اشتباهات رانندگی - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

اشتباهات رانندگی
زمان کنونی: 16-09-1395،06:18 ق.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: pajhan
آخرین ارسال: pajhan
پاسخ: 1
بازدید: 264

 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: اشتباهات رانندگی
ارسال: #1
اشتباهات رانندگی
پست‌ها: 479
تاریخ عضویت: 20 آبان 1390
اعتبار: 60
حالت من: انتخاب نشده
1. اشتباه اول: سبقت در ورودی های فرعی به بزرگراه:

ورودی خیابان های فرعی به اتوبان یا بزرگراه، غالباً برای ورود تنها یک ماشین طراحی شده. اشتباهی که خیلی از رانندگان می کنند اینه که در ورود از فرعی به اتوبان، سبقت می گیرن. این کار باعث میشه دو اتومبیل بخوان از یک گلوگاه که تنها به اندازه ی یک اتومبیل جا داره رد بشن و ... بقیش رو خودتون حدس بزنید!

پس هرگز در ورود از فرعی به اتوبان سبقت نگیرید!



2. اشتباه دوم: سبقت در بزرگراه قبل از ورود به فرعی:

این هم اشتباهِ بسیار بسیار رایج در کشور ماست! فرض کنید می خواین از اتوبان خارج بشید. خروجی اتوبان در سمت راست شماست و 200-300 متر فاصله داره. یعنی همون فاصله ای که شما باید کم کم به لاین کم سرعت نقل مکان کنید و وارد خروجی بشید.اما زرنگ بازی رانندگان ما اینه که از همین 200-300 متر برای سبقت استفاده می کنن و در لحظه ی آخر می خوان از لاین وسط بپیچن تو فرعی که با صدای بوق و اعتراض رانندگان لاین کم سرعت و لاین وسط روبرو میشن و در بدترین حالت تصادف میکنن! علت تصادف چیه؟

خب معلومه. وقتی سبقت می گیرید و بعد می خواین وارد فرعی بشید، باید سرعتتون رو کم کنید. اتومبیل پشت سری آمادگی این کاهش ناگهانی سرعت رو نداره و با شما برخورد می کنه. این کار بشدت خطرناکه و شعور راننده رو زیر سوال می بره!



پس هرگز قبل از خروج از اتوبان و ورود به فرعی سبقت نگیرید! از 200-300 متر قبل خروجی کم کم به لاین کم سرعت نقل مکان کنید و پشت سر ماشین های جلویی و با زدن راهنما به راحتی و ایمن وارد فرعی بشین.

[عکس: 1344643321.jpg]


3. اشتباه سوم: ورود به پیچ عرضی جاده با یکدست روی فرمان:

وقتی به پیچ عرضی جاده می رسید( منظور پیچه دیگه.حالا اسم فنی اون میشه پیچ عرضی) باید با دو دست فرمان رو بگیرید.ترجیحاً روی ساعت 1.40 دقیقه.این جوری کنترل بیشتری رو پیچ ها دارید. اما چرا نباید با یکدست پیچید؟ چون اولاً فرمان با یکدست برای جاده مستقیم و رانندگان حرفه ایه. در ثانی جاده های ایران خیلی دست انداز دارند مخصوصاً تو پیچ ها.

حالا حساب کنید وارد پیچ شدید با یکدست روی فرمان و یهو یه دست انداز! قشنگ فرمون از دستتون در میره.بعلاوه وقتی وارد پیچ بشید کنترل روی چرخ ها به سبب نیروی گریز از مرکز خیلی کمتر میشه و باید این نیرو رو کنترل کرد تا با گارد ریل و یا کیسه های شن برخورد نکنید. ( این سطل های شن از بتن محکم ترن و خودشون باعث مرگ میشن.من نمی دونم مخترع اینا کیه؟ همه جای دنیا سطل آب پر می کنن میذارن اما تو ایران باکس شن و ماسه!!!)

پس هرگز با یکدست روی فرمان وارد پیچ عرضی جاده نشید!



4.حرکت سریع پس از سبز شدن چراغ راهنما:

راننده های ایرانی حوصله ی ایستادن پشت چراغ قرمز رو ندارن! وقتی سبزه و دو ثانیه مونده تا قرمز بشه، با سرعت بیشتری رانندگی میکنن! وقتی زرده باز هم رد میشن. قرمز که میشه تازه یادشون میفته که بله باید ترمز کرد. روی خط عابر وای میسن.اونایی هم که دیوانه هستن عبور می کنن( تعداد این دیوونه ها کم نیست! ). همیشه یکی دو نفر پیدا میشن که چراغ قرمز رو به سبب نبودن پلیس و دوربین و یا خلوت بودن چهار راه رد کنن.

شما که راننده ی قانونمندی هستی، وقتی چراغ سبز شد، دو ثانیه صبر کن.بعد حرکت کن. چون اگه یهو گاز بدی و بخوای رد بشی، ممکنه با یه دیوونه که چراغ قرمز رو رد کرده برخورد کنی و خدای ناکرده آسیب جدی ببینید!

پس هرگز پس از سبز شدن چراغ راهنما، با سرعت شروع به حرکت نکنید و دو ثانیه صبر کنید ( مهم نیست راننده پشت سر براتون بوق بزنه یا حتی فحش بده! اگه تصادف کنید این شمایید که ضرر می کنید! ).

دوستان خواهش من اینه که این موارد رو جدی بگیرید. نگید اینا احتیاط زیادیه! اینا مواردیه که تو هیچ کتابی نیست و فقط با تجربه بدست میاد.تجربه ای که شاید گرون بدست بیاد!
















دوستان قبل از خارج شدن از صفحه لطفا تشکر کنید تا کاربران برای بیشتر کردن مطالب دل گرم شن 


در دنيا هيچ بن بستي نيست. يا راهي‌ خواهيم يافت و يا راهي‌ خواهيم ساخت....
20-05-1391 03:23 ق.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  رانندگی حرفه ای و اصولی pajhan 0 198 09-01-1392 07:39 ب.ظ
آخرین ارسال: pajhan
  رانندگی در باران pajhan 1 332 19-10-1391 03:46 ق.ظ
آخرین ارسال: pajhan
  24 نکته استثنایی درباره اعتقادات غلط ایرانی ها در رانندگی!! toyota 1 197 03-10-1391 10:38 ب.ظ
آخرین ارسال: pajhan
  باید ها و نباید های رانندگی!! 1-نگه داشتن پدال ترمز در هنگام عبور از دست اندا toyota 0 295 03-10-1391 10:33 ب.ظ
آخرین ارسال: toyota
  آموزش تكنیك های رانندگی (مباحث اولیه - شهری) toyota 4 325 03-10-1391 10:26 ب.ظ
آخرین ارسال: toyota

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان