تکنیکهای تکرارهای تکمیلی - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

تکنیکهای تکرارهای تکمیلی
زمان کنونی: 14-09-1395،01:12 ق.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Friga
آخرین ارسال: Friga
پاسخ: 1
بازدید: 118

 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: تکنیکهای تکرارهای تکمیلی
ارسال: #1
تکنیکهای تکرارهای تکمیلی
پست‌ها: 11,943
تاریخ عضویت: 20 اردیبهشت 1390
اعتبار: 288
حالت من: Shad
به جرات میتوان گفت که تکنیک تکرارهای تحمیلی , یکی از پر مصرفترین تکنیکهایی است که ورزشکاران سطوح پیشرفته و حتی ورزشکاران سطوح متوسط به صورت آگاهانه و یا ناخود آگاه , از آن استفاده میکنند .

در این تکنیک که از تکنیکهای پیشرفته تمرینی با وزنه محسوب میشود , فرد برای تمرین دادن عضلات خود از وزنه هایی استفاده میکند که تمرین با آنها در حالت عادی و با این شدت و تعدادی که در اجرای این تکنیک انجام میدهد برای وی ممکن نبوده است و به عبارت ساده تر میتوان گفت که فرد به کمک اجبار و تحمیلی که بر خود روا میدارد و همچنین به کمک مختصر نیرویی که از یار کمکی دریافت میکند , تمرین با این تناژ از وزنه و تمرین با این تعداد و تکرار را بر بدن و بر عضلات خود تحمیل میکند .

گفته میشود که بسیاری از توانائیهای جسمی و ذهنی , زمانیکه وی مجبور به انجام دادنه کاری شده و در شرایط دشوارِ بیش بینی نشده ای قرار گرفته باشد , رخ مینماید . انسان در حالات عادی از عهده انجام برخی از امور بر نمیاید اما زمانیکه همین امور بر وی تحمیل میگردند , به هر زحمتی که شده باشد از عهده انجام آنها بر میاید و فلسفه اصلی این تکنیک نیز بر این اصل اثبات شده و پذیرفته شده استوار است .

عضلات آدمی در حالت عادی و در شرایطی که تحت فشار غیر منتظره و تحمیلی قرار داده نشوند , توان تمرین با وزنه هایی که با این تکنیک مورد استفاده قرار میگیرد را نخواهند داشت . اما زمانیکه در شرایط فیزیکی و در شرایط روحی اجرای این تکنیک قرار میگیرد به هر زحمتی که شده باشد تکرارها را به پایان برده و از این آزمایش و از این تمرین نیز سربلند بیرون میایند . اما این مهم را نیز باید در نظر داشت که اجرای صحیح حرکات تمرینی در این تکنیک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است .

موارد مهم در اجرای این تکنیک :

اصلیترین اشتباه در اجرای این تکنیک زمانی رخ میدهد که ورزشکار در انتخاب وزنه ای که باید در این تکنیک با آن تمرین کند دچار خطای سهوی و یا عمدی شده و از تناژهایی به مراتب زیادتر از آنچه که باید انتخاب شود استفاده کرده و در نتیجه سهم عمده فشار تمرین را بر دوش یار تمرینی مینشاند .

به یاد داشته باشید که هر تکنیکی برای همه قسمتهای بدن مناسب نیست . بیشترین مورد استفاده این تکنیک در حرکاتی همانند "پرس سینه , اسکوات , جلو بازو با هالتر" و حرکات مشابه است .

این تکنیک در عین حالی که در موارد حرفه ای بسیار کارآمد ظاهر شده است , بسیار هم مصدومیت زا بوده و برای کسانی که سابقه چندانی (حدود 6 ماه تا 1 سال) در تمرین با وزنه های سنگین نداشته و اصول کار با این تکنیک را به درستی بلد نبوده و یا این اصول را رعایت نمیکنند , توصیه نمیشود .

یار تمرینی که در این تکنیک از وی استفاده میکنید باید آشنا به اصول علمی کمک کردن بوده و بیشتر از نیروی عضلات خود از تکنیکهای انگیزش روانی و از تکنیکهای تلقین برای کمک کردن به شما استفاده کند .
















دورمچم به جای ساعت یکنوار مشکی بستم
تا همه بفهمن من از همه هر چه زمانو متعلق به زمان است بیزارم
من هم روزی قلبی داشتم
که توسط مردمانی ازمیان شما شکست و شکست تا سنگی شد
واکنون روزگاریست که شیطان فریاد میزند..
انسان پیدا کنید سجده خواهم کرد...


=====ஜ۩۞۩ஜ=====

08-02-1392 12:13 ق.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  تکنیک تکرارهای تحمیلی Friga 0 297 11-06-1392 09:36 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان