تاریخچه دو دیفرانسیل ها - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

تاریخچه دو دیفرانسیل ها
زمان کنونی: 20-09-1395،06:13 ب.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: pajhan
آخرین ارسال: pajhan
پاسخ: 5
بازدید: 588

 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: تاریخچه دو دیفرانسیل ها
ارسال: #1
تاریخچه دو دیفرانسیل ها
پست‌ها: 479
تاریخ عضویت: 20 آبان 1390
اعتبار: 60
حالت من: انتخاب نشده
تاریخچه دو دیفرانسیل ها (لندرور)
تولد لندرور به زمانی بازمی‌گردد که جنگ دوم جهانی با تمام تلفات و ویرانیهایش پایان گرفته بود و کارخانهٔ لندرور هم که در سالی هیل انگلستان واقع شده‌بود مانند بسیاری از کارخانه‌های دیگر با پایان گرفتن جنگ می‌بایست سیاست جدیدی را برای تولیدات خود اعمال می‌کرد.
این کارخانه که در آن زمان به تولید اتومبیل موریس مشغول بود و در کنار آن مقداری از لوازم و ماشین‌آلاتی را که در شرایط جنگ مورد نیاز بود نیز تولید می‌نمود با پایان گرفتن جنگ تصمیم به تولید وسیلهٔ نقلیه‌ای گرفت که بتوان با صادر کردن آن قسمتی از نیاز وارداتی خود را نظیر مواد اولیه تأمین کند و همچنین خودرو تولید شده برای فعالیتهای عمرانی پس از جنگ نیز مفید واقع گردد.
برحسب تصادف (یا از روی خوش‌شانسی) آقای موریس ویلکس – سرمهندس کارخانه – به همراه برادرش تصمیم به طراحی و تولید یک اتومبیل چندمنظوره دودیفرانسیل گرفتند که بتوان آن را جایگزین اتومبیل‌های دودیفرانسیل آمریکائی نظیر جیپ‌های فورد و ویلیز که در آن زمان اولین و تنها خودروهای دو دیفرانسیل بودند، بکنند.
بعد از گذشت پنج ماه اولین نمونهٔ این تولید جدید که لندرور نامیده می‌شد، حاضر شد. زمان در تولید این خودرو بسیار حائز اهمیت بود زیرا می‌بایست برای بقای کارخانه هرچه زودتر به بازار جهانی راه پیدا می‌کرد و سرانجام در سی‌ام آوریل ١٩٤٨ برای اولین بار در نمایشگاه جهانی خودرو در آمستردام، لندرور به جهانیان معرفی شد. این خودرو به زودی نظرها را متوجه خود نمود زیرا دارای ویژگیهای خاصی بود، خودروئی چندمنظوره بود که جزئیات زیادی در طراحی آن رعایت شده بود. جنس بدنه آن از آلومینیوم بود و این مسأله باعث جلوگیری از زنگ‌زدگی و پوسیدگی در اثر رطوبت می‌شد، دارای موتوری چهارسیلندر بود که توسط گیربکسی چهار سرعته نیرو را به چهار چرخ منتقل می‌کرد و در کنار آن از گیربکس کمک نیز سود می‌جست، بنابراین دارای چهار دنده سبک و چهار دنده سنگین بود.
***** هوای روغنی که برای آن در نظر گرفته شده‌بود از ورود کوچک‌ترین ذرات غبار به درون موتور جلوگیری می‌کرد و به‌کار رفتن سیستم آب تحت فشار درون سیستم خنک‌کننده موتور پدیده‌ای نو در آن زمان به حساب می‌آمد. سیستم ترمزدستی بر روی گاردان عمل می‌کرد بنابراین در شیب‌های تند با اطمینان کامل اتومبیل را در سرجایش میخ‌کوب می‌کرد. از دیگر ویژگی‌های این خودرو تعبیه قسمتی مخصوص برروی گیربکس بود که توسط آن می‌شد نیروی موتور را برای به‌کار اندازی دستگاههای مختلفی نظیر پمپ‌های آب، ژنراتورهای مختلف، وینچ گاردانی (مکانیکی) و بسیاری نیازهای دیگر استفاده نمود. تمام این پارامترها به اضافه دسترسی آسان به قسمت‌های مختلف خودرو جهت تعمیرات و نگهداری آسان آن، این خودرو را متمایز کرده بود و همین تمایز باعث شد تا ایده‌های مختلفی برروی این خودرو شکل بگیرد، از اتومبیل آتش‌نشانی تا وسیله‌ای برای سم‌پاشی زمینهای کشاورزی و حتی تبدیل آن به یک نوع Hovercraft و یا لکومتیوی کوچک برای کارهای سبک برروی ریل راه‌آهن. با توجه به این مطالب می‌توان دریافت که لندرور اتومبیلی بود که از ابتدا با هدف چندمنظوره بودن ساخته‌شده بود.
در زمانی که برادران موریس در کارخانهٔ خود سرگرم ساخت و تغییرات جدید برروی این خودرو بودند، افراد ماجراجوی بسیاری با استفاده از این خودرو به مناطق ناشناخته سفر می‌کردند. لازم به‌ذکر است که در بسیاری از مناطق دورافتاده اولین خودروئی که مردم با آن آشنا شدند لندرور بود.
امروزه لندرور دیفندر به عنوان خودرو حمل نقل نظامی و حمل سرباز و خودرو فرمانده‌ای و حمل ادوات و... استفاده می‌شود و در بسیاری از ارتش‌های دنیا نظیر انگلستان وپاکستان و هند و ایتالیا و استرالیا و کانادا مورد استفاده قرار می‌گیرد.
















دوستان قبل از خارج شدن از صفحه لطفا تشکر کنید تا کاربران برای بیشتر کردن مطالب دل گرم شن 


در دنيا هيچ بن بستي نيست. يا راهي‌ خواهيم يافت و يا راهي‌ خواهيم ساخت....
17-04-1391 01:57 ق.ظ
 
ارسال: #2
RE: تاریخچه دو دیفرانسیل ها
پست‌ها: 479
تاریخ عضویت: 20 آبان 1390
اعتبار: 60
حالت من: انتخاب نشده
تاریخچه دو دیفرانسیل ها (جیپ شهباز)
جیپ که در سال 1338- 28044دستگاه جیپ شهبازتولید شد یکی از با سابقه ترین دو دیفرانسیل های ایرانی و نخستین خودرویی که در شرکت پارس خودرو(که در سالهای اولیه تاسیس به نام شرکت بازرگانی جیپ نامیده میشد)
تولید شده. تو ایران جیپ رو با این خودرو میشناسند و بعد از تولید اون هر خودرویی به این شکل که تولید میشد از سوی عموم نام جیپ رو بر خود میدید.
موتور4 سیلندر 2.5 لیتر مصرف پایینی داره ولی قطعا قدرتش پایین تره.موتر های 6 سیلندر4.2 لیتری در مدل های اولیه 110 اسب و مدل های آخری120 اسب بخار قدرت دارند
این ماشین شاید از فنر بندی سفتی برخوردار باشه و تو آسفالت و شهر اذیت تون کنه ولی وقتی باهاش به خاکی و کوه میزنید تازه ارزش جیپ براتون مشخص میشه.
از سال 1364 که دیگه قطعات جیپ شهباز وارد ایران نمیشد پارس خودرو تصمیم گرفت برای موتور آمریکایی شهباز جایگزین پیدا کنه تا بتونه به تولیدش ادامه بده.
ابتده موتور ماهیندرای هند جایگزین شد که به جیپ توسن مشهور بعد از اون در سال 1369 مدیران خودرو فهمید که این موتورهای هندی جوابگوی بازار داخلی نیست موتور میتسوبیشی رو روی جیپ نشوند که جیپ صحرا متولد شد و بازار جیپ ایران رو متحول کرد.
















دوستان قبل از خارج شدن از صفحه لطفا تشکر کنید تا کاربران برای بیشتر کردن مطالب دل گرم شن 


در دنيا هيچ بن بستي نيست. يا راهي‌ خواهيم يافت و يا راهي‌ خواهيم ساخت....
17-04-1391 01:57 ق.ظ
 
ارسال: #3
تاریخچه تویوتا هایلوکس
پست‌ها: 479
تاریخ عضویت: 20 آبان 1390
اعتبار: 60
حالت من: انتخاب نشده
آخرین ویرایش در 17-04-1391 02:10 ق.ظ توسط pajhan
تاریخچه تویوتا هایلوکس
تویوتا هایلوکس و تویوتا تاکوما، کامیون های جمع و جوری هستند که توسط شرکت تویوتا موتورساخته و به بازار عرضه شده اند. نام هایلوکس به عنوان یک جایگزین برای Stout در سال 1969 پذیرفته شد و تا حال باقی مانده و در سراسر جهان استفاده می شود. در شمال امریکا، نام هایلوکس در سال 1976 به نفع کامیون، کامیون وانت و یا کامیون فشرده بازنشسته شد، تا زمانی که تاکوما در سال 1995 تغییر نام داد. مدل SR5 (اسپورت 5 سرعته)، همچنین با کامیون مترادف شد ، هر چند در مدل های دیگر تویوتا نیز مورد استفاده قرار گرفت.

سال 1935
وانت اصلی تویوتا، کامیون G1 مدل 1935 بود که 1.5 تن وزن داشت و یک کامیون تخت تجاری بود.

سال 1947
پس از جنگ جهانی دوم ، تویوتا با یک کامیون پیکاپ جمع و جور مدل SB بازگشت. این مدل جد Stout بود و از سال 1947 تا سال 1957 در خط باقی ماند. موتور آن 995 سی سی گنجایش داشت و 27 اسب بخار نیرو تولید می کرد.

سال 1960
معرفین سل دوم Stout. این مدل از داتسون ها و کامیونت های مزدا بزرگتر بود. موتور آن 1.9 لتری (1897 سی سی) 85 اسب بخار نیرو قدرت داشت.

نسل اول
تولید هابلوکس در ماه مارس سال 1968 با ارائه مدل RN10 آغاز شد. موتور آن 1.5 لیتری بود و این در فوریه سال 1971 تا 1.6 لیتر ارتقاء داده شد.
به رغم نام "Hilux"، این خودرو تنها زمانی که با Stout مقایسه می شد بسیار لوکس بود.
1968-1971 موتور 1.5 لیتری (1490 سی سی)
1971-1972 موتور 1.6 لیتری (1587 سی سی)

نسل دوم
در اواسط سال 1972 مدل RN20 هایلوکس روانه بازار شد. فضای داخلی راحت تر همراه با به روز رسانی قسمت بیرونی از مشخصه های آن بود.
1972 تا 1978 موتور 1.6 لیتری (1587 سی سی)
1977 تا 1978 موتور 2.0 لیتری (1968 سی سی)

نسل سوم
در آمریکای شمالی هایلوکس شاهد استفاده از چهار چرخ محرک بود. این کامیونت ها به عنوان نسل اول 4WDs معروف شدند. این اولین هایلوکس با دنده اتوماتیک بود.
در سال 1981 قرارداد توسعه وسیله نقلیه ای بین تویوتا و صنایع Winnebago و دو شرکت دیگر بسته شد. این بود که به تویوتا اجازه می داد وارد بازار SUV شود. گروه پژوهش و توسعه تویوتا کار روی وانتی که منجر به توسعه 4Runner در سال 1984 شد را شروع کردند. 4Runner در استرالیا ، شمالی امریکا و بریتانیا فروخته شد، در برخی از بازارهای دیگر، از جمله ژاپن، هایلوکس نامیده می شد.
1981 تا 1983 موتور 2.4 لیتری (2366 سی سی) با 96 اسب بخار قدرت.
1981 تا 1983 موتور 2.2 لیتری دیزل با 62 اسب بخار قدرت.

نسل چهارم
در سال 1984 هایلوکس طراحی مجدد شد و مدل Xtracab که دارای دو کابین بود تولید شد. سال بعد شاهد معرفی مدل توربوشارژ، 22R - TE بود. موتور V6 در سال 1988 معرفی شد.
1984 تا 1988 موتور 2.4 لیتری (2366 سی سی) با 96 اسب بخار قدرت.
1984 تا 1986 موتور 2.2 لیتری (2188 سی سی) دیزلی با 62 اسب بخار قدرت.

نسل پنجم
مدل Xtracab SR5 V6 از طرف مجله موتور ترند جایزه سال 1988 را به دست آورد. شروع تولید کارخانه NUMMI در Fremont کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکا در سال 1991.
1988 تا 1995 موتور 1.8 لیتری (1812 سی سی)

شاسی تاکوما متفاوت از شاسی هایلوکس است. اگر چه هر دو ظاهری مشابه از خارج دارند. هر دو تاکوما و انواع هایلوکس در مکزیک فروخته می شود.
نسل نهم کامیونت های تویوتا، اساسا با یک شاسی و موتورهای جدید به روز شده بود.
تاکوما در سال 1998 دوباره طراحی شد. از تغییرات اولیه نشان جدید آن بود. همچنین در سال 2001 یک کابین جدید به آن اضافه شد.
1995 تا 2004 2.4 لیتری (2438 سی سی) با 142 اسب بخار قدرت.
در سال 2005 ، تویوتا تولید کامیونت هایلوکس را متوقف کرد.

نسل ششم
هر دو تاکوما و هایلوکس در سال 2005 به روز شدند. تاکوما بر اساس شاسی پرادو ساخته شده بود، در حالی که هایلوکس شاسی مدل های قبلی را در بر داشت. هایلوکس جدید بزرگتر بود. تاکوما دارای موتور جدید 4.0 لیتری V6 که 236 اسب بخار نیرو تولید می کرد داشت. طراحی آن بسیار شبیه به 4Runner بود.
این هایلوکس ها در تایلند ساخته و مونتاژ شده و به عنوان ویگو شناخته می شوند. برای آفریقای جنوبی و بازارهای ایسلندی هایلوکس در دوربان، آفریقای جنوبی ساخته می شود. در دسامبر 2009، به بهترین فروش خودرو در آفریقای جنوبی دست یافت.
سال 2005 2.7 لیتری بنزینی با 160 اسب بخار قدرت.

[عکس: toyota-hilux-front-f3q.jpg]

[عکس: 5029_1875420400_8.jpg]
















دوستان قبل از خارج شدن از صفحه لطفا تشکر کنید تا کاربران برای بیشتر کردن مطالب دل گرم شن 


در دنيا هيچ بن بستي نيست. يا راهي‌ خواهيم يافت و يا راهي‌ خواهيم ساخت....
17-04-1391 02:06 ق.ظ
 
ارسال: #4
تاریخچه میتسوبیشی
پست‌ها: 479
تاریخ عضویت: 20 آبان 1390
اعتبار: 60
حالت من: انتخاب نشده
آخرین ویرایش در 17-04-1391 02:19 ق.ظ توسط pajhan
شــــركــــت خودروسازي ميتسوبيشي در سال 1870 توسط Yataro Iwasaki به وجود آمد. اين شركت در ابتداي تاسيس يك شركت كشتيراني بود و لذا در همان سال وارد تجارت زغال‌سنگ براي سوخت كشتي‌هايش شد و همچنين به تعمير و نگهداري كشتي‌هاي قديمي نيز مي‌پرداخت.

[عکس: tarikh-mitso.jpg]


ميتسوبيشي



شركت در سال 1881 موفق به خريد يك معدن زغال سنگ شد چراكه در آن زمان سوخت گراني محسوب مي‌شد. شركت ميتسوبيشي علاوه بر اين در صنايع بانكداري، بيمه، گمرك و كارهاي تجاري ديگر نيز فعال بود و لذا نقش كليدي در صنايع ژاپن داشت.

با شروع جنگ جهاني دوم، ميتسوبيشي به توليد هواپيماهاي جنگي نيز پرداخت. شركت ميتسوبيشي به عنوان توليدكننده خودرو كار خود را در حوزه خودروسازي عملا در سال 1917 آغاز كرد و در همان سال خودروي مدل A را معرفي و عرضه كرد كه به منزله اولين سري خودرو در ژاپن محسوب مي‌شد و پس از آن خودروي Saden كه براساس خودروي فيات 3 ساخته شده بود، به بازار عرضه شد كه با استقبال خوبي مواجه شد.

در سال 1934 شركت ميتسوبيشي با شركت هواپيمايي ميتسوبيشي تركيب شد و به كارخانه‌اي عظيم در ژاپن تبديل شد. در سال 1953 خودروي ميتسوبيشي 500 نيز توليد شد. در طي اين دهه شركت ميتسوبيشي موفق به توليد 75000 خودرو در سال شد.

از سال 1970 شركت با تغيير در استراتژي‌هايش تصميم به افزايش صادرات گرفت به طوري كه در سال 1971 خودروي گالانت را به طور گسترده به آمريكا صادر كرد و پس از آن نيز اين خودرو به استراليا صادر شد.

در طي سال‌هاي 1973 تا 1978 ميتسوبيشي توانست محصولاتش را به بازارهاي اروپا نيز صادر كند. ميتسوبيشي در سال 1980 موفق به توليد يك ميليون خودرو در سال شد. در سال 1989 ميتسوبيشي موفق شد توليد خود را به 1.5 ميليون در سال برساند و در سال 1990 خودروي معروف پاجرو Pajero را نيز به توليد انبوه رساند.

در طي 100 سال اخير مجموعه شركت‌هاي ميتسوبيشي علاوه بر اين كه در ژاپن از صنايع عظيم و برجسته به شمار مي‌آيد، در دنيا نيز با تاسيس شركت‌هاي چندمليتي عظيم در كشورهاي مختلف بسيار شهرت دارد و امروزه با بيش از 80 كشور جهان داد و ستد تجاري دارند.

مجموعه شركت‌هاي ميتسوبيشي امروزه بيش از 500 شركت نه‌تنها در زمينه خودرو كه در زمينه‌هاي مختلف صنعتي و تجاري مثل صنايع هوايي، فلزات سنگين، گمرك، بيمه، بانكداري و حتي صنايع غذايي دارد و در سراسر دنيا فعال است
















دوستان قبل از خارج شدن از صفحه لطفا تشکر کنید تا کاربران برای بیشتر کردن مطالب دل گرم شن 


در دنيا هيچ بن بستي نيست. يا راهي‌ خواهيم يافت و يا راهي‌ خواهيم ساخت....
17-04-1391 02:18 ق.ظ
 
ارسال: #5
RE: تاریخچه دو دیفرانسیل ها
پست‌ها: 479
تاریخ عضویت: 20 آبان 1390
اعتبار: 60
حالت من: انتخاب نشده
تاریخچه تویوتا پرادو

Prado مدلی از تویوتا لندکروزر است. در حال حاضر Prado بر اساس پلت فرم J150 تویوتا بنا شده است. مدل های قبلی مبتنی بر سیستم J70 ، J90 و J120 بودند.
تویوتا Prado در مدل های GX ، VX و GXL در دسترس است. مدل GX مدل پایه است، در حالی که VX بیشتر لوکس است. در بسیاری از بازار های با موتور 4 لیتری V6 بنزینی یا 3 لیتری دیزل در دسترس است.


توسعه نمونه اولیه مدل BJ در ژاپن آغاز شد.


وقتی لندکروزر (که بعدها به نام "مدل BJ&quotwink برای اولین بار در سال 1951 بود برای آزمایش به ایستگاه ششم کوه فوجی در ژاپن صعود کرد (اولین وسیله نقلیه موتوری که به انجام چنین کاری نائل شد)، اولین سفارشات برای این وسیله نقلیه از طرف پلیس و بخش جنگل داری به دلیل توانایی آن در خارج از جاده به تویوتا داده شد.


BJ به طور رسمی لندکروزر نامگذاری شد و تویوتا آن را رسما وارد تولید انبوه کرد به جای اینکه بر اساس سفارش ساخته شود.


تعویض موتور دیزلی با 85 اسب بخار خالص با موتور بنزینی 3.8 لیتری سری F با 125 اسب بخار قدرت.


معرفی رسمی لندکروزر در ایالات متحده آمریکا. در این سال برای اولین بار بعنوان خودور برتر برای راه های سخت معرفی شد.


مدل پیکاپ و واگن لندکروزر در ژاپن معرفی شدند.


لندکروزر پرفروشترین خودوری تویوتا در آمریکا شد.


معرفی مدل پنج درب استیشن واگن F55.


اواسط سال ، معرفی و فروش یک مدل سقف دار دو درب.


100،000 لندکروزر در سراسر جهان فروخته شد.


200،000 لندکروزر در سراسر جهان فروخته شد.


300،000 لندکروزر در سراسر جهان فروخته شد.


تعویض موتور 3.8 لیتری با موتور بزرگتر و قوی تر 4.2 لیتری. برای بازار ژاپن، تقریبا همواره لندکروزر با یک موتور دیزل3.0 لیتری در دسترس بود.


نسل دوم استیشن واگن با عنوان FJ80 معرفی شد.در این سال لندکروزر جایزه خودوری 4x4 سال را توسط مجله Off-Road کسب کرد.


1،000،000 لندکروزر در سراسر جهان فروخته شد.


آخرین سال فروش مدل FJ40. اگر چه تولید آن در سال 1979 به پایان رسیده بود.


تغییرات کوچکی در مدل واگن انجام گرفت.


قابل فروش را خلاصه کن نام رزمناو زمین "بهترین خرید ، و 2،000،000 هفتم رزمناو است فروخته می شود.


نسل از واگن، FJ80، که بزرگتر ، لوکس تر بود به بازار آمد. خودرویی که چهار چرخ آن محرک بود.


دریافت لقب بهترین وسیله نقلیه پر قدرت از طرف مجلات و مؤسسات مرتبط با خودرو.


لندکروزر کمی رشد کرد. اکنون دارای 24 سوپاپ و موتور DOHC خطی شش سیلندر 4.5 لیتری بود که 212 اسب بخار نیرو تولید می کرد.
این مدل با مدل سال 1953 بسیار متفاوت بود. تودوزی چرم اسپورت انتخابی، وجود صندلی برای هشت نفر، سی دی پلیر و ....


در سال 1995 ، لندکروزر یک گام بزرگ به سوی ایمنی بیشتر سرنشینان در زمان خود برداشت. با بیشتر و بیشتر شدن خریداران و استفاده از آن به عنوان وسیله نقلیه سواری، مصرف کنندگان به دنبال خودرویی بودند که ویژگی های ایمنی پیشرفته تری ارائه کند. اضافه شدن تجهیزات استاندارد مانند کیسه هوا برای راننده و مسافر.


معرفی نسل پنجم لندکروزر توسط تویوتا که تغییرات زیادی در آن داده شده بود. لندکروزر جدید بزرگتر، سنگین تر و بطور قابل ملاحظه ای قوی تر از سلف خود بود. بهبود بهره وری سوخت، گازهای خروجی بطور قابل توجهی کمتر تر ، شتاب بیشتر.


تویوتا دوباره عملکرد آن را با اضافه کردن کنترل کشش فعال، تجهیزات کنترل ترمز کردن خودرو (VSC) و سیستم توزیع نیروی ترمز الکترونیکی (EBD) به عنوان تجهیزات استاندارد بهبود بخشید.


تجهیرات جدیدی به لندکروزر اضافه شد. مانند سیستم ناوبری، پخش دی وی دی، مشاهده قطب نما در آینه عقب (در مدل های بدون سیستم ناوبری)، JBL سه در یک AM / FM / کاست / سی دی شش دیسک با هفت بلندگو.
















دوستان قبل از خارج شدن از صفحه لطفا تشکر کنید تا کاربران برای بیشتر کردن مطالب دل گرم شن 


در دنيا هيچ بن بستي نيست. يا راهي‌ خواهيم يافت و يا راهي‌ خواهيم ساخت....
17-04-1391 02:23 ق.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان