آشنایی با ماساژ ورزشی و تکنیک های مربوط به آن - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

آشنایی با ماساژ ورزشی و تکنیک های مربوط به آن
زمان کنونی: 21-09-1395،05:23 ب.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Friga
آخرین ارسال: Friga
پاسخ: 1
بازدید: 83

 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: آشنایی با ماساژ ورزشی و تکنیک های مربوط به آن
ارسال: #1
آشنایی با ماساژ ورزشی و تکنیک های مربوط به آن
پست‌ها: 11,943
تاریخ عضویت: 20 اردیبهشت 1390
اعتبار: 288
حالت من: Shad
[عکس: hhs988.jpg]
آشنایی با ماساژ ورزشی
امروزه ماساژ ورزشی جزء لاینفک برنامه ورزشی ورزشکاران است که به رسیدن به موفقیت های جهانی و المپیک فکر می کنند. هر روز که می گذرد به این امر بیشتر واقف می شوند که رسیدن به موفقیت تنها در گرو انجام فعالیتهای ورزشی نیست بلکه آمادگی روحی و هیجانی در کنار آمادگی جسمی برای موفقیت لازم است و از سویی پیشگیری از صدمات ورزشی هم از ارکان رسیدن به پیروزی است  ماساژ ورزشی چه در امر آمادگی جسمی و جلوگیری از آسیبهای ورزشی و چه در امر آمادگی روحی روانی برای ورزشکاران بسیار مفید خواهد بود.
مزایای ماساژ در ورزش
کاهش احتمال بروز آسیب های ورزشی : از طریق کشش مناسب عضلانی در خلال یا قبل از رخدادهای ورزشی و ماساژ عمقی که سبب پر خونی و گرمای درونی عضلات می شود.
بهبود حرکات مفصلی و افزایش انعطاف پذیری عضلانی که منجر به افزایش توان و کارایی ورزشکار می گردد.
کوتاه کردن زمان ریکاوری و بازیابی توان از دست رفته در خلال دوره های تمرین با مسابقات
به حداکثر رساندن رسیدن مواد غذایی و اکسیژن به عضلات از طریق افزایش جریان خون به عضلات.
افزایش سرعت دفع مواد زائد تولید شده در خلال ورزش مثل : اسید لاکتیک
تکنیکهای ماساژ های ورزشی
• ماساژ عمقی سوئدی :
• ماساژ لنفاتیک : تحریک مسیر های لنفاوی با ماساژ سبب بهبود تورم ، درد و تغذیه بافتهای موثر در ورزش خواهد شد.
• ماساژ فشاری : در این روش فشارهای ریتمیک به عضلات وارد می آید و این امر سبب پر خونی عمقی و نرمی بافتها خواهد شد. این ماساژ عمدتا" در ابتدای ماساژ و برای گرم کردن و آماده کردن عضلات برای انجام ماساژهای اختصاصی انجام می شود.
• ماساژ فیبرهای متقاطع (cross fiber massage):در این نوع ماساژ از تکنیکهای مالشی برای ایجاد کشش و پهن تر کردن فیبرهای عضلانی و گروههای عضلانی خاص استفاده می شود. گاهی در این روش بر روی نقاط خاص عضله یا بافتهای همبند با اعمال مالش عمقی عرضی اعمال نیرو می شود و از این امر برای کاهش چسبندگی های نا مناسب همبندی و در جهت افزایش قدرت و انعطاف پذیری و سیر بهبودی استفاده می شود.
• ماساژ نواحی حساس و کلیدی :نواحی خاصی از بدن یا عضلات وجود دارند که تحریک آنها سبب کاهش حساسیت پذیری زیاد ، اسپاسم  عضلانی و دردهای ارجاعی می گردد. در ماساژ نواحی کلیدی تاکید بر روی ماساژ این نواحی است. در صورت عدم درمان و ماساژ این نواحی شاید فرد دچار دردهای شدید و محدودیتهای حرکتی گردد و کارایی ورزشی اش کاهش یابد.

منبع:sportmedicine.ir
















دورمچم به جای ساعت یکنوار مشکی بستم
تا همه بفهمن من از همه هر چه زمانو متعلق به زمان است بیزارم
من هم روزی قلبی داشتم
که توسط مردمانی ازمیان شما شکست و شکست تا سنگی شد
واکنون روزگاریست که شیطان فریاد میزند..
انسان پیدا کنید سجده خواهم کرد...


=====ஜ۩۞۩ஜ=====

08-07-1392 11:15 ق.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  نسخه ورزشی برای کاهش چربی Friga 0 120 09-02-1393 05:30 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga
  تاثیر فعالیت های ورزشی بر درد های مزمن Friga 0 104 25-01-1393 11:04 ق.ظ
آخرین ارسال: Friga
  تاثیرات فعالیت ورزشی را بیشتر بدانیم samaneh 0 98 15-12-1392 04:33 ب.ظ
آخرین ارسال: samaneh
  درمان آرتروز گردن با حرکات ورزشی Friga 0 124 07-09-1392 11:49 ق.ظ
آخرین ارسال: Friga
  حرکات ورزشی برای تقویت زانو Emziper 0 101 27-07-1392 10:41 ق.ظ
آخرین ارسال: Emziper

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان