آی تی در حسابداری - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

آی تی در حسابداری
زمان کنونی: 16-09-1395،12:05 ق.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: moderator
آخرین ارسال: moderator
پاسخ: 1
بازدید: 259

 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: آی تی در حسابداری
ارسال: #1
آی تی در حسابداری
پست‌ها: 1,456
تاریخ عضویت: 22 اردیبهشت 1390
اعتبار: 36
حالت من: Ghafelgir
نشریه «پیشرفتهای آموزش حسابداری» مجموعه­ای است از پژوهشهای دانشگاهی­که به صورت سالانه منتشر می­شود و هدف آن پرداختن به نیازهای افراد علا‌قه­مند به فرایند آموزش است. در این مجموعه کوشش شده است مقاله­های پرمحتوا، مرتبط، خواندنی و قابل اتکا چاپ شود. مقالهها از نوع تجربی یا تجربه نشده (به صورت نظری و تئوری) است. در چاپ مقاله­ها بر تشریح چگونگی بهبود روشهای آموزش و برنامه‌های درسی تاکید شده است.

گردآورندگان این مجموعه در جلد اول: شوارتز (N. Schwartz) از دانشگاه کامنولث (Common Wealth) ویرجینیا، استوت(E.Stout) از دانشگاه ویلا‌نوا (Vilanova)، و جلدهای دوم تا پنجم شوارتز و کتز (E. Ketz) از دانشگاه پنسیلوانیا هستند.

این مجله در 5 جلد، طی سالهای 200331998 به­شرح زیر چاپ و منتشر شده است:

مجلد اول: درسال 1998،

مجلد دوم و سوم: در سال 2000،

مجلد چهارم: در سال 2002،

مجلد پنجم: در سال 2003.

با توجه به جذابیت فراوان مقالا‌ت (حتی در عنوان آنها)، فهرست مقالههای پنج مجلد برای اطلا‌ع علاقهمندان ارائه میشود. در پایان نیز چکیده‌ای از 5 مقاله (از هر مجلد یک مقاله) ارائه شده است. با توجه به اهمیت آموزش حسابداری و نکات بسیار برجسته موجود در این مقاله­ها، نظر علا‌قه‌مندان به ویژه استادان گرانقدر به اصل­مقاله­ها جلب می‌شود. این مجموعه در کتابخانه سازمان حسابرسی موجود است.



فهرست مقاله­ها درمجلد اول

مشکلات و ملاحظات در اجرای راه‌حلهای مبتنی بر فناوری برای تغییر در برنامه‌های درسی حسابداری،

گسترش ابعاد تجزیه و تحلیل عملکرد به منظور دربرگیری مدلهای نوین پایگاه دادهها ،

اصلاح درس مالیات بردرآمد دولت مرکزی (فدرال)، شامل اهداف یادگیری گروهی و مستقل،

نقش داستان و تخیل در آموزش حسابداری،

راهبری و توانایی فنی: عوامل تعیین کننده در ارائه پروژههای گروهی دانشجویان،

انواع صورتهای مالی به عنوان سازماندهندهای پیشرفته در حسابداری مالی مقدماتی،

ترفندها یا نقشهایی که استادان حسابداری در تدریس خود ارائه و ایفا میکنند: روشهای ارتباط با نسل جدید،

طراحی و آموزش درس حسابداری مقدماتی با پیروی از کمیسیون تغییر آموزش حسابداری (AECC): چشم‌اندازی 4 ساله،

بازنگری برنامه درسی از نقطه آغاز: حسابداری مقدماتی

شناخت فرصتها و شکل آزمون حسابداری مقدماتی دانشجویان

آموزش آیین رفتار حرفه‌ای و رویکرد خویشتننگری،

دوره جداگانه آیین رفتار حرفهای حسابداری: یک نمونه،

گسترش ایجاد رفتار حرفه‌ای و رهبری اخلا‌قی در آموزش آیین رفتار حرفه‌ای حسابداری،

تجلیل از چهره‌های ماندگار حسابداری: رویکردی جایگزین برای آموزش آیین رفتار حرفه‌ای.



فهرست مقاله­های‌مجلد دوم

نقش دوگانه تفکر انتقادی در آموزش حسابداری،

پرورش تفکر انتقادی در آموزش حسابداری: یافته­های پژوهش،

هماهنگ‌سازی شیوه‌های آموزش در دوره‌های حسابداری،

به ثمر نشستن استعداد دانشجویان با استفاده از طبقه‌بندی بلوم در برنامه‌های درسی حسابداری،

پژوهش درباره فاصله زمانی مطالعه: برآورد دانشجویان و استادان از زمان لازم برای مطالعه،

یکپارچه کردن پژوهشها در درس حسابرسی مقدماتی،

تجزیه و تحلیل صورتهای مالی یک شرکت بین‌المللی به عنوان پروژه درسی،

نقش پاداش گروهی در کسب موفقیتهای بیشتر در یادگیری گروهی،

روشهای موثر تدریس: استنباط استادان حسابداری،

حسابداری مقدماتی: نیاز رشته‌های تحصیلی غیر حسابداری،

روشهای حل مسئله و موفقیت در برنامه درسی حسابداری،

پایه­ریزی آیین رفتار حرفه‌ای: تجزیه و تحلیلی چند بعدی در محیط دانشگاهی.



فهرست مقاله­های مجلد سوم

تعمیم جهانی تجربیات یادگیری:برنامه بازدید از سازمانهایی در سطح جهانی،

روش تدریس ارزیابی خطر،

آموزش حسابداری محیط­­ ‌زیست: چارچوبی چهار مرحله­ای،

سکوت طلا‌ نیست: یا نشانه‌های بیشتری از درک ارتباطات کلا‌می در رشته‌های حسابداری،

همکاری برای بهبود آموزش،

طرحی نو: تجربه طراحی یک برنامه درسی یکپارچه حسابداری،

ارزیابی تاثیر آموزش مشارکتی (دوسویه) از طریق تلویزیون در سطوح بالای دوره‌های حسابداری،

نقش نمرات آزمون جی ام ای تی (GMAT) و میانگین نمره‌های دوره کارشناسی در طبقهبندی و برگزاری کلاسهای حسابداری دوره کارشناسی ارشد: نوسازی و گسترش،

استفاده از ابزارهای آموزشی مشارکتی (دوسویه) برای آموزش جنبه‌های کاربردی حسابداری مالی مقدماتی.



فهرست مقاله­های مجلد چهارم

رویکرد آموزش خدمات برای رعایت بیشتر قوانین و مقررات پرداختکنندگان مالیات در جوامع بومی آلاسکا،

استفاده از مجله وال استریت ژورنال و اینترنت در بهکارگیری نظرات کمیسیون تغییر آموزش حسابداری درخصوص حسابداری مقدماتی،

پرورش تواناییهای تحلیلی و ارتباطی دانشجویان حسابداری میانه از طریق گزارشهای مالی سالا‌نه،

گسترش بازارهای جهانی: پژوهشی موردی برای ارزیابی جایگزینها،

مقایسه رشد مهارتهای آموزشی در برنامه‌های دوره دکترا و ارزیابی عملکرد هیئت علمی دانشکده: ‌بررسی یک پژوهش پیمایشی،

مقایسه آموزش گام به گام و آموزش مفاهیم حسابداری،

آموزش سیستمهای اطلا‌عاتی مالی با استفاده از فیلمهای رایانههای شخصی،

سنجش توانایی تشخیص مشکل دانشجویان در آموزش حسابداری،

بودجه‌بندی برای هزینه‌های برف‌روبی با شبیه‌سازی مونت کارلو: یک پروژه کلاسی،

بررسی با دانشجویان در برخورد با قابلیت اتکای ابزارهای ارزیابیآموزش.



فهرست مقاله­های مجلد پنجم

دانشجویان مبتدی به عنوان طراحان ابررسانه آموزشی در حسابداری،

معنی­دار کردن بازخورد دانشجویان: نقد دوره‌های آموزشی،

نگرشی بنیادی به ارزیابی آموزش حسابداری،

استفاده از دانشجویان رده بالا‌تر در دوره‌های آموزش مشارکتی در حسابداری مالی مقدماتی،

چگونگی افزایش انگیزش یادگیری در کلا‌سهای بزرگ،

رشد قابلیتهای شخصی از طریق آموزش خدمات: نقشی برای سازمانهای دانشجویی،

ارزیابی دروس اصول حسابداری: کلید بهبود مستمر،

مهارتهای اصلی: طراحی چارچوب آموزشی مبتنی بر نظریه به صورت یک پروژه نظری،

آموزش موثر حسابداری: مقایسه شیوه‌های استادان و میزان درک دانشجویان،

بررسی درستی پیشنیازهای حسابداری در برنامه درسی رشته بازرگانی،

میزان درک دانشجویان از درس تجزیه و تحلیل صورتهای مالی با کمک شبکه­های اطلا‌ع­رسانی رایانه­ای،

دیدگاه اقتصادی: برنامه‌های دوره دکترای حسابداری باید برچه موضوعی متمرکز شود؟،

بازاندیشی در سیستمهای اطلا‌عات مالی: یک برنامه درسی نوآورانه برای درس سیستمهای اطلا‌عات مالی،

استفاده از روش «یادگیری مبتنی بر حل مسئله» برای افزایش تواناییها در کلا‌سهای درس حسابداری،

طراحی کتابهای درسی خاص به منظور تسهیل در تغییر مباحث آموزشی،

تقلب در ثبتها و مدارک یا مدیریت درآمد: دانشجویان مرز را تعیین می‌کنند،

راهنمای دروس حسابداری مالی مبتنی بر شبکههای اطلا‌ع‌رسانی برای دانشجویان مبتدی.



چکیده‌های انتخاب شده به قرار زیر است:

مجلد اول: نقش داستان و تخیل در آموزش حسابداری،

مجلد دوم: هماهنگ‌سازی شیوه‌های آموزش در دوره‌های حسابداری،

مجلد سوم: روش تدریس ارزیابی خطر،

مجلد چهارم: آموزش سیستمهای اطلا‌عاتی مالی با استفاده از فیلمهای رایانه­های شخصی،

مجلد پنجم: میزان درک دانشجویان از درس تجزیه و تحلیل صورتهای مالی با کمک شبکه­های اطلا‌ع­رسانی رایانه­ای.



مجلد اول: نقش داستان و تخیل در آموزش حسابداری

حرفه حسابداری نگرانی خود را از گرایش آموزش حسابداری به تربیت دانش آموختگانی ماهر ولی فاقد ارتباطات مورد نیاز و توانایی تفکر انتقادی و آفریننده، ابراز کرده است. کمیسیون تغییر آموزش حسابداری (AECC) استادان را نسبت به طراحی مجدد برنامه‌های درسی برای تسهیل در ایجاد و پرورش اینگونه تواناییها، تشویق می­کند. به­نظر نویسندگان این مقاله، استفاده از داستان و تخیل به دستیابی به هدفهای کمیسیون تغییر آموزش حسابداری کمک میکند. با استفاده از مراجعی، از ارنست همینگوی گرفته تا رابرت هنلین و شرلوک هلمز، نویسندگان به بررسی استفاده از داستان و تخیل و نقش بااهمیت آن در دوره‌های حسابداری می‌پردازند. آنها تجربه استادانی را که از شیوه‌های خارج از چارچوب کتابهای درسی سنتی استفاده کردها ند مورد توجه قرار دادهاند و به نکات آموزشی پدید آمده در این رویکرد وگزارش تجربه استفاده از یک رمان در درس مالیات‌پرداختهاند و در پایان فهرست مشروحی از داستانهای مرتبطی را که ممکن است در دوره‌های حسابداری موثر باشند ارائه دادهاند. اسامی تعدادی از این کتابها به قرار زیر است:

افسانه مالیات، مزرعه، خطر(ریسک)، گپی با برج طلا‌یی کلیسا، حسابداری جنایت، دلا‌رهای شنی، درهای جادویی و اسبهای تروا، مرگ و مالیات.

در انتهای مقاله نیز پرسشنامه­ای ارائه شده است که تکمیل آن، نقش داستان و تخیل از نظر دانشجویان در آموزش حسابداری را نشان می‌دهد.



مجلد دوم: هماهنگ‌سازی شیوه‌های آموزش در دوره‌های حسابداری

تشکلهای حرفهای با نفوذ براین باورند که هدف دوره‌های مقدماتی آموزش حسابداری، آگاه کردن دانشجویان نسبت به چگونگی یادگیری است. استادان حسابداری علاقهمندند که توجه دانشجویان را به روند یادگیری معطوف کنند و آنان را در آموختن کمک دهند. آموختن یادگیری می‌تواند ذهنی و مفهومی باشد: مانند روند کسب، درک و استفاده از روشهای مختلف برای کمک به آموختن موثر. این مقاله به شرح روند یادگیری و تعریف روشهای مختلف آن می‌پردازد و راههای مختلف هماهنگ‌سازی این شیوهها را برای بررسی بهبود یادگیری دانشجویان توسط استادان حسابداری پیشنهاد می­کند. موضوع اصلی از استفاده از روشهای یادگیری به عنوان ابزار آموزشی به توانا ساختن دانشجویان از طریق آموختن روشهای یادگیری- برای اینکه آموزندگانی مستقل باشند- تغییر می‌یابد.



مجلد سوم روش تدریس ارزیابی خطر

کمیته ویژه خدمات اطمینانبخشی انجمن حسابداران رسمی امریکا خدمات جدید متعددی را معرفی کرده است. این مقاله رویکرد ارائه درس حسابداری در سطح کارشناسی ارشد در یکی از این خدمات، یعنی ارزیابی خطر (ریسک) را معرفی میکند. از یک سو در برخی موسسات، خدمات حسابداری ارزیابی خطر (ریسک) کاری پرارزش و چشمگیر بهشمار میآید؛ و از سوی دیگر، اهمیت مدیریت ریسک در برخی شرکتها منجربه ایجاد موقعیت شغلی مدیریت ریسک شده است، از این‌رو دانشجویان باید با این پدیده جدید آشنا شوند.

گرچه مطالب مطرح شده در این بررسی، مختص برنامه درسی حسابداری در مقطع کارشناسی ارشد حسابداری است، اما برای دوره کارشناسی حسابداری، کارشناسی ارشد بازرگانی یا حتی بهکارگیری بخشی از آن در سایر دوره‌های آموزشی مدیریت نیز مناسب است.

اگر با مفهوم ریسک آشنا شوید و آن را درک کنید، گویی می‌دانید که باید ریسک را به درستی مدیریت کرد؛ این امر یک اجبار است نه یک انتخاب.



مجلد چهارم: آموزش سیستمهای اطلا‌عاتی مالی با استفاده از فیلمهای رایانههای شخصی

فیلمهای رایانه شخصی، روش تدریس مطالب درسی و کاربرد تواناییهای خاص را ارائه می­دهد. این فیلمها ابزارهای چندرسانهای ساده، پرقدرت و انعطافپذیری است که رایانه شخصی را به یک ابزار آموزشی پیشرفته‌ تبدیل میکند. دانشجویان، فیلمهای ساخته شده توسط استادان را در زمان و مکان مناسبی در رایانههای خود می‌بینند. این مقاله به موضوع ساخت و پیشرفت فیلمهای رایانه شخصی، موارد استفاده از این فیلمها در آموزش حسابداری بهویژه در درس سیستمهای اطلا‌عاتی مالی در دوره کارشناسی و واکنش دانشجویان نسبت به استفاده از این ابزار، می‌پردازد.

در هر ترم استادان در مورد تخصیص زمان درس و منابع درسی برای دستیابی به هدفهای یادگیری تصمیم میگیرند. این تصمیمها، انتخاب مطالب برای سخنرانی در برابر روشهای جایگزین را دربرمی‌گیرد. درگذشته روشهای جایگزین شامل خواندن کتابهای درسی یا تکمیل مسائل طراحی شده برای تدریس مواد درسی بود، اما امروزه دسترسی به فناوری، حق انتخاب بیشتری برای ارائه مطالب درسی در دسترس قرار می‌دهد. این مقاله به ابزاری که امکان ارائه مطالب درسی توسط مدرسان بدون صرف زمان در کلا‌س را در دسترس قرار می‌دهد، میپردازد. این ابزار یعنی فیلمهای رایانه­های شخصی به­آسانی توسط استادان ساخته می‌شود و استفاده از آن برای دانشجویان نیز آسان است.



مجلد پنجم: میزان درک دانشجویان از درس تجزیه و تحلیل صورتهای مالی با کمک شبکه اطلا‌عاتی رایانهای

استفاده از اینترنت در کلا‌س درس میان دانشجویان محبوبیت یافته و علا‌قهمندی دانشجویان به این ابزار، نشاندهنده این است که برنامه‌های درسی با استفاده از اینترنت اثر مثبتی بر یادگیری دانشجویان دارد. در این پژوهش یک بازنگری اساسی که منجربه جایگزینی مطالب مبتنی بر شبکه‌های رایانه‌ای شده است، تشریح می‌شود. در این مقاله همچنین تجزیه و تحلیل تجربی دو پژوهش پیمایشی متفاوت در مورد نظر دانشجویان راجع‌به تاثیر برنامه درسی مبتنی بر شبکه‌های رایانه‌ای ارائه می‌شود. نتایج پژوهش بیانگر این است که دانشجویان متوجه شدهاند که میزان یادگیری آنها در زمینه‌های خاصی از برنامه درسی اصلا‌ح شده که در آن از شبکه های رایانهای استفاده میشود، بیشتر است؛ اگرچه درک کلی مطلب با روش جدید در مقایسه با روش قدیم تفاوت نداشته است. در حالی که جنبه‌های خاصی از برنامههای درسی، موجب افزایش یادگیری دانشجویان شده است، ولی برای ارزیابی این موضوع که شاخصهای مستقیم یادگیری مستقیم نیز بهبود خواهد یافت، بررسیهای بیشتری لا‌زم است
















گوزلیم عکسین دوشوب پیماندن پیمانیه

گوندریب عشقین منی میخاندن میخانیه

گئتمیشم میخانیه من دردیمه درمان اولام

دردیمی بیر بیر دیم من ساغر و پیمانیه

دردیمه درمان شراب اولدو حبیبیم ساقی لر

گوندریب عشقیم منی گور هانسی داروخانیه


[عکس: images?q=tbn:ANd9GcTiJ4evUTSiPaWN4c5Iczp...VY2wXNRMnQ]
04-09-1390 01:56 ب.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  دانلود مقاله انگلیسی پژوهش های مرتبط به حسابداری مدیریت کیفی Friga 0 327 10-11-1391 10:37 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  دانلود مقاله انگلیسی محرک ها و موانع مربوط به تحول حسابداری مدیریت Friga 0 311 10-11-1391 10:35 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  دانلود مقاله انگلیسی تاثیر سرمایه گذاری فناوری اطلاعات بر روی بازدهی شرکت حسابداری Friga 0 430 10-11-1391 10:34 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  دانلود مقاله انگلیسی قوانین حسابداری مرتبط به بازده کار Friga 0 231 10-11-1391 10:33 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  دانلود مقاله انگلیسی عوامل و اصول حسابداری در اختیار خرید سهام Friga 0 358 10-11-1391 10:31 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان