آسیب های مچ دست در ژیمناستیک - تالار گفتمان آذر فروم





دعوت به همکاری با آذر فروم

 

آسیب های مچ دست در ژیمناستیک
زمان کنونی: 19-09-1395،07:24 ق.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Friga
آخرین ارسال: Friga
پاسخ: 1
بازدید: 59

 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضوع: آسیب های مچ دست در ژیمناستیک
ارسال: #1
آسیب های مچ دست در ژیمناستیک
پست‌ها: 11,943
تاریخ عضویت: 20 اردیبهشت 1390
اعتبار: 288
حالت من: Shad
[عکس: hhs975-1.jpg]
آسیب های مچ دست در ژیمناستیک
آسیب های مچ دست در ژیمناستیک به میزان زیادی ناشی از وزن سنگین و فشار وارده بر روی مچ دست است که باعث می شود مچ دست برای آسیب پتانسیل زیادی داشته باشد.
 
خیلی از ژیمناست ها مچ دست شان را درگیر حرکات انقباضی و سریع می کنند. حمل کردن همه وزن بدن بر روی مچ دست هنگامی که مچ دست به پشت خم شده است برای حمایت از بالانس می تواند منجر به شکستگی ، دررفتگی و اسپرین شود که خیلی از آنها با تأثیرات بلند مدت مزمن همراه است.
تا موقعی که بیشترین آسیب های ژیمناست ها مثل آسیب ورزش های دیگر اتفاق می افتد ، دو آسیب مزمن ( خرد شدن یا شکستگی مچ دست  و شکستگی فشاری سر بالایی استخوان رادیوس ) نیاز به درمان پزشکی خاص و ویژه دارد .
خرد شدن پشت مچ دست
رایج ترین آسیب مچ دست ژیمناست ها ، خرد شدن پشتی مچ دست است که زمانی اتفاق می افتد که انتهای استخوان رادیوس به استخوان های مچ دست ضربه می زند ( برخورد می کند ) مثل زمانی که بر روی دست ها معلق می زنند یا بر روی دست ها راه می روند.
 
این آسیب نتیجه باز شدن پایدار یا کشش بیش از دامنه طبیعی مفصل است که هایپراکستنشن یا باز شدن بیش از اندازه نامیده می شود. هم چنین نیرویی که بر روی مفصل یا استخوان وارد می شود یا نیروی بیش از اندازه محور می تواند باعث ایجاد این شرایط شود.
آسیب زمانی بدتر می شود که تمام وزن بدن بر روی مچ ها قرار می گیرد ، مانند زمانی که بالانس همراه با جهش باشد  یا نیم بالانس اجرا شود . درد و حساسیت پشت مچ دست که همراه با آسیب است معمولا ٌ فقط بعد از این که برنامه روزانه ژیمناست ها کامل شده باشد فروکش می کند و کاهش می یابد.
درمان
برای درمان خرد شدن پشت مچ دست ، یک ژیمناست باید کاملا ً از کارها و فعالیتهایی که شامل هایپراکستنشن و بارگذاری محوری است خودداری کند.
پوشیدن یک اسپیلت ( پوشش ) یا یک حمایت بسته برای پشت مچ ، در خواست کیسه یخ برای منطقه آسیب دیده ، و خوردن داروهای پزشکی ضد التهاب و تورم ( مثل اسپرین ، ایبو پروفن ) ، برای کاهش درد و تورم راهی مناسب است.
 
این مهم است که مفصل آسیب دیده قبل از شروع تمرینات کششی و قدرتی توانبخشی استراحت کاملی داشته باشد. بعد از ارزیابی آمادگی جسمانی ، ورزشکار می تواند به فعالیت های مرتبط با ورزش برگردد. اگر درد با وجود استراحت و تمرینات توانبخشی باقی ماند ، تزریق کورتیزون ممکن است کمک کند. به استثناء این که ، روش های عمل جراحی ممکن است برای اصلاح آسیب مورد نیاز باشد.

منبع:sportmedicine.ir
















دورمچم به جای ساعت یکنوار مشکی بستم
تا همه بفهمن من از همه هر چه زمانو متعلق به زمان است بیزارم
من هم روزی قلبی داشتم
که توسط مردمانی ازمیان شما شکست و شکست تا سنگی شد
واکنون روزگاریست که شیطان فریاد میزند..
انسان پیدا کنید سجده خواهم کرد...


=====ஜ۩۞۩ஜ=====

03-07-1392 09:19 ب.ظ
 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود را برای این پیام در اینجا بنویسید.


کد تصویری
royalfuns
(غیر حساس به بزرگی و کوچکی حروف)
لطفاً کد نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. این اقدام جهت جلوگیری از ارسال‌های خودکار ضروری می‌باشد.

موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  پیشگیری از آسیب های رباط صلیبی در ورزش Friga 0 132 23-09-1392 02:30 ب.ظ
آخرین ارسال: Friga

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان