آموزش offroad و نکات ضروری - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

آموزش offroad و نکات ضروری
زمان کنونی: 14-09-1395،11:42 ق.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: pajhan
آخرین ارسال: pajhan
پاسخ: 5
بازدید: 320

 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: آموزش offroad و نکات ضروری
ارسال: #1
آموزش offroad و نکات ضروری
پست‌ها: 479
تاریخ عضویت: 20 آبان 1390
اعتبار: 60
حالت من: انتخاب نشده
تو آفرود هر چیزی به درد میخوره از چسب دوقولو بگیر تا لوازم کامل یک گاراژ یا تراشکاری و جوشکاری اما باید مهمترین و کار راه بنداز ترین لوازم رو با خودتون ببیرین چون هر چی لوازم کمتر ببرین ماشین سبک تر و از طرفی کنترل و جاسازی اون لوازم راحت تره .. من به چند تا از مهمتریناش اشاره میکنم

بیل
بیل تو همه ماشینهای آفرود به درد میخوره و تغریبآ میشه گفت ضروریه
بند یا سیم بکسل
اگه ماشین ونج درست حسابی داشته باشه که هیچ اگه نداشت و به صورت اتفاقی یه ماشین دیگه هم با شما بود موقع گیر کردن میشه با بند بکسل خوب ماشین رو از جایی که گیر کرده در بیارین ... فقط یه نکنه مهم تو گیر کردن تو جای صاف و بدون شیب استفاده از این روش راحته اما اگه یه کم شیب باشه یا پاکت یا گودال ... استفاده از این روش مهارت میخواد نکته مهم بعدی با سیم بکسل نمیشه تقه زد اما با بند بکسل خوب میشه این کار رو کرد
جک و ایر جک
جک یکی دیگه از لوازم مهم و ضروری هست که چند تا استفاده داره
بالا بردن ماشین برای عوض کردن چرخ ترکیده یا لاستیک از رینگ در اومده
مورد استفاده بعدی بالا بردن برای خالی کردن زیر ماشین در هنگامی که گیر کرده
برای استفاده از جک تو زمینی که سفت نیست ... باید یه قطعه تخته همراهتون داشته باشین تا نیروی زیر جک رو به قسمت بیشتری از زمین منتقل کنه
آچار به اندازه ای که کارهای ضروری رو راه بندازه ... در اون حد با خودتون آچار نبرید صحرا که با پریدن رو دست انداز یا بالا پایین شدن عقب ماشین اورکستر راه بیوفته و هر کدوم برای خودش سازی بزنه ...
پمپ باد
پمپ باد 2 تا استفاده داره یکی بعد از کم کردن باد چرخها موقعی که زمین سفت میشه چرخها رو با خیال راحت باد میکنید و استفاده دوم موقعی هست که چرخ از رینگ در اومده و اون رو با پمپ باد ساده جا میندازین... البته یه تکنیک دیگه هم هست موقعی که پمپ باد ندارین میشه از اون استفاده کنید ... اگه پمپ باد در دسترس نیست و صحرای خونتون پایین اومده و حتمآ باید برین زاپاس رو 50% بیشتر از ماکس پریشر باد بزنید مثلآ اگه ماکس پریشر اون 50 هست اون رو 70 پی اس ای باد بزنید و با استفاده از یه شیلنگ 2 سر سرباد کن دار اون رو به هر چرخی که لازمه برسونید و باد کنید
آب به مقدار لازم
و مهمتر از همه نیروی انسانی
اگه نیروی انسانی خوب با خودتون داشته باشین خیلی از کارها ردیف میشه در صورتی که یه راهنما باشه و بگی کی به کجا فشار بیاره و زور بزنه ... 5 نفر از جلو هل ندن 5 نفر از عقب دوستان رعایت کنن کسی که تجربه بیشتر داره نظر بده بقیه حرف نزنن کسی از اونا نظر نمیخواد
چسب دوقولو
آینه و چراق قوه
موقع ظهر که آفتاب مستقیم تو سر آدم میزنه و ماشین گیر کرده و به کمک احتیاج دارید و یه ماشین در 2 کیلومتری شما هست با چراق قوه و داد و هوار نمیشه اون رو خبر کنین بهترین وسیله آینه هست با انعکاس نور آفتاب میشه تا شعاع چند کیلومتری رو خبر کرد یا توجهشون رو جلب کرد موقع شب هم چراق قوه خوب و قوی این کار رو انجام میده
















دوستان قبل از خارج شدن از صفحه لطفا تشکر کنید تا کاربران برای بیشتر کردن مطالب دل گرم شن 


در دنيا هيچ بن بستي نيست. يا راهي‌ خواهيم يافت و يا راهي‌ خواهيم ساخت....
18-04-1391 01:46 ق.ظ
 
ارسال: #2
RE: آموزش offroad و نکات ضروری
پست‌ها: 479
تاریخ عضویت: 20 آبان 1390
اعتبار: 60
حالت من: انتخاب نشده
براي پايين آمدن از شيب چطور بايد بيايم؟ مثلا بالاي تپه هستيم و مي خواييم بيايمپايين...ماشين هي دور مي گيره و از ترمز هم کار زيادي ساخته نيست؟



همون کاری که با دنده عقب میکنی رو اینبار با دنده 1 میکنی
.
.
دنده 1 سنگین، کلاچ و ترمز و گاز رو ول میکنی، 4 زانو میشینی و به اعمالت فکر میکنی! از فرمون دادن شدید و اضافه هم پرهیز میکنی!
.
.
وقتی رسیدی پایین فرمون ماشین رو 1 ماچ آبدار میکنی!
















دوستان قبل از خارج شدن از صفحه لطفا تشکر کنید تا کاربران برای بیشتر کردن مطالب دل گرم شن 


در دنيا هيچ بن بستي نيست. يا راهي‌ خواهيم يافت و يا راهي‌ خواهيم ساخت....
18-04-1391 01:49 ق.ظ
 
ارسال: #3
RE: آموزش offroad و نکات ضروری
پست‌ها: 479
تاریخ عضویت: 20 آبان 1390
اعتبار: 60
حالت من: انتخاب نشده
به قول یکی از اساتید هر راهی رو زمانی برای صعود انتخاب کنید که از فرودش مطمئن باشید.
بالا و پایین رفتن از شیب رو از شیبهای کم شروع کنید تا بعد به شیب 40 درجه برسید بخصوص اینکه تو هیچ شرایطی با کمک سنگین دنده 1کلاچ و نیم کلاچ نکنید و مطمئن باشید که ماشین شما خاموش نمیشه. جمله طلایی " به ماشینتون اعتماد کنید" رو فراموش نکنید
















دوستان قبل از خارج شدن از صفحه لطفا تشکر کنید تا کاربران برای بیشتر کردن مطالب دل گرم شن 


در دنيا هيچ بن بستي نيست. يا راهي‌ خواهيم يافت و يا راهي‌ خواهيم ساخت....
18-04-1391 01:52 ق.ظ
 
ارسال: #4
RE: آموزش offroad و نکات ضروری
پست‌ها: 479
تاریخ عضویت: 20 آبان 1390
اعتبار: 60
حالت من: انتخاب نشده
آخرین ویرایش در 18-04-1391 01:55 ق.ظ توسط pajhan
تا حالا فکر کردین اگر بخوایم یه الگوریتم برای offroad کردن بنویسیم اولین مرحلش چیه؟
.
قفل کردن پلوس های جلو؟ نه!
.
.
اولین مرحله زنگ زدنه!
.
به چندتا از دوستاتون که ماشین 4wd دارن زنگ بزنین و اونا رو هم راه بندازین که بیان!

این مرحله مهم توسط خیلی از آفرود بازا رعایت نمیشه، و در خیلی از مواقع هم هیچ اتفاقی نمیفته، ولی خب اتفاق 1 بار میفته!
















دوستان قبل از خارج شدن از صفحه لطفا تشکر کنید تا کاربران برای بیشتر کردن مطالب دل گرم شن 


در دنيا هيچ بن بستي نيست. يا راهي‌ خواهيم يافت و يا راهي‌ خواهيم ساخت....
18-04-1391 01:55 ق.ظ
 
ارسال: #5
RE: آموزش offroad و نکات ضروری
پست‌ها: 479
تاریخ عضویت: 20 آبان 1390
اعتبار: 60
حالت من: انتخاب نشده
استاد ParvizSahra میگه
تنها راه یاد گرفتن فتح شیبها ..تمرینه تا ترس راننده از ارتفاع بریزه
حس ناخودآگاه پا گذاشتن روی کلاچ تنها با تمرین از بین میره
بدون کلاچ تنها با گاز یا ترمز سربالا و سرازیری آب خوردن میشه
همیشه قبل از شیب دنده درست را انتخاب کنید چون وسط شیب ...فرفی نداره بالا رفتن یا پایین اومدن
دنده عوض کردن ممکنه باعث واماندگی یا شتاب گرفتن بشه.
کار مهم دیگه بازدید شیب با پای پیاده است تا از آخر شیب مطمئن باشی.که الاکلنگ نشی یا سپرت نره تو خاک .یعنی حد و حدود ماشینتو بشناسی چون هر چقدر هم راننده خوبی باشی از حدود ماشینت نمیتونی تجاوز کنی...ماشینتو زیاد اذیت کنی اونم اذیتت میکنه.
در مورد گل و لای هم که باید مسیرو برآورد کنی و با کمک سنگین و حداکثر دور به گل بزنی که مسیر بیشتری را قبل از گیر بری.
در برف هم همینطوره و لاستیک باریک و گل درشت بهتره
شن و ماسه بادی هم که لاستیک پهن خوبه با گاز یکدست و پرهیز از دنده عوض کردن و ترمز گرفتن
سنگ نوردی هم که لاستیک خیلی بزرگ و کم باد میخواد با دنده خیلی سنگین
خلاصه بد دردیه این آفرود بازی و هر مکان قواعد خودش را داره که فقط با تمرین ملکه ذهن میشه.
















دوستان قبل از خارج شدن از صفحه لطفا تشکر کنید تا کاربران برای بیشتر کردن مطالب دل گرم شن 


در دنيا هيچ بن بستي نيست. يا راهي‌ خواهيم يافت و يا راهي‌ خواهيم ساخت....
18-04-1391 01:58 ق.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان