تکنیک Giant Set - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

تکنیک Giant Set
زمان کنونی: 16-09-1395،03:41 ب.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Friga
آخرین ارسال: Friga
پاسخ: 1
بازدید: 192

 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: تکنیک Giant Set
ارسال: #1
تکنیک Giant Set
پست‌ها: 11,943
تاریخ عضویت: 20 اردیبهشت 1390
اعتبار: 288
حالت من: Shad
از اصلی ترین زیرمجموعه های این تکنیک میتوان به تکنیک پیش خستگی "Giant Set" اشاره کرد . "Giant" به معنی "غول آسا و بسیار بزرگ" است .

به عنوان مثال : برای این نوع از تکنیک پیش خستگی میتوان پشت بازو , سرشانه ها و سینه را مثال زد و به قرار زیر عمل کرد .

ابتدا با یکی از حرکات تک مفصلی , عضلات پشت بازو را به خوبی تحت فشار قرار میدهید که میتوان به "پشت بازو سیمکش" اشاره کرد که حرکتی تک مفصلی بوده و تنها عضلات سه سر بازو (پشت بازو) را با فشار تمرین آشنا میکند . در این حرکت فقط مفصل آرنج است که حرکت را تجربه میکند و دیگر مفاصل ثابت میمانند .

پس از اجرای این حرکت بر روی عضلات سه سر بازو به سراغ عضلات سرشانه رفته و حرکتی را انتخاب میکنید که بر روی پشت بازو ها و هم بر روی شانه ها (دلتوئیدها) فشار وارد میکند .

از جمله این حرکات میتوان به "پرس سرشانه" و "سرشانه با دمبل" اشاره کرد . حرکاتی مانند "نشر از جانب" و "نشر خم" و "نشر از روبرو" حرکاتی هستند که عضلات دلتوئیدی را از زوایای مختلف تحت فشار قرار میدهند . به این نکته توجه کنید که این حرکات هرگز نمیتوانند در این سیستم مورد استفاده قرار گیرند چرا که این حرکات عضلات پشت بازو را تحت فشار تمرینی قرار نمیدهند . فقط در حرکاتی که وزنه ها را رو به سمت بالا فشار میدهید , عضلات پشت بازو درگیر میشوند .


در پایانی ترین بخش این سیستم به سراغ تمرینی میروید که فشار تمرین را , هم بر روی عضلات سه سر بازو و هم بر روی عضلات سرشانه و هم بر روی عضلات سینه ای اعمال کند . از جمله این حرکات میتوان به "پرس سینه" که از پایه ای ترین حرکات پرورش اندام است , اشاره کرد .

این فرم از تکنیک را میتوان تکنیک "گام به گام" دانست . در این تکنیک شما هر گام به سمت جلو برمیدارید یک عضله دیگر از عضلات بدن را وارد بازی تمرین و عضله سازی میکنید . در این مثال ساده نمونه ای از اجرای این سیستم بر روی عضلات بالا تنه رو شرح دادیم و حالا نوبت به عضلات پایین تنه میرسد .


ابتدا بر روی یکی از عضلات پایین تنه مانند عضلات پشت پا , حرکتی تک مفصلی مانند "پشت پا دستگاه" را اجرا کرده و این عضلات را خسته کنید . اجرای صحیح حرکات تمرینی ضامن سلامت و رشد عضلانی خواهد بود .

سپس حرکتی که هم بر روی عضلات پشت پا و هم بر روی عضلات سُرینی (باسن) فشار وارد میکند را انجام دهید . از جمله میتوان به "پشت پا هالتر" اشاره کرد سپس به سراغ حرکتی بروید که بر روی عضلات پشت پا , عضلات سُرینی (باسن) و عضلات چهارسر ران فشار وارد کند و از جمله این حرکات میتوان به حرکت "لانچ" اشاره کرد .
















دورمچم به جای ساعت یکنوار مشکی بستم
تا همه بفهمن من از همه هر چه زمانو متعلق به زمان است بیزارم
من هم روزی قلبی داشتم
که توسط مردمانی ازمیان شما شکست و شکست تا سنگی شد
واکنون روزگاریست که شیطان فریاد میزند..
انسان پیدا کنید سجده خواهم کرد...


=====ஜ۩۞۩ஜ=====

08-02-1392 12:16 ق.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  تکنیک Cheating Friga 0 93 24-06-1393 11:33 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  تکنیک Drop Set (کم کردنی) Friga 0 118 24-06-1393 11:31 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  تکنیک تمرینی FST 7 Friga 0 823 20-01-1393 08:23 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  تکنیک های منحصر بفرد برای تناسب اندام به روش نوین امروزی Friga 0 151 24-10-1392 01:13 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  تکنیک Cheating Friga 0 173 11-06-1392 09:58 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان