اسکوات هالتر از جلو - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

اسکوات هالتر از جلو
زمان کنونی: 19-09-1395،07:10 ب.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Friga
آخرین ارسال: Friga
پاسخ: 1
بازدید: 804

 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: اسکوات هالتر از جلو
ارسال: #1
اسکوات هالتر از جلو
پست‌ها: 11,943
تاریخ عضویت: 20 اردیبهشت 1390
اعتبار: 288
حالت من: Shad
[عکس: 25554099938914433647.jpg]

یکی از بهترین حرکات برای عضلات 4 سر ران که متاسفانه اکثر بدنسازان ما از این حرکت بی بهره اند . این حرکت مشابه حرکت هاک اسکوات برعکسه که فشار بسیار زیادی هم به عضلات اشک پا میاره .


نکته : همانطور که در عکس مشاهده میکنید , میتونین هالتر رو با دستها بگیرید و حرکت رو انجام بدید که نسبتا فشار زیادی به ستون فقرات میاره , توصیه میکنم هالتر رو , رو قسمت جلویی سرشونتون بذارید و برید .

بر خلاف عکس زیر , اگه بجای اینکه اون تخته اسکوات رو زیر پاشنه پاتون بگذارید , به زیر انگشتان پاتون بذارید (جلوی پاتون) فشار رو 2 برابر میکنه و اجراشم به مراتب خیلی سخت تر میشه .


نکته : سعی کنید حتما حتما حتما بعد از اجرای حرکات پا , کشش مخصوص عضلات پا رو انجام بدید .

خیلی ها از افتادن فشار در روزهای تمرین پا گله دارند و به اصطلاح وقتی اسم تمرین عضلات پا میاد موی تنشون سیخ میشه , توصیه میکنم تمرینات پاتون رو محدود کنید , برای مبتدی ها 3 ست اسکوات و 3 ست پرس پا و 3 ست خیاطه عالیه و نه بیشتر از این .
احتیاجی هم به جلو پا دستگاه رفتن نیست (البته میتونین برای گرم کردن عضلات پاتون 2 ست 30 تایی از این حرکت رو برید) چون این حرکت برای عمیق کردن خطوط بین عضلات پاست و وقتیکه شما هنوز عضله پاتون حجمی نگرفته احتیاجی به خط و خطوط نداره .

در نظر داشته باشید روز پا , روز تُناژ وزنست و ممکنه تو روز پاتون حدود 10 تن وزنه جابجا کنید , حرفه ای ترها حدود 50/60 تن وزنه جابجا میکنند . یکی از دلایل ضعف جسمانی در چنین روزایی همینه . محاسبه کنید وقتی زیر وزنه 150 کیلویی هستید و قراره 15 تکرار اجرا کنید , این خودش میشه 2 تن و 250 کیلو فقط در اجرای یک ست . امسال من چه گناهی کردن که 6 ست اسکوات تکرار بالا میرن wink

در ضمن یه بدنساز خوب رو از روی عضلات پاهاش میشناسن نه بازوش و نگاه فنی هم از پا شروع میشه و به بالا تنه ختم میشه . هر جایی بدنسازی براتون فیگور جفت بازو گرفت , بهش بگین شلوار رو بکش پایین پاتو نشون بده . کلا در بدنسازی اونایی که مَردن , پا کار میکنن .

در روز تمرینات پاتون حتما آبی که با خودتون میبرید باشگاه , شیرین باشه و یک ساعت قبل از تمرین هم چیزی نخورید . در بین اجرای هر ست هم 5/10 تا نفس عمیق از بینی بکشید و به هیچ وجه نفستون رو سریع بیرون ندید . سعی کنید بعد از هر تکرار بنشینید که فشار از رو عضلات پاتون برداشته بشه و کمی ریلکس شه .

4 ست 12/15 تکراره عالیه برای این حرکت , راستی همیشه سعی کنید عضلات پاتون رو به صورت تکرار بالا انجام بدید . باید مثل پیستون ماشین , آروم و پیوسته حرکت رو انجام بدید , اگر در پایین رفتن عجله کنید , بعد از 3 ماه , درد مفصل زانو میاد سراغتون . در پایین حرکت هم به هیچ وجه بیشتر از 90 درجه نشینید .


یه قانون : همیشه در حین بالا اومدن در این حرکت , پاتون رو محکم به زمین فشار بدید انگار که زمین رو دارین فشار میدین به سمت پایین نه خودتون رو به سمت بالا . این تجربه سه سال ورزش وزنه برداریِ (Power Lifting) که هر هفته 16 ست اسکوات میرفتیم .
















دورمچم به جای ساعت یکنوار مشکی بستم
تا همه بفهمن من از همه هر چه زمانو متعلق به زمان است بیزارم
من هم روزی قلبی داشتم
که توسط مردمانی ازمیان شما شکست و شکست تا سنگی شد
واکنون روزگاریست که شیطان فریاد میزند..
انسان پیدا کنید سجده خواهم کرد...


=====ஜ۩۞۩ஜ=====

26-01-1392 05:23 ب.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  کول هالتر دست باز Friga 0 467 20-01-1393 08:16 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  اسکوات پا موازی پشت گردن با هالتر آزاد Friga 0 967 18-05-1392 05:33 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  هاک اسکوات ماشین Friga 0 786 18-05-1392 04:49 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  اسکوات دستگاه Friga 0 793 18-05-1392 04:26 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  پرس بالا سینه هالتر مچ برعکس Friga 0 2,367 18-05-1392 03:47 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان