برای فعالیت های جسمی‌ در دوران تعطیلات چه نکاتی را باید رعایت کرد؟ - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

برای فعالیت های جسمی‌ در دوران تعطیلات چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
زمان کنونی: 13-09-1395،03:11 ب.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Friga
آخرین ارسال: Friga
پاسخ: 1
بازدید: 69

 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: برای فعالیت های جسمی‌ در دوران تعطیلات چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
ارسال: #1
برای فعالیت های جسمی‌ در دوران تعطیلات چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
پست‌ها: 11,943
تاریخ عضویت: 20 اردیبهشت 1390
اعتبار: 288
حالت من: Shad
دوران تعطیلات نوید شادی و استراحت را به ما می‌دهند، اما این دوران با رفتن به مهمانی‌ها و خوردن غذاهای پرکالری هم همراه است؛ همچنین کمبود وقت و یا رفتن مسافرت ممکن است افراد برنامه ورزشی معمول‌شان را کنار بگذارند. برای اینکه بتوانید فعالیت جسمی‌تان را در دوران تعطیلات ادامه دهید، رعایت این نکات به شما کمک خواهند کرد:

- برای ادامه دادن به فعالیت جسمی می‌توانید برنامه ورزشی‌تان را طوری تغییر دهید تا با وضعیت دوران تعطیلات تطبیق پیدا کند. برای مثال اگر کلاس‌ ورزشی که به آن می‌رفتید تعطیل است، می‌توانید به جای آن به شنا یا دوچرخه‌سواری بپردازید.

- به جای این که ورزش را از برنامه روزانه‌تان حذف کنید، سعی کنید که سایر کارهای غیرضروری را حذف کنید. حفظ تناسب بدنی را در راس سایر کارها قرار دهید و زمان معینی را به ورزش کردن اختصاص دهید.
ادامه دادن به ورزش در این دوره سال که اغلب افراد بیش از حد معمول غذا می‌خورند، ضرورت بیشتری هم دارد و حتی اگر بتوانید باید میزان فعالیت جسمی‌تان را افزایش دهید. به یاد داشته باشید که هدف شماره یک‌تان باید سالم ماندن و پیشگیری از اضافه وزن باشد.

- اگر در یک روز معین خیلی سرتان شلوغ است، انعطاف‌پذیر باشید و برنامه فعالیت جسمی‌تان را با شرایط آن روز تطبیق دهید. اگر در یک روز در ساعتی که همیشه به سالن ورزشی می‌رفتید باید به مهمانی بروید، می‌توانید آن روز یک ساعت زودتر از خواب بلند شوید و به پیاده‌روی یا دویدن آرام بپردازید، یا اینکه در صورت امکان به جای رفتن با ماشین، به پیاده روی سریع خودتان را به محل مهمانی برسانید.

- برنامه ورزشی‌ معمول‌‌تان را متنوع کنید تا از ملال آور شدن آن جلوگیری شود. برای مثال اگر برنامه ورزشی‌تان چهار روز دویدن در روز بوده است، می‌توانید یک روز بدوید، یک روز شنا کنید و دو روز وزنه بزنید. انجام ورزش‌های جدید می‌توانید انگیزه شما را برای فعالیت جسمی افزایش دهد.

- برای صرفه‌جویی در وقت، فعالیت جسمی را با تعهدات خانوادگی‌تان در هم بیامیزید. برای مثال می‌توانید بچه‌ها را برای پیاده‌روی بیرون ببرید یا به همراه افراد خانواده برای گشت و گذار در طبیعت به مناطق نزدیک محل سکونت‌تان بروید یا به انجام ورزش‌های گروهی با آنان بپردازید.

- در طول تعطیلات می‌توانید فهرستی از مناطقی از بدن‌تان که نیاز به کار کردن بر روی آن دارد برای مثال تقویت بازوها یا کوچک کردن شکم، تهیه کنید و خود را آماده کنید تا برای رسیدن به این هدف اندکی به خود سخت بگیرید و انضباط‌تان را حفظ کنید.

- برای سال آینده یک شاخص معین در بهبود وضعیت بدنی را برای خود تعیین کنید برای مثال کم کردن وزن‌تان تا یک حد معین. اگر با رژیم غذایی و ورزش بتوانید به این هدف برسید، اعتماد به نفس‌تان افزایش خواهد یافت.

- اگر در ایام تعطیلات امکان رفتن به سالن ورزشی را ندارید، یک برنامه روتین برای ورزش در خانه برای خود تهیه کنید. بسیاری از حرکات ورزشی مانند دراز و نشست یا شنا رفتن نیازی به تجهیزات خاصی ندارند و در خانه قابل انجام هستند.

- توجه داشته باشید از هر موقعیت و مکانی می‌توانی برای ورزش کردن استفاده کرد چه در مسافرت باشید، چه در خانه چه در طبیعت باشید چه در فروشگاه، می‌توانید به ورزش کردن‌تان ادامه دهید. یک جفت کفش مناسب برای دویدن یا پیاده‌روی یک جفت جوراب تمیز و چند وزنه سبک به همراه خود داشته باشید تا از هر وقتی که گیرتان می‌آید برای انجام فعالیت جسمی استفاده کنید.


منبع : همشهری آنلاین
















دورمچم به جای ساعت یکنوار مشکی بستم
تا همه بفهمن من از همه هر چه زمانو متعلق به زمان است بیزارم
من هم روزی قلبی داشتم
که توسط مردمانی ازمیان شما شکست و شکست تا سنگی شد
واکنون روزگاریست که شیطان فریاد میزند..
انسان پیدا کنید سجده خواهم کرد...


=====ஜ۩۞۩ஜ=====

29-12-1392 12:34 ب.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  نسخه ورزشی برای کاهش چربی Friga 0 118 09-02-1393 05:30 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  تاثیر فعالیت های ورزشی بر درد های مزمن Friga 0 102 25-01-1393 11:04 ق.ظ
آخرین ارسال: Friga
  برنامه ریزی برای پیاده‌روی را چگونه شروع کنیم؟ Friga 0 93 12-01-1393 01:36 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  فعالیت‌های هوازی یا ایروبیک به جوان ماندن مغز کمک می کند Friga 0 74 28-12-1392 05:51 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  تاثیرات فعالیت ورزشی را بیشتر بدانیم samaneh 0 95 15-12-1392 04:33 ب.ظ
آخرین ارسال: samaneh

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان