین جوان های ایرانی وجود دارد ولی در اروپا بچه ها از بچگی و دبستان در مدرسه های اتومبیل رانی آموزش می بینند و در سن ۱۸ سالگی رانندگان قهاری می شوند. اما در ایران از سن ۲۴ سالگی جوان ها تازه این رشته رو شروع می کنند و خودم هم از ۲۵ سالگی شروع کردم. اما آرزو می کردم که از شش سالگی این ورزش را شروع می کردم و سعی می کنم دختر خودم را هم از همین سن آموزش بدم.

آرزوی نهایی شما در اتومبیل رانی چیست؟
من آرزو دارم در رالی «پاریس داکار» به عنوان یک زن ایرانی شرکت کنم.
















دوستان قبل از خارج شدن از صفحه لطفا تشکر کنید تا کاربران برای بیشتر کردن مطالب دل گرم شن 


در دنيا هيچ بن بستي نيست. يا راهي‌ خواهيم يافت و يا راهي‌ خواهيم ساخت....
18-10-1391 12:05 ق.ظ
 
ارسال: #6
زندگی نامه مایکل شوماخر
پست‌ها: 479
تاریخ عضویت: 20 آبان 1390
اعتبار: 60
حالت من: انتخاب نشده


زندگی نامه مایکل شوماخر
حدود ۳۷ سال پیش یعنی در سوم ژانویه ۱۹۶۹ ، رلف و الیزابت شوماخر درشهر هورث ـ هلمونهیم از توابع کلن در آلمان غربی صاحب پسری شدند که نامش را مایکل گذاشتند. چندی بعد خانواده به شهر کرپین ـ منهیم ، یک شهر کارگری درنزدیکی کولون عزیمت کرد، آنجا بود که خانواده او با کارتینگ آشنایی پیدا کردند. پدرش یک اتومبیل کارتینگ را که با موتور یک ماشین چمن زنی قدیمی تقویت کرده بود در اختیار مایکل گذاشت. این گونه بود که از رکاب حقیر یک اتومبیل کوچک و بی ارزش، رکاب قهرمانی جهان زیر پای مایکل شوماخر لمس شد. با درایت پدر و روج جوان و فعال مایکل، کارتینگ به دغدغه اصلی خانواده تبدیل شد. اوتوانست درمسابقات متعددی ازجمله در سال ۱۹۸۴ قهرمانی جوانان آلمان ، پیروزی کسب کند. بعدها کم کم با نشان دادن استعداد خود توانست در "فرمولا فورد" یا در لفظ آلمانی " فرمولا کوئیک " و در همان راستا در رده های بالاتر گام بردارد.در فرمولا ۳هم موفقیت لازم را کسب کرد تا بدین گونه راهش رابرای ورود به رقابت های جهانی فرمولاوان هر چه بیشتر آماده کند. از جردن شروع کرد وبا فراری به پایان رساند.
صحبت از قهرمانی ها و مقام های متعدد این آچار فرانسه آلمانی اگر چه لازم وجالب است اما لطف دیگر جنبه های بحث را ندارد. جنگجویی وی در کارش با خصوصیات جالب دیگری از زندگی شخصی اش آمیخته است که محبوبیتش را دو چندان میکند. پی مودن بانوز ( خبرنگار تایمز) در مقاله ای در ۱۰ سپتامبر ۲۰۰۴ می نویسد : مایکل شوماخر مسلسل قهرمانی که فرمولاوان را به قتل رسانده است.باریکلو با شوماخر رقابت نمی کند.مایکل آنقدر قدرت دارد که هم تیمی اش باید برایش لنگ بیاندازد.
مایکل شوماخر راننده سابق فرمولاوان وقهرمان ۷ فصل جهان است. بر اساس رده بندی F۱ ازنظر آماری « بهترین ورزشکار درسرتاسر جهان بوده وهست » اواولین ورزشکار میلیاردر جهان نیز هست بطوریکه گفته میشود تنها در سال ۲۰۰۴ سالیانه حدود ۸۰میلیون دلار دستمزد می گرفته است.در نظر سنجی در زمینه کاری اش در فرمولاوان بعنوان محبوبترین رانند F۱ از طرف هواداران برگزیده شد.
درزمینه کاری اش در فرمولاوان بخاطر توانایی دررقم زدن دورهای بسیار سریع خصوصا درلحظات دشوار مشهور است. همچنین توانایی اداره اتومبیل بویژه در جوبارانی ازویژگی های منحصر بفرد وی بوده است همین غلبه بر سخت ترین عامل ممکن یعنی رطوبت وی را به \Regenkonig( سلطان باران ) یا "Regenmeister " ( ارباب باران ) مشهورکرده است.همچنین به خاطر فراری سرخ رنگش و نیز باتوجه به مانفرد ون ریچتافن ( موفقترین خلبان جنگ جهانی اول ) به وی ( بارون سرخ ) نیزمی گویند. القاب دیگری مانند« شومی » و« شو» نیز معرف او هستند. محبوبیت عامی شوماخر بیشتر به علت آوردن فرمولاوان به عرصه ورزشی آلمان بوده چرا که این ورزش مهیج را به صحنه ورزشی آلمان آشنا کرد که در
تاریخ F۱ بی نظیراست.رانندگان جوانتر آلمانی مانند "سباستین وتل "معتقدند شوماخر کلید گشایش درب F۱ به روی آنان بوده است.
● مدالسیون افتخار
شوماخر توانست جایزه ورزشکار برتر سال جهان ـ لاروس ـ را در سال های ۲۰۰۲ و۲۰۰۴ به خاطر عملکرد فوق العاده اش در سال های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ به خود اختصاص دهد. هر ورزشکار طمع رسیدن به این جایزه را دارد. در تاریخ ۷ ساله بوجود آمدن این جایزه بزرگ از هر کس دیگری ( سه سال ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵ ) نامزد دریافت ان شده است.
● کلاه خود شوبرت
شوماخر در طراحی اولین کلاه ایمنی از جنس کربن سبک وزن به شوبرت کمک کرد. در سال ۲۰۰۴ یک نمونه از آن بصورت عمومی آزمایش مقاومت گردید. برای این کار یک تانک را بر روی آن عبور دادند وکلاه دست نخورده باقی ماند. در آخرین گراند پری وی کلاه ایمنی اش که استفاده می کرد با ترکیبی از اسامی ۹۰ گراند پری قهرمانی وی طراحی شده بود.

● یک ورزشکار ـ یک شوهر ـ یک پدر
در آگوست ۱۹۹۵ "کورینا بچ" وارد زندگی مایکل شد.جینا ماریا ( متولد ۱۹۹۷ ) و میک ( متولد ۱۹۹۹ ) نتیجه ازدواج آنها هستند. انها از سال ۲۰۰۶ در گلاند سویزرلند در نزدیکی دریاچه جنوا زندگی می کنند. شوماخر همواره از مدافعان زندگی خصوصی اش بوده وازشهرت در این زمینه نیزبهرمند است.
● آنسوی F۱
شوماخر اولین ورزشکار میلیاردرجهان است. بیشتر در آمد وی ازتبلیغات است.شرکت ندوچ وورمونز براتوگ » در طی یک قرارداد از سال ۱۹۹۹ برای پوشیدن کلاه لبه دار۱۰سانتیمتری این شرکت با ۸ آگهی بر آن مبلغ ۸ میلیون دلار آمریکا به وی پرداخت کرده است. این قرارداد تا سال ۲۰۱۰ تمدید شده مایکل برای تیم فوتبال محلی اش یعنی FC اینچنین بازی میکند. اوهمچنین درچندین بازی فوتبال خیریه شرکت داشته ومسابقاتی رانیز بین رانندگان F۱ ترتیب داده است.
او ۱۰ میلیون دلار آمریکا برای کمک به زلزله زدگان اقانوس هند درسال ۲۰۰۴ پرداخت کرد. بعدها معلوم شد که یکی از محافظان وی « پورخارو کرامر» که همراه با همسرش درتعطیلات در فوکت تایلند بسر می برده اند در آن حادثه جان باخته است. اوهمچنین رابطه خوبی با یونسکو دارد و ۵/۱ میلیون یورو به آنها پرداخت کرده است.
● پرده آخر
گراند پری برزیل یعنی آخرین گراند پری۲۰۰۶ ونیز گراند پری شوماخرروزی بود که خیلی چیزها تعیین می شد .سکانس آخر تجلی آرزوی شوماخر درتمام کارش با هشتمین قهرمانی F۱ بود. قبل ازمسابقه، قهرمان افسانهای فوتبال "پله" هدیه ای به پاس سال ها خدمت شوماخر به فرمولاوان به وی اهدا کرد. درنبرد آخر دور به دور می تاخت و در آخرین ساعات کارش یک نمایش نفس گیر قهرمانی راارائه کرد .اما سکانس آخر آنگونه که باید کلید نخورد یک برخورد ـ یک تصادف وخداحافظی بدون جام هشتم!
گفته می شود که وی در فصل ۲۰۰۷ معاونت رئیس جدید اسکودریا فراری یعنی "جین تادت " رابعهده خواهد داشت. کار اصلی کمک در انتخاب رانندگان آینده فراری است.
[عکس: gxeky508f0y0b5cyspjg.jpg]

▪ نام: مایکل شوماخر ( میکائیل شوماخر )
▪ ملیت : آلمان
▪ سالهای فعالیت : ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۶
▪ تیم ها : جردن، بنتون، فراری
▪ وضعیت تاهل : ازدواج با " مورینا بچ "
▪ اولین گراند پری : ۱۹۹۱ بلژیک
▪ آخرین گراند پری : ۲۰۰۶برزیل
▪ اولین پیروزی : ۱۹۹۱ گراند پری بلژیک
▪ آخرین پیروزی : ۲۰۰۶ گراند پری چین
▪ گراند پری : ۲۵۰ بار
▪ قهرمانی : ۷ بار ( ۱۹۹۴ ـ ۱۹۹۵ ـ ۲۰۰۰ ـ ۲۰۰۱ ـ ۲۰۰۲ - ۲۰۰۳ ـ۲۰۰۴ )
▪ پیروزی مسابقات : ۹۱ بار
▪ روی سکو ( جزوسه نفر ) : ۱۵۴ بار
▪ پل پزیشن : ۶۸ بار
▪ کسب بهترین دور : ۷۶ بار
منبع حياتنامه
















دوستان قبل از خارج شدن از صفحه لطفا تشکر کنید تا کاربران برای بیشتر کردن مطالب دل گرم شن 


در دنيا هيچ بن بستي نيست. يا راهي‌ خواهيم يافت و يا راهي‌ خواهيم ساخت....
18-10-1391 12:17 ق.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان