تکنیک دراپ ست - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

تکنیک دراپ ست
زمان کنونی: 20-09-1395،02:21 ب.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Friga
آخرین ارسال: Friga
پاسخ: 1
بازدید: 254

 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: تکنیک دراپ ست
ارسال: #1
تکنیک دراپ ست
پست‌ها: 11,943
تاریخ عضویت: 20 اردیبهشت 1390
اعتبار: 288
حالت من: Shad
تکنیک شناخته شده دراپ ست یکی از پیشرفته ترین تکنیکهای تمرین با وزنه است که امروزه در پرورش اندام و تمرین با وزنه مطرح بمده و مورد استفاده پیشرفته ها و حرفه ای ها قرار میگیرد .

استفاده از این تکنیک بر خلاف تکنیک تقلب و تکنیکهای دیگر که معمول بوده , بسیاری از ورزشکارام به صورت ناخودآگاه از فرم های ابتدایی این تکنیک استفاده میکنند . در تمرین با وزنه چندان معمول و مرسوم نبوده و این تکنیک برای افراد تازه کار توصیه نمیشود .

در این تکنیک ابتدا یک ست با وزنه های نیمه سنگین و یا حتی سنگین انجام میدهید و عضلات را تا حد ناتوانی پیش میبرید و بلافاصله پس از آن با استفاده از وزنه های سبکتر , عضلات را دوباره تا حد ناتوانی کامل تحت فشار قرار میدهید .

تمام اصل این تکنیک در این چند کلمه خلاصه میشود که به ظاهر ساده است اما کسانی که از این تکنیک استفاده کرده و یا استفاده میکنند از ظرافت و حساسیت کار مطلع هستند . در منابعی که در مورد این تکنیک به رشته تحریر درآمده است به مفاهیم و عباراتی از قبیل "دوبل دراپ" و "تریبِل دراپ" برخورد کرده اید .


"دوبل دراپ" یعنی اینکه شما تنها یک بار از وزن وزنه هایی که با آنها تمرین میکنید کم میکنید و "تریبل دراپ" یعنی 2 بار از وزنه های تمرینی کم میکنید . البته بعضی از مواقع شما این تکنیک ویژه را با استفاده از دمبل اجرا میکنید و میتوانید وزن وزنه های تمرینی را به تناوب و در دفعات بیشتر کم کنید .

شما هربار که از وزن وزنه های خود کم میکنید باید 20% از کل وزنه تمرینی را کم کنید و باید قبل از شروع حرکت محاسبات لازمه را بعمل آورید .

بطور مثال : اگر حرکت "جلوبازو با هالتر" با وزنه 15 کیلویی اجرا میکنید , حدود 3 تا 4 کیلو از وزنه کم کرده و حرکت را ادامه میدهید . این سیستم تمرینی را میتوان در حرکات با دستگاه ها هم مورد استفاده قرار داد .

این تکنیک فشار بر عضلات وارد کرده و سرفه جویی در زمان و انرژی را بهمراه دارد .


نوع دیگر اجرای این تکنیک :

ابتدا حرکتی مانند "پرس بالا سینه" با وزنه های سنگین اجرا کنید و سپس با وزنه ای سبکتر به سراغ حرکت "پرس سینه" رفته و دوباره با وزنه ای کمی سبکتر به اجرای حرکت "زیر سینه با هالتر" بروید .
















دورمچم به جای ساعت یکنوار مشکی بستم
تا همه بفهمن من از همه هر چه زمانو متعلق به زمان است بیزارم
من هم روزی قلبی داشتم
که توسط مردمانی ازمیان شما شکست و شکست تا سنگی شد
واکنون روزگاریست که شیطان فریاد میزند..
انسان پیدا کنید سجده خواهم کرد...


=====ஜ۩۞۩ஜ=====

09-02-1392 12:03 ق.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  تکنیک Cheating Friga 0 93 24-06-1393 11:33 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  تکنیک Drop Set (کم کردنی) Friga 0 118 24-06-1393 11:31 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  تکنیک تمرینی FST 7 Friga 0 832 20-01-1393 08:23 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  تکنیک های منحصر بفرد برای تناسب اندام به روش نوین امروزی Friga 0 151 24-10-1392 01:13 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  تکنیک Cheating Friga 0 175 11-06-1392 09:58 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان