اینگونه رگهای خود را قوی سازید - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

اینگونه رگهای خود را قوی سازید
زمان کنونی: 18-09-1395،11:41 ب.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: yasna
آخرین ارسال: yasna
پاسخ: 1
بازدید: 194

 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: اینگونه رگهای خود را قوی سازید
ارسال: #1
اینگونه رگهای خود را قوی سازید
پست‌ها: 712
تاریخ عضویت: 09 مرداد 1391
اعتبار: 80
حالت من: انتخاب نشده
بيشتر عمر كنيد

برترین ها: اگر گردش خون شما قدرتمند و سرحال باشد قلب شما بايد روزانه 14 هزار ليتر خون را پمپ كند. اين كار قلب را قدرتمند مي‌سازد كه همين نکته پايه اصلي در ورزش‌هاي هوازي است و باعث افزايش استقامت شما موقع ورزش مي‌شود. اين برنامه براي رسيدن به اين هدف است.


7:45 صبح: هوازي كار كنيد


روي دوچرخه ثابت به‌مدت30 دقيقه با 50تا60 درصد توان خود پدال بزنيد. محققان دانشگاه لايپزيك آلمان دريافته‌اند اين تمرين گردش خون قلب را به شكل قابل ملاحظه‌اي تقويت مي‌كند و حتي باعث تشكيل رگ‌هايي جديد مي‌شود. بنابراين يك تمرين ساده قبل از رفتن به سر كار به‌طور مشخص مي‌تواند سلامت بلندمدت شما را تامين كند.


توان ذهني بيشتر

شريان كروئيدال خون مورد نياز ناحيه هيپوكامپوس مغز را تامين مي‌كند. بخشي كه مركز حافظه است. بهبود جريان خون اين ناحيه دقت و توجه شما را افزايش خواهد داد.


7 صبح: توپ​بازي به شيوه متفاوت


شما با ورزش خيلي سريع مي‌توانيد مشكلات‌ذهني را برطرف كنيد. روي زمين دراز بكشيد و يك توپ كوچك زير كتف‌ها بگذاريد. سپس باسن را از زمين بلند كرده و خود را روي توپ حركت داده تا توپ به وسط كمر برسد.30 ثانيه مكث كرده و بعد به موقعيت اول بازگرديد. اين حركت را 4 بار تكرار كنيد. با اين كار جريان خون مغزي افزايش مي‌يابد و حضور ذهن و تيزي فكر شما افزايش مي‌يابد.


سنگين‌تر، وزنه بزنيد

براي اينكه بتوانيد موقع ورزش وزنه‌هاي سنگين‌تري بزنيد بايد جريان خون شريان‌براكيال(شريان بازويي) شما بهبود يابد؛ شرياني كه خون‌‌رساني بالاي بازو را انجام مي‌دهد. با اين كار موقع ورزش مواد‌غذايي بيشتري به عضلات مي​رسد و باعث مي‌شود شما بتوانيد تمام ست‌هاي تمرين را با موفقيت تمام كنيد.


7:15 صبح: چاي بخوريد


نتايج تحقيقات صورت گرفته در دانشكده‌پزشكي دانشگاه آتن يونان نشان داده، يك فنجان چاي سبز شريان براكيال را در عرض 30 دقيقه گشاد مي‌كند. بنابراين نيم ساعت قبل از ورزش صبحگاهي چاي بخوريد. حالا اگر چاي سبز دوست نداشته باشيم تكليف چيست؟ چاي سياه هم خطر لخته شدن خون را كاهش داده و درصدي از فوايد چاي سبز را داراست.


در هر مسابقه‌اي برنده شويد

شريان فمورال(شريان راني) خون را به بالاي پاهاي شما مي‌برد. وقتي اين عضلات با مقدار كافي خون تغذيه شوند قدرتي انفجاري در اختيار شما قرار مي‌دهند تا اگر قصد مسابقه يا ورزش بعد از ساعات كاري را داريد با حداكثر قدرت در اين تمرين يا مسابقه ظاهر شويد. اين مسئله به‌خصوص براي آقايان كه بعد از كار با رفقا فوتبال بازي مي‌كنند اهميت بيشتري دارد.


6:55 بعدازظهر حركات كششي ذهن و جسم كار كنيد


جريان خون عضلات پاي خود را با انجام يكي از حركات كششي ذهن و جسم (يوگا) بهبود ببخشيد و بعد به‌طور عادي خود را گرم كنيد. زانو بزنيد و آرنج‌ها را جلوي خود روي زمين بگذاريد. بعد ساعدها و دست‌ها را پايين آورده و دم و بازدم را انجام دهيد. موقع بازدم پاها را صاف كنيد تا جايي‌كه بدن شما شكل A شود(باسن به سمت سقف قرار گيرد). اين حركت را به‌مدت 5 ثانيه نگه داريد. تاثير اين حركت باورنكردني است.



انرژي خود را تجديد كنيد

جريان خون با عبور از شريان ريوي وارد ريه‌ها مي‌شود. اين جريان انرژي كه هميشه مورد بي‌توجهي قرار مي‌گيرد وظيفه تحويل اكسيژن به تمام سلول‌هاي بدن را برعهده دارد و شما را تا پايان روز سرحال نگه مي‌دارد.


2:50 بعداز‌ظهر: بعداز‌ظهري پر از ميوه داشته باشيد


بعد از نهار و قبل از ادامه كار روزانه يك برش هندوانه بخوريد. اين ميوه حاوي تركيبي به نام سيترولين است كه باعث شل شدن و كاهش فشار روي رگ‌هاي خوني مي‌شود. اين كار 2 مزيت دارد: نخست اينكه باعث ريكاوري بعد از ورزش مي‌شود و دوم اينکه از ضخيم و سخت شدن ديواره رگ‌ها پيشگيري مي‌كند؛ اتفاقي كه مي‌تواند باعث بروز خستگي هنگام عصر شود. همچنين تحقيقات دانشمندان چيني نشان داده اين ميوه با تنظيم مقدار خون ورودي و خروجي ريه به‌مدت طولاني‌تري شما را سرحال نگه مي‌دارد.


آرام بخوابيد

نگراني‌هاي روزمره را با خود به ‌تختخواب نبريد چون هم اعصاب‌تان را بهم مي‌ريزد و هم مانع يك خواب راحت و عميق مي‌شود. با كنترل جريان خون خود، نگراني‌ها را از ذهن خود پاك كنيد.


11 شب: بدن خود را خاموش و استراحت كنيد


با انجام آرام كردن پيشرونده عضلات به دستگاه گردش خون خود استراحت بدهيد تا 8 ساعت خواب آرام و لذت‌بخش را تجربه كنيد. از پاها شروع كرده و به گردن ختم كنيد. هر عضله‌اي را به‌مدت10 ثانيه منقبض كرده و به‌مدت20 ثانيه رها كنيد. نتايج تحقيق چاپ شده در ژورنال رفتاردرماني نشان داده، اين كار باعث كاهش فشار‌خون مي‌شود. بنابراين شما در حالتي ريلكس و آرام وارد فاز خواب خواهيد شد و هنگام برخاستن انرژي كافي براي آغاز يك روز كاري تازه را خواهيد داشت.
















دلتنگم

مثل مادر بی سوادی که ..

دلش هوای بچه اش را کرده،

ولی بلد نیست شماره اش را بگیرد.
..

[عکس: Exis-aks%20ghalb-30851.jpg]
17-05-1391 03:29 ب.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان