خبر های خودرو - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

خبر های خودرو
زمان کنونی: 14-09-1395،05:28 ق.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: pajhan
آخرین ارسال: pajhan
پاسخ: 5
بازدید: 392

 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: خبر های خودرو
ارسال: #1
خبر های خودرو
پست‌ها: 479
تاریخ عضویت: 20 آبان 1390
اعتبار: 60
حالت من: انتخاب نشده
قيمت سمند، تندر و پرايد همچنان ثابت ماند
بازار خودرو در نوسان

گروه خودرو- روند افزایش قیمت در بازار خودرو کشور این هفته نیز ادامه یافت به طوری که برخی مشتریان مجبورند علاوه بر کمبود خودروهای داخلی، افزایش قیمت دوباره را نیز تحمل کنند.
در حال حاضر نه تنها برخی خودروهای داخلی کمیاب و حتی نایاب شده‌اند، بلکه برخی دیگر نیز به دلیل افزایش بی‌رویه قیمت امکان خرید را از مشتری گرفته‌اند.

[عکس: 16-01.jpg]

آن طور که فعالان بازار می‌گویند، در این هفته بیشتر خودروهای داخلی مانند پژو 206، ماکسیما و مگان با رشد قیمت روبه‌رو شده و قیمت شان میلیونی افزایش یافته است.
به اعتقاد کارشناسان، افت تولید که کاهش عرضه را در پی داشته، اصلی‌ترین دلیل افزایش قیمت خودروهای داخلی به حساب می‌آید زیرا سبب شده تعادل در عرضه و تقاضا به هم بخورد و به دنبال آن، منحنی نمودار قیمت‌ها صعود کند.اين شرايط به معناي آن است كه وضع تولید نامناسب و تعادل عرضه و تقاضا به هم خورده است. در واقع بازار خودرو کشور در حال حاضر با حبابی بزرگ روبه‌رو است که با اوضاع فعلی تولید، بعید است به این زودی‌ها بترکد.
نگاهی به خودروهای افزایش قیمت یافته از این نکته حکایت می‌کند که تقریبا تمامی آنها با وضعیت نامناسبی در تولید مواجه بوده و در بهار امسال افت را به خود دیده‌اند.
به نظر می‌رسد خرید خودرو در این شرایط چندان صرفه‌ای برای مشتریان عادی و آنها که قصد استفاده از آن را دارند نداشته باشد، زیرا قیمت‌ها در حال حاضر بسیار غیرواقعی و کاذب به حساب می‌آیند و شاید و البته شاید در آینده کمی از تورم بازار خودرو کاسته شود.
این موضوع البته به اوضاع تولید خودروهای داخلی بستگی دارد، به نحوی که اگر افت تولید متوقف و خودروسازان روال عادی خود را از سر بگیرند، به تدریج تعادل به بازار باز می‌گردد و در پی آن قیمت‌ها نیز پایین خواهد آمد.
رشد قيمت 206
اما به بازار برویم و ببینیم قیمت خودروهای داخلی در هفته جاری چه تغییراتی را به خود دیده است.
آن طور که فعالان بازار می‌گویند، این هفته خانواده پژو 206 باز هم افزایش قیمت را تجربه کرد و قیمت اعضای آن بالا رفت. در این بین، 206 تیپ 2 حدود 200 هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و هم اکنون 19 میلیون تومان به فروش می‌رسد. تغییرات قیمتی این خودرو که پرفروش‌ترین مدل 206 به شمار می‌رود، به بیش از یک میلیون تومان در دو سه هفته اخیر بالغ می‌شود.
در بین دیگر مدل‌های 206، تیپ 6 نیز رکوردی عجیب را از خود به جا گذاشت و افزایش قیمتی 5/2 میلیون تومانی را تجربه کرد. این خودرو که اتومات است و هاچ بک، هم اکنون 29 میلیون تومان قیمت دارد. فعالان بازار عنوان می‌کنند که مدل‌های صندوقدار 206 نیز افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند. در حال حاضر 206 مدل V8 قیمتی برابر با 22 میلیون و 300 هزارتومان دارد که این موضوع از رشد قیمت 300 هزار تومانی آن حکایت می‌کند. همچنین مدل V9 نیز که این هفته 5/1 میلیون تومان افزایش قیمت را به خود دیده، هم اکنون 29 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد. این به این معناست که چيزي نمانده اين مدل از 206 قله 30 میلیون تومان را نیز فتح کند و رکوردی شاید جاودانه را در بازار خودرو از خود به جا بگذارد.
پژو 206 به نوعی اصلی‌ترین قربانی کاهش تولید امسال صنعت خودرو کشور به شمار می‌رود و بیشترین تغییرات قیمتی را نیز طی یکی دو ماه گذشته در بازار خودرو به خود اختصاص داده است. برخی کارشناسان معتقدند رانا (دومین محصول ملی ایران خودرو) در آینده‌ای نه چندان دور جانشین پژو 206 خواهد شد، هرچند مدیرفروش ایران خودرو عنوان می‌کند 206 جایی نمی‌رود و همچنان میهمان جاده مخصوص خواهد ماند.
اما به گفته نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت، پژو 207 آی نیز از قافله «گران شده‌ها» جا نمانده و قیمت این خودرو نیز به مرز 30 میلیون تومان رسیده است. هم اکنون 207 اتومات با توجه به افزایش قیمت یک میلیونی خود طی هفته جاری، 29 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد و بر سر رسیدن به قله 30 میلیون تومان، با 206 تیپ 6 رقابت می‌کند.
همچنین مدل دنده ای 207 نیز که حدود یک میلیون و 800 هزار تومان افزایش قیمت داشته، در حال حاضر 25 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.
داستان 207 نیز مانند 206 است، به نحوی که این خودرو نیز با افت تولید در بهار امسال روبه‌رو بوده و کارشناسان معتقدند دلیل اصلی قیمت کاذب این خودرو، همین افت تولید است. در بین دیگر محصولات ایران خودرو، در حال حاضر پژو 405 بنزین سوز قیمتی برابر با 15 میلیون و 300 هزار تومان دارد و این موضوع نشان می‌دهد 405 هم با افزایش قیمت روبه‌رو شده است. این خودرو در مدل دوگانه‌سوز خود نیز 16 میلیون و 250 هزار تومان به فروش می‌رسد. به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، در حال حاضر سمند SE با قیمتی معادل 14 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می‌رود و افزایش قیمت نداشته است. سمند جزو معدود خودروهای داخلی به شمار می‌رود که با مشکل خاصی در تولید روبه‌رو نیست.
اما تک شاسی بلند ایران خودرو یعنی سوزوکی گرندویتارا نیز که گفته می‌شود با کمبود قطعات روبه‌رو است، افزایش قیمتی شدید را طی یکی دو هفته گذشته تجربه کرده است. در حال حاضر ویتارای اتومات کلاس 8 قیمتی برابر با 68 میلیون و 500 هزار تومان دارد و کلاس 5 آن نیز 62 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.
رشد قیمت مگان
در بین دیگر خودروهای داخلی، این هفته تندر-90 افزایش قیمت خاصی را به خود ندید و هم اکنون در مدل E2 قیمتی برابر با 19 میلیون تومان دارد. E1 نیز اگر در بازار موجود باشد، باید 17 میلیون تومان برای خرید آن هزینه کرد.
تثبیت قیمت تندر-90 در شرایطی است که مگان این هفته باز هم سرکشی کرد و قیمت آن حدود یک میلیون تومان بالا رفت. به گفته فعالان بازار، در حال حاضر مگان اتومات (دو هزار سی سی) قیمتی برابر با 42 میلیون و 500 هزار تومان دارد و مدل دنده ای آن نیز 36 میلیون و 300 هزار تومان به فروش می‌رسد.
تب گرانی به ماکسیما هم سرایت کرده، به نحوی که فعالان بازار از افزایش قیمت دو میلیون تومانی آن خبر می‌دهند. ماکسیما که ظاهرا فقط امسال را میهمان پارس خودرو خواهد بود، هم اکنون 63 میلیون تومان قیمت دارد.
منبع:دنياي اقتصاد
















دوستان قبل از خارج شدن از صفحه لطفا تشکر کنید تا کاربران برای بیشتر کردن مطالب دل گرم شن 


در دنيا هيچ بن بستي نيست. يا راهي‌ خواهيم يافت و يا راهي‌ خواهيم ساخت....
16-05-1391 01:21 ق.ظ
 
ارسال: #2
ناهمگونی عرضه و تقاضا در بازار خودرو
پست‌ها: 479
تاریخ عضویت: 20 آبان 1390
اعتبار: 60
حالت من: انتخاب نشده
واقعیت این است که بازار خودرو کشور این روزها متاثر از شرایط تولید خودروسازان، هر روز با نوسان همراه است، به طوری که قیمت برخی خودروها روز به روز افزایش می‌یابد.
البته بحث فقط بحث افزایش قیمت‌ها نیست، بلکه مشکل جدی‌تر اینجا است که توليد خودرو كم شده و افراد کمتري امکان خرید آن را دارد. با این شرایط باید گفت پیش‌بینی کارشناسان مبنی بر افزایش قیمت خودرو درست از آب درآمده و همان طور که انتظار می‌رفت، کاهش تولید کار دست بازار داد و منحنی قیمت‌ها صعود کرد.
[عکس: 16-02.jpg]


به اعتقاد کارشناسان، بازار خودرو کشور هم اکنون تحت تاثیر فرمول ساده «عرضه و تقاضا» قرار گرفته و چون تولید افت کرده و عرضه کم شده است، قیمت‌ها نیز بالا رفته‌اند. اگرچه برخی کارشناسان معتقدند افزایش قیمت خودروها حدی دارد و بعید است بالاتر از اینها برود، اما فعلا که کسی جلودار افزایش قیمت‌ها نیست و خودروهای داخلی روز به روز گران‌تر می‌شوند.
از آنجاکه تولید نیز اوضاع مناسبی ندارد و تا رو به راه نشود، امیدی به آرام شدن بازار خودرو نیست، بعید به نظر می‌رسد بازار به این زودی‌ها رنگ کاهش قیمت و آرامش را به خود ببیند. حال قرار است وامی دو هزار میلیاردی از سوی دولت به خودروسازان پرداخت شود و فعالان صنعت خودرو معتقدند با این پول می‌توان اوضاع تولید را سر و سامان داد. البته در پرداخت این وام به خودروسازان تردیدهایی وجود دارد و با وجود ابلاغ آن به بانک‌های عامل، نمی‌توان با اطمینان در مورد پرداخت آن صحبت به میان آورد. اگر فرض را برپرداخت وام دو هزار میلیاردی بگیریم، می‌توان به عادی شدن وضع تولید و اوضاع بازار امیدوار شد، اما اگر روند فعالیت خودروسازان به همین شکل ادامه یابد، بازار همچنان در گرانی باقی خواهد ماند. با شرایطی که هم اکنون در بازار خودرو رخ داده، باید عنوان کرد «خودرو» هم به نوعی «طلا» گشته و مانند سال‌ها قبل به کالایی سرمایه‌ای تبدیل شده است.
206 از 20 هم گذشت
اما به بازار برویم و ببینیم اوضاع قیمت‌ها در هفته جاری به شکل بوده است.
آن طور که فعالان بازار می‌گویند، این هفته پژو 206 باز هم افزایش قیمت را تجربه کرد و در تمام مدل‌های خود گران شد. در این بین، تیپ دو 206 از مرز 20 میلیون تومان نیز گذشت و هم اکنون 20 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد، که نشان‌دهنده جهش حدودا 5/1 میلیون تومانی آن است. همچنین تیپ 6 این خودرو نیز 30 میلیون تومان را رد کرد و گفته می‌شود در حال حاضر قیمتی برابر با 31 میلیون تومان دارد که رکوردی عجیب برای آن به حساب می‌آید. در بین مدل‌های صندوق دار 206 نیز V9 با قیمتی معادل 30 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع از افزایش قیمت 500 هزار تومانی V9 حکایت می‌کند. V8 نیز به عنوان دیگر مدل صندوقدار 206، هم اکنون 23 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد. پژو 206 از جمله خودروهایی است که طی بهار امسال کاهش تولیدی شدید را تجربه کرده و از همین رو تا این حد افزایش قیمت را به خود می‌بیند. در کنار پژو 206 اما پژو 207 آی مدل اتومات نیز این هفته افزایش قیمت را تجربه کرد و به قله 30 میلیون تومان رسید تا 206 را تنها نگذاشته باشد.
افزایش قیمت یک میلیونی مگان
اما نگاهی نیز به قیمت محصولات سایپا و پارس خودرو در بازار بیندازیم. در این بین، مگان دنده اتومات یک میلیون تومان دیگر گران شد و هم اکنون 43 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. مدل دنده‌ای مگان نیز 36 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد که ظاهرا تغییر خاصی نداشته است. این در حالی است که تندر-90 در مدل E2 حدود 200 هزار تومان افزایش قیمت را در این هفته به خود دید، به نحوی که هم اکنون 19 میلیون و 300 هزار تومان به فروش می‌رسد. این قیمت البته به مدل پارس خودرویی تندر مربوط می‌شود و نوع ایران خودرویی آن قیمتی زیر 19 میلیون تومان دارد. تندر-90 در مدل E1 نیز اگر موجود باشد، 17 میلیون و 500 هزار تومان قیمت خواهد داشت.
دیگر محصول پارس خودرو که افزایش قیمت را تجربه کرده، نیسان تینا نام دارد و حدود دو میلیون و 500 هزار تومان گران شده است. این محصول در حال حاضر 83 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. تینا خودرویی کاملا مونتاژی به شمار می‌رود و فعلا تیراژ بالایی ندارد.
در بین دیگر پارس خودرویی‌های بازار، این هفته ماکسیما تغییر قیمت خاصی را به خود ندید و هم اکنون قیمتی برابر با 64 میلیون تومان دارد. این خودرو البته طی یک ماه گذشته بیش از چهار میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است.
منبع:دنياي اقتصاد
















دوستان قبل از خارج شدن از صفحه لطفا تشکر کنید تا کاربران برای بیشتر کردن مطالب دل گرم شن 


در دنيا هيچ بن بستي نيست. يا راهي‌ خواهيم يافت و يا راهي‌ خواهيم ساخت....
16-05-1391 01:32 ق.ظ
 
ارسال: #3
احتمال انصراف جنرال موتورز از سرمایه‌گذاری در پژو
پست‌ها: 479
تاریخ عضویت: 20 آبان 1390
اعتبار: 60
حالت من: انتخاب نشده
[عکس: 16-03.jpg]

جنرال موتورز که در ماه مارس 7 درصد از سهام پژو را خرید، اعلام کرده اگر فروش این خودروساز فرانسوی برای پنجمین سال پیاپی کاهش یابد، ممکن است در این سرمایه‌گذاری تجدیدنظر کند.
جنرال موتورز که از سال 1999 نزدیک به 17 میلیارد دلار در اروپا ضرر کرده، شراکت با پژو را یکی از راه‌های جبران این ضرر سنگین ارزیابی کرده بود، اما از نظر برخی تحلیلگران حالا ‌آنها پی برده‌اند که محاسباتشان اشتباه بوده و این شراکت از همان ابتدا هم هیچ توجیهی نداشته است. خودروساز آمریکایی موافقت کرده بود تا 320 میلیون یورو به پژو، در قالب خرید تجهیزات و توسعه‌ تولید خودرو، کمک کند.
جنرال موتورز اعلام کرده که انتظار داشته کاهش ارزش سهام پژو موقتی باشد، اما این وضعیت طولانی شده و چنین برمی‌آید که در آینده نزدیک هم بهبود چندانی نخواهد یافت. پژو تنها در نیمه اول امسال 662 میلیون یورو از دست داده است.


منبع:دنياي اقتصاد
















دوستان قبل از خارج شدن از صفحه لطفا تشکر کنید تا کاربران برای بیشتر کردن مطالب دل گرم شن 


در دنيا هيچ بن بستي نيست. يا راهي‌ خواهيم يافت و يا راهي‌ خواهيم ساخت....
16-05-1391 01:33 ق.ظ
 
ارسال: #4
واكنش بازار به تازه‌واردها
پست‌ها: 479
تاریخ عضویت: 20 آبان 1390
اعتبار: 60
حالت من: انتخاب نشده
واكنش بازار به تازه‌واردها

اروپایی، ایرانی، کره‌ای یا حتی چینی، برای مشتریان ایرانی خیلی فرقی نمی‌کند، فقط مهم این است که «جدید» باشد و «تازه‌وارد»؛ کافی است تنها خبر یک تازه وارد منتشر شود، از همان لحظه اول پیگیری مشتریان ایرانی و گمانه‌زنی‌هایشان در مورد خودرو جدید آغاز می‌شود و پرسش‌هایی از قبیل «کی می‌آید»، «چقدر می‌ارزد»، «قیمت آن چقدر است»، «از فلان خودرو بهتر است»، «بعدها چه قیمتی پیدا می‌کند» و...، دهان به دهان می‌چرخد و خود تبلیغی می‌شود بی‌هزینه برای خودروي موردنظر.


همین است که معمولا خودروهای جدید در بازار ایران، فارغ از ****ت و ملیت و تنها به دلیل «تازه بودن» مورد استقبال مشتریان قرار می‌گیرند و در آغازین ساعات پیش‌فروش، بخش قابل توجهی از آنها به فروش می‌روند.
اما دلیل این رفتار مشتریان ایرانی در قبال خودروهای تازه وارد چیست؟
در این مورد کارشناسان معتقدند «نبود تنوع» دلیل اصلی هیجان اولیه ایرانی‌ها برای خرید خودروهای «تازه وارد» است و چون تنوع چندانی در بازار خودرو ایران به چشم نمی‌آید، مشتریان همواره به دنبال مدل‌های جدید هستند و معمولا از هر آنچه که تازه عرضه می‌شود، استقبال به عمل می‌آورند.
این البته در حالی است که مشتریان خودروهای تازه وارد داخلی یا مونتاژی چندی بعد معمولا با دو مشکل اصلی یعنی «تاخیر در تحویل خودرو» و «قیمت نهایی خودرو» روبه‌رو و آنجا است که داستان تازه آغاز می‌شود.
سمند، تندر-90، تیبا، پروتون، فولکس گل، فیات و سی ینا از جمله خودروهایی هستند که طی این چند سال، بازیگران «داستان تازه‌واردها» بوده و هر کدام چالش‌های خاص خود را داشته‌اند. فصول مشترک این خودروها به تاخیر در تحویل و قیمت آنها مربوط می‌شود، به نحوی که اغلب نه تنها دیرتر از موعد مقرر تحویل مشتریان شده‌اند، بلکه قیمت شان نیز گاه گرانتر از قیمت‌های اعلامی اولیه از آب درآمده است، به اعتقاد کارشناسان همین مشکلات بود که همزمان با ادغام دو وزارتخانه صنعت ومعدن با بازرگانی، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان در قانون حمایت از مصرف‌کنندگان، شيوه‌نامه جديدي براي فروش خودرو وضع كرد.
بر همین اساس روند عرضه خودروهای تازه وارد داخلی در چند سال گذشته، به شکلی بوده که اغلب موعد تحویل آنها رعایت نشده است.
فرقی هم ندارد که طرف خودروساز، دولتی بوده یا خصوصی، این دو مشکل (تاخیر در تحویل و افزایش قیمت)، ظاهرا دولتی و خصوصی نمی‌شناسد و به اصطلاح «فراگیر» است، هرچند که به هر حال وقتی طرف دولتی بوده، مشتریان حداقل توانسته اند پیگیر ماجرا شده و کم و بیش به حق و حقوق شان برسند، اما در مورد خصوصی‌ها معمولا دستشان به جایی بند نشده است.
به نظر می‌رسد، موضوعی که سبب شده طی سال‌های گذشته تحویل خودروهای تازه وارد به تاخیر بیفتد و قیمت آنها افزایش یابد، ناهماهنگی‌هاي اولیه بين حجم تقاضا و ظرفیت تولید و همچنین عدم پیش‌بینی درست از آینده قیمت‌ها است.
به عبارت بهتر، وقتی فلان شرکت خودرویی را عرضه می‌کند، معمولا از ميزان استقبال مردم از پيش‌فروش خودرو برآورد دقيقي ندارد و وقتی موعد تحویل فرا می‌رسد، نمی‌تواند تعهداتش را انجام دهد و سبب ن****یتی مشتریان می‌شود. شاید بتوان یکی از ریشه‌های افزایش قیمت خودروهای تازه وارد را نیز در همین موضوع جست‌وجو کرد، زیرا وقتی عرضه به حد تقاضا نباشد، بازار سیاه به وجود می‌آید و قیمت‌ها بالا می‌روند و پایین آوردن آنها دیگر به این راحتی‌ها نیست.
البته موضوع دیگری که به افزایش قیمت خودروهای تازه وارد می‌انجامد، افزایش هزینه‌های تولید در فاصله پیش فروش تا تحویل آنها است، به نحوی که معمولا فاصله زمانی قابل توجهی بین زمان پیش‌فروش تا موعد تحویل وجود دارد و چون هزینه‌های تولید در این فاصله رشد می‌کند و پیش‌بینی‌های لازم نیز از سوی خودروساز در این مورد صورت نمی‌گیرد، قیمت نهایی خودرو در زمان «عرضه» متفاوت با موعد «تحویل» می‌شود.
تجربه از سمند تا تیبا
اما نگاهی بیندازیم به ماجرای خودروهای تازه واردی که تا قبل از قانون حمایت از مصرف‌کنندگان ،طی چند سال گذشته توسط خودروسازان داخلی به بازار عرضه شده‌اند.
برای نمونه اول به سراغ سمند برویم، خودرویی که گفته می‌شود قرار بود زیر 10 میلیون تومان قیمت داشته باشد، اما هزینه‌های طراحی و تولید آن افزایش یافت به طوری که مشتریان ایرانی هیچ وقت رنگ سمند زیر 10 میلیون تومان را ندیدند و این خودرو هم اکنون نیز قیمتی بالای 15 میلیون تومان دارد.
گفته می شود چون سمند تجربه اول صنعت خودرو ایران در «ملی سازی» بود، هزینه‌های طراحی و تولید آن افزایش یافت و نتوانست اهداف قیمتی اش را محقق کند. تحویل آن نیز طبیعتا به دلیل مشکلات در تولید اولیه با تاخیر انجام شد. از سمند که بگذریم، به ماجرای پر فراز و نشیب تندر-90 می‌رسیم. اگرچه قرارداد تندر-90 در اوایل دهه هشتاد به امضا رسید، اما اولین تندر تولید داخل خرداد ماه 86 تحویل مشتریان شد، آن هم با قیمتی فراتر از آنچه که در قرارداد آمده بود و مشتریان انتظارش را می‌کشیدند.
قرار بود تندر-90 با قیمتی بین شش تا هفت میلیون تومان عرضه شود تا جایگزینی مناسب باشد برای پیکان و بعدها پراید، اما تولید این خودرو آنقدر به تاخیر افتاد که تندر فقط در مقطعی کوتاه و تنها در ساده ترین مدل خود، قیمتی نزدیک به 10 میلیون تومان را تجربه کرد.تندر هم اکنون قیمتی بالای 15 میلیون تومان دارد و حتی با این قیمت نیز ظاهرا تولیدش ضررده است.
«قیمت» البته تنها مشکل تندر نبود و تحویل این خودرو نیز تاخیر زیادی داشت و مشتریان مجبور شدند ماه‌ها در انتظار دریافت تندر ثبت‌نامی‌شان بمانند.
اما ماجرای تندر کمرنگ و کم‌کم حل شد و صنعت خودرو تجربه‌ای دیگر در مورد خودروهای داخلی به خود دید و این بار تیبا بود که عرضه آن تاخیری سه ساله را تجربه کرد و قیمتش نیز افزایشی قابل توجه داشت.
تیبا سال 87 رونمایی شد اما حدود سه سال بعد به بازار آمد و در حالی که قرار بود زیر 10 میلیون تومان قیمت داشته باشد، هم اکنون به مرز 14 میلیون تومان در بازار نیز رسیده است.
تاخیر در تحویل و افزایش قیمت خودروهایی همچون فیات، گل و پروتون نیز که داستان دیگری دارد. با تمام این تفاسیر سازمان حمایت از سال گذشته با تهيه شيوه نامه‌اي اقدام به ساماندهی مشکلات مذکور کرد تا شاید دیگر تاخیری در تحویل یا افزایش قیمت خودروهای پیش فروش شده نداشته باشیم.
منبع:دنياي اقتصاد
















دوستان قبل از خارج شدن از صفحه لطفا تشکر کنید تا کاربران برای بیشتر کردن مطالب دل گرم شن 


در دنيا هيچ بن بستي نيست. يا راهي‌ خواهيم يافت و يا راهي‌ خواهيم ساخت....
16-05-1391 01:37 ق.ظ
 
ارسال: #5
قيمت خودروهاي توليد داخل
پست‌ها: 479
تاریخ عضویت: 20 آبان 1390
اعتبار: 60
حالت من: انتخاب نشده
قيمت خودروهاي توليد داخل
[عکس: 16-05.JPG]
















دوستان قبل از خارج شدن از صفحه لطفا تشکر کنید تا کاربران برای بیشتر کردن مطالب دل گرم شن 


در دنيا هيچ بن بستي نيست. يا راهي‌ خواهيم يافت و يا راهي‌ خواهيم ساخت....
16-05-1391 01:40 ق.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  راهنمای خرید خودرو: تندر90 بخریم یا ریو ؟ pajhan 0 280 25-04-1391 07:36 ب.ظ
آخرین ارسال: pajhan

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان