توصیه هایی برای کاهش خطر آسیب دیدگی در یوگا - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

توصیه هایی برای کاهش خطر آسیب دیدگی در یوگا
زمان کنونی: 15-09-1395،08:02 ق.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Friga
آخرین ارسال: Friga
پاسخ: 1
بازدید: 130

 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: توصیه هایی برای کاهش خطر آسیب دیدگی در یوگا
ارسال: #1
توصیه هایی برای کاهش خطر آسیب دیدگی در یوگا
پست‌ها: 11,943
تاریخ عضویت: 20 اردیبهشت 1390
اعتبار: 288
حالت من: Shad
اگر چه برای اکثر افراد سالم، یوگا از ورزش های بی خطر غیر هوازی محسوب می شود، ولی کاملا" بدون خطر و ریسک نیست. به گزارش آکادمی آمریکایی ارتوپدی جراحان، آسیب های یوگا که اغلب در اورژانس تحت درمان قرار می گیرند شامل تکرارها و کشش های بیش از حد به مناطق گردن، شانه، ستون فقرات، پاها و زانو است.
ایمنی در یوگا قبل از شروع آن همچنین در صورتی که دارای شرایط پوکی استخوان شدید، فشار خون بالا و یا پایین، مشکلات گوش، مشکلات ستون فقرات، بارداری (از جمله خطرات برای نوزاد متولد نشده) باشید میزان خطر و آسیب دیدگی را افزایش می دهد.
 
چند راهنمایی برای اینکه خطر آسیب دیدگی در یوگا را کاهش دهید عبارتند از:
-اگر شما حامله هستید و یا سابقه بیماری دارید
قبل از شروع یوگا با پزشک خود مشورت کنید تا برای شما تعیین کند  که چه نوع و چه سطحی از یوگا برای شما ایمن و بی خطر است.
-سعی نکنید یوگا را خودسرانه یاد بگیرید
انجام تمرینات یوگا با یک مربی با تجربه و دارای مجوز، راه مناسبی برای یادگیری و انجام تمرینات جهت جلوگیری از هر گونه آسیبی می باشد.
-یوگا جایگزین مناسبی برای درمان های پزشکی نیست
درست است که یوگا فواید زیادی برای سلامتی دارد و حتی ممکن است به عنوان بخشی از برنامه های درمانی گنجانده شود. اما مهم است که ارتباط نزدیکی با پزشک داشته باشید تا در زمان مناسب درمان مناسب را دریافت کنید.
- محدودیت های خود را بدانید و به آن ها توجه کنید
قبل از شروع هر نوع ورزش و حرکت جدیدی از یوگا، در مورد نیاز فیزیکی خود سوال کنید.با مربی و سایر افرادی که این نوع از یوگا را انجام می دهند صحبت کنید تا مطمئن شوید که آن حرکت برای شما مناسب است یا خیر و آن حرکت چقدر شدید است.
- آهسته انجام دهید
شما در حال مسابقه با فردی دیگر در کلاس نیستید. آموزش اصول اولیه مانند تنفس مناسب و چگونه به حفظ تعادل رسیدن، قبل از هر چیز اهمیت دارد.
- بدن خود  گرم کنید
قبل از شروع هر جلسه بدن خود را به صورت مناسب گرم کنید،عضلات شما وقتی سرد باشند و آمادگی مناسب را برای انجام تمرینات نداشته باشند، ریسک آسیب پذیری بیشتری دارند.
- لباس مناسب بپوشید
هنگام انجام تمرینات لباس هایی بپوشید که به شما اجازه دهد به راحتی حرکات را انجام دهید.
-سوالات خود را بپرسید
اگر حرکتی را به درستی متوجه نشدید، قبل از اینکه به خودتان فشار بیاورید از مربی بخواهید تا دوباره  آن حرکت را به شما توضیح دهد.
- آب بدن خود را حفظ کنید
حفظ آب بدن در حین فعالیت ورزشی مهم است؛ بخصوص اگر در حال تمرین "هات یوگا" هستید که در یک اتاق بسیار گرم و مرطوب انجام می شود.

- به آنچه که در بدن شما می گذرد و به شما می گوید دقت کنید
ورزش یوگا قرار نیست باعث صدمه زدن به شما گردد. اگر احساس درد دارید بهتر است آن را متوقف کنید. اگر درد همچنان ادامه دارد، به پزشک مراجعه کنید، اگر درد قفسه سینه، احساس ضعف و یا بیش از حد احساس گرم بودن می کنید و یا سرگیجه دارید، بلافاصله تمرین را قطع کنید ،در صورتی که این احساس بعد از اینکه تمرین را متوقف کردید نیز ادامه پیدا کرد حتما به اورژانس مراجعه کنید.
منبع :elmevarzesh.com
















دورمچم به جای ساعت یکنوار مشکی بستم
تا همه بفهمن من از همه هر چه زمانو متعلق به زمان است بیزارم
من هم روزی قلبی داشتم
که توسط مردمانی ازمیان شما شکست و شکست تا سنگی شد
واکنون روزگاریست که شیطان فریاد میزند..
انسان پیدا کنید سجده خواهم کرد...


=====ஜ۩۞۩ஜ=====

06-01-1393 05:55 ب.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان