انواع تمرینات هوازی (Aerobic) - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

انواع تمرینات هوازی (Aerobic)
زمان کنونی: 19-09-1395،07:25 ق.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Friga
آخرین ارسال: Friga
پاسخ: 1
بازدید: 114

 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: انواع تمرینات هوازی (Aerobic)
ارسال: #1
انواع تمرینات هوازی (Aerobic)
پست‌ها: 11,943
تاریخ عضویت: 20 اردیبهشت 1390
اعتبار: 288
حالت من: Shad
پیاده روی ، دویدن ، شنا ، دوچرخه سواری ، کوه نوردی ، اسکی ، اسکیت و ....
باید به این مساله توجه کرد که که تمرینات ایروبیک (هوازی) میبایست در قالب خاص خود انجام شوند که البته به هدف و شرایط جسمی فرد ، سوابق بیماری و وضعیت جسمانی او نیز بستگی دارد .
چربی چیست : به کالری اضافی غذاهائی که ما میخوریم و بدن برای فعالیتهای روزمره نیازی بهشون نداره , در اصطلاح چربی میگویند .
در موارد زیر باید احتیاط کنید :
فعالیت های زیادی انجام می دهید , اضافه وزن دارید , سابقه مصدومیت های طولانی دارید , یا در حال حاضر از مشکلاتی در نواحی پا ، مچ پا ، زانو ، مفصل ران یا کمر رنج می برید . شما می بایست شیوه صحیح و درست را از مربیان ایروبیک یا فیزیولوژیست ها بیاموزید .
بهترین زمان هوازی قبل از صبحانه (ناشتا) میباشد و بهترین تمرین هوازی برای آماتورها هم دوچرخه سواری یا پیاده روی تند است . باید حتما قبل از تمرینات هوازی , چیزی میل کنید که متابولیسم (سوخت و ساز) بدنتون رو به طور چشمگیری افزایش بده , مثل : قهوه تلخ (کمی شیرین) , چای سبز , سیب , سیر , کیوی , ... و خیلی چیزای دیگه , ترکیب دو تا از این چیزهائی که گفتم خیلی بهتره از یک دونشه .
نکته بسیار مهم : سعی کنید یک بار در میون از این موارد چربی سوز استفاده کنید که بدن بهش عادت نکته , یعنی یک بار مثلا قهوه بخورید بعد برید پیاده روی و یک بار هیچی نخورید و برید پیاده روی .
در کل هر فعالیتی در هر ضمینه ورزشی ای , جزو یکی از این دسته های حرکتی میشود :
1-تمرینات کششی (Stretch) مثل ورزشهای رزمی ...
2-تمرینات هوازی (Aerobic) مثل شنا , ذوچرخه سواری , دو , والیبال و بسکتبال ...
3-غیر هوازی (Anaerobic) مثل ورزش پرورش اندام ...
در کل به فعالیتی هوازی گفته میشود که ضربان قلب بالای 110 تا برود که در اصطلاح بهش "دایره چربی سوزی یا (Fat Burning Cyrcle) میگویند " .
نیم ساعت دوچرخه سواری نسبتا تند , حدود 450 گرم کالری میسوزونه و همین زمان برای تردمیل حدود 600 گرمه . البته لازم به ذکره در اینجا بگم که تمرینات هوازی , بدون داشتن رژیم درست , هیچ فایده ای نداره , چون از اینور میسوزونید و دوباره از اونور وارد بدن میکنید . راستی یه مطلب فوق العاده بسیار خیلی زیاد مهم : اونم اینه که متاسفانه تمامی اشخاص فکر میکنن کلمه رژیم یعنی ""نخوردن غذا"" !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
** رژیم یعنی : عادتِ درستِ غذا خوردن . **
سعی کنید حتما حتما یک مربی ورزشی با تجربه و با اطلاعات و کاربلد (و مخصوصا با وجدان) داشته باشید .
توصیه میکنم هفته ای 2 بار هم که شده حدود نیم ساعت پیاده روی کنید , همچنین سعی کنید حتما قبلش با مربیتون مشورت کنید .
















دورمچم به جای ساعت یکنوار مشکی بستم
تا همه بفهمن من از همه هر چه زمانو متعلق به زمان است بیزارم
من هم روزی قلبی داشتم
که توسط مردمانی ازمیان شما شکست و شکست تا سنگی شد
واکنون روزگاریست که شیطان فریاد میزند..
انسان پیدا کنید سجده خواهم کرد...


=====ஜ۩۞۩ஜ=====

26-01-1392 04:23 ب.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  انواع هورمونها Friga 0 191 07-07-1393 12:01 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان