خواص حرکات کششی , گرم و سرد کردن بدن - تالار گفتمان آذر فروم





فروش فوری انجمن آذر فروم با 1 گیگ هاست نامحدود به قیمت مناسب
جهت خرید با شماره 09363810642 تماس حاصل فرمایید.

 

خواص حرکات کششی , گرم و سرد کردن بدن
زمان کنونی: 06-04-1396،02:34 ب.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Friga
آخرین ارسال: Friga
پاسخ: 1
بازدید: 2858

 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: خواص حرکات کششی , گرم و سرد کردن بدن
ارسال: #1
خواص حرکات کششی , گرم و سرد کردن بدن
پست‌ها: 11,943
تاریخ عضویت: 20 اردیبهشت 1390
اعتبار: 288
حالت من: Shad
[عکس: 40415613024229382026.jpg]


با وجود اینکه این حرکات باید به صورت پایه قبل و بعد از هر جلسه تمرین انجام شوند , اما اغلب ورزشکاران , حتی بدنسازان حرفه ای , از آن غافلند که دلیل اصلی آن عدم آگاهی از فواید انجام آن و مضرات انجام ندادن آن است .


فواید انجام حرکات کششی قبل و بعد از تمرینات :

۱- جلوگیری از مصدومیت : یک مصدومیت جزیی میتواند تمرینات را برای یک ماه یا بیشتر به تاخیر بیاندازد . گرم کردن بدن بوسیله افزایش انعطاف پذیری و جریان خون احتمال کشیدگی عضله و درد مفاصل را کاهش میدهد .

۲- افزایش انعطاف پذیری : علاوه بر جلوگیری از مصدومیت , در اجرای صحیح حرکات و افزایش کلی انعطاف بدنی نقش اساسی دارد .

۳- روان سازی مفاصل : حرکات کششی , باعث نرم شدن مفاصل میگردد .

4- عضله در میان پرده نازکی بنام “Fashia” محبوسه و این لایه نمیذاره کاملا عضله رشد و جا باز کنه . برای جا باز کردن عضله در غشای فشیا و رشد بهتر آن , حرکات کششی فوق العاده مفیده .




نحوه گرم کردن بدن قبل از تمرین :

بالا بردن ضربان قلب , انجام یک حرکت هوازی با شدت کم و زمان کم , جهت افزایش ضربان قلب و گردش خون مثلا 5 دقیقه تردمیل یا دوچرخه ثابت . توجه شود که این حرکات فقط در حد گرم کردن بدن انجام شود نه تلف کردن انرژی .


انجام حرکات کششی مربوط :

سعی شود که حرکات کششی مربوط به همه گروههای عضلانی و مفاصل انجام شود ولی با تمرکز بیشتر روی گروهی که تمرینات مربوط به آن را انجام میدهیم . گرم کردن ساعد و مچ دست را که تقریبا در تمام حرکات درگیرند فراموش نشود .


سرد کردن :

تاثیرات مثبت زیادی دارد که اصلی ترین آنها نقش ریکاوری و بازسازی است . انجام حرکات کششی پس از تمرین علاوه بر افزایش انعطاف پذیری , زمان لازم را برای بازگشت تدریجی گردش خون و قلب فراهم میکند و دمای بدن به حالت عادی بازمیگردد . همچنین انجام حرکات ملایم و با شدت کم و استفاده از تردمیل یا دوچرخه با زمان و شدت کم برای بازگشت بدن به حالت اولیه و گرفتن دوش با آب ولرم پس از تمرینات توصیه میگردد .
















دورمچم به جای ساعت یکنوار مشکی بستم
تا همه بفهمن من از همه هر چه زمانو متعلق به زمان است بیزارم
من هم روزی قلبی داشتم
که توسط مردمانی ازمیان شما شکست و شکست تا سنگی شد
واکنون روزگاریست که شیطان فریاد میزند..
انسان پیدا کنید سجده خواهم کرد...


=====ஜ۩۞۩ஜ=====

18-05-1392 01:52 ب.ظ
 


موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  رژیم غذایی و روش شش تکه کردن عضلات شکم Friga 0 383 05-09-1392 10:09 ق.ظ
آخرین ارسال: Friga
  تکنیک تقلب کردن Friga 0 234 08-02-1392 12:23 ق.ظ
آخرین ارسال: Friga
  حرکات کلیدی در حرکت اسکوات Friga 0 291 01-02-1392 11:00 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  آب کردن چربی های شکم و پهلو Friga 0 297 14-11-1391 02:34 ق.ظ
آخرین ارسال: Friga
  بزرگ و کوچک کردن سینه با حرکات ورزشی : Friga 0 368 10-10-1391 05:54 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان