اینترنت - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

اینترنت
زمان کنونی: 13-09-1395،07:57 ق.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: arazd
آخرین ارسال: arazd
پاسخ: 1
بازدید: 280

 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: اینترنت
ارسال: #1
اینترنت
پست‌ها: 206
تاریخ عضویت: 20 آبان 1390
اعتبار: 29
حالت من: انتخاب نشده
اینترنت هسته اصلی تجارت امروزی است و هسته اصلی اینترنت وب می باشد . اما ، اینترنت چیست ؟ وب به چه معنی می باشد ؟ چه تفاوتی با هم دارند ؟ اول اینترنت ، شاخه های اینترنت را می توان در پرتاب ماهواره روسی در اکتبر ۱۹۵۷ جستجو کرد . دستاورد این آزمایش برای شوروی آنچنان بود که در آمریکا یک بحران ایجاد کرد . اگر پرتاب این ماهواره در خارج از آمریکا برای مردم اهمیت نداشت آنها این ناراحتی را داشتند که روسها در زمینه علم و تکنولوژی از آنها جلو افتاده اند . در آن زمان ، وزیر دفاع آمریکا Neil McElroy بود ، وی همچنین رئیس اجرایی شرکت Procter & Gamble بود . او همان زمانی که مدیر آن شرکت بود در ذهنش ایده فروختن صابون را در نمایشهای تلویزیونی و رادیویی می پروراند ، که به نمایش صابون معروف شد . این کاملا ً مشخص بود که آمریکا می بایست دوباره به قدرت اول علم و تکنولوژی تبدیل شود . برای رسیدن به این هدف ، McElroy ، همزمانی که شرکت Procter & Gamble را اداره می کرد پیشنهاد ایجاد Advanced Research Projects Agency یا ARPA را ارائه کرد . بودجه این طرح در سال ۱۹۵۸ در مجلس به تصویب رسید و این گروه کار خود را شروع کردند . (سایت Procter & Gamble

دیدن لینک ها برای شما امکانپذیر نیست . لطفا
ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید

)
به سال ۱۹۶۶ می رویم . Bob Taylor مدیر بخش Information Processing Techniques Office یا IPTO در ARPA بود . وی ۳ کامپیوتر در دفتر خود داشت . یک ترمینال به کامپیوتر ِ Boston متصل بود ، یکی دیگر به San Francisco و دیگری به Santa Monica . هر کامپیوتر زبان و دستورات خاص خودش را داشت و نمی توانست با کامپیوتر های دیگر صحبت کند . این اشکال همیشه ذهن Taylor را مشغول می کرد و این مساله باعث تولید و ساختن ARPANET شد .
شبکه ARPA بر پایه تکنولوژی به نام Packet Switching استوار بود که منجر به ساختن پروتکول شبکه ای TCP/IP یا transmission control protocol/internet protocol شد . برای خیلی از مردم کلمه پروتکول مفهوم یک کلمه در روابط سیاسی را دارد . دلیل استفاده از این کلمه در شبکه به خاطر Tom Marill و پروژه ای است که او در سال ۱۹۶۶ برای ARPA انجام داد . در دنیای شبکه ها ، کلمه پروتکول به معنی قوانینی است که برای انتقال پیام ها بر روی شبکه وضع شده است . بنابراین این طور فکر کنید که یک پروتکول قانونی است که کامپیوتر ها برای صحبت کردن با یکدیگر بر روی شبکه باید رعایت کنند . یک پروتکول شبکه باید دارای قوانین مربوط به اعلام وصول پیغام ؛ پیدا کردن خطا و ساختار اطلاعات باشد . در بخش بعدی ، اصول شبکه های کامپیوتری ، شرح مختصری بر تکنولوژی شبکه های کامپیوتری می دهیم . خیلی از شبکه های کامپیوتری از Packet Switching استفاده می کنند ، بنابراین بخشی نیز برای این موضوع اختصاص دادیم . ARPANET رشد پیدا کرد و تبدیل به اینترنت شد ، در حقیقت اینترنت شبکه ای از کامپیوتر هاست که از TCP/IP استفاده می کنند .
در سال ۱۹۹۵ بیل گیتس گفت ،” اینترنت مهمترین چیزی است که بعد از IBM PC در سال ۱۹۸۱ ساخته شده است . این حتی مهم تر از به وجود آمدن رابط تصویری کاربران GUI است ، اینترنت یک موج بزرگ اقیانوس است . اینترنت همه قوانین را تغییر خواهد داد “. برای چند سال اینترنت بیشتر در دانشگاه ها استفاده می شد . اینترنت یک ابزار تحقیقاتی بود نه یک ابزار تجاری . پست الکترونیکی متداول ترین ابزار اینترنتی بود . این موضوع وقتی World Wide Web توسط Tim Bernerslee ایجاد شد تغییر پیدا کرد . در بخش وب درباره اینکه چرا یک شاخص مهم اینترنت است و چگونه از اینترنت استفاده می کند می پردازیم ، اما توجه داشته باشید ، وب اینترنت نیست و این دو با هم تفاوت دارند . وب وقتی محبوب شد که Marc Andreesen که دانشجوی دانشگاه Illinois بود برای آن رابط گرافیکی ساخت و نام آن را موزایک نهاد . درک سریع مایکروسافت از اهمیت پشتیبانی از وب و مرورگر آن باعث ایجاد یکی از داغ ترین مباحث روز ، جنگ مرورگر ها ، بین آنها و Netscape شد . سیاست مایکروسافت در حذف کردن رقیبانش باعث دادگاهی شدن آن شده که هنوز به جایی نرسیده است . مرورگرها یک استاندارد خاص دارند که در پایه و اساس مهم نیست محصول چه شرکتی باشند ، مهم این است که ابزار دیدن وب ، مرورگر ها هستند . در بخش وب درباره HTML ؛ URL و HTTP توضیحاتی داده خواهد شد . این سه چیز وب را تعریف می کنند . وب تنها یک ابزار اینترنتی است ، در بخش ابزار های اساسی اینترنت درباره چند ابزار دیگر اینترنت مانند FTP ، Telnet توضیحاتی می دهیم . قسمتی از URL مربوط می شود به نام گذاری کامپیوتر ها . نام ها و شماره های کامپیوتر ها یکی از مهمترین مفاهیم اینترنت است ، نحوه تبدیل نام ها به آدرس های اینترنتی را در بخش سیستم Domain ها بررسی می کنیم .همچنین یکی دیگر از مصارف مهم اینترنت در حال حاضر جستجو به دنبال اطلاعات است ، در بخشی به همین نام روش های اینکه چگونه سریع تر به هدف خود برسیم بررسی می شود . در آخر نیز نگاهی به آینده این تکنولوژی خواهیم داشت .
اصول شبکه های کامپیوتر
تجارت اینترنتی بدون وجود یک شبکه کامپیوتری بی معنی است . در حقیقت ، این یک توانایی ِ کامپیوترها است که آنها را به ابزارهای قدرت مندی برای تجارت تبدیل کرده است . تصور کنید که یک Floppy Disk یا Zip Disk را فقط می توانستید از طریق پست یا پیک به شخص دیگری بفرستید ، یا تصور کنید که دیگر نمی توانستید از طریق اینترنت کالایی را سفارش دهید چه مشکلاتی پیش می آمد ؟. در این بخش اصول شبکه های کامپیوتری را بررسی می کنیم . در شکل ۱ یک شبکه ساده کامپیوتر نمایش داده شده است . به خاطر دلایلی به آن شبکه ستاره ای گفته می شود . HUB که در مرکز این شبکه قرار دارد یک سخت افزار شبکه ای ساده است که اطلاعات را از یک کامپیوتر در شبکه می گیرد و به کامپیوتر دیگر انتقال می دهد . شبکه ای که در شکل یک نشان داده شده است به LAN یا Local Area Network یا شبکه محلی معروف است . یک LAN شبکه ارتباطی است که از کابلها ، کامپیوتر ها و بعضی سخت افزارهای شبکه ای تشکیل شده است و در یک منطقه فیزیکی محدود مانند یک ساختمان یا یک طبقه از آن به کار می رود .
شکل یک :

چند اصطلاح :
* Packet : وقتی یک پیغام بر روی شبکه ارسال می شود ( مانند یک ایمیل) ، آن پیغام به پیغام های کوچک تری شکسته می شود که به آنها packet می گویند .
* Ethernet : یکی از مهمترین تکنولوژی های موجود در LAN ها Ethernet است . این تکنولوژی توسط Robert Metcalfe و David Boggs در Xerox PARC ایجاد شد . بوسیله Ethernet هر کامپیوتری بر روی شبکه می تواند به هر کامپیوتر دیگری اطلاعات بفرستد . اما ، هیچ وقت دو کامپیوتر همزمان نمی توانند بر روی خط مطلب خود را بیان کنند . اگر دو کامپیوتر همزمان packet ی را ارسال کنند یک برخورد یا Collision اتفاق می افتد . Ethernet تکنولوژی است که در آن راه هایی برای جلوگیری از این برخورد و دوباره فرستادن اطلاعات در نظر گرفته شده . وقتی یک برخورد رخ داد اطلاعات بعد از یک مدت زمان کوتاه تصادفی دوباره ارسال می شود . Ethernet یک پروتکول ساده برای متصل شدن یک کامپیوتر به شبکه است .
* Bandwidth : وقتی درباره شبکه های کامپیوتری بحث می شود bandwidth یا پهنای باند به ظرفیت آن شبکه گفته می شود . پهنای باند معمولا ً با واحد های کیلو بیت در ثانیه ، مگابیت در ثانیه و گیگابیت در ثانیه بیان می شود . کلمات broadband ، narrowband و midband نیز برای این منظور استفاده می شود . این کلمات مقدار دقیقی را بیان نمی کنند و هر چند سال مفهوم سرعت در آنها تغییر می کند در حال حاضر broadband به شبکه هایی با پهنای باند حداقل ۱۰ مگابیت در ثانیه ، midband از ۱ تا ۱۰ مگابیت در ثانیه و narrowband زیر ۱ مگابیت در ثانیه است .
ALOHAnet :
ALOHAnet یک شبکه رادیویی کامپیوتری بود و برای جزایر هاوایی طراحی شده بود تا کامپیوترهای آنجا بتوانند با یکدیگر ارتباط داشته باشند . آن شبکه بوسیله Norman Abramson ، پروفسور دانشگاه هاوایی طراحی شده بود . ALOHAnet بر روی نظریه اصلی Ethernet که فرستادن دوباره packet ها در صورت برخورد بود طراحی شد .
وقتی LAN های سازمان های بزرگ در یک گستره وسیع جغرافیایی به یکدیگر متصل شدند شبکه بزرگ تری به نام WAN یا Wide Area Network ساخته شد . شکل دو نمونه ای از این شبکه است . Router یک سخت افزار شبکه ای است مسئول فرستادن و مسیریابی یک packet از یک LAN به LAN دیگری است . LAN ها می توانند بوسیله هر نوع تکنولوژی به یک دیگر متصل شده باشند ، کابل نوری ، سیستم های بی سیم ، leased phone line .
شکل دو

اگر می خواهید برای یک شرکت ، شبکه کامپیوتری نصب کنید یا شبکه موجود را ارتقا دهید بهتر است به نکات زیر توجه کنید :
۱ , چه نوع اطلاعاتی بر روی این شبکه فرستاده می شود ؟ صدا ، تصویر یا متن ؟
۲ , پهنای باند شبکه چه مقدار خواهد بود ؟
۳ , تا چه حد شبکه قابل اطمینان خواهد بود ؟
۴ , آیا پهنای باند آن نیازهای آینده را نیز بر طرف خواهد کرد ؟
۵ , سرعت با اضافه شدن ترافیک تا چه میزان پایین می آید ؟
۶ , هزینه آن چقدر است ؟
۷ , تا چه میزان امنیت دارد ؟
۸ , پروتکول های آن چیست ؟ آیا با شبکه های دیگر سازگار است ؟
Packet switching و TCP/IP
شکل سه را در نظر بگیرید . فرض کنید کامپیوتر A در شیکاگو می خواهد با کامپیوتر B در San Antonio ارتباط برقرار کند . مسیرهای مختلفی بین این دو نقطه وجود دارند . برای برقراری ارتباط ، آنها باید یک مسیر را انتخاب کرده و شروع به ارسال اطلاعات بکنند . تا موقعی که A و B از این مسیر استفاده می کنند کامپیوتر های دیگر نمی توانند بر روی آن مسیر اطلاعاتی بفرستند . برقراری ارتباط از طریق یک مسیر مشخص و فرستادن اطلاعات بر روی آن به Circuit Switching معروف است . این روش کاملا ً مشابه سیستم های تلفن است (Public Switched Telephone Network , PSTN) . همچنین به آن POTS یا Plain Old Telephone Service نیز گفته می شود . سیستم عمومی تلفن آنالوگ است و از امواج برای انتقال اطلاعات استفاده می شود .
یکی از مشکلات circuit switching در نظر گرفتن نوع و میزان اطلاعات هنگام گرفتن مسیر است . برای مثال ، circuit switching را مانند یک بزرگراه فرض کنید . شکل سه را یک شبکه ای از بزرگراه ها فرض کنید و شخصی می خواهد از شیکاگو به San Antonio برود . با تئوری circuit switching باید ابتدا یک مسیر انتخاب کند ، مثلا ً ، شیکاگو به Memphis و به San Antonio . تمام بزرگراه های بین این سه شهر در مدت زمانی که لازم است تا از شیکاگو به San Antonio برسد توسط آن شخص رزرو می شود . این بدان معنی است که اگر شخصی بخواهد از شیکاگو به Nashville برود مسیر شیکاگو تا Memphis تا زمانی که شخص اول به San Antonio نرسیده است بسته شده .
شکل سه

Circuit Switching یک مشکل برای کامپیوترها است بدلیل اینکه انتقال اطلاعات در آن پیوسته می باشد و حتما ً مسیر مورد نظر باید برقرار بشود تا انتقال اطلاعات شروع شود . راه دوم برای انتقال اطلاعات به جای circuit switching استفاده از packet switching است . مبحث packet switching بوسیله Paul Baron و Donald Watts Davies در سالهای ۱۹۶۰ ابداع شد . Paul Baron متنهایی را در توصیف packet switching در زمانی که در شکل RAND بوده است نوشته . این کارها در زمان جنگ سرد انجام شد و محرک وی برای این کار طرحی بود که شبکه ها حتی هنگام حمله اتمی نیز قابلیت خود را از دست ندهند .
برای درک مفهوم packet switching ، فرستادن یک نامه را از شیکاگو به San Antonio در نظر بگیرید . به جای اینکه کل نامه از یک مسیر خاص برود می توانیم نامه را به تعدادی packet تقسیم کنیم . بر روی packet ها آدرس منبع و مقصد نوشته شده و هر کدام به صورت جداگانه ارسال می شود .
* هر packet شماره ای خاص دارد به طوری که در مقصد آنها را دوباره مانند حالت اول می توان به هم متصل کرد .
* هر packet دارای آدرس منبع و مقصد است .
* packet وقتی فرستاده می شوند که به ظرفیت مورد نظر برسند .
* Packet ها به شکل جداگانه بر روی شبکه فرستاده می شوند و ممکن است که از یک مسیر حرکت نکنند . ممکن است مسیری که packet اول رفته اشغال بشود و packet بعد از آن باید مسیر جداگانه ای را طی کند .
در آن زمان Packet switching یک فکر بنیادی بود . AT&T در آن زمان انجام چنین کاری را غیر ممکن می دانست . اما ، کارهای زیادی که بر روی این مدل انجام می شد بر روی Larry Roberts که در ARPA کار می کرد تاثیر زیادی داشت . او شروع به ساختن packet switching در ARPA کرد . دو شرکت بزرگ آن زمان ، IBM و AT&T ، در آن کار شرکت نکردند .
Packet switching یک تئوری در شبکه ها است و یک پروتکول نیست . پروتکولی که در اینترنت استفاده می شود TCP/IP است . IP در TCP/IP پروتکول اینترنت است و مسئول انتقال اطلاعات در آن می باشد . کامپیوتر هایی که در اینترنت هستند باید نرم افزاری برای IP داشته باشند . به packet هایی که از الگوی IP تبعیت می کنند IP Datagram گفته می شود . این دیتاگرام ها دارای دو بخش هستند ، یکی header و دیگری بخش داده ها . در مثال سیستم نامه ، header مطالبی است که روی پاکت نامه نوشته می شود و داده ها مطالب درون پاکت نامه است . header معمولا ً دارای اطلاعات زیر است :
* کل طول packet
* IP مقصد
* IP منبع
* زمان انتقال : هر packet دارای طول عمری است که اگر صفر بشود هر router ی که آن را ببیند آن packet را حذف می کند . این خاصیت از گردش بدون پایان packet در شبکه جلوگیری می کند .
* اطلاعات برای کنترل خطا
آدرس های IP از سخت افزار مجزا هستند . برای انتقال بر روی شبکه های مختلف packet ها بوسیله قاب ها فرستاده می شود . سخت افزار ها می توانند قاب ها را درک کنند و بوسیله آنها packet ها را بخوانند .
TCP در TCP/IP مسئول ارسال و دریافت اطلاعات است . این نرم افزار همانطور که از نامش پیدا است ، packet ها را بازسازی می کند و اگر packet ی خراب شده بود اطلاع می دهد . اگر packet ی گم شده بود درخواست دوباره فرستادن آن را می کند و اگر از یک packet دو نسخه وجود داشت یکی را حذف می کند . نرم افزار TCP همچنین مسئول برقراری ارتباط ِ دو کامپیوتر بر روی شبکه است . نرم افزارهای TCP و IP با یکدیگر کار می کنند .
هر packet مانند نامه دارای آدرس برگشت است . یک آدرس کامپیوتری به چه شکلی است ؟ چون کامپیوتر است ، فقط مفهوم ۰ و ۱ برای آن روشن است . یک نوع آدرس دهی مشهود برای این کار استفاده از آدرس های باینری است . البته ، آدرس های IP به شکل مقدار ۳۲ بیتی هستند ، مانند ۱۲۸٫۱۳۵٫۱۳۰٫۲۰۱ .
تمام آدرس های IP از این شکل تبعیت می کنند ، چهار قسمت برای عدد و سه نقطه بین آنها . به این روش نشانه گذاری dotted-decimal می گویند . هر بخش احتیاج به یک بایت یا ۸ بیت دارد که در کل ۳۲ بیت می شود . با این شکل آدرس دهی در مبنای ده راحت تر از مبنای دو است .
NAP : به ایستگاه های switch در شهرهای بزرگ گفته می شود که در آن شبکه های با پهنای باند بسیار بالا با یکدیگر آمیخته می شوند .
طبق تعریف ما ، اینترنت به شبکه ای از کامپیوتر ها گفته می شود که از TCP/IP استفاده می کنند .اما چه کسی آن شبکه را می سازد و از آن نگهداری می کند ؟ ستون فقرات اینترنت ، کابلهای نوری با پهنای باید بسیار بالا شهرهای مهم دنیا را به هم متصل کرده اند ، این کابلها توسط شرکتهای مهم مخابراتی مانند MCI WorldCom(!!) ، Sprint ، AGIS ، PSINet و … کنترل می شود . ISP ها بزرگ در NAP ها به این ستون فقرات متصل هستند . کاربران برای اتصال به اینترنت از این ISP ها استفاده می کنند . این نکته را هم در نظر داشته باشید که تعداد زیادی پروتکول ِ دیگر وجود دارد . مانند Token Ring ، AppleTalk و Novell NetWare .
وب
اینترنت شبکه ای از کامپیوتر هاست که از TCP/IP استفاده می کند . اما ، وب چیست ؟ وب محصول تفکرات Tim Berners-Lee درباره hypertext و ادغام آن با اینترنت است .
اول ، ایده hypertext . این کلمه مربوط به Ted Nelson می شود . خواندن کتاب به شکل سطر به سطر و از صفحه اول است . بحث hypertext این است که به شخص اجازه دهد که بدون خواندن به شکل سطر به سطر به مطلب مورد نظر خود برسد . بحث کلیدی در اینجا این است که hypertext دارای پیوند (link) هایی به متنهای دیگر است . با دنبال کردن پیوند ها ، خواننده نیاز به تبعیت از روش معمول سطر به سطر را ندارد . hypertext می تواند به منابعی به غیر از text نیز پیوند داده شود ، مانند صدا و تصویر . قبل از اینکه وب به شکل کنونی اش تبدیل شود یک محصول تجاری برای این کار وجود داشت ، نام آن Guide بود که توسط Owl Ltd. پخش می شد . اگر روی یک پیوند در Guide کلیک می کردید مطلب مربوط به آن پیوند جایگزین آن می شد . شرکت اپل نیز محصولی به نام Hypercard داشت که همین کار ها را انجام می داد ، ولی هیچ کدام از آنها از اینترنت استفاده چندانی نمی کردند .
Tim Berners-Lee در CERN در قسمت پردازش و ذخیره نتایج مطالعات علمی فعالیت می کرد . (CERN یک موسسه آزمایشگاهی فیزیک در سویس بود ) . در CERN دانشمندان زیادی از کشور های مختلف کار می کردند ، بنابراین آنها از سیستم عامل ها و مدل های مختلف فایلها استفاده می کردند . خواندن اطلاعات سیستم های کامپیوتری مختلف برای آن دانشمندان کار دشواری بود . این همان مشکلی بود که Bob Taylor در ARPA داشت . Berners-Lee مطمئن بود که نمی تواند دانشمندان آن را مجبور کند که از سیستم جدیدی برای انجام کارهایشان استفاده کنند . این خیلی مهم بود که هر کسی با سیستم مورد علاقه اش کار کند و در ضمن بتواند اطلاعات را با دیگران به اشتراک قرار بدهد . راه حلی که Berners-Lee ایجاد کرد ادغام اینترنت و hypertext بود که منجر به ایجاد World Wide Web شد . سه عنصر اساسی HTML ، HTTP و URL که هر سه توسط خودش ساخته شده بود نیز در وب گنجانده شد .
۱ ) HTTP یا HyperText Transfer Protocol : به یاد بیاورید که پروتکول به مجموعه قوانینی گفته می شد که برای انتقال اطلاعات بر روی شبکه از آن ها استفاده می شد . HTTP یک پروتکول سطح بالا برای انتقال اطلاعات بین server و مرورگر است . HTTP از TCP/IP برای ایجاد یک اتصال بین server و مرورگر استفاده می کند . پیغامهایی که بین مرورگر و سرور ارسال می شود یا request (درخواست ) است یا response (پاسخ) . پیغام درخواست حاوی ، ۱ ، نام فایل مورد نظر و حالت post یا get است ، ۲ ، header ی که حاوی نام و مدل مرورگر و سیستم عامل است ، ۳ ، متن که حاوی اطلاعات است ، مانند فرستادن اطلاعات یک فرم . پاسخی که از سرور فرستاده می شود دارای ، ۱ ، یک خط که آیا فایل مورد نظر در سرور وجود داشت یا اینکه خطایی رخ داده است ، ۲ ، header ی که حاوی اطلاعات نرم افزار سرور است ، ۳ ، بدنه که حاوی متن html ِ فایل مورد نظر است . یک درخواست و پاسخ http در شکل د نشان داده شده است .
GET و POST :حالت GET هنگامی است که بدنه درخواست خالی است و می خواهیم اطلاعات بگیریم و POST زمانی است که می خواهیم به سرور اطلاعاتی را بفرستیم .
۲) HTML یا HyperText Markup Language : این زبانی است که توسط مرورگر ها تفسیر می شود و بوسیله آن متن ها و گرافیک را نمایش می دهند .
۳) URL یا Uniform Resource Locator : این آدرس صفحه وب است . هر پیوند شما را به آدرس صفحه مورد نظر می برد . هر URL باید از قوانینی که در ادامه ذکر خواهد شد تبعیت کند .
شکل چهار

هر URL دارای سه بخش است ،
* پروتکول اینترنتی مانند HTTP و ….
* آدرس یا نام سرور
* آدرس و نام فایل در سرور
URL که در شکل پنج نمایش داده شده را در نظر بگیرید . در این مثال پروتکول HTTP است . آدرس یا نام سرور gsbkip.uchicago.edu است . فایل مورد نظر نیز foo.html است که این فایل در دایرکتوری htmls/tmp قرار دارد .
شکل پنج

تصور کنید که شخصی صفحه ای را می بیند که در آن پیوندی به فایل foo.html دارد . پیوند ، مشخص می کند که نام سرور و آدرس آن کجا است ، همچنین می گوید که فایل مورد نظر در چه دایرکتوری وجود دارد . وقتی این درخواست به سرور فرستاده شد ، سرور فایل را به صورت packet به ماشین درخواست کننده می فرستد در نتیجه در مرورگر وی نمایش داده می شود. نکته مفید این سیستم این است که لزومی ندارد سیستم های کامپیوتر سرور و کامپیوتری که مرورگر در آن نصب است یکسان باشد .
این سیستم احتیاج به دو برنامه دارد ، یکی مرورگر مانند Internet Explorer یا Netscape که در کامپیوتر بیننده نصب می شود و دیگری یک سرور HTTP که در سرور نصب می شود . سرور های HTTP به packet های ارسالی به آن گوش می دهند . وقتی فهمید که فایلی را از آن درخواست می کنیم آن را به شکل packet به کامپیوتر ما می فرستد .
نرم افزارهای مختلفی برای سرور ِ HTTP وجود دارد که معروف ترین آن Apache که ۶۰ در صد از بازار را در دست دارد است . آپاچی بر روی سیستم عامل های Linux ، Unix و ویندوز نصب می شود . نام آپاچی به خاطر این است که هر تکه از آن را برنامه نویس های مختلف که به هم ربطی هم نداشته اند نوشته و می نویسند . بعد از آپاچی ، Internet Information Server ِ مایکروسافت در ویندوز ۲۰۰۰ است که ۲۰ در صد بازار را در اختیار دارد ، بعد از آن نیز ، IPlanet ِ شرکت سان با ۶٫۵ در صد ِ بازار وجود دارد .



03-04-1391 09:47 ب.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  معرفی 7 ویروس فراموش نشدنی در تاریخ رایانه و اینترنت samaneh 0 145 14-11-1392 05:57 ب.ظ
آخرین ارسال: samaneh
  افزایش سرعت اینترنت از طریق تنظیمات DNS Friga 0 242 09-07-1392 05:51 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  تفاوت کیلو بایت و کیلو بیت را در سرعت اینترنت بدانیم Friga 0 121 26-06-1392 12:13 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  در هر دقیقه از اینترنت، چه می‌گذرد؟ طراحی وب سایت 0 292 28-12-1391 04:19 ب.ظ
آخرین ارسال: طراحی وب سایت
  سرعت اینترنت در ایران+عکس طراحی سایت 1 327 03-08-1391 05:21 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان