اموزش قدم به قدم و درس به درس فلش. - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

اموزش قدم به قدم و درس به درس فلش.
زمان کنونی: 19-09-1395،01:30 ق.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: DIRECTOR
آخرین ارسال: DIRECTOR
پاسخ: 1
بازدید: 618

 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: اموزش قدم به قدم و درس به درس فلش.
ارسال: #1
اموزش قدم به قدم و درس به درس فلش.
پست‌ها: 602
تاریخ عضویت: 25 آبان 1390
اعتبار: 99
حالت من: انتخاب نشده
فلش و کاربرد آن
امروزه در دنیای وب و مالتی مدیا، فلش، کاربردی ترین و قدرتمندترین نرم افزاری است که مورد استفاده طراحان سایت، مالتی مدیا و انیمیشن قرار می گیرد. این نرم افزار قدرت بالایی را در ایجاد متحرک سازی دو بعدی در اختیار کاربر و طراح قرار می دهد. فلش مانند نرم افزار ایلوستریتور نرم افزاری است که بر پایه وکتور طراحی شده است، به این معنی که تمام اشکال و اشیای ایجاد شده در آن وکتور بوده و در نتیجه اشیای رسم شده در آن علاوه بر کیفیت بالا و سادگی در ویرایش، از حجم پایینی برخوردار می باشند. از این رو، در سال های اخیر استفاده از فلش در وب سایت ها و نرم افزارهای مالتی مدیا به دلیل جذابیت بصری افزایش چشمگیری یافته است.


آشنایی با محیط و قسمت های مختلف فلش
قسمت های مختلف فلش و هر برنامه گرافیکی دیگر به کاربر این امکان را می دهد تا برای ایجاد اشکال و تصاویر و همچنین ویرایش آنها از امکانات برنامه که شامل ابزارها و پنل های مختلف می باشد استفاده نماید. درتصویر زیر محیط فلش را مشاهده می نمایید.


نوار منو
نوار منو شامل تمام منوهایی می شود که برنامه در اختیار کاربر قرار می دهد. این منوها شامل دستورات زیادی می شود که کاربر را قادر می سازد برای ایجاد، کنترل و ویرایش پروژه های خود از آنها استفاده نماید.

جعبه ابزار
حاوی ابزارهایی برای ایجاد و ویرایش تصاویر، اشکال مختلف و تنظیمات ابزار می باشد.

نوار زمانی
این نوار، نشان دهنده فرایند حرکت مرحله به مرحله اشیاء و اشکال ایجاد شده می باشد. تعداد فریم ها و سرعت حرکتی که خط پیمایشگر نوار زمانی طی می کند، نشان دهنده سرعت نمایش یک شیء می باشد.

پنل خصوصیات
تنظیمات و خصوصیات ویژه هر ابزار را در اختیار کاربر قرار می دهد.

فضای طراحی/صفحه ترسیم
صفحه کاملأ سفید (درحالت پیش فرض) که داخل آن تصاویر و اشکال مورد نظر را رسم و ایجاد می کنید.

پنل ها
فلش دارای قسمتی به نام پنل است. هر پنل دارای ابزارها و خصوصیات مختلفی برای انجام کاری است. به طور مثال، در پنل Library یا کتابخانه می توانید اشیاء و تصاویر را به نماد تبدیل کرده و یا این نمادها را مدیریت کنید. در پنل رنگ، قادر خواهید بود رنگ اشیاء را مدیریت کرده و همچنین در پنل Align می توانید اشیاء و تصاویر را بر روی صفحه و یا نسبت به یکدیگر تراز نمایید.

نکته:
می توانید برای پنهان کردن و یا نشان دادن پنل ها و جعبه ابزار، کلید F4 را در صفحه کلید فشار دهید.


استفاده از صفحه طراحی و پنل ابزار
هنگامی که برنامه فلش را باز می کنید، در ابتدا پنجره زير ظاهر می شود. این پنجره شامل سه قسمت اصلی می باشد:


[highlight=#NaNNaNNaN]Create from Template: [/highlight]قالب های از قبل آماده شده را برای ایجاد پروژه های مختلف باز می کند.
[highlight=#NaNNaNNaN]Create New:[/highlight] صفحه طراحی جدیدی را باز می¬کند.
[highlight=#NaNNaNNaN]Learn:[/highlight] با کلیک روی این عناوین فهرست شده، فلش شما را به سایت شرکت Adobe هدایت کرده و در آنجا می توانید مطالب آموزشی مربوطه را مشاهده نمایید.


برای ایجاد یک سند جدید، در قسمت 2 روی ActionScript3.0 یا ActionScript2.0 کلیک کنید. پس از کلیک و انتخاب آن، وارد محیط اصلی برنامه می شوید. همانطور که در قسمت آشنایی با محیط و قسمت های مختلف برنامه گفتیم، برای رسم و طراحی اشیاء و شکل ها توسط ابزارهای برنامه، روی صفحه طراحی این اشیاء را ایجاد می نماییم.
ابعاد پیش فرض صفحه طراحی در فلش CS5، 400X550 می باشد که در ادامه خواهیم گفت چگونه می توانید این ابعاد را تغییر داده و ابعاد مورد نظرتان را به عنوان ابعاد پیش فرض در برنامه تعریف کنید. در شکل زیر، ابعاد پیش فرض صفحه طراحی یا سند را تبدیل به ابعاد 250X350 کرده ایم. در قسمت پایین برنامه و در پنل خصوصیات ابعاد صفحه را مشاهده می کنید.


برای استفاده از ابزارهای جعبه ابزار، روي ابزار مورد نظر كليك كنيد. هر ابزاری را که در پنل ابزار انتخاب مي كنيد، امكانات و خصوصيات مربوط به همان ابزار در قسمت پايين محيط برنامه و در پنلی به نام پنل Properties (خصوصیات) ظاهر خواهد شد. در آینده، روش رسم انواع اشکال و استفاده از تمام امکانات و ابزارهای موجود را خواهیم گفت.


نوار زمان (Timeline)
نوار زمانی، شامل چهارخانه هایی به نام فریم است. هر فریم در واقع نشان دهنده یک تصویر ثابت است. اگر تصاویر متوالی در این فریم ها رسم کنیم و سپس آنها را به سرعت نمایش دهیم، یک تصویر متحرک ایجاد می شود. در واقع نوار زمان مهمترین قسمت برنامه فلش می باشد که با آشنایی و درک کامل آن، قادر خواهید بود اشیای مورد نظر خود را با جلوه ها و سرعت های دلخواه متحرک کنید.
در شکل زیر، فریم 10 انتخاب شده است. در قسمت پایین نوار زمان، سرعت فریم را مشاهده می کنید. عدد 24 مقدار سرعت فریم ها می باشد، که این عدد نشان دهنده تعداد عبور فریم ها بر مبنای هر ثانیه می باشد. به عبارتی، 24 یعنی پیمایشگر نوار زمان، در هر ثانیه از 24 فریم عبور می کند. هر چه مقدار این عدد کمتر باشد، سرعت انیمیشن در یک پروژه کمتر بوده و هرچه مقدار این عدد بیشتر باشد، سرعت انیمیشن بیشتر خواهد بود.
















اگر میخواهی دروغی نشنوی ، اصراری برای شنیدن حقیقت مکن . . .
09-08-1391 11:42 ب.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  اموزش قدم به قدم و درس به درس فلش. Friga 1 443 16-03-1391 02:19 ق.ظ
آخرین ارسال: Friga

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان