توصیه‌هایی به بدخواب‌ها - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

توصیه‌هایی به بدخواب‌ها
زمان کنونی: 14-09-1395،11:50 ب.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: yasna
آخرین ارسال: yasna
پاسخ: 1
بازدید: 174

 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: توصیه‌هایی به بدخواب‌ها
ارسال: #1
10 توصیه‌هایی به بدخواب‌ها
پست‌ها: 712
تاریخ عضویت: 09 مرداد 1391
اعتبار: 80
حالت من: انتخاب نشده
اگر از بدخوابی رنج می‌برید، مدتی توصیه‌های پی‌آمده را انجام دهید تا اثرات مفیدش را ببینید.



با شكم پر یا برعكس، گرسنه به رختخواب نروید. از دو تا سه ساعت قبل از خواب سیگار نكشید و مواد كافئین‌دار مثل قهوه و چای نخورید. بادام، گردو، موز، هلو، زردآلو، شیر و... جزو خوراكی‌های خواب‌آورند.



یكی دو ساعت قبل از خواب یكی از این خوراكی‌ها را میل كنید. محل خوابتان را خنك نگاه دارید (خنكای مطبوع، نه سرد و اذیت‌كننده).


فقط وقتی روی تخت یا رختخواب دراز بكشید كه قصد خواب دارید. فكرتان را آزاد كنید و به مرور خاطرات، رفتار و گفتار خود یا دیگران قبل از خواب نپردازید.به یادآوری امور فردا در رختخواب نپردازید.



همه آن امور را از قبل یادداشت كنید تا ذهنتان مشغول نشود. فقط به خوابیدن فكر كنید. اگر اضطراب و استرسی دارید، با شمردن اعداد به آهستگی، انجام اعمال ریلكسیشن و آرام‌سازی ذهن و بدن، به خود كمك كنید و آرام و مداوم جملاتی مثل «من آرومم... آروم... آروم... آروم...» یا «راحتم... راحت... راحت...»، آرامش و راحتی را بازیابید.


خود را در جایی یا حالتی تصور كنید كه آرام و راحت می‌پندارید.حتی اگر معتقدید چشمتان با تماشای تلویزیون یا نگاه كردن به حروف خسته و خواب‌آلود می‌شود از مطالعه، تماشای تلویزیون، گوش كردن به رادیو و... در رختخواب خودداری كنید.منظم بخوابید.

حتی اگر روزهای اول سخت است، سعی كنید به مرور راس ساعت بخوابید و راس ساعت از تخت بیرون آیید.بیش از شش تا هفت‌ونیم ساعت در شبانه‌روز نخوابید.
نزدیك ساعت خوابتان چرت نزنید! فقط در نیمة روز آن هم 15 تا 20 دقیقه ـ نه بیشتر ـ چرتی كوتاه بزنید تا شبانگاه بهتر بخوابید.


اگر به صدا حساسیت دارید، محیط یا شرایطی را فراهم كنید كه ذهنتان را مشغول نكند.چراغ خواب را دور بیندازید! تاریكی مطلق درمان بدخوابی‌ست.


حتی نور كم هم ذهن را در حالت آماده نگاه می‌دارد تا در برابر خواب عمیق -كه بخش اصلی خواب برای رفع خستگی و تجدید قواست ـ مقاومت كند (چراغ‌قوه‌ای كوچك نزدیكتان بگذارید تا در صورت نیاز استفاده كنید).


در طول روز حتما یكی دو بطری آب بنوشید.ورزش یا نرمش صبحگاهی، علاوه بر تنظیم سوخت‌وساز بدن و جلوگیری از چاقی، به تنظیم خواب كمك می‌كند.


نیم ساعت بعد از صبحانه، در هوای آزاد ورزش كنید، سپس دوش بگیرید و در صورت احساس خستگی طی روزهای اول، در برابر خواب مجدد مقاومت كنید. بدنتان هماهنگ خواهد شد و بدخوابی را فراموش خواهید كرد
















دلتنگم

مثل مادر بی سوادی که ..

دلش هوای بچه اش را کرده،

ولی بلد نیست شماره اش را بگیرد.
..

[عکس: Exis-aks%20ghalb-30851.jpg]
15-05-1391 11:06 ب.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان