ده دلیل مهم برای بلند کردن وزنه - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

ده دلیل مهم برای بلند کردن وزنه
زمان کنونی: 17-09-1395،04:00 ب.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: PERSONABLE
آخرین ارسال: PERSONABLE
پاسخ: 1
بازدید: 122

 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: ده دلیل مهم برای بلند کردن وزنه
ارسال: #1
ده دلیل مهم برای بلند کردن وزنه
پست‌ها: 857
تاریخ عضویت: 30 دى 1392
اعتبار: 55
حالت من: انتخاب نشده
اين ورزش از نخستين دوره بازي‌هاي المپيك (۱۸۹۶) جزو رشته‌هاي المپيكي بود. وزنه‌برداري در حال حاضر تنها ورزش قدرتي است كه در المپيك وجود دارد. وزنه‌برداري در تمام كشنخستين كسي كه مدال المپيك را براي ايران به‌دست آورد، جعفر سلماسي بود كه در بازي‌هاي المپيك ۱۹۴۸ لندن موفق به اين كار شد. پس از او محمود نامجو در مسابقات جهاني وزنه‌برداري سال ۱۹۴۹ در لاهه موفق به كسب مدال شد. از آن پس اين رشته در ايران مورد توجه قرار گرفت و تبديل به يك ورزش ملي شد. ورهاي جهان رواج دارد، اما در كشورهاي تركيه، بلغارستان و يونان ورزشي سنتي است.

روسيه، چين و كشورهاي اروپاي شرقي اغلب داراي وزنه‌برداران درجه يكي بوده‌اند براي مدت زمان طولاني تصوير اشتباهي از ورزشكاران رشته وزنه برداري در ذهن افراد وجود داشت و مردم آنها را افرادي با عضلات صرفا" ستبر مي شناختند ، ليكن بعد ها به علت نيازي كه ورزشكاران ديگر رشته ها به تمرينات با وزنه پيدا نمودند ، به ارزش واقعي اين ورزش پي بردند بطوريكه اكنون مي توان وزنه برداري را به عنوان پدر ورزشها معرفي كردوزنه برداري يك ورزش انفرادي است و در اماكن سر پوشيده انجام مي گيرد.

امروزه اين ورزش در دو حركت يك ضرب دو دستي و دو ضرب دو دستي به رسميت شناخته شده است. حركت يك ضرب با دو دست : در اين حركت وزنه بردار ميله و وزنه هاي جلوي پاي خود را با دو دست گرفته و با يك حركت، ميله و وزنه ها را از زمين تا بالاي سر بطور عمود و با دستهاي كشيده يا با نشستن زير وزنه و يا با جلو و عقب بردن پاها ، بالا مي برد. وزنه بايد بدون مكث طول بدن را با يك حركت مداوم طي كند و هيچ قسمت از بدن به غير از كف پاها نبايد زمين را لمس نموده يا به زمين كشيده شود .
[b]وقتي وزنه در بالاي سر قرار گرفت بازوان و پاهاي وزنه بردار بايد راست و بدون حركت بماند تا داور فرمان قبولي حركت يك ضرب را صادر نمايد سپس ورزشكار مجددا" ميله و وزنه ها را روي زمين قرار مي دهد . عدول ورزشكاران از اصول و مقررات خطا محسوب خواهد شد. حركت دو ضرب با دو دست : حركت و ضربه اول كشش ميله با وزنه بوده و ضرب و حركت دوم بالا بردن وزنه ها و ميله تا حد نهايي است. ورزشكار نبايد در كشش بر روي سينه و يا در بالا بردن وزنه حركات خطا انجام دهد.


روشن شدن دو و يا سه چراغ سفيد رنگ توسط داور علامت قبولي حركت و دو يا سه چراغ قرمز مشخص كننده خطا خواهد بود. وزنه برداران بر طبق وزن خود در دسته هايي كه مقررات تعيين مي كند ، در مسابقات شركت مي نمايند طبقه بندي نهايي از نتيجه بهترين مجموع دو حركت يك ضرب و دو ضرب كه توسط داوران صحيح و بدون خطا اعلام مي شود بدست خواهد آمد. وزنه بردار مي تواند در هر حركت تنها سه نوبت آزمايش شودو هر حركت اضافي كه خارج از سه نوبت باشد در نتيجه نهايي (مجموع امتيازات) تاثير نخواهد داشت . براي وزنه برداران بزرگسال از نظر قد و سن محدوديتي وجود ندارد . مسابقات وزنه برداري در بخش هاي خرد سال و بزرگسال در ده دسته وزن انجام مي شود .

توزين وزنه برداران دو ساعت قبل از شروع مسابقه هر دسته به عمل مي آيد . ورزشكاري كه تقاضاي وزنه كمتري نموده است ، قبل از ديگران بر روي صحنه مي آيد و اين ترتيب تا ختم بازي ادامه خواهد داشت . اگرچه وزنه بردار تقاضاي يك وزنه مساوي را براي اولين حركت خود در يك ضرب يا دو ضرب نموده باشد ترتيب تقدم و تاخر را قرعه كشي قبل از توزين و مسابقه تعيين خواهد كرد. وسايل وزنه برداري را مي توان در هر جاي مناسبي مستقر نمود .

سالن هايي كه داراي صحنه (يا سكو) باشد، در صورتي كه كف آن استحكام لازم براي جذب ضربه هاي ناشي از فرود هالتر را داشته باشد براي اين منظور مناسبتر است . در جوار سالن اصلي كه براي انجام مسابقات پيش بيني مي شود ، در نظر گرفتن يك سالن اضافي با وسايل لازم براي گرم كردن ورزشكاران ضروري است. ظرفيت و گنجايش تماشاچي در سالن وزنه برداري با توجه به سطح و نوع مسابقات متغير است بطوريكه به عنوان مثال براي مسلبقات انتخابي داخلي حد اقل 500 تا 1000 نفر و براي مسابقات رسمي و بين المللي حد اقل 2000 تا 5000 نفر را مي توان در نظر گرفت .

جايگاه تماشاچيان بايد در يك طرف سالن و روبروي سن كه تخته وزنه برداري در آن قرار دارد ، طراحي شود . پيش بيني جايگاه ويژه براي استقرار مقامات رسمي به تعداد حدود يكصد صندلي نيز ضروري است . تجهيزات مورد نياز: لباس و كفش : لباس ورزشكاران اين رشته شامل لباس وزنه برداري سر هم با مايو زير آن است و ممكن است در زير لياس مزبور ، پيراهن با آستين كوتاه و بدون يقه پوشيده شود . در صورتيكه وزنه بردار از كمربند استفاده نمايد ، پهناي كمربند نبايد از 10 سانتيمتر بيشتر باشد. وزنه برداران مي توانند از بانداژهاي استاندارد با طول و عرض هاي مجاز استفاده نمايند. پاشنه كفش بايد به اندازه طبيعي و متناسب بوده ، و از پهلو نبايد پهن تر از طرفين راست و چپ كفش باشد

[/b]



16-11-1392 06:41 ب.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  وزنه‌ برداري PERSONABLE 0 73 16-11-1392 06:42 ب.ظ
آخرین ارسال: PERSONABLE
  تاریخچه وزنه ‌برداری PERSONABLE 0 87 16-11-1392 06:37 ب.ظ
آخرین ارسال: PERSONABLE
  قانون طلایی برای لذت بردن از ورزش PERSONABLE 0 95 06-11-1392 11:59 ب.ظ
آخرین ارسال: PERSONABLE
  10 فایده مهم دویدن برای سلامتی PERSONABLE 0 80 06-11-1392 11:53 ب.ظ
آخرین ارسال: PERSONABLE
  راههای نیرومند کردن قدمهایتان در پیاده روی PERSONABLE 0 55 06-11-1392 10:38 ب.ظ
آخرین ارسال: PERSONABLE

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان